Katalog

Dorota Klimek, 2015-10-16
wiśnicz mały

Język angielski, Plany rozwoju zawodowego

Plan rozwoju zawodowego na stopień nauczyciela mianowanego.

- n +


ZADANIA WYNIKAJĄCE Z ROZPORZĄDZENIA MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ Z DNIA 1 marca 2013:

§8 ust.2 pkt. 1
Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły.


1. Poznanie procedury awansu zawodowego na stopień nauczyciela dyplomowanego:

- Zapoznanie się z przepisami prawa oświatowego dotyczącymi awansu zawodowego (ustawa, rozporządzenie).
- Sformułowanie wniosku o rozpoczęcie stażu.
- Opracowanie planu rozwoju zawodowego.
- Realizacja planu i sporządzenie sprawozdania.

2. Rozwijanie umiejętności językowych uczniów celem podwyższenia jakości pracy szkoły:

- Prowadzenie dodatkowych zajęć przygotowujących uczniów do egzaminu gimnazjalnego z języka angielskiego.
- Pomoc uczniom mającym trudności w nauce języka angielskiego -prowadzenie cotygodniowych konsultacji dla tych uczniów.
- Praca z uczniami uzdolnionymi językowo - zorganizowanie dla nich kółka języka angielskiego oraz przygotowywanie ich do konkursów.
- Prowadzenie lekcji z wykorzystaniem metod aktywizujących oraz wdrażanie uczniów do pracy metodą projektu.

3. Zorganizowanie pracowni językowej:

- Gromadzenie plakatów, prezentacji multimedialnych, książek i pomocy naukowych.
- Zakupienie projektora multimedialnego, filmów i innych pomocy do nauki języka angielskiego ze środków własnych lub uzyskanych od sponsorów.
- Gromadzenie literatury dydaktycznej, materiałów z kursów i szkoleń i udostępnianie jej innym nauczycielom języków obcych.
- Przygotowywanie wraz z uczniami pomocy dydaktycznych.
- Systematyczny nadzór nad wystrojem klasy.

4. Doskonalenie warsztatu i metod pracy pedagogicznej:

- Aktywny udział w różnych formach doskonalenia zawodowego:
warsztatach metodycznych, konferencjach, szkoleniach on-line, szkoleniach Rady Pedagogicznej,
- Poszerzenie wiedzy z zakresu pracy z uczniem o specyficznych problemach edukacyjno — wychowawczych (dysleksja, zespół Aspergera, ADHD)
- Samodzielne studiowanie literatury fachowej oraz materiałów zamieszczonych w Internecie.


5. Analiza własnych działań edukacyjnych i wykorzystanie ich w dalszej pracy:

- Przeprowadzenie badań ankietowych wśród uczniów dotyczących oceny mojej pracy jako nauczyciela anglisty i wychowawcy.
- Wykorzystanie wniosków uzyskanych z ankiety w dalszej pracy.

6. Obserwacja i analiza pracy uczniów:

- Wdrażanie Planu Pracy Szkoły oraz Planu Wychowawczego.
- Opracowywanie planu działań wychowawczych na dany rok szkolny.
- Gromadzenie informacji o uczniach i wychowankach, poznanie ich sytuacji rodzinnych.
- Analiza postępów w nauce uczniów i wychowanków.
- Analiza zachowania uczniów.

7. Dodatkowa praca dydaktyczna, wychowawcza lub opiekuńcza na rzecz szkoły:

- Organizacja i udział w wyjazdach i wycieczkach.
- Organizacja konkursów ( Lingua et musica, Małopolski Konkurs Języka Angielskiego - etap szkolny) oraz udział w licznych konkursach pozaszkolnych.
- Praca w zespołach nadzorujących przeprowadzenie egzaminu gimnazjalnego.
- Sprawdzanie prac uczniów po przeprowadzonych próbnych egzaminach z języka angielskiego.
- Opracowywanie analizy i wniosków po przeprowadzonych egzaminach.
- Przeprowadzanie i analiza testów diagnostycznych w klasach pierwszych.
- Udział w tworzeniu i modyfikacjach Planu Pracy Szkoły, Planu Wychowawczego, Wewnątrzszkolnego i Przedmiotowego Systemu Oceniania.


§8 ust. 2 pkt 2
Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej.


1. Doskonalenie umiejętności wykorzystywania w pracy nauczyciela technologii informacyjnej i komunikacyjnej:

- Udział w szkoleniach z zakresu stosowania technologii informacyjnej.

2. Praktyczne zastosowanie technologii informacyjnej i komunikacyjnej w codziennej pracy nauczyciela:

- Przygotowywanie pomocy dydaktycznych, sprawdzianów, kart pracy, dyplomów, ankiet, zaproszeń, scenariuszy itd. z wykorzystaniem komputera.
- Prowadzenie dokumentacji nauczyciela-wychowawcy.
- Opracowywanie analiz egzaminów gimnazjalnych.
- Prowadzenie wybranych zajęć z wykorzystaniem urządzeń multimedialnych oraz projekcje filmów w oryginalnej wersji językowej.
- Stworzenie wykazu stron szczególnie przydatnych dla uczniów i nauczycieli języka angielskiego.
- Wykorzystanie programu Power Point w tworzeniu projektów edukacyjnych przez uczniów gimnazjum.


3. Wykorzystanie Internetu jako źródła informacji:
- Aktywny udział w życiu portali edukacyjnych i nauczycielskich, publikacja własnych materiałów na stronie www. profesor.pl.
- Wykorzystanie publikacji internetowych w celu pogłębiania wiedzy na tematy związane z oświatą, przepisami prawa, wyszukiwania informacji o krajach anglojęzycznych oraz poszukiwania nowych, ciekawych pomysłów do pracy.
- Wykorzystanie skrzynki e-mail do kontaktów z rodzicami, innymi nauczycielami, wydawnictwami, organizatorami konkursów itp.
- Umieszczanie na stronie internetowej szkoły informacji o konkursach i osiągniętych wynikach.


§8 ust.2 pkt 3
Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć.


1. Współpraca w ramach Rady Pedagogicznej, zespołu przedmiotowego nauczycieli języków obcych i zespołu wychowawczego:

- Konsultacje z nauczycielami języków obcych i wychowawcami, wymiana poglądów, uwag i doświadczeń.
- Dzielenie się wiedzą i umiejętnościami zdobytymi na szkoleniach i warsztatach.
- Prowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli języków obcych i innych zainteresowanych, w szczególności dla nauczycieli stażystów i kontraktowych.
- Obserwowanie zajęć prowadzonych przez innych nauczycieli.
- Współpraca z innymi nauczycielami w tworzeniu scenariuszy, wspólnych projektów edukacyjnych, organizacji konkursów itp.
- Modyfikacja przedmiotowego systemu oceniania z języka angielskiego po konsultacji z drugim nauczycielem języka angielskiego.

2. Pełnienie roli opiekuna stażu:

- Prowadzenie zajęć otwartych dla stażysty.
- Obserwacja i analiza lekcji prowadzonych przez stażystę.

3. Upowszechnianie i promocja własnych doświadczeń, metod i form pracy:

- Publikacja planu rozwoju zawodowego, scenariuszy i innych opracowań na portalu edukacyjnym.
- Udostępnianie innym nauczycielom zasobów zgromadzonych w pracowni językowej (książki, pomoce dydaktyczne itp.).


§8 ust.2, pkt 4a
Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich.


1. Opracowanie i wdrożenie planów pracy wychowawczej:

- Opracowanie planów pracy wychowawczej na poszczególne lata, zgodnych z hasłami przewodnimi zawartymi w programie wychowawczym szkoły.

2. Opracowanie programu kółka języka angielskiego dla uczniów klas gimnazjalnych:

- Stworzenie programu zawierającego elementy kultury o Wielkiej Brytanii i innych krajach anglojęzycznych (IX, X 2015).
- Prowadzenie kółka języka angielskiego (od XI 2015).
- Ewaluacja efektów i uzyskanych korzyści.

3. Dostosowywanie programu nauczania do indywidualnych możliwości uczniów ze specyficznymi trudnościami w nauce:

- Zapoznanie się z opiniami Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej i uwzględnienie jej zaleceń.
- Rozmowy z pedagogiem szkolnym, wychowawcami i innymi nauczycielami.


§8 ust. 2 pkt 4c
Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych.


1. Prowadzenie kółka języka angielskiego dla uczniów szczególnie zainteresowanych przedmiotem i uzdolnionych językowo.

2. Organizacja i udział w konkursach przedmiotowych:

- Organizacja Powiatowego Konkursu Piosenki Obcojęzycznej "Lingua et musica", pozyskiwanie sponsorów, udział w finansowaniu kosztów organizacyjnych, przygotowywanie poczęstunku dla uczestników konkursu.
- Przeprowadzanie etapu szkolnego Małopolskiego Konkursu Języka Angielskiego dla gimnazjalistów, sprawdzanie prac, sporządzanie protokołu.
- Zachęcanie i przygotowywanie uczniów do poszczególnych etapów Małopolskiego Konkursu Języka Angielskiego, Gramatycznego Konkursu Języka Angielskiego, Konkursu recytatorskiego " In Memory of Emily Dickinson" i innych.

3. Opieka nad zespołem redagującym gazetkę ścienną "We learn English":

- Wyłonienie zespołu redakcyjnego,
- Opracowanie tematyki gazetki na poszczególne lata.
- Pomoc w systematycznym redagowaniu gazetki.


4. Prowadzenie zajęć pozalekcyjnych dla uczniów III klas gimnazjalnych przygotowujących do egzaminu gimnazjalnego.

5. Prowadzenie zajęć dla uczniów mających trudności w nauce języka angielskiego umożliwiających nadrobienie zaległości lub dodatkowe przećwiczenie zagadnień sprawiających kłopoty.


§ 8 ust.2 pkt 4e
Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami.


1.Współpraca z wydawnictwami językowymi, zwłaszcza z wydawnictwem Pearson:

- Konsultacje w sprawie doboru podręczników i i innych materiałów pomocnych w pracy nauczyciela (program nauczania, rozkłady nauczania, testy, filmy DVD).
- Udział w konferencjach metodycznych organizowanych przez te wydawnictwa.

2. Współpraca z Miejskim Ośrodkiem Kultury w organizacji konkursu "Lingua et musica".

3. Współpraca z Poradnią Psychologiczno - Pedagogiczną i pedagogiem szkolnym w celu diagnozowania przyczyn trudności w nauce i udzielania pomocy uczniom.

4. Współpraca z rodzicami:

- Poznanie sytuacji rodzinnej wychowanków.
- Utrzymywanie stałego kontaktu z rodzicami poprzez zebrania, konsultacje, rozmowy telefoniczne.
- Zachęcanie rodziców do pomocy w organizacji uroczystości klasowych i udziału w życiu szkoły.

5. Współpraca z podmiotami środowiska lokalnego oraz strukturami samorządowymi (np. Policją, parafią, Ośrodkiem Edukacji Regionalnej, księgarnią językową):

- Uczestnictwo w konkursach, imprezach i uroczystościach lokalnych i środowiskowych.
- Pozyskiwanie dofinansowania do zakupu nagród na konkursy, wyposażenia pracowni językowej.
- Pozyskiwanie ulotek informacyjnych dotyczących zagrożeń takich jak: przemoc, narkomania, Internet itp.
- Posługa w Dekanalnej Poradni Rodzinnej w Nowym Wiśniczu - prowadzenie spotkań z narzeczonymi w celu zapoznania ich z metodą profesora Rötzera oraz wykładów na kursach przedmałżeńskich na terenie dekanatu lipnickiego.

6. Współpraca z uczelniami - pełnienie roli opiekuna praktyk studenckich.

- Prowadzenie zajęć otwartych dla praktykanta.
- Obserwacja i analiza lekcji prowadzonych przez praktykanta.
- Sporządzenie opinii.


§8 ust. 2 pkt 5
Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły.


1. Poszerzenie wiedzy w zakresie diagnozowania trudności dziecka, kształtowanie umiejętności pracy z uczniem o specyficznych trudnościach w uczeniu się, np. uczniem dyslektycznym:

- Udział w szkoleniach związanych z tą tematyką.
- Konsultacje z pedagogiem , wychowawcami, rodzicami.
- Zgłębianie fachowej literatury.
- Analiza opinii PPP.

2. Analiza i rozpoznanie dwóch przypadków uczniów z problemami edukacyjnymi lub wychowawczymi:

- Identyfikacja problemu.
- Geneza i dynamika zjawiska.
- Znaczenie problemu.
- Prognoza.
- Propozycje rozwiązania problemu.
- Wdrożenie odpowiednich oddziaływań.
- Uzyskane efekty.

3. Zapobieganie patologiom i niewłaściwym zachowaniom uczniów:

- Uwzględnianie w tematyce lekcji wychowawczych problemów społecznych i cywilizacyjnych.
- Zajęcia z pedagogiem szkolnym dotyczące wybranych zagadnień ujętych w planie wychowawczym i programie profilaktycznym.
- Prelekcje przedstawicieli Policji na temat współczesnych zagrożeń.

Sporządziła: Dorota Klimek
Wyświetleń: 182


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.