Katalog Joanna Okuń, 2016-01-14 PIASKI Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o stopień zawodowy nauczyciela mianowanego.Nauczyciel kontraktowy mgr Joanna Okuń PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO Nazwa placówki: Szkoła Podstawowa w Woli Piaseckiej Czas trwania stażu: 2 lata i 9 miesięcy Data rozpoczęcia stażu: 01.09.20102r. Planowana data zakończenia stażu: 31.05.2015r. Opiekun stażu: § 7 ust. 2 pkt 1 Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach Lp. Zadania do wykonania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania 1. Poznanie procedury awansu zawodowego. • Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego nauczycieli (m.in. zapoznanie z rozporządzeniem MEN z 1 grudnia 2004r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (z późn. zmianami) • uaktualnianie wiedzy na temat awansu (śledzenie stron internetowych MENiS, portale internetowe) cały okres stażu • przedłożenie wniosku o rozpoczęcie stażu • opracowanie planu rozwoju zawodowego • zbiór dokumentacji (biblioteczka) 2. Współpraca z opiekunem stażu. • zawarcie kontraktu i omówienie zasad współpracy • korzystanie z pomocy opiekuna w prawidłowym sformułowaniu wniosku i planu rozwoju • obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna, • prowadzenie zajęć w obecności opiekuna; • omówienie prowadzonych i obserwowanych zajęć w celu doskonalenia umiejętności omawiania oraz ewaluacji własnych i obserwowanych lekcji (konsultacje, opracowanie konspektów zajęć, analiza) • opracowanie projektu sprawozdania. wrzesień 2012 r. IX 2012 r. koniec stażu raz w miesiącu raz w miesiącu raz w miesiącu • kontrakt • plan sprawozdanie • harmonogram współpracy • scenariusze zajęć • wnioski z przeprowadzonych zajęć 3. Poszerzanie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w wewnątrzszkolnym i zewnętrznym doskonaleniu. • udział w różnych instytucjonalnych formach kształcenia zawodowego (kursy, warsztaty, konferencje, szkolenia) • uczestniczenie w szkoleniowych Radach Pedagogicznych cały okres stażu • zaświadczenia o ukończonych kursach, warsztatach, szkoleniach, • potwierdzenie udziału w spotkaniach 4. Uczestnictwo w pracach organu szkoły związanych z realizacją jej podstawowych funkcji i zadań z nich wynikających. • Uczestnictwo w posiedzeniach Rady Pedagogicznej, • Pełnienie obowiązków nauczyciela dyżurnego, • Uczestnictwo w pracach zespołów: edukacji wczesnoszkolnej, opiekuńczo- wychowawczego, profilaktycznego. cały okres stażu • obecność potwierdzona wpisem w Protokole Rady Pedagogicznej, • notatki ze spotkań zespołów, 5. Rozbudowa własnego warsztatu pracy. • gromadzenie i aktualizacja własnej biblioteki o tematyce pedagogicznej, psychologicznej oraz przedmiotowej • stosowanie aktywnych metod nauczania, • opracowanie i uzupełnianie zaplecza pomocy dydaktycznych – gazetki, postery, testy, itp. systematycznie w okresie całego stażu • zbiór kart pracy, testów, scenariuszy zajęć • zestaw przykładowych metod oraz narzędzi ewaluacji wykorzystywanych w czasie zajęć • notatki, spis lektur 6. Prowadzenie dokumentacji szkolnej. • prowadzenie dziennika zajęć, • prowadzenie arkuszy ocen, Systematy-cznie w okresie całego stażu • prawidłowość prowadzenia wpisów w dzienniku i w arkuszach ocen § 7 ust. 2 pkt 2 Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych Lp. Zadania do wykonania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania 1. 1. Poznanie środowiska uczniów i rodziców • poznanie sytuacji rodzinnej wychowanków oraz poznanie ich postaw, potrzeb i problemów; diagnoza środowiska, analiza dokumentów, • rozmowy indywidualne z uczniami, obserwacja, • zebrania z rodzicami, spotkania indywidualne wynikające z zainteresowania rodziców; przeprowadzenie ankiet • współpraca z Ośrodkiem Pomocy Społecznej w Piaskach, cały okres stażu • bieżąca dokumentacja, notatki • ankiety 2. Diagnozowanie i pomoc uczniom zdolnym i mającym trudności w nauce. • realizacja wniosków wynikających z ewaluacji osiągnięć uczniów: zaplanowanie działań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych, służących rozwojowi uczniów oraz wyeliminowaniu niepowodzeń i porażek uczniów w ich dalszej pracy. • opieka i pomoc uczniom zdolnym i mającym trudności w nauce, • bieżące kontakty z rodzicami uczniów (rozmowy indywidualne) • współpraca z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną, cały okres stażu (według potrzeb) • program profilaktyczny szkoły • scenariusze zajęć • notatki własne • zapisy w dzienniku • protokoły 3. Integracja szkoły z rodziną ucznia. • angażowanie rodziców w organizowanie imprez szkolnych oraz pomoc na rzecz szkoły (odnawianie sprzętu szkolnego) • zapraszanie rodziców na uroczystości szkolne, • zapraszanie babć i dziadków do szkoły (wspólne ubieranie choinki, Szkolny Dzień Babci i Dziadka.) cały okres stażu (według potrzeb) • sprawozdania, potwierdzenia • wpisy w dzienniku 4. Praca na rzecz środowiska lokalnego. • organizowanie i udział w akcjach charytatywnych prowadzonych w szkole, • współpraca z innymi nauczycielami, opiekunem SU, bibliotekami. cały okres stażu (według potrzeb) • notatki, protokoły, wpisy w dzienniku 5. Poszerzanie wiedzy i umiejętności uczniów. • organizowanie lub