Katalog Barbara Czaja, 2015-12-14 Starzyno Awans zawodowy, Plany pracy SPRAWOZDANIE Z PLANU ROZWOJU ZAWODOWEGO NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO Barbara Czaja.CZĘŚĆ DRUGA Opis i analiza realizacji wymagań określonych w § 8 ust. 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli, ze wskazaniem uzyskanych efektów […] § 8 ust. 2 pkt 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły 1. Poszerzenie i doskonalenie wiedzy z zakresu nauczanego przedmiotu. 2. Metody aktywizujące w nauczaniu. 3. Podnoszenie jakości nauczania poprzez uzyskanie dodatkowych kwalifikacji zawodowych. 4. Doskonalenie kompetencji wychowawczych. 5. Działania na rzecz promocji szkoły. § 8 ust. 2 pkt 2 Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej 1. Organizacja warsztatu pracy przy użyciu technik komputerowych i multimedialnych. 2. Protokołowanie zebrań rad pedagogicznych w formie elektronicznej. 3. Wykorzystywanie Internetu. 4. Poczta elektroniczna i komunikatory internetowe jako narzędzia sprawnej i szybkiej komunikacji. § 8 ust. 2 pkt 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach Wewnątrzszkolnego Doskonalenia Nauczycieli lub innych zajęć 1. Praca w statutowych zespołach: humanistycznym, języków obcych, wychowawczym. 2. Szkolenia w ramach rad pedagogicznych. 3. Prowadzenie i uczestniczenie na zajęciach otwartych innych nauczycieli. 4. Działania edukacyjno – wychowawcze z polskimi i niemieckimi nauczycielami przy realizacji edukacyjnego projektu współpracy z partnerską szkołą w Niemczech. 5. Współpraca z gronem pedagogicznym w ramach organizowanych imprez, konkursów i uroczystości szkolnych. 6. Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem przez sieć Internet. § 8 ust. 2 pkt 4a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich 1. Nauka języka niemieckiego przez teatr, program kółka teatralnego „Dank Theater – ich lerne Deutsch.” 2. „Jaki zawód wybrać? - program edukacyjny orientacji zawodowej absolwenta gimnazjum. 3. Opracowanie i wdrożenie programu wychowawczego „Kulturalny i odpowiedzialny gimnazjalista, ze szczególnym uwzględnieniem kultury języka”. 4. Program profilaktyki niepalenia tytoniu Państwowej Inspekcji Sanitarnej „Znajdź właściwe rozwiązanie”. 5. Program edukacyjno – wychowawczy wycieczki: „ Sam bliżej miasta”. § 8 ust. 2 pkt 4c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych 1. Współorganizowanie i przeprowadzanie imprez środowiskowych. 2. Organizacja wycieczek, biwaków dla uczniów. 3. Przygotowanie uczniów do konkursów szkolnych i zewnętrznych. 4. Propagowanie uczestnictwa uczniów w różnych formach życia kulturalnego. 5. Współudział w przeprowadzeniu edukacyjnego projektu współpracy między szkołami z Krokowej, a Schweich w Niemczech. § 8 ust. 2 pkt 4e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami 1. Praca z uczniem mającym problemy z nauką lub sprawiającym kłopoty wychowawcze. 2. Działania na rzecz postępów w nauce i zachowaniu uczniów we współpracy z pedagogiem i psychologiem szkolnym. 3. Organizowanie pomocy potrzebującym uczniom. 4. Działania wspierające edukację ekologiczną. 5. Przygotowanie uczniów do życia w społeczeństwie informacyjnym. § 8 ust. 2 pkt 4f Uzyskanie innych znaczących osiągnięć w pracy zawodowej 1. Studia podyplomowe na kierunku wiedzy o społeczeństwie i wychowania do życia w rodzinie. 2. Uzyskanie znaczących miejsc w konkursach przez uczniów. 3. Pozyskanie środków finansowych na rzecz klasy. 4. Nagrody, wyróżnienia, podziękowania. § 8 ust. 2 pkt 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki, typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony 1. Opis i analiza przypadku – problem edukacyjny. (Lekceważenie i bagatelizowanie obowiązków szkolnych.) 2. Opis i analiza przypadku – problem wychowawczy. (Brak integracji, odrzucenie przez rówieśników.) Wyświetleń: 158
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |