Katalog Dorota Klimek, 2015-10-16 wiśnicz mały Język angielski, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego na stopień nauczyciela mianowanego.ZADANIA WYNIKAJĄCE Z ROZPORZĄDZENIA MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ Z DNIA 1 marca 2013: §8 ust.2 pkt. 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły. 1. Poznanie procedury awansu zawodowego na stopień nauczyciela dyplomowanego: - Zapoznanie się z przepisami prawa oświatowego dotyczącymi awansu zawodowego (ustawa, rozporządzenie). - Sformułowanie wniosku o rozpoczęcie stażu. - Opracowanie planu rozwoju zawodowego. - Realizacja planu i sporządzenie sprawozdania. 2. Rozwijanie umiejętności językowych uczniów celem podwyższenia jakości pracy szkoły: - Prowadzenie dodatkowych zajęć przygotowujących uczniów do egzaminu gimnazjalnego z języka angielskiego. - Pomoc uczniom mającym trudności w nauce języka angielskiego -prowadzenie cotygodniowych konsultacji dla tych uczniów. - Praca z uczniami uzdolnionymi językowo - zorganizowanie dla nich kółka języka angielskiego oraz przygotowywanie ich do konkursów. - Prowadzenie lekcji z wykorzystaniem metod aktywizujących oraz wdrażanie uczniów do pracy metodą projektu. 3. Zorganizowanie pracowni językowej: - Gromadzenie plakatów, prezentacji multimedialnych, książek i pomocy naukowych. - Zakupienie projektora multimedialnego, filmów i innych pomocy do nauki języka angielskiego ze środków własnych lub uzyskanych od sponsorów. - Gromadzenie literatury dydaktycznej, materiałów z kursów i szkoleń i udostępnianie jej innym nauczycielom języków obcych. - Przygotowywanie wraz z uczniami pomocy dydaktycznych. - Systematyczny nadzór nad wystrojem klasy. 4. Doskonalenie warsztatu i metod pracy pedagogicznej: - Aktywny udział w różnych formach doskonalenia zawodowego: warsztatach metodycznych, konferencjach, szkoleniach on-line, szkoleniach Rady Pedagogicznej, - Poszerzenie wiedzy z zakresu pracy z uczniem o specyficznych problemach edukacyjno — wychowawczych (dysleksja, zespół Aspergera, ADHD) - Samodzielne studiowanie literatury fachowej oraz materiałów zamieszczonych w Internecie. 5. Analiza własnych działań edukacyjnych i wykorzystanie ich w dalszej pracy: - Przeprowadzenie badań ankietowych wśród uczniów dotyczących oceny mojej pracy jako nauczyciela anglisty i wychowawcy. - Wykorzystanie wniosków uzyskanych z ankiety w dalszej pracy. 6. Obserwacja i analiza pracy uczniów: - Wdrażanie Planu Pracy Szkoły oraz Planu Wychowawczego. - Opracowywanie planu działań wychowawczych na dany rok szkolny. - Gromadzenie informacji o uczniach i wychowankach, poznanie ich sytuacji rodzinnych. - Analiza postępów w nauce uczniów i wychowanków. - Analiza zachowania uczniów. 7. Dodatkowa praca dydaktyczna, wychowawcza lub opiekuńcza na rzecz szkoły: - Organizacja i udział w wyjazdach i wycieczkach. - Organizacja konkursów ( Lingua et musica, Małopolski Konkurs Języka Angielskiego - etap szkolny) oraz udział w licznych konkursach pozaszkolnych. - Praca w zespołach nadzorujących przeprowadzenie egzaminu gimnazjalnego. - Sprawdzanie prac uczniów po przeprowadzonych próbnych egzaminach z języka angielskiego. - Opracowywanie analizy i wniosków po przeprowadzonych egzaminach. - Przeprowadzanie i analiza testów diagnostycznych w klasach pierwszych. - Udział w tworzeniu i modyfikacjach Planu Pracy Szkoły, Planu Wychowawczego, Wewnątrzszkolnego i Przedmiotowego Systemu Oceniania. §8 ust. 2 pkt 2 Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. 1. Doskonalenie umiejętności wykorzystywania w pracy nauczyciela technologii informacyjnej i komunikacyjnej: - Udział w szkoleniach z zakresu stosowania technologii informacyjnej. 2. Praktyczne zastosowanie technologii informacyjnej i komunikacyjnej w codziennej pracy nauczyciela: - Przygotowywanie pomocy dydaktycznych, sprawdzianów, kart pracy, dyplomów, ankiet, zaproszeń, scenariuszy itd. z wykorzystaniem komputera. - Prowadzenie dokumentacji nauczyciela-wychowawcy. - Opracowywanie analiz egzaminów gimnazjalnych. - Prowadzenie wybranych zajęć z wykorzystaniem urządzeń multimedialnych oraz projekcje filmów w oryginalnej wersji językowej. - Stworzenie wykazu stron szczególnie przydatnych dla uczniów i nauczycieli języka angielskiego. - Wykorzystanie programu Power Point w tworzeniu projektów edukacyjnych przez uczniów gimnazjum. 3. Wykorzystanie Internetu jako źródła informacji: - Aktywny udział w życiu portali edukacyjnych i nauczycielskich, publikacja własnych materiałów na stronie www. profesor.pl. - Wykorzystanie publikacji internetowych w celu pogłębiania wiedzy na tematy związane z oświatą, przepisami prawa, wyszukiwania informacji o krajach anglojęzycznych oraz poszukiwania nowych, ciekawych pomysłów do pracy. - Wykorzystanie skrzynki e-mail do kontaktów z rodzicami, innymi nauczycielami, wydawnictwami, organizatorami konkursów itp. - Umieszczanie na stronie internetowej szkoły informacji o konkursach i osiągniętych wynikach. §8 ust.2 pkt 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć. 1. Współpraca w ramach Rady Pedagogicznej, zespołu przedmiotowego nauczycieli języków obcych i zespołu wychowawczego: - Konsultacje z nauczycielami języków obcych i wychowawcami, wymiana poglądów, uwag i doświadczeń. - Dzielenie się wiedzą i umiejętnościami zdobytymi na szkoleniach i warsztatach. - Prowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli języków obcych i innych zainteresowanych, w szczególności dla nauczycieli stażystów i kontraktowych. - Obserwowanie zajęć prowadzonych przez innych nauczycieli. - Współpraca z innymi nauczycielami w tworzeniu scenariuszy, wspólnych projektów edukacyjnych, organizacji konkursów itp. - Modyfikacja przedmiotowego systemu oceniania z języka angielskiego po konsultacji z drugim nauczycielem języka angielskiego. 2. Pełnienie roli opiekuna stażu: - Prowadzenie zajęć otwartych dla stażysty. - Obserwacja i analiza lekcji prowadzonych przez stażystę. 3. Upowszechnianie i promocja własnych doświadczeń, metod i form pracy: - Publikacja planu rozwoju zawodowego, scenariuszy i innych opracowań na portalu edukacyjnym. - Udostępnianie innym nauczycielom zasobów zgromadzonych w pracowni językowej (książki, pomoce dydaktyczne itp.). §8 ust.2, pkt 4a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich. 1. Opracowanie i wdrożenie planów pracy wychowawczej: - Opracowanie planów pracy wychowawczej na poszczególne lata, zgodnych z hasłami przewodnimi zawartymi w programie wychowawczym szkoły. 2. Opracowanie programu kółka języka angielskiego dla uczniów klas gimnazjalnych: - Stworzenie programu zawierającego elementy kultury o Wielkiej Brytanii i innych krajach anglojęzycznych (IX, X 2015). - Prowadzenie kółka języka angielskiego (od XI 2015). - Ewaluacja efektów i uzyskanych korzyści. 3. Dostosowywanie programu nauczania do indywidualnych możliwości uczniów ze specyficznymi trudnościami w nauce: - Zapoznanie się z opiniami Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej i uwzględnienie jej zaleceń. - Rozmowy z pedagogiem szkolnym, wychowawcami i innymi nauczycielami. §8 ust. 2 pkt 4c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych. 1. Prowadzenie kółka języka angielskiego dla uczniów szczególnie zainteresowanych przedmiotem i uzdolnionych językowo. 2. Organizacja i udział w konkursach przedmiotowych: - Organizacja Powiatowego Konkursu Piosenki Obcojęzycznej "Lingua et musica", pozyskiwanie sponsorów, udział w finansowaniu kosztów organizacyjnych, przygotowywanie poczęstunku dla uczestników konkursu. - Przeprowadzanie etapu szkolnego Małopolskiego Konkursu Języka Angielskiego dla gimnazjalistów, sprawdzanie prac, sporządzanie protokołu. - Zachęcanie i przygotowywanie uczniów do poszczególnych etapów Małopolskiego Konkursu Języka Angielskiego, Gramatycznego Konkursu Języka Angielskiego, Konkursu recytatorskiego " In Memory of Emily Dickinson" i innych. 3. Opieka nad zespołem redagującym gazetkę ścienną "We learn English": - Wyłonienie zespołu redakcyjnego, - Opracowanie tematyki gazetki na poszczególne lata. - Pomoc w systematycznym redagowaniu gazetki. 4. Prowadzenie zajęć pozalekcyjnych dla uczniów III klas gimnazjalnych przygotowujących do egzaminu gimnazjalnego. 5. Prowadzenie zajęć dla uczniów mających trudności w nauce języka angielskiego umożliwiających nadrobienie zaległości lub dodatkowe przećwiczenie zagadnień sprawiających kłopoty. § 8 ust.2 pkt 4e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami. 1.Współpraca z wydawnictwami językowymi, zwłaszcza z wydawnictwem Pearson: - Konsultacje w sprawie doboru podręczników i i innych materiałów pomocnych w pracy nauczyciela (program nauczania, rozkłady nauczania, testy, filmy DVD). - Udział w konferencjach metodycznych organizowanych przez te wydawnictwa. 2. Współpraca z Miejskim Ośrodkiem Kultury w organizacji konkursu "Lingua et musica". 3. Współpraca z Poradnią Psychologiczno - Pedagogiczną i pedagogiem szkolnym w celu diagnozowania przyczyn trudności w nauce i udzielania pomocy uczniom. 4. Współpraca z rodzicami: - Poznanie sytuacji rodzinnej wychowanków. - Utrzymywanie stałego kontaktu z rodzicami poprzez zebrania, konsultacje, rozmowy telefoniczne. - Zachęcanie rodziców do pomocy w organizacji uroczystości klasowych i udziału w życiu szkoły. 5. Współpraca z podmiotami środowiska lokalnego oraz strukturami samorządowymi (np. Policją, parafią, Ośrodkiem Edukacji Regionalnej, księgarnią językową): - Uczestnictwo w konkursach, imprezach i uroczystościach lokalnych i środowiskowych. - Pozyskiwanie dofinansowania do zakupu nagród na konkursy, wyposażenia pracowni językowej. - Pozyskiwanie ulotek informacyjnych dotyczących zagrożeń takich jak: przemoc, narkomania, Internet itp. - Posługa w Dekanalnej Poradni Rodzinnej w Nowym Wiśniczu - prowadzenie spotkań z narzeczonymi w celu zapoznania ich z metodą profesora Rötzera oraz wykładów na kursach przedmałżeńskich na terenie dekanatu lipnickiego. 6. Współpraca z uczelniami - pełnienie roli opiekuna praktyk studenckich. - Prowadzenie zajęć otwartych dla praktykanta. - Obserwacja i analiza lekcji prowadzonych przez praktykanta. - Sporządzenie opinii. §8 ust. 2 pkt 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły. 1. Poszerzenie wiedzy w zakresie diagnozowania trudności dziecka, kształtowanie umiejętności pracy z uczniem o specyficznych trudnościach w uczeniu się, np. uczniem dyslektycznym: - Udział w szkoleniach związanych z tą tematyką. - Konsultacje z pedagogiem , wychowawcami, rodzicami. - Zgłębianie fachowej literatury. - Analiza opinii PPP. 2. Analiza i rozpoznanie dwóch przypadków uczniów z problemami edukacyjnymi lub wychowawczymi: - Identyfikacja problemu. - Geneza i dynamika zjawiska. - Znaczenie problemu. - Prognoza. - Propozycje rozwiązania problemu. - Wdrożenie odpowiednich oddziaływań. - Uzyskane efekty. 3. Zapobieganie patologiom i niewłaściwym zachowaniom uczniów: - Uwzględnianie w tematyce lekcji wychowawczych problemów społecznych i cywilizacyjnych. - Zajęcia z pedagogiem szkolnym dotyczące wybranych zagadnień ujętych w planie wychowawczym i programie profilaktycznym. - Prelekcje przedstawicieli Policji na temat współczesnych zagrożeń. Sporządziła: Dorota Klimek Wyświetleń: 182
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |