Katalog

KINGA KOWALIK-CICHECKA, 2015-10-06
CZĘSTOCHOWA

Ogólne, Różne

Program wychowawczy oddziału przedszkolnego.

- n +

Program wychowawczy oddziału przedszkolnego w Cisiu

Każde dziecko ma prawo do:
• Godności osobistej
• Indywidualności i autonomii.
• Popełniania błędów i zmiany zdania.
• Odnoszenia sukcesów.
• Prywatności, samotności i niezależności.
• Nienaruszalności cielesnej.
• Wypoczynku, jeżeli tego potrzebuje.
• Jedzenia i picia, jeżeli jest głodne i spragnione.
• Pomocy nauczyciela w sytuacjach trudnych.
• Znajomości swoich praw i korzystania z nich.
Każde dziecko ma obowiązek:
• Postępować zgodnie z ogólnie przyjętymi normami społecznymi.
• Stosować zwroty grzecznościowe w stosunku do kolegów i osób dorosłych.
• Dbać o bezpieczeństwo i zdrowie swoje oraz innych dzieci.
• Przestrzegać zasad obowiązujących w grupie przedszkolnej.
• Respektować polecenia nauczyciela.
• Utrzymywać porządek wokół siebie.
• Sprzątać zabawki po skończonej zabawie.
• Nie przeszkadzać innym w zabawie i w pracy.
• Dbać o swój wygląd.
• Wywiązywać się z powierzonych zadań i obowiązków.
• Nieść pomoc rówieśnikom i młodszym kolegom.
• Szanować godność i odmienność drugiego człowieka.
• Informować nauczyciela o problemy


CELE:

1. POZNANIE OGÓLNEGO ROZWOJU DZIECKA I JEGO RODZINY, WSPÓLNE WYPRACOWANIE KIERUNKÓW DZIAŁAŃ CELEMPODNIESIENIA EFEKTYWNOŚĆI PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ Z DZIEĆMI
• Wspomaganie rozwoju umysłowego dzieci zgodnie z ich możliwościami rozwojowymi.
• Stwarzanie warunków do harmonijnego rozwoju w celu rozwijania zainteresowań i zdolności.
2. ZWRACANIE UWAGI NA ZDROWIE DZIECKA, ZE SZCZEGÓLNYM UKIERUNKOWANIEM NA RUCH I BEZPIECZEŃSTWO.
• Rozwijanie świadomości zdrowotnej.
• Kształtowanie nawyków higienicznych, kulturalnych oraz czynności samoobsługowych.
• Wdrażanie do utrzymywania ładu i porządku.
• Promowanie zdrowego stylu życia.
• Udział w zabawach, grach i zawodach sportowych na świeżym powietrzu.
• Kształtowanie sprawności fizycznej.
• Wdrażanie dzieci do dbałości o bezpieczeństwo własne i innych.
3. AKTYWIZOWANIE RODZICÓW DO WSPÓŁPRACY CELEM REALIZACJI ZAŁOŻONYCH CELÓW.
• Przekazywanie rzetelnej i obiektywnej informacji o postępach i niepowodzeniach dziecka
• Umożliwienie wyrażania opinii i oceny pracy przedszkola
• Czynne uczestnictwo w życiu przedszkola.
• Partnerstwo w tworzeniu klimatu, działalności dydaktycznej i zarządzania przedszkolem.
• Ujednolicenie oddziaływań wychowawczych domu i placówki przedszkolnej.
4. UCZENIE SAMODZIELNOŚĆI, WYTRWAŁOŚCI I CIERPLIWOŚCI, POBUDZANIE ROZWOJU DZIECKA, DOSTARCZANIE BOŹCÓWI TREŚCI WYZWALAJĄCYCH JEGO AKTYWNOŚĆ.
• Wspomaganie rozwoju społecznego dzieci poprzez uczenie pełnienia różnych ról w grupie, nabywanie umiejętności związanych z kulturą bycia oraz samoobsługą.
• Uczenie dzieci pomysłowości, samodzielności, cierpliwości i wytrwałości
• w działaniu.
• Rozwijanie zdolności manualnych.
• Zachęcanie do aktywności.
• Wzbogacanie słownictwa i poszerzanie wiedzy.
• Pomaganie w rozumieniu relacji międzyludzkich , siebie i swojego
• otoczenia.
• Dostarczanie inspiracji, przykładów i pozytywnych wzorców do naśladowania.
• Uczenie współpracy i współdziałania w grupie.
• Kształtowanie samodzielności umysłowej, polegającej na podejmowaniu decyzji i rozwiązywaniu problemów w zabawie i w pracy.
• Kształtowanie samodzielności społecznej, polegającej na umiejętności
• porozumiewania się, współpracy i współdziałaniu.
5. KSZTAŁTOWANIE POCZUCIA TOŻSAMOŚCI NARODOWEJ I EUROPEJSKIEJ, PRZYGOTOWANIE DZIECI DO BYCIA ODPOWIEDZIALNYM OBYWATELAMI, ZNAJĄCYMI SWÓJ REGION, KRAJ ORAZ INNE NARODY EUROPEJSKIE.
• Wzmacnianie więzi uczuciowej z rodziną, nabywanie poczucia przynależności do określonych grup społecznych.
• Budzenie uczuć patriotycznych.
• Poznanie najbliższej okolicy.
• Uwrażliwianie na piękno przyrody ojczystej i kontynentu europejskiego.
• Kształtowanie poczucia przynależności narodowej.
• Zapoznanie z zarysem mapy Polski, regionami kraju, kulturą, legendami oraz największymi miastami.
• Zapoznanie z zarysem kontynentu europejskiego, zaznaczenie na nim naszego państwa.
• Wdrażanie do szacunku dla symboli narodowych.
• Kształtowanie poczucia bycia Europejczykiem
• Poznanie życia ludzi w wybranych krajach Europy: obyczajów, kuchni, tradycji, języka, literatury i muzyki.
• Kształtowanie ekspresji twórczej dzieci na bazie poznanej literatury i sztuki.
• Wykorzystywanie różnych okazji do rozróżniania i przeżywania wartości uniwersalnych, takich jak dobro, piękno i prawda.

Wyświetleń: 153


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.