Katalog Joanna Figiel, 2015-11-09 Łódź Język angielski, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego na nauczyciela dyplomowanego.Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień zawodowy nauczyciela dyplomowanego Imię i nazwisko: mgr Joanna Figiel Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2015 Okres stażu: 2 lata i 9 miesięcy Miejsce pracy: Publiczne Gimnazjum nr 16 im. Ofiar Katynia w Łodzi Rozporządzeniem MENiS z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli, Rozporządzeniem MEN z dnia 14 listopada 2007 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli § 8 ust. 2 pkt.1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły Zadania Formy realizacji Termin Dowody realizacji Aktywny udział w pracach zespołu naczycieli języków obcych - współudział w opracowaniu planu pracy zespołu - opracowanie wyników egzaminu gimnazjalnego z języka angielskiego wg harmonogramu zebrań i spotkań zespołów - plany pracy zespołu - analiza wyników egzaminu Rozwijanie i doskonalenie swojego warsztatu pracy - organizowanie pomocy dydaktycznych do języka angielskiego (współpraca z wydawnictwami) - opracowanie własnych narzędzi pomiaru dydaktycznego i wykorzystanie wyników w dalszej pracy nauczyciela - studiowanie fachowej literatury okres stażu - pomoce dydaktyczne - wykaz literatury fachowej Udział w formach doskonalenia zewnętrznego i wewnętrznego adekwatnych do potrzeb nauczyciela i szkoły - aktywny udział w kursach, szkoleniach w ramach WDN oraz warsztatach organizowanych przez wydawnictwa okres stażu - świadectwa ukończenia, Organizowanie konkursów szkolnych i środowiskowych promujących szkołę i jej działania - współorganizowanie programu artystycznego za bal gimnazjalny - opracowanie i przeprowadzenie konkursu języka angielskiego 'Be anglocultural' Czerwiec 2016 maj 2016 Scenariusz arkusz konkursowy wraz z wynikami Przygotowanie uczniów i udział w różnych konkursach - opracowanie planu przygotowań i prowadzenie konsultacji okres stażu - zgłoszenia do konkursów, plan przygotowań Praca z uczniem zdolnym i mającym problemy w nauce - prowadzenie konsultacji okres stażu - wpis w dzienniku zajęć pozalekcyjnych. § 8 ust.2 pkt.2 Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej Zadania Formy realizacji Termin Dowody realizacji Stosowanie Internetu w życiu zawodowym -wykorzystanie komputerowych programów edukacyjnych i Internetu na lekcjach - elektroniczny kontakt z innymi nauczycielami, uczniami - prowadzenie lekcji języka angielskiego z wykorzystaniem pomocy multimedialnych - uczestnictwo w warsztatach online okres stażu od września 2015 - scenariusze zajęć - certyfikaty uczestnictwa Organizacja warsztatu pracy przy użyciu technik komputerowych - wykorzystanie edytora tekstu do pisania wszystkich niezbędnych materiałów związanych z pracą dydaktyczną i wychowawczą, awansem zawodowym oraz pracą szkoły okres stażu - pomoce dydaktyczne, scenariusze lekcji i imprez szkolnych, testy, prezentacje multimedialne - Plan Rozwoju Zawodowego i sprawozdanie z jego realizacji, Przeprowadzenie konkursów z wykorzystaniem techniki komputerowej i Internetu - opracowanie i przeprowadzenie konkursu z wykorzystaniem techniki komputerowej zgodnie z harmonogramami konkursów - regulamin konkursu § 8 ust.2 pkt.3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć Zadania Formy realizacji Termin Dowody realizacji Prowadzenie zajęć otwartych i lekcji koleżeńskich dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych -przygotowanie scenariuszy i przeprowadzenie zajęć - udostępnianie scenariuszy zajęć, materiałów pomocniczych okres stażu - scenariusze zajęć Prowadzenie szkoleń w ramach WDN - przekazanie wiadomości zdobytych na szkoleniach okres stażu - protokoły - materiały szkoleniowe Współpraca z nauczycielami innych przedmiotów oraz nauczycielem bibliotekarzem - wymiana doświadczeń - współorganizacja Drzwi Otwartych okres stażu według harmonogramu planu pracy szkoły notatki Poszukiwanie nowatorskich rozwiązań problemów - konsultacje z innymi nauczycielami języków obcych, wymiana poglądów okres stażu - notatki, scenariusz imprezy Publikowanie na stronie internetowej własnego Planu Rozwoju Zawodowego, scenariuszy zajęć - zamieszczenie Planu Rozwoju Zawodowego i scenariuszy zajęć październik/listopad 2015 okres stażu - adresy WWW § 8 ust. 2 pkt.4 c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych Zadania Formy realizacji Termin Dowody realizacji Rozwijanie zainteresowań uczniów poprzez organizowanie i współorganizowanie wyjść i wycieczek dydaktyczno - wychowawczych - opracowanie i realizacja planów wycieczek okres stażu - karty wycieczek Współorganizowanie dodatkowych zajęć z języków obcych - przygotowanie do Wojewódzkiego Konkursu z Języka Angielskiego Współorganizowanie spotkań z wolontariuszami z innych krajów z fundacji „Dziewczynka z zapałkami. okres stażu maj 2016 - przykładowe arkusze egzaminacyjne dokumentacja zdjęciowa, potwierdzenie współpracy przez nauczyciela współorganizującego spotkaniach § 8 ust. 2 pkt.4 e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami Zadania Formy realizacji Termin Dowody realizacji Współpraca z wydawnictwami językowymi - pozyskiwanie pomocy do nauki języka angielskiego (prowadzenie działań prowadzących do wzbogacenia bazy szkoły) okres stażu - książki, słowniki Współpraca z Poradnią Psychologiczno - Pedagogiczną - kierowanie uczniów na badania we współpracy z pedagogiem szkolnym - spotkania z psychologiem i pedagogiem w zakresie pracy z uczniem z trudnościami okres stażu wg potrzeb - notatki z rozmów § 8 ust.2 pkt.5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki i typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony Zadania Formy realizacji Termin Dowody realizacji Opis i analiza dwóch przypadków wychowawczych lub edukacyjnych - zdiagnozowanie dwóch przypadków wychowawczych - ustalenie metod pracy i oddziaływań wychowawczych oraz systematyczna praca nad rozwiązaniem problemu okres stażu - opis i analiza dwóch przypadków Wyświetleń: 222
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |