![]() |
![]() |
Katalog Marcin Jędryczko, 2015-11-09 Szczecin Informatyka, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego na nauczyciela dyplomowanego.PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO MARCIN JĘDRYCZKO NAUCZYCIEL MIANOWANY Data rozpoczęcia stażu: 1 IX 2015 r. Data zakończenia stażu: 31 V 2018 r. Kliniska Wielkie, 1 września 2015 r. Zagadnienia organizacyjne 1. Poznanie procedury awansu zawodowego nauczycieli. - Analiza przepisów dotyczących awansu zawodowego nauczycieli (Karta Nauczyciela, Rozp. MEN z dn. 01.12.2004 r., broszury „Awans zawodowy nauczycieli”, strony internetowe, itd.). – (VIII/IX 2015 r.) - Opracowanie planu rozwoju zawodowego. – (IX 2015 r.) Dowody realizacji: Wniosek o rozpoczęcie stażu. 2. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego. - Gromadzenie materiałów i dokumentów. – (Okres stażu) Dowody realizacji: Potwierdzenia, zaświadczenia, opracowane materiały. 3. Przygotowanie projektu sprawozdania. - Autorefleksja, analiza, opis realizacji planu rozwoju zawodowego. – (V 2018 r.) Dowody realizacji: Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego. § 8 ust. 2 pkt.1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły. 1. Poznanie procedury awansu zawodowego. - Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczącego awansu zawodowego nauczycieli (ustawy, rozporządzenia, Karta Nauczyciela). – (VIII/IX 2015 r.) Dowody realizacji: Wniosek o rozpoczęcie stażu. Planu rozwoju zawodowego. 2. Wnikliwa analiza dokumentacji szkoły Studiowanie dokumentów (IX-XI 2015 r.): - Statut Szkoły, - Program Wychowawczy - Program Profilaktyki, - Program Rozwoju Szkoły - Regulaminy wewnętrzne szkoły. Dowody realizacji: Notatki, uwagi. 3. Aktywny udział w pracach zespołu przedmiotowego – (Okres stażu). - Dzielenie się wiedzą podczas posiedzeń zespołu przedmiotowego. - Wymiana doświadczeń Dowody realizacji: Protokoły zespołu przedmiotowego 4. Praca w organach szkoły – (Okres stażu). - Praca w komisjach, zespołach wyznaczonych przez dyrektora szkoły. Dowody realizacji: Zapisy w protokołach Rady Pedagogicznej. 5. Udział w formach doskonalenia adekwatnych do potrzeb nauczyciela i szkoły. – (Okres stażu). - Udział w konferencjach metodycznych, spotkaniach warsztatowych dla nauczycieli informatyki. - Aktywny udział w szkoleniowych Radach Pedagogicznych. Dowody realizacji: Świadectwa ukończenia, dokumentacja posiedzenia rad pedagogicznych. 6. Samodzielne poszerzanie wiedzy – (Okres stażu). - Studiowanie literatury fachowej i pedagogicznej. Śledzenie stron www. Dowody realizacji: Notatki. 7. Pedagogizacja rodziców – (Okres stażu). - Współpraca z rodzicami. - Opracowanie tematyki i przeprowadzenie spotkań z rodzicami. Dowody realizacji: Teczka wychowawcy. 8. Przygotowanie uczniów i udział w konkursach i olimpiadach informatycznych – (Okres stażu). - Wyłonienie uczniów zdolnych. - Przeprowadzenie zajęć doszkalających. - Udział w konkursach. Dowody realizacji: Zgłoszenia do konkursów, plan przygotowań, dyplomy. § 8 ust.2 pkt.2 Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. 1.Wykorzystywanie umiejętności posługiwania się komputerem w procesie dydaktycznym – (Na bieżąco). - Umiejętne posługiwanie się komputerem jako narzędziem pracy. - Wykorzystanie różnych programów komputerowych do tworzenia materiałów związanych z pracą dydaktyczną, wychowawczą, awansem zawodowym oraz pracą szkoły. - Przygotowywanie materiałów pomocniczych, ćwiczeń z wykorzystaniem programów komputerowych, np. krzyżówek za pomocą programu EclipseCrossword - Przygotowanie testów i sprawdzianów online, np. za pomocą portalu Testportal.pl Dowody realizacji: Zaświadczenia, przygotowane materiały, dokumentacja szkolna. 2. Stosowanie programów edukacyjnych i wykorzystanie zasobów Internetu w procesie dydaktycznym – (Na bieżąco). - Korzystanie z komputerowych programów edukacyjnych. - Korzystanie z edukacyjnych portali internetowych oraz innych zasobów dostępnych w Internecie na lekcjach. Dowody realizacji: Opis i analiza używanych programów oraz stron edukacyjnych. 3. Archiwizacja i publikowanie w Internecie gazetki szkolnej „Nowinki z 16” – (Wg wydań gazetki). - Archiwizowanie miesięcznika w wersji cyfrowej - Przygotowywanie plików .pdf do publikacji. - Publikacja gazetki w szkolnej witrynie internetowej. Dowody realizacji: Strona www § 8 ust.2 pkt.3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami. 1. Opublikowanie własnego planu rozwoju zawodowego w Internecie – (X 2015 r.) - udostępnienie własnego planu rozwoju zawodowego na umożliwiających darmowe publikacje portalach edukacyjnych Dowody realizacji: Publikacja 2. Prowadzenie zajęć otwartych i lekcji wspólnych dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych – (Okres stażu). - Przygotowanie scenariuszy i przeprowadzenie zajęć. Dowody realizacji: Scenariusze, analizy i sprawozdania. 3. Przeprowadzenie szkoleń dla nauczycieli i pracowników obsługi. - Przygotowanie scenariuszy i przeprowadzenie szkoleń z wykorzystania programu Word, Excel – (XI 2015 r.) - Przygotowanie scenariuszy i przeprowadzenie szkoleń z wykorzystania programów pocztowych – (III 2016 r.) - Szkolenia z prowadzenia dziennika elektronicznego – (Wg potrzeb) - Przygotowanie scenariuszy i przeprowadzenie szkoleń z wykorzystania platformy Google (Poczta, Dysk, Kalendarz, Strony www, Wideokonferencje, Classroom) i wykorzystanie jej w edukacji – (XI 2016 r.) Dowody realizacji: Scenariusze, listy obecności, wpisy w protokołach Rad Pedagogicznych. 4. Współpraca z nauczycielami innych przedmiotów – (Okres stażu). - Opracowanie lekcji wspólnych, przeprowadzanie wspólnych akcji. - Wspólne opracowanie scenariuszy uroczystości. Dowody realizacji: Scenariusze lekcji i uroczystości szkolnych. Sprawozdania i analiza działań wspólnych. § 8 ust.2 pkt.4 a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich. 1. Kształtowanie dobrych nawyków w szkole - Przeprowadzenie szkolenia Rady Pedagogicznej z zakresu powstawania i zmiany nawyków – (X 2015 r.) - Wypracowanie wspólnie z Radą Pedagogiczną dobrych nawyków, które warto kształcić oraz wygaszanie złych nawyków pojawiających się w szkole – (X 2015 r.) - Studiowanie literatury fachowej. - Znalezienie i wdrożenie nawyków kluczowych, które spowodowałyby podniesienie osiągnięć uczniów – (IX 2016 r.) - Monitorowanie efektywności wprowadzonych nawyków, ewaluacja – (Koniec roku szkolnego) Dowody realizacji: Lista obecności. Lista nawyków. Notatki. Lista nawyków. Ankiety wśród uczniów i nauczycieli. § 8 ust. 2 pkt.4 c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych. 1. Prowadzenie strony internetowej szkoły. Promowanie i prezentacja działań szkolnych – (Na bieżąco) - Wpisywanie na bieżąco aktualności z życia szkoły. Prowadzenie galerii zdjęć. - Prezentacja osiągnięć uczniów. - Umieszczanie informacji dla uczniów i rodziców. Dowody realizacji: Strona internetowa szkoły. 2. Administrowanie dziennikiem elektronicznym szkoły – (Na bieżąco) - Rejestrowanie nowych użytkowników, tworzenie nowych klas i przypisywanie do nich uczniów. Przypisywanie nauczycielom zajęć. - Pomoc wychowawcom w prowadzeniu dziennika klasowego. - Pomoc nauczycielom w rejestrowaniu lekcji. - Drukowanie świadectw. Dowody realizacji: Dziennik elektroniczny. 3. Administrowanie wirtualną platformą Google do wymiany plików – (Okres stażu) - Udostępnienie nauczycielom wirtualnego dysku w celu wymiany plików i wspólnego opracowywania dokumentów. Dowody realizacji: Wirtualny dysk. 4. Przygotowanie wzorów dokumentów szkolnych – (Okres stażu) - Przygotowanie i udostępnienie dokumentów wykorzystywanych później przez wszystkich nauczycieli. Dowody realizacji: Wzory dokumentów szkolnych. 5. Organizowanie wycieczek szkolnych – (Okres stażu) - Opracowanie i realizacja planów wycieczek. Dowody realizacji: Karty wycieczek, sprawozdania i regulaminy. 5. Wdrożenie nowoczesnych technik nauczania. - Studiowanie literatury fachowej i stron internetowych – (IX 2015 r - I 2016 r.) - Wykorzystanie nowoczesnych technik nauczania na lekcjach informatycznych – (II-VI 2016 r.) - Wdrożenie nowoczesnych technik nauczania na innych lekcjach – (od IX 2016 r.) Dowody realizacji: Notatki, analiza przydatności. Scenariusze lekcji. Scenariusze lekcji. 6. Wykorzystanie portali internetowych i programów do przygotowywania testów. - Przegląd dostępnych programów i portali internetowych do przygotowania testów – (IX 2015 r - I 2016 r.) - Wdrożenie testów online na lekcjach informatycznych – (od II 2016 r.) Dowody realizacji: Notatki, analiza przydatności. Przykładowe testy. 4. Modernizacja szkolnej pracowni komputerowej – (Wg potrzeb) - Instalacja nowych komputerów, sprzętu sieciowego. - Instalacja programów komputerowych Dowody realizacji: Potwierdzenie dyrektora szkoły. 6. Rozbudowa i udostępnienie sieci Wi-Fi w szkole. - Przegląd stanu sieci szkolnej i możliwości jej rozbudowy – (IX 2015 r. - V 2016 r.) - Opracowanie planu sieci szkolnej – (IX 2015 r. - V 2016 r.) - Studiowanie literatury fachowej. Kontakt z osobami zajmującymi się rozbudową szkolnych sieci Wi-Fi – (IX 2015 r. - V 2016 r.) - Wykonanie kosztorysu rozbudowy sieci – (VI-VIII 2016 r.) - Zakup, montaż i konfiguracja urządzeń niezbędnych do udostępnienia sieci Wi-Fi – (2017 r.) Dowody realizacji: Notatki. Plan sieci szkolnej. Kosztorys. Działająca sieć Wi-Fi. § 8 ust.2 pkt.4 e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami 1. Współpraca z Policją – (Raz w roku szkolnym) - Zorganizowanie i przeprowadzenie spotkań dla uczniów wspólnie z funkcjonariuszami policji nt. cyberprzemocy. Dowody realizacji: Potwierdzenie dyrektora szkoły, zdjęcia. 2. Współpraca z ProGDar Marathon Team – (Wg organizacji biegów) - Promowanie wśród społeczności szkolnej Maratonu Puszczy Goleniowskiej oraz innych biegów na stronach szkoły. - Udział jako wolontariusz i pomoc w organizacji Maratonu Puszczy Goleniowskiej. - Opieka nad uczniami – wolontariuszami. Dowody realizacji: Wydruki strony internetowej. Poświadczenie organizatorów. 3. Współpraca z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną – (Okres stażu) - Skierowanie na badania, opinie, konsultacje. Dowody realizacji: Teczka wychowawcy, notatki. 4. Współpraca z pedagogiem i psychologiem szkolnym – (Okres stażu) - Systematyczne spotkania, konsultacje, rozmowy. - Opracowanie i prowadzenie wspólnych godzin wychowawczych. Dowody realizacji: Teczka wychowawcy, notatki. § 8 ust.2 pkt.5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki i typu i rodzaju szkoły. 1. Opis i analiza dwóch przypadków wychowawczych – (Okres stażu) - Zdiagnozowanie dwóch przypadków wychowawczych. - Ustalenie metod pracy z dziećmi i oddziaływań wychowawczych. - Systematyczna praca nad rozwiązaniem problemu. Dowody realizacji: Opis i analiza dwóch przypadków. 2. Pogłębianie wiedzy i umiejętności w zakresie zaspokajania potrzeb wychowawczych – (Okres stażu) - Sporządzenie planu pracy wychowawcy klasy i jego ewaluacja. - Studiowanie literatury fachowej. Dowody realizacji: Plan pracy wychowawcy. Wyświetleń: 241
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |