![]() |
![]() |
Katalog Zofia Łapińska, 2015-12-10 Łobżenica Język angielski, Konspekty Scenariusz lekcji języka angielskiego - klasa I.SCENARIUSZ ZAJĘĆ I.DATA: II. PRZEDMIOT – język angielski III. SZKOŁA – Szkoła Podstawowa IV. KLASA – I d V. NAUCZYCIEL – Zofia Łapińska VI. TEMAT LEKCJI – My face. Powtórzenie kolorów i części twarzy. Ćwiczenia w opisywaniu wyglądu twarzy. VII. CELE OPERACYJNE, UCZEŃ: zna części twarzy; zna nazwy kolorów; pamięta polecenia; opisuje poszczególne części twarzy misia; pamięta słowa piosenki i rymowanki; śpiewa piosenki i recytuje rymowanki; VIII. KLUCZOWE SŁOWNICTWO: nazwy kolorów: red, green, blue, brown, purple, pink, orange, yellow; nazwy części twarzy: eyes, ears, a face, a nose, hair, a mouth; polecenia: sit down, stand up, look, listen, open your book, close your book, hold up a pencil, quiet please, stop, jump; IX. KSZTAŁCONE SPRAWNOŚCI: słuchanie, mówienie, X. METODY I TECHNIKI PRACY metoda komunikacyjna, metoda Total Physical Response, Audiolingual Method- drilling metody aktywizujące – gry i zabawy metoda praktyczna; XI. FORMY ORGANIZACYJNE PRACY UCZNIÓW: zbiorowa, indywidualna, w parach; XII. ŚRODKI DYDAKTYCZNE CD 1; torba; karty obrazkowe z częściami twarzy i kolorami; wycięte karty z częściami twarzy; odtwarzacz CD, karta pracy XIII. PODSTAWA PROGRAMOWA 2.1. rozumie proste polecenia i właściwie na nie reaguje; 2.2. nazywa obiekty w najbliższym otoczeniu; 2.3. recytuje wierszyki i rymowanki, śpiewa piosenki z repertuaru dziecięcego; XIV. PROGRAM NAUCZANIA JA -witanie się, -wskazywanie i opisywanie części ciała, -kolory, -części ciała Hello! Bye! MOJE ZABAWY -nazywanie kolorów, pytanie o kolory, -kolory -What colour is it? MOJA SZKOŁA -nazywanie przyborów szkolnych, -reagowanie na polecenia nauczyciela, -wydawanie prostych poleceń, -przybory szkolne, -nazwy prostych czynności związanych z aktywnością -Listen!.... PRZEBIEG ZAJĘĆ CZĘŚĆ WSTĘPNA 1. Czynności organizacyjno-porządkowe: a) przywitanie, b) sprawdzenie obecności, c) zaśpiewanie piosenki na powitanie, d) określenie celów lekcji; ROZGRZEWKA JĘZYKOWA 2. Uczniowie utrwalają nazwy poleceń. Nauczyciel prosi uczniów do części klasy z dywanem. Nauczyciel wydaje polecenia. Następnie chętny uczeń wydaje polecenia. 3. Powtórzenie wspólnie z nauczycielem rymowanki „One, Three - Look at me Three, Five - I want to drive Five, seven - How is Kevin? Seven, nine – Kevin is fine.” ĆWICZENIA 4. Uczniowie utrwalają nazwy kolorów poprzez różne zabawy: • Yes!/No! –Zadaniem uczniów jest głośno powiedzieć: Yes!, jeśli obrazek ilustruje wypowiadane przez nauczyciela słowo. Jeśli obrazek nie przedstawia tego słowa, dzieci głośno mówią: No!. • zarecytowanie rymowanki: „Red, Green, yellow, blue Pencils, pens and rubbers too” • zabawa: Jaką masz kartę? – uczniowie otrzymują karty z kolorami i przekazują je sobie w czasie piosenki. Kiedy n-l zatrzyma piosenkę i powie Stop!, n-l pyta: Who’s got a green picture? Uczeń, który ma dana kartę, podnosi ją wysoko do góry. 5. Uczniowie utrwalają nazwy części twarzy poprzez różne zabawy: • Co jest w torbie? – N-l wkłada do torby jeden obrazek. Zadaniem uczniów jest odgadnąć co jest w środku. • Zabawa: What’s missing? – N-l wskazuje części swojej twarzy, ale za każdym razem zapomina o jakimś jej fragmencie. Dzieci nazywają pominiętą część twarzy. • Zaśpiewanie piosenki „My eyes, my ears, my mouth, my nose. This is my face and this is my hair.” PRODUKCJA JĘZYKOWA 6. Uczniowie układają twarz z kart zgodnie z instrukcja nauczyciela, a następnie ją opisują z pomocą nauczyciela. 7. Uczniowie kolorują elementy twarzy zgodnie z nagraniem. Następnie wspólnie z nauczycielem opisują twarz. CZĘŚĆ KOŃCOWA 8. Podsumowanie zajęć. Ocena pracy uczniów. 9. Zadanie pracy domowej i pożegnanie. 10. Zaśpiewanie piosenki na pożegnanie. Wyświetleń: 228
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |