Katalog

Katarzyna Barańska, 2015-11-30
Dąbrowa Górnicza

Zajęcia zintegrowane, Konspekty

SCENARIUSZ ZAJĘĆ Z EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ W KLASIE II . PODRÓŻNICY, ODKRYWCY, BADACZE.

- n +

KRĄG TEMATYCZNY: P O D R Ó Ż N I C Y, O D K R Y W C Y, B A D A C Z E.
HASŁO DNIA: P R Z E D F E R I A M I

Temat lekcji: Redagowanie rad na ferie. Utrwalenie zdań
rozkazujących. Utrwalenie znajomości numerów
alarmowych.
CELE:
- Uświadomienie dzieciom konieczności zachowania bezpieczeństwa podczas zabaw zimowych.
- Kształcenie umiejętności redagowania i zapisywania zdań oznajmujących.
- Rozwijanie umiejętności samodzielnego układania zdań z rozsypanki wyrazowej i uzupełniania zdań wyrazami.
- Utrwalenie znajomości numerów alarmowych i zasad bezpieczeństwa w czasie zabaw
- Bogacenie słownictwa uczniów
- Doskonalenie umiejętności poprawnego wypowiadania się na dany temat.
- Kształcenie świadomości potrzeby dbania o własne zdrowie
- Wdrażanie do samooceny
- Rozwijanie umiejętności współdziałania w zespole i przestrzegania norm współpracy
METODY:
- Aktywizująca: praca w grupach, gry dydaktyczne, ćwiczenia uaktywniające
- Programowe: praca z tekstem, praca z materiałem ikonograficznym
- Podająca: krótka rozmowa pouczająca, opowiadanie
- Praktyczna: pokaz
FORMY PRACY:
- Praca indywidualna
- Praca zbiorowa
ŚRODKI DYDAKTYCZNE:
Ilustracje przedstawiające spędzanie wolnego czasu w czasie ferii, karty pracy, ilustracje policjanta, lekarza, strażaka, numery telefonów alarmowych, komputer

TOK ZAJĘĆ:
1.Wprowadzenie do tematu zajęć. / Karta pracy nr 1- praca indywidualna zróżnicowana/

A. Oblicz.

16-8=…………. fe
6+3= …………. ne
20-8=………….. piecz
12+8= ………… bez
7-2=………….. rie
Otrzymane wyniki ułóż od największego do najmniejszego i odczytaj hasło. Potem je zapisz.
HASŁO: ……………………………………………………………………………….
B. Oblicz.

9-4=…………. rie
15+5= …………. bez
6+4=………….. ne
17-9= ………… fe
20-9=………….. piecz

Otrzymane wyniki ułóż od największego do najmniejszego
i odczytaj hasło. Potem je zapisz.
HASŁO: ……………………………………………………………………………….
2.Rozmowa na temat bezpiecznego spędzania wolnego czasu podczas ferii zimowych na podstawie ilustracji i własnych doświadczeń dzieci.
Nauczyciel przedstawia ilustracje przedstawiające bezpieczne spędzanie wolnego czasu i zadaje dzieciom pytania.

-W jakich zabawach uczestniczą dzieci?
-Czy bawią się bezpiecznie?
-Co jeszcze mogą robić dzieci w czasie ferii?
-O czym należy pamiętać w czasie ferii?
/omówienie niewłaściwych zachowań dzieci i dorosłych w czasie ferii/

KARTA PRACY NR 2 – praca zbiorowa jednolita.
Omówienie bezpiecznych i niebezpiecznych zachowań dzieci w czasie ferii zimowych.

Każdy uczeń otrzymuje ilustracje przedstawiające bezpieczne i niebezpieczne zabawy zimowe. Zadaniem uczniów jest przyjrzeć się obrazkom i podpisać je używając słów : BEZPIECZNE , NIEBEZPIECZNE.

3.Samodzielne redagowanie rad na ferie w formie zdań rozkazujących.

- Przypomnienie wiadomości o zdaniach rozkazujących.

KARTA PRACY NR 3 – praca indywidualna
Poziom I
Ułóż w formie zdań rozkazujących rady na bezpieczne spędzenie czasu wolnego w czasie ferii zimowych.
1. _____________________________________________________
2. _____________________________________________________
3. _____________________________________________________
4. _____________________________________________________

Poziom II
Ułóż zdania z rozsypanki wyrazowej.

zamarzniętych, stawach!, Nie, na, ślizgaj się,
............................................

zjeżdżaj, w, pobliżu, Nie, jezdni!, na, sankach
............................................

rzucaj, kulami!, twardymi, Nie
............................................

zabawie!, w, Nie, innym, zagrażaj
............................................

Poziom III
Uzupełnij zdania wyrazami z ramki.

kask, nartach, rzucaj, rzeki, zjeżdżaj, jeziora

Nie ______________ twardymi kulami!
Nie ______________ na sankach w pobliżu jezdni!
Noś ______________ na głowie podczas jazdy na ___________ !
Pamiętaj, że zamarznięte stawy, ___________, ______________ to nie lodowisko!

4.Utrwalenie znajomości numerów alarmowych i wyjaśnienie dlaczego są ważne.

Nauczyciel rozmawia z uczniami na temat niebezpieczeństw jakie czyhają na nich w czasie samotnego pobytu w czasie ferii w mieszkaniu i na dworze.

Przedstawienie na ekranie monitora komputera rad dla dzieci pozostających w czasie ferii w domu.

- ZAMYKAJ MIESZKANIE, KLUCZE TRZYMAJ NA SMYCZY POD UBRANIEM.
- NIGDY NIE WPUSZCZAJ OBCYCH DO MIESZKANIA
- NIE CHWAL SIĘ WARTOŚCIOWYMI PRZEDMIOTAMI
- INFORMUJ RODZICÓW LUB OPIEKUNÓW DOKĄD IDZIESZ
I O KTÓREJ WRÓCISZ
- ROZSĄDNIE KORZYSTAJ Z INTERNETU – NIGDY NIE WIESZ KTO
JEST PO DRUGIEJ STRONIE
- NIE PODAWAJ SWOJEGO ADRESU I NUMERU TELEFONU
- NIE UMAWIAJ SIĘ Z OBCYMI PRZEZ INTERNET
- POINFORMUJ DOROSŁYCH JEŚLI COŚ CIĘ NIEPOKOI LUB WYDARZYŁO SIĘ W CZASIE ICH NIEOBECNOŚCI

Przypomnienie przez uczniów numerów alarmowych, pod które należy dzwonić w razie niebezpieczeństwa.

Nauczyciel przypina ilustracje strażaka, lekarza i policjanta oraz numery telefonów alarmowych. Zadaniem dzieci jest połączenie numeru telefonu z odpowiednim rysunkiem.

Podanie numeru 112 jako połączenia alarmowego z telefonów komórkowych.

5.Podsumowanie zajęć.

Przypomnienie o czym mówiliśmy na dzisiejszych zajęciach i o czym musimy pamiętać , aby zachować bezpieczeństwo w czasie ferii zimowych.

Podsumowująca KARTA PRACY.
Odczytaj wyrazy ukryte w śniegowych kulach i ponumeruj je tak, aby powstało zdanie. Potem je zapisz.

odwagą! się Nie popisuj swoją
………. …………… …………….. ……………… ……………..,.
Hasło: …………………………………………………………………………………………
6.Ocena pracy uczniów podczas zajęć.
Wyświetleń: 369


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.