Katalog Dominika Wierzbanowska, 2015-11-09 Kowale Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego na nauczyciela mianowanego.PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO Opracowany na podstawie rozporządzenia MENiS z dnia 1 marca 2013 roku w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego nauczycieli Dz. U. z 2013 r., poz. 393, rozporządzenia MENiS z dnia 1 grudnia 2004r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli ( Dz. U. z 2004r. Nr 260, poz. 2593) z późniejszymi zmianami z dnia 14 listopada 2007r. ( Dz. U. z 14 listopada 2007r. Nr 214, poz. 1580). Nauczyciel kontraktowy: Dominika Wierzbanowska Stanowisko: nauczyciel świetlicy Wykształcenie: mgr filologii polskiej Czas trwania stażu: 2 lata i 9 miesięcy Data rozpoczęcia stażu: 1.09.2015r. Data zakończenia stażu: 31.05.2018r. Cel główny: uzyskanie stopnia nauczyciela mianowanego § 7 ust. 2 pkt 1 1.Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach. Poznanie procedury awansu zawodowego Zapoznanie z rozporządzeniem MENiS z dnia 1 marca 2013 roku w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego nauczycieli Dz. U. z 2013 r., poz. 393, rozporządzenia MENiS z dnia 1 grudnia 2004r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli ( Dz. U. z 2004r. Nr 260, poz. 2593) z późniejszymi zmianami z dnia 14 listopada 2007r. ( Dz. U. z 14 listopada 2007r. Nr 214, poz. 1580).. Wrzesień 2015 Wniosek o rozpoczęcie stażu. *Plan rozwoju zawodowego sporządzony w oparciu o rozporządzenie MENiS z dnia 1 marca 2013r. 2.Ustalenie zasad współpracy z opiekunem stażu Rozmowa i zawarcie kontraktu z opiekunem stażu określającego warunki współpracy. Wrzesień 2015 Pisemne, przejrzyste zasady współpracy nauczyciela z opiekunem stażu. 3.Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu i prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu Obserwacja, udział, konsultacje, omówienie zajęć, ewaluacja Przebieg zajęć, omówienie, ewaluacja Według harmonogramu *Karty obserwacji. *Scenariusze zajęć. 4.Rozwijanie i doskonalenie umiejętności interpersonalnych Udział w wybranych zajęciach szkoleniowych i radach pedagogicznych Cały okres stażu *Zaświadczenia. *Listy obecności. 5.Poszerzenie wiedzy i umiejętności w wewnątrzszkolnym i zewnątrzszkolnym doskonaleniu Udział w różnych formach doskonalenia zawodowego tj.: - kursy doskonalące - kursy metodyczne - warsztaty, seminaria Wg oferty przez cały okres stażu Zaświadczenia, świadectwa. 6.Doskonalenie warsztatu i metod pracy pedagogicznej *Lektura czasopism oraz literatury przedmiotowej. *Przeglądanie stron www. Na bieżąco Notatki (ksero) z literatury oraz potwierdzenie opiekuna stażu. 7.Opracowanie rozkładów materiału do pracy całorocznej. Opracowanie całorocznych planów pracy 9.2015 9.2016 9.2017 Potwierdzenia Dyrektora szkoły 8.Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu oraz potrzeb szkoły *Udział w posiedzeniach Rady Pedagogicznej. *Współpraca z pedagogiem szkolnym i z wychowawcami. *Współpraca z biblioteką szkolną *Prowadzenie dokumentacji wychowawcy świetlicy *Czynny udział w działaniach promujących szkołę: -Dzień Otwarty; - Święto Szkoły; -Akademia Ciekawskiego Misia Cały okres stażu *Zaświadczenia, notatki. *Notatki. *Pogadanki, bajkoterapia. *Dokumentacja szkoły. *Potwierdzenie Dyrektora szkoły i opiekuna stażu. *Scenariusze zajęć. *Notatki. § 7 ust.2 pkt 2 Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych. 1.Poznanie struktury i problemów środowiska lokalnego Poznawanie sytuacji rodzinnej uczniów poprzez: rozmowy z wychowawcami, nauczycielami, rodzicami. Rozpoznawanie i rozwiązywanie problemów emocjonalnych uczniów przy współpracy z wychowawcami i rodzicami. Cały okres stażu *Dokumentacja własna. *Potwierdzenie dyrekcji, opiekuna stażu. 2.Aktywna współpraca ze strukturami środowiska *Współpraca z pracownikami Straży Miejskiej (organizacja pogadanek związanych z bezpieczeństwem na drodze, reagowaniem w sytuacjach zagrożeń, itd.). *Współpraca z pracownikami Klubu Osiedlowego „Maciuś”. *Współpraca z pracownikami Biblioteki Miejskiej. Cały okres stażu Potwierdzenie opiekuna stażu. 3.Motywowanie i wspieranie uczniów w rozwoju *Kształtowanie pozytywnych postaw społecznych uczniów poprzez organizację pomocy koleżeńskiej. *Udział w uroczystościach lokalnych. *Wspieranie twórczych inicjatyw uczniów – pomoc w przygotowaniu się do konkursów recytatorskich oraz plastycznych. *Organizowanie konkursów czytelniczych oraz recytatorskich. W trakcie stażu. Potwierdzenie Dyrekcji, opiekuna stażu. Dokumentacja własna. 4.Uwrażliwienie uczniów na problemy społeczne i cywilizacyjne *Przeprowadzenie cyklu zajęć związanych z wybraną problematyką w oparciu literaturę dla dzieci, m.in.”Zły Pan”, „Piaskowy wilk”, „Prawa dziecka”. Okres stażu Dokumentacja własna, potwierdzenie opiekuna stażu. § 7 ust. 2 pkt 3 Umiejętność wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. 1.Wykorzystanie technologii komputerowej w pracy pedagogicznej *Sporządzanie planów pracy, dokumentów własnych i pomocy dydaktycznych, gazetek świetlicowych przy wykorzystaniu TI. *Dokumentowanie przebiegu stażu. Sporządzenie prezentacji multimedialnych. Na bieżąco Potwierdzenie Dyrektora, opiekuna stażu. *Potwierdzenie opiekuna stażu. *Prezentacje multimedialne. 2.Poszerzenie wiedzy z zakresu obsługi komputera Ukończenie kursu doskonalącego – informatycznego, z zakresu wykorzystania komputera w pracy nauczyciela. W trakcie stażu Zaświadczenie 3.Wykorzystanie nowoczesnej technologii w czasie zajęć *Korzystanie z komputerowych programów edukacyjnych i Internetu. *Urozmaicanie zajęć uczniów w oparciu o materiały uzyskane z wybranych stron www oraz przygotowane samodzielnie. Okres stażu *Scenariusze zajęć. *Potwierdzenie opiekuna stażu. 4.Publikacje w Internecie Umieszczenie w Internecie publikacji dotyczących pracy zawodowej - planu rozwoju zawodowego Październik 2015r. adres strony www § 7 ust.2 pkt 4 Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez n-la zadań. 1.Rozpoznawanie i rozwiązywanie problemów edukacyjnych i wychowawczych uczniów sprawiających trudności dydaktyczne i wychowawcze. *Identyfikacja problemu *Działalność w szkolnym zespole profilaktycznym – prowadzenie zajęć z zakresu przeciwdziałania rozwojowi dysleksji poprzedzonych analizą dokumentacji z poradni PPP. *Zorganizowanie cyklu zajęć przeciwdziałających zachowaniom agresywnym. *Organizacja upominków dla dzieci z Domu Dziecka. W trakcie stażu *Potwierdzenie Dyrektora/ opiekuna. *Dokumentacja szkolna. *Prezentacja multimedialna. 2.Zdobywanie wiedzy w zakresie psychologii, pedagogiki i stosowanie jej w pracy z uczniami. *Studiowanie literatury przedmiotu. *Rozmowy z pedagogiem szkolnym. *Pomoc dzieciom nieśmiałym, mającym trudności z aklimatyzacją w środowisku szkolnym(zabawy integracyjne z rówieśnikami i nie tylko). Wg potrzeb, cały okres stażu *Potwierdzenie opiekuna stażu, pedagoga szkolnego. *Notatki własne. 3.Aktywne realizowanie działań opiekuńczo-wychowawczych. *Zapoznanie się z kartami przyjęć do świetlicy oraz sytuacją rodzinną (wybrane przypadki). *Sprawowanie opieki nad uczniami w trakcie wycieczek szkolnych. *Realizacja zadań wynikających z programu profilaktycznego i wychowawczego szkoły w trakcie zastępstw, w tym opracowanie materiałów i scenariuszy zajęć. *Organizowanie spotkań z przedstawicielami reprezentującymi różne profesje, np. pielęgniarką, policjantem, strażakiem. Cały okres stażu W trakcie stażu Karty przyjęć do świetlicy szkolnej, rysunki dzieci, dokumentacja PPP. Dokumentacja szkolna. Potwierdzenie opiekuna stażu. § 7 ust.2 pkt 5 Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż. 1.Stosowanie przepisów prawa oświatowego oraz dokumentów regulujących pracę szkoły *Opracowanie dokumentów niezbędnych do rozpoczęcia i realizowania stażu. *Systematyczne obserwowanie zmian w przepisach prawa oświatowego. Wrzesień 2015r. Dokumentacja. 2.Uaktualnianie wiedzy z zakresu funkcjonowania placówki. *Analiza i interpretacja dokumentów, które regulują pracę szkoły. Cały okres stażu. Dokumentacja własna. Opracowała: Dominika Wierzbanowska Gdańsk, 1.09.2015r. Wyświetleń: 253
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |