![]() |
![]() |
Katalog Beata Feńczak, 2016-01-14 Nowogard Język angielski, Konspekty Konspekt lekcji j. angielskiego dla kl.IV SP z elementami oceniania kształtującego.KONSPEKT LEKCJI JĘZYKA ANGIELSKIEGO Klasa : IV a Nauczyciel: Beata Feńczak Data : 13.02.2015 Temat : Określanie przynależności w kontekście wysłuchanych tekstów. (Possesions) Cele lekcji : - uczeń rozumie znaczenie nowych słów związanych z posiadanymi rzeczami oraz potrafi z pamięci wymienić co najmniej pięć takich przedmiotów w języku angielskim. - uczeń potrafi odpowiedzieć na pytania dotyczące wysłuchanego tekstu. Metody: metoda podawcza, metody aktywizujące ( karty obrazkowe, mapa pojęciowa). Formy pracy: praca z całą klasą, indywidualna oraz praca w parach. Materiały dydaktyczne: podręcznik „Team Up1”, karty obrazkowe, magnetofon, płyta CD. Przebieg lekcji: 1.Wstęp: - N wita uczniów: Good morning, how are you today? - sprawdzenie obecności, - sprawdzenie pracy domowej (ćw. 1,str.41 – jako obowiązkowe dla wszystkich)- ocena koleżeńska. - przedstawienie celów lekcji oraz istotnych kwestii, na które N będzie zwracał uwagę w trakcie lekcji : *czy rozumiem słowa określające nazwę przedmiotów, *czy prawidłowo je wymawiam, *czy potrafię prawidłowo odpowiedzieć na pytania dotyczące wysłuchanego tekstu - zapisanie tematu lekcji i celów na tablicy. 2. Rozwinięcie: - prezentacja słów z a pomocą kart obrazkowych, cała klasa powtarza za N. - ćwiczenie 1,str.50 w podręczniku – UU samodzielnie podpisują obrazki symbolizujące przedmioty szkolne wyrazami z ramki. Na koniec N włącza nagranie (CD1:69) i sprawdza poprawność z całą klasą. - N rysuje na tablicy mapę pojęciową z tłumaczeniem, UU przepisują mapę do zeszytów. N sprawdza poprawności wymowy oraz ilości zapamiętanych słów poprzez zmazanie angielskiej nazwy (podział na dwie grupy- która udzieli więcej poprawnych odpowiedzi) - N poleca metodę fiszek do nauki słówek w domu (znaczenie i pisownia) - ćwiczenie 2, str. 50.w podręczniku - słuchanie ze zrozumieniem. - odpowiadanie na pytania dotyczące słuchanego tekstu – najpierw w formie testu, a następnie sprawdzenie z całą klasą na zasadzie głosowania. 3. Zakończenie - ewaluacja: sprawdzenie celów lekcji: - N prosi wybrane osoby o wymienienie 5 nazw rzeczy. Zdanie podsumowujące: „Na dzisiejszej lekcji nauczyłem się………….” N pyta o osiągnięcie celów: osoby na tak – podnoszą do góry ołówek, na nie – książkę. - zadanie pracy domowej – U do wyboru: ćw. 3, str. 42 lub 6, str. 43. - Pożegnanie: Goodbye, have a nice day. Wyświetleń: 99
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |