Katalog

KINGA KOWALIK-CICHECKA, 2015-09-24
CZĘSTOCHOWA

Zajęcia zintegrowane, Plany rozwoju zawodowego

Zadania do realizacji w okresie stażu.

- n +

ZADANIA DO REALIZACJI W OKRESIE STAŻU


ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN REALIZACJI DOWODY REALIZACJI
§7 ust.2, pkt 1. Umiejętność organizacji i doskonalenia własnego warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach.

1. Poznanie procedury awansu zawodowego nauczycieli.
 Analiza przepisów prawa oświatowego regulujących system awansu zawodowego ze szczególnym uwzględnieniem stopnia nauczyciela kontraktowego:
• Ustawy o systemie oświaty z dnia 21 czerwca 1996 r. (Dz. U. z 1996 r. Nr 67 poz. 329 z późniejszymi zmianami);
• Ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela (Dz. U. z 1997 r. Nr 56, poz. 357 z późniejszymi zmianami);
• Ustawy z dnia 18 lutego 2000 r. o zmianie ustawy – Karta Nauczyciela oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2000 r. Nr 19, poz. 239);
• Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 2004 r. Nr 260, poz. 2593 z późniejszymi zmianami).

 Napisanie wniosku o rozpoczęcie stażu.
 Sformułowanie wniosku o wszczęcie postępowania egzaminacyjnego.

IX 2008


IX 2008
VI 2011
Opracowanie planu rozwoju zawodowego.


Wniosek o rozpoczęcie stażu.
Wniosek o postępowanie egzaminacyjne na nauczyciela mianowanego.

2. Współpraca z opiekunem stażu.
 Rozmowa, zawarcie kontraktu.

 Spotkania, konsultacje, rozmowy.

 Hospitacje zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu.

 Hospitacje przeprowadzone przez opiekuna stażu.
IX 2008

cały okres stażu

cały okres stażu

cały okres stażu
Kontrakt.

Konspekty, arkusze obserwacji lekcji, wpisy w dzienniku.


3. Prowadzenie dokumentacji realizacji planu rozwoju zawodowego.

Gromadzenie świadectw, zaświadczeń, scenariuszy, zdjęć, prac uczniowskich itp.
cały okres stażu
Dokumentacja procedury awansu zawodowego.

4. Przygotowanie projektu sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego.

Opis realizacji zadań ujętych w planie pogłębiony autorefleksją.
VI 2011
Sprawozdanie ze stażu.

5. Zapoznanie się z dokumentacją dotyczącą organizacji pracy szkoły.





Poznawanie planów pracy szkoły na lata szkolne 2008/2009, 2009/2010 i 2010/2011, wewnątrzszkolnego systemu oceniania.
początek roku szkolnego
Protokoły potwierdzające udział w spotkaniach nauczycieli nauczania zintegrowanego w sprawie systemu oceniania.


7. Dokumentowanie własnego działania.


 Przygotowanie scenariuszy lekcji, testów, sprawdzianów. Stworzenie planu pracy wychowawcy klasy na podstawie programu wychowawczego szkoły.
 Prowadzenie dokumentacji szkolnej zgodnie z obowiązkami wychowawcy.
IX 2008, 2009, 20010


cały okres stażu




Programy nauczania.

Scenariusze lekcji, testy.
Tematyka w dzienniku lekcyjnym.
Dzienniki lekcyjne,
dzienniki zajęć pozalekcyjnych,
arkusze.
§7 ust.1, pkt 2. Samodzielne lub przez udział w różnych formach doskonalenia zawodowego pogłębianie swojej wiedzy i umiejętności zawodowych.

1.Diagnoza własnych umiejętności.


Autorefleksja IX 2008 Ustalenie zadań ujętych w planie rozwoju.

2. Poszerzanie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w wewnątrzszkolnym i zewnątrzszkolnym doskonaleniu.
Udział w szkoleniach i konferencjach nauczycieli nauczania zintegrowanego. cały okres stażu Zaświadczenia

3. Samodzielne studiowanie literatury pedagogicznej, psychologicznej i metodycznej.
Poszerzanie wiedzy z wybranych zagadnień psychologii, pedagogiki, dydaktyki oraz ogólnych problemów oświatowych z uwzględnieniem specyfiki zadań realizowanych przez szkołę; śledzenie nowości wydawniczych – współpraca z biblioteką szkolną. cały okres stażu Zaświadczenia.
4. Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu i prowadzenie zajęć w jego obecności.

Obserwacja, konsultacje, omówienie zajęć, ewaluacja. cały okres stażu Karty obserwacji, konspekty.
§7 ust.1, pkt 3. Poznawanie przepisów dotyczących systemu oświaty.
1. Analiza przepisów dotyczących systemu oświaty, pomocy społecznej i postępowania w sprawach nieletnich w zakresie funkcjonowania szkoły. Analiza ustaw i rozporządzeń ustawowych. cały okres stażu Zaświadczenie opiekuna stażu.

2. Zapoznanie się z Prawami Ucznia i Konwencją Praw Dziecka. Analiza Praw Ucznia i Karty Praw Dziecka – stosowanie tych praw w pracy dydaktyczno – wychowawczej. cały okres stażu Zaświadczenie opiekuna stażu.
§7 ust.1, pkt 1. Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu szkoły oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego.
1. Uczestniczenie w pracach różnych organów szkoły.  Aktywny udział w posiedzeniach Rady Pedagogicznej.
 Zapoznanie z wynikami pracy zespołu nauczycieli do spraw wewnątrzszkolnego systemu oceniania.
 Wdrażanie wewnątrzszkolnego systemu oceniania.
 Współpraca z Samorządem Uczniowskim (współorganizacja zabaw i dyskotek dla dzieci).
 Współpraca z Radą Rodziców.
cały okres stażu

Protokoły z posiedzeń Rady Pedagogicznej


2. Współpraca ze strukturami samorządowymi, innymi organizacjami działającymi na rzecz systemu edukacji, pomocy społecznej, postępowania w sprawach nieletnich i wychowania religijnego.

 Współpraca z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną, Miejskim Domem Kultury w Blachowni.
cały okres stażu Wpisy w dziennikach lekcyjnych (zwiedzanie wystaw, spotkania autorskie) oraz kopie opinii Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej.

§7 ust.2, pkt 2. Umiejętność uwzględniania w swojej pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych.


1. Rozpoznawanie potrzeb rozwojowych i sytuacji rodzinnej uczniów.
 Zapoznanie z orzeczeniami i opiniami Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej.
 Kontakty z rodzicami ( indywidualne, zebrania klasowe, współpraca z trójką klasową, współpraca ze szkolną Radą Rodziców ).
 Konsultacje z innymi nauczycielami.
 Obserwacja uczniów w sytuacjach szkolnych i pozaszkolnych.
 Indywidualne rozmowy z uczniem.



cały okres stażu
Adnotacje w dzienniku.

2. Uwzględnienie potrzeb rozwojowych uczniów i problematyki środowiska lokalnego w swojej pracy.

 Przygotowywanie uczniów i prowadzenie konkursów.
 Organizowanie i współorganizowanie wycieczek szkolnych i klasowych.
 Upowszechnianie kultury teatralnej i filmowej – wyjazdy do kina i teatru.

cały okres stażu
Dziennik zajęć pozalekcyjnych.
Potwierdzenia udziału.
Fotografie.
Karty wycieczek.
Zaświadczenia.

3. Organizacja zajęć pozalekcyjnych (kultura czasu wolnego).



Prowadzenie zajęć pozalekcyjnych (dyskoteki klasowe, Andrzejki, Wigilia klasowa, Zabawa Choinkowa, Dzień Dziecka, wspólne wyjazdy i wyjścia).
cały okres stażu
Zapisy w dzienniku lekcyjnym, karta wycieczki.

4. Rozwijanie kultury czytelniczej.

 Propagowanie czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży.
 Stwarzanie uczniom odpowiednich warunków do samodzielnego poszerzania i zdobywania wiedzy.

cały okres stażu
Zdjęcia, zapisy tematów w dzienniku.

5. Uwzględnienie w swojej pracy współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych.




 Realizowanie zadań wychowawczych w pracy z uczniami zgodnie ze szkolnym programem wychowawczym.
 Realizowanie zadań wychowawczych zgodnie ze szkolnym programem profilaktyki.



cały okres stażu
Zapisy tematów w dzienniku.
Sprawozdanie z działań wynikających ze szkolnego programu profilaktyki.
Zaświadczenia.


§7 ust.2, pkt 3. Umiejętność wykorzystania technologii komputerowej i informacyjnej.


1. Wykorzystanie znajomości obsługi komputera w pracy nauczyciela.
 Przygotowywanie potrzebnych dokumentów, np.: planu rozwoju zawodowego, sprawozdań, wniosków, konspektów zajęć, programów nauczania, testów itd.
 Przygotowywanie wystroju klasy.
cały okres stażu
Cała dokumentacja procedury awansu zawodowego.



3. Publikacje w Internecie.



Umieszczenie w Internecie publikacji dotyczących pracy zawodowej – planu rozwoju zawodowego.
II 20011
Adres strony www
§7 ust.2, pkt 4. Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań.

1. Realizowanie zadań wychowawczych w pracy z uczniami zgodnie ze szkolnym programem wychowawczym.




 Comiesięczna analiza wyników w nauce.
 Uczestnictwo w opracowaniu programu wychowawczego szkoły.
 Organizowanie pomocy koleżeńskiej i indywidualna pomoc wychowankom.
 Wpisywanie ocen do dzienniczków.
 Objęcie szczególną troską uczniów słabych.
 Opieka nad uczniami szczególnie uzdolnionymi poprzez motywowanie ich do dalszego poszerzania wiedzy poprzez udział w konkursach (indywidualna pomoc w przygotowywaniu się do tych konkursów) i kołach zainteresowań.
 Przeciwdziałanie konfliktom w klasie.
 Podnoszenie znajomości obowiązków i praw ucznia.
 Działania na rzecz podnoszenia kultury osobistej.
 Przeciwdziałanie nałogom i uzależnieniom poprzez pracę uświadamiającą na godzinach do dyspozycji wychowawcy i pogadanki. Spotkania z pielęgniarką szkolną.
 Aktywne pełnienie dyżurów w trakcie przerw śródlekcyjnych.
wg potrzeb

cały okres stażu
cały okres stażu
cały okres stażu

cały okres stażu
cały okres stażu

cały okres stażu


cały okres stażu
Wnioski do programu wychowawczego szkoły.


Wpisy w dzienniczkach uczniów.
Protokoły z konkursów.



Zapisy tematów w dzienniku.

Zapisy tematów w dzienniku.

2. Kierowanie, zarządzanie zespołem klasowym i rodzicielskim.

 Diagnozowanie możliwości uczniów, problemów w nauce i ich przyczyn.
 Dobieranie różnorodnych metod i narzędzi w procesie nauczania, sprawdzania i oceniania uczniów.
 Zebrania i indywidualne rozmowy z rodzicami (służenie rodzicom pomocą w pokonywaniu trudności wychowawczych; informowanie rodziców o zagrożeniach, na które narażona jest dzisiejsza młodzież).
 Rozmowy wychowawcze z uczniami.
 Konsultacje z nauczycielami przy rozwiązywaniu trudności wychowawczych.
 Opieka nad uczniami w czasie imprez szkolnych oraz pozaszkolnych.
 Organizowanie klasowych i szkolnych imprez kulturalnych.
cały okres stażu


Ankiety.
Zapisy w dzienniku.



Adnotacje w dzienniku lekcyjnym.



Adnotacje w dzienniku lekcyjnym.


Zaświadczenia.

§7 ust.2, pkt 5 Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż.


1. Zapoznanie się z aktami prawnymi dotyczącymi systemu oświaty i działania szkoły.


 Analiza Karty Nauczyciela, Ustawy o Systemie Oświaty, Rozporządzenia MENiS, Statutu Szkoły, WSO i obowiązujących regulaminów.
 Opracowanie dokumentacji koniecznej do przeprowadzenia stażu.
na bieżąco


IX 2008



Wniosek o rozpoczęcie stażu.
Plan rozwoju zawodowego.


2. Współtworzenie prawa wewnątrzszkolnego i posługiwanie się przepisami systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich w pracy nauczyciela.
 Uczestnictwo w radach pedagogicznych i spotkaniach zespołów przedmiotowych.
 Tworzenie planów wychowawczych, skorelowanych z obowiązującymi regulacjami prawnymi.
 Praca w komisjach powoływanych w szkole i poza nią.
 Organizacja imprez szkolnych i pozaszkolnych.
cały okres stażu
Listy obecności.
Plany wychowawcze.
Plany wynikowe.
Sprawozdania.
Karty wycieczek.
Fotografie.


Zatwierdzam do realizacji:

................................................................
data i podpis dyrektora podpis nauczyciela

Wyświetleń: 318


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.