współorganizowanie wycieczek, • przygotowywanie uroczystości szkolnych, • organizowanie i przygotowywanie uczniów do konkursów szkolnych i pozaszkolnych, cały okres stażu (zgodnie z kalendarzem uroczystości) • sprawozdania, potwierdzenia • program wychowawczy szkoły • adnotacje w dzienniku lekcyjnym lub pozalekcyjnym • notatki, fotografie 6. Wykorzystanie zasobów lokalnych do potrzeb edukacyjnych. • organizowanie wycieczek i spacerów krajoznawczych pozwalających uczniom odnaleźć się w dziedzictwie kulturowym i przyrodniczym zamieszkiwanego środowiska. cały okres stażu (według potrzeb) • scenariusze zajęć • wpisy w dziennikach • zdjęcia 7. Kształtowanie postawy tolerancji. • Organizowanie spotkań z dziećmi ze Specjalnego Ośrodka Szkolno- Wychowawczego w Kozicach Dolnych. Cały okres stażu • Zdjęcia ze spotkań • sprawozdania 8. Rozwijanie pasji i wiedzy przez kontakt z ciekawymi ludźmi. • Nawiązanie współpracy z policjantami, pielęgniarką, listonoszem itp. cały okres stażu (według potrzeb) • Zdjęcia • Wpisy w dzienniku 9. Promowanie czytelnictwa. • utrzymywanie współpracy z bibliotekami, • tworzenie gazetek i plakatów promujących czytelnictwo, cały okres stażu (według potrzeb) • Zdjęcia • Wpisy w dzienniku 10. Promowanie zdrowego odżywiania się. • organizowanie ogólnopolskiej akcji Śniadanie Daje Moc, • tworzenie gazetek i plakatów o tematyce zdrowego odżywiania się, • kształtowanie dobrych nawyków żywieniowych poprzez promowanie spożycia mleka i przetworów mlecznych zgodnie z programem „Szklanka mleka” cały okres stażu (według potrzeb) • zdjęcia • wpisy w dzienniku § 7 ust. 2 pkt 3 Umiejętność wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej Lp. Zadania do wykonania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania 1. Wykorzystanie w praktyce technologii komputerowej i informacyjnej. • korzystanie z Internetu (wykorzystanie zasobów portali edukacyjnych do doskonalenia pracy własnej), • przygotowanie na komputerze ,materiałów dydaktycznych (scenariuszy, testów, prac klasowych, sprawdzianów), • opracowanie dokumentacji szkolnej (np. rozkładów materiału, sprawozdań), • przygotowywanie dyplomów i ogłoszeń na potrzeby uczniów, • wymiana doświadczeń z nauczycielami poprzez przekazywanie informacji drogą internetową, • opracowanie i przeprowadzanie lekcji z wykorzystaniem technologii komputerowej, • przygotowanie na zajęcia prezentacji multimedialnych, • przesyłanie rodzicom informacji dotyczących szkoły drogą e-mailową • udział w e-konferencjach • dokumentowanie przebiegu stażu cały okres stażu • scenariusze, dyplomy • plany pracy • testy, sprawdziany pisane • potwierdzenia 2. Korzystanie z edukacyjnych serwerów internetowych. • śledzenie zmian w przepisach prawa oświatowego, Karcie Nauczyciela za pośrednictwem Internetu • korzystanie ze stron MEN, www.literka.pl, www.publikacje.edu.pl, www.edux.pl, www.interklasa.pl, www.profesor.pl/ 3. Podjęcie działań promujących szkołę w środowisku lokalnym. • pisanie artykułów do lokalnej gazety- Wiadomości Piaseckie oraz wysyłanie ich drogą internetową do redaktora gazety, cały okres stażu • artykuły w bieżących i archiwalnych wydaniach Wiadomości Piaseckich § 7 ust. 2 pkt 4 Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowaniu w sprawach nieletnich, w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań Lp. Zadania do wykonania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania 1. Rozwijanie własnych kompetencji pedagogicznych. • udział w kursach, warsztatach, konferencjach służących poszerzeniu wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki, czy też umiejętności wychowawczych. cały okres stażu • potwierdzenia udziału (zaświadczenia) 2. Gromadzenie i studiowanie literatury z wybranych zagadnień psychologii, pedagogiki i dydaktyki. • studiowanie literatury z dziedziny psychologii, pedagogiki, dydaktyki • wdrażanie propozycji metodycznych zaczerpniętych z literatury fachowej cały okres stażu (na bieżąco) • notatki (ksero) z literatury • potwierdzenie opiekuna stażu 3. Aktywne realizowanie zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych. • bieżące rozwiązywanie problemów wychowawczych i dydaktycznych, • integrowanie grupy rówieśniczej, . cały okres stażu • potwierdzenia • dokumentacja podjętych działań § 7 ust. 2 pkt 5 Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywa staż Lp. Zadania do wykonania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania 1. Pogłębienie znajomości prawa oświatowego. • Gromadzenie i analizowanie aktów prawnych dotyczących systemu oświaty. • Śledzenie zmian w przepisach prawa oświatowego, na stronach internetowych MENiS. cały okres stażu • zbiór aktów prawnych, • notatki, 2. Poszerzanie wiedzy dotyczącej podstawowych aktów prawnych obowiązujących w szkole. Analiza dokumentacji szkolnej zwłaszcza: • Statut szkoły wraz z WSO • Program Wychowawczy Szkoły • Program Profilaktyczny Szkoły. w czasie trwania stażu • zbiór aktów prawnych, • notatki, Opracowała: mgr Joanna Okuń …………………………………………………………….. Zatwierdzam do realizacji: Wola Piasecka, ………………………….. ………………………………………………………… (Data) (Podpis i pieczęć Dyrektora Szkoły). Wyświetleń: 181
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |