Katalog KINGA KOWALIK-CICHECKA, 2015-10-06 CZĘSTOCHOWA Ogólne, Różne Program wychowawczy oddziału przedszkolnego.Program wychowawczy oddziału przedszkolnego w Cisiu Każde dziecko ma prawo do: • Godności osobistej • Indywidualności i autonomii. • Popełniania błędów i zmiany zdania. • Odnoszenia sukcesów. • Prywatności, samotności i niezależności. • Nienaruszalności cielesnej. • Wypoczynku, jeżeli tego potrzebuje. • Jedzenia i picia, jeżeli jest głodne i spragnione. • Pomocy nauczyciela w sytuacjach trudnych. • Znajomości swoich praw i korzystania z nich. Każde dziecko ma obowiązek: • Postępować zgodnie z ogólnie przyjętymi normami społecznymi. • Stosować zwroty grzecznościowe w stosunku do kolegów i osób dorosłych. • Dbać o bezpieczeństwo i zdrowie swoje oraz innych dzieci. • Przestrzegać zasad obowiązujących w grupie przedszkolnej. • Respektować polecenia nauczyciela. • Utrzymywać porządek wokół siebie. • Sprzątać zabawki po skończonej zabawie. • Nie przeszkadzać innym w zabawie i w pracy. • Dbać o swój wygląd. • Wywiązywać się z powierzonych zadań i obowiązków. • Nieść pomoc rówieśnikom i młodszym kolegom. • Szanować godność i odmienność drugiego człowieka. • Informować nauczyciela o problemy CELE: 1. POZNANIE OGÓLNEGO ROZWOJU DZIECKA I JEGO RODZINY, WSPÓLNE WYPRACOWANIE KIERUNKÓW DZIAŁAŃ CELEMPODNIESIENIA EFEKTYWNOŚĆI PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ Z DZIEĆMI • Wspomaganie rozwoju umysłowego dzieci zgodnie z ich możliwościami rozwojowymi. • Stwarzanie warunków do harmonijnego rozwoju w celu rozwijania zainteresowań i zdolności. 2. ZWRACANIE UWAGI NA ZDROWIE DZIECKA, ZE SZCZEGÓLNYM UKIERUNKOWANIEM NA RUCH I BEZPIECZEŃSTWO. • Rozwijanie świadomości zdrowotnej. • Kształtowanie nawyków higienicznych, kulturalnych oraz czynności samoobsługowych. • Wdrażanie do utrzymywania ładu i porządku. • Promowanie zdrowego stylu życia. • Udział w zabawach, grach i zawodach sportowych na świeżym powietrzu. • Kształtowanie sprawności fizycznej. • Wdrażanie dzieci do dbałości o bezpieczeństwo własne i innych. 3. AKTYWIZOWANIE RODZICÓW DO WSPÓŁPRACY CELEM REALIZACJI ZAŁOŻONYCH CELÓW. • Przekazywanie rzetelnej i obiektywnej informacji o postępach i niepowodzeniach dziecka • Umożliwienie wyrażania opinii i oceny pracy przedszkola • Czynne uczestnictwo w życiu przedszkola. • Partnerstwo w tworzeniu klimatu, działalności dydaktycznej i zarządzania przedszkolem. • Ujednolicenie oddziaływań wychowawczych domu i placówki przedszkolnej. 4. UCZENIE SAMODZIELNOŚĆI, WYTRWAŁOŚCI I CIERPLIWOŚCI, POBUDZANIE ROZWOJU DZIECKA, DOSTARCZANIE BOŹCÓWI TREŚCI WYZWALAJĄCYCH JEGO AKTYWNOŚĆ. • Wspomaganie rozwoju społecznego dzieci poprzez uczenie pełnienia różnych ról w grupie, nabywanie umiejętności związanych z kulturą bycia oraz samoobsługą. • Uczenie dzieci pomysłowości, samodzielności, cierpliwości i wytrwałości • w działaniu. • Rozwijanie zdolności manualnych. • Zachęcanie do aktywności. • Wzbