Katalog

Barbara Czaja, 2015-12-14
Starzyno

Awans zawodowy, Plany pracy

SPRAWOZDANIE Z PLANU ROZWOJU ZAWODOWEGO NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO Barbara Czaja.

- n +

CZĘŚĆ DRUGA
Opis i analiza realizacji wymagań określonych w § 8 ust. 2
rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli, ze wskazaniem uzyskanych efektów […]

§ 8 ust. 2 pkt 1
Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie
jakości pracy szkoły
1. Poszerzenie i doskonalenie wiedzy z zakresu nauczanego przedmiotu.
2. Metody aktywizujące w nauczaniu.
3. Podnoszenie jakości nauczania poprzez uzyskanie dodatkowych kwalifikacji zawodowych.
4. Doskonalenie kompetencji wychowawczych.
5. Działania na rzecz promocji szkoły.

§ 8 ust. 2 pkt 2
Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej
1. Organizacja warsztatu pracy przy użyciu technik komputerowych i multimedialnych.
2. Protokołowanie zebrań rad pedagogicznych w formie elektronicznej.
3. Wykorzystywanie Internetu.
4. Poczta elektroniczna i komunikatory internetowe jako narzędzia sprawnej i szybkiej komunikacji.

§ 8 ust. 2 pkt 3
Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez
prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli
kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach Wewnątrzszkolnego Doskonalenia Nauczycieli lub innych zajęć

1. Praca w statutowych zespołach: humanistycznym, języków obcych, wychowawczym.
2. Szkolenia w ramach rad pedagogicznych.
3. Prowadzenie i uczestniczenie na zajęciach otwartych innych nauczycieli.
4. Działania edukacyjno – wychowawcze z polskimi i niemieckimi nauczycielami przy realizacji edukacyjnego projektu współpracy z partnerską szkołą w Niemczech.
5. Współpraca z gronem pedagogicznym w ramach organizowanych imprez, konkursów i uroczystości szkolnych.
6. Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem przez sieć Internet.


§ 8 ust. 2 pkt 4a
Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem
w sprawach nieletnich

1. Nauka języka niemieckiego przez teatr, program kółka teatralnego „Dank Theater – ich lerne Deutsch.”
2. „Jaki zawód wybrać? - program edukacyjny orientacji zawodowej absolwenta gimnazjum.
3. Opracowanie i wdrożenie programu wychowawczego „Kulturalny i odpowiedzialny gimnazjalista, ze szczególnym uwzględnieniem kultury języka”.
4. Program profilaktyki niepalenia tytoniu Państwowej Inspekcji Sanitarnej „Znajdź właściwe rozwiązanie”.
5. Program edukacyjno – wychowawczy wycieczki: „ Sam bliżej miasta”.


§ 8 ust. 2 pkt 4c
Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych,
wychowawczych lub opiekuńczych

1. Współorganizowanie i przeprowadzanie imprez środowiskowych.
2. Organizacja wycieczek, biwaków dla uczniów.
3. Przygotowanie uczniów do konkursów szkolnych i zewnętrznych.
4. Propagowanie uczestnictwa uczniów w różnych formach życia kulturalnego.
5. Współudział w przeprowadzeniu edukacyjnego projektu współpracy między szkołami z Krokowej, a Schweich w Niemczech.


§ 8 ust. 2 pkt 4e
Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach
nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi
podmiotami

1. Praca z uczniem mającym problemy z nauką lub sprawiającym kłopoty wychowawcze.
2. Działania na rzecz postępów w nauce i zachowaniu uczniów we współpracy z pedagogiem i psychologiem szkolnym.
3. Organizowanie pomocy potrzebującym uczniom.
4. Działania wspierające edukację ekologiczną.
5. Przygotowanie uczniów do życia w społeczeństwie informacyjnym.





§ 8 ust. 2 pkt 4f
Uzyskanie innych znaczących osiągnięć w pracy zawodowej
1. Studia podyplomowe na kierunku wiedzy o społeczeństwie i wychowania do życia w rodzinie.
2. Uzyskanie znaczących miejsc w konkursach przez uczniów.
3. Pozyskanie środków finansowych na rzecz klasy.
4. Nagrody, wyróżnienia, podziękowania.


§ 8 ust. 2 pkt 5
Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki, typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony

1. Opis i analiza przypadku – problem edukacyjny. (Lekceważenie i bagatelizowanie obowiązków szkolnych.)
2. Opis i analiza przypadku – problem wychowawczy. (Brak integracji, odrzucenie przez rówieśników.)



Wyświetleń: 158


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.