![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
AWANS | INFORMACJE | FORUM | Dla nauczyciela | Dla ucznia | LOGOWANIE |
![]() |
![]() |
Katalog Wojciech Dudzik, 2015-11-09 Przemyśl Zawodowe, Plany wynikowe Rozkład wynikowy: Organizacja i zarządzanie przedsiębiorstwem samochodowym.Zawód: TECHNIK POJAZDÓW SAMOCHODOWYCH Symbol cyfrowy 311513 Przedmiot do kwalifikacji zawodowej - M42. Wynikowy Program Nauczania z przedmiotu Organizacja i zarządzanie przedsiębiorstwem samochodowym. Szczegółowe cele kształcenia, (co uczeń powinien wiedzieć i umieć) 1. rozumie funkcjonowania gospodarki rynkowej; 2. rozumie co to jest prawo; 3. zna zagadnienia z obszaru: prawa pracy, prawa ochrony danych osobowych, prawa podatkowego, prawa autorskiego i ochrony środowiska; 4. stosuje przepisy prawa dotyczące prowadzenia działalności gospodarczej; 5. rozróżnia przedsiębiorstwa i instytucje występujące w branży i powiązania między nimi; 6. potrafi ocenić i zastosować działania prowadzone przez firmy pokrewnej branży; 7. podejmuje współpracę z kooperantami; 8. tworzy dokumentację niezbędną do prowadzenia działalności gospodarczej; 9. prowadzi korespondencję, umie obsługiwać i organizować biuro firmy; 10. zna i stosuje zasady marketingowe; 11. ocenia kondycję finansową firmy dbając o koszty i przychody. 12. przestrzega zasad kultury i etyki; 13. jest kreatywny i przewiduje skutki podejmowanych działań oraz umie ponosić za nie odpowiedzialność; 14. dostrzega korzyści płynące z wprowadzania zmian; 15. potrafi radzić sobie ze stresem; 16. doskonali umiejętności zawodowe uzupełniając wiedzę; 17. przestrzega zasad etyki i tajemnicy zawodowej; 18. potrafi negocjować warunki porozumień; 19. współpracuje w zespole i planuje pracę zespołu; 20. dobiera osoby do wykonania przydzielonych zadań i kieruje wykonaniem prac; 21. ocenia jakość wykonania przydzielonych zadań; 22. wprowadza innowacje polepszające warunki pracy i jakość jej wykonania; 23. komunikuje się ze współpracownikami. 24. posługuje się dokumentację technologiczną procesów naprawy pojazdów samochodowych; 25. przestrzega zasad gospodarki częściami zamiennymi i materiałami eksploatacyjnymi pojazdów samochodowych; 26. przestrzega przepisów dotyczących UDT, BHP, PPOŻ i inne związane z bezpieczeństwem pracy; 27. ustala zakres oraz terminy przeglądów, napraw, prób i pomiarów kontrolnych pojazdów samochodowych; 28. przestrzega zasad recyklingu i postępowania z odpadami użytkowymi; 29. prowadzi dokumentację obsługi i naprawy pojazdów samochodowych; 30. sporządza kalkulację kosztów wykonania obsługi pojazdów samochodowych; 31. wdraża rozwiązania problemów organizacyjnych i technicznych dotyczących obsługi i naprawy pojazdów samochodowych; 32. inicjuje oraz wprowadza rozwiązania techniczne i organizacyjne wpływające na efektywność i jakość obsługi i naprawy pojazdów samochodowych; 33. stosuje się do sprawdzonych zasad kontaktów z klientami; 34. kontroluje jakość wykonanych prac przez zespół; 35. komunikuje się w sposób czytelny ze współpracownikami i przełożonymi; 36. podejmuje decyzje dotyczące realizacji zadań; Wynikowy rozkład treści nauczania: Wprowadzenie (1 godz.) 1. Zasady funkcjonowania gospodarki rynkowej. (3 godz.) Cechy gospodarki rynkowej. Mechanizm rynkowy. 2. Przedsiębiorstwa samochodowe. (6 godz.) Rodzaje przedsiębiorstw samochodowych i instytucji branży motoryzacyjnej. Zakres działalności przedsiębiorstw samochodowych. Zależności i współpraca między przedsiębiorstwami branży motoryzacyjnej. Konkurencja na rynku motoryzacyjnym. 3. Podejmowanie działalności gospodarczej. (8 godz.) Przepisy prawa - w obszarze prowadzenia działalności gospodarczej. Formy prowadzenia działalności gospodarczej – charakterystyka, wady i zalety. Wybór formy prowadzenia działalności gospodarczej. Jednoosobowa działalność gospodarcza – niezbędne dokumenty. Spółki prawa handlowego – niezbędne dokumenty. Działalność regulowana – warunki uzyskania wpisu do rejestru. 4. Prowadzenie działalności gospodarczej. (22 godz.) Przepisy prawa dotyczące działalności gospodarczej w zakresie działalności przedsiębiorstwa samochodowego. Przepisy prawa – w obszarze prawa pracy. Przepisy prawa – w obszarze ochrony danych osobowych. Przepisy prawa – w obszarze prawa podatkowego. Przepisy prawa – w obszarze prawa autorskiego. Przepisy dotyczące ochrony środowiska i gospodarki wodnej, wytwarzanie gospodarowanie odpadami. Konsekwencje wynikające z nieprzestrzegania prawa, odpowiedzialność służbowa i karna. Urzędy uprawnione do kontroli. Zasady prowadzenia korespondencji firmowej. Urządzenia i programy biurowe wspomagające prowadzenie działalności gospodarczej. Marketing i reklama w przedsiębiorstwie samochodowym. Zarządzanie i planowanie działań marketingowych. Budowanie pozytywnych relacji z Klientem. 5. Koszty i przychody z działalności gospodarczej. (11 godz.) Analiza ekonomiczna działalności gospodarczej. Koszty stałe i koszty zmienne. Rachunek zysków i strat. Planowanie rozwoju firmy. 6. Organizacja serwisu samochodowego. (15 godz.) Schemat organizacyjny przedsiębiorstwa. Organizacja i zadania działów przedsiębiorstwa. Biuro obsługi klienta. Stacja kontroli pojazdów. Dokumentacja funkcjonująca w przedsiębiorstwie samochodowym. Proces obsługowo-naprawczy. Wymagania stawiane pracownikom Rekrutacja i szkolenia pracowników. Metody motywacji pracowników. Systemy wynagrodzeń. Infrastruktura firmy. Zasady przechowywania i gromadzenia dokumentacji technicznej. Zasady kontroli i wzorcowania urządzeń, przyrządów i narzędzi. Wskaźniki pracy serwisu samochodowego. 7. Obsługa pojazdów samochodowych. (6 godz.) Dokumentacja serwisowa dotycząca obsługi i napraw pojazdów. Dokumentacja procesu obsługowo-naprawczego. Zasady tworzenia i funkcjonowania terminarza wizyt Klientów. Terminarz, jako narzędzie planowania i organizowania pracy serwisu samochodowego. Zasady sporządzania kosztorysu naprawy pojazdu 8. Gospodarka częściami zamiennymi i materiałami eksploatacyjnym. (7 godz.) Przechowywanie części zamiennych i materiałów zgodne z organizacją pracy serwisu. Opis i oznakowanie materiałów przechowywanych w magazynie. Dokumentacja obrotu magazynowego Ustalanie ceny detalicznej części. Uregulowania prawne dotyczące producenta odpadów. Metody segregacji i przechowywania odpadów. 9. Komunikacja z Klientami, przełożonymi i współpracownikami. (3 godz.) Formy komunikacji z Klientem. Formy komunikacji z przełożonymi i podwładnymi. 10. Kompetencje personalne i społeczne. (5 godz.) Kultura, etyka i tajemnica zawodowa. Skutki wynikające z podejmowania i realizacji zadań. Wprowadzanie zmian i stres. Kreatywność. Do dyspozycji nauczyciela pozostaje 8 godz. zajęć. Literatura: 1. Teresa Gorzelany, Wiesława Aue, - „Prowadzenie działalności gospodarczej” – WSiP 2. Stanisław Kowalczyk – „Organizacja i zarządzanie przedsiębiorstwem samochodowym” – WsiP, 3. Karol F. Abramek, Mirosław Uzdowski – „Pojazdy samochodowe, podstawy obsługiwania i napraw.” – WkiŁ 4. Stanisław Kowalczyk – „Nadzorowanie obsługi pojazdów samochodowych” –WSiP. 5. Stanisław Kowalczyk – „Organizowanie obsługi pojazdów samochodowych.” – WSiP 6. PROGRAM NAUCZANIA DLA ZAWODU - TECHNIK POJAZDÓW SAMOCHODOWYCH nr 311513 opracowany i udostępniony szkołom bezpłatnie w postaci elektronicznej przez Wydawnictwa Komunikacji i Łączności Sp. z o.o. w dniu 14 czerwca 2012 r. 7. Podstawa programowa dla zawodu o symbolu cyfrowym 311513 – Technik Pojazdów Samochodowych – KOWEZiU 8. Przykładowy szkolny plan nauczania - Projekt „Szkoła zawodowa szkołą pozytywnego wyboru” współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego – Kapitał ludzki –Narodowa strategia spójności, KOWEZiU, Unia Europejska – Europejski Fundusz Społeczny. Zgłoś błąd Wyświetleń: 268
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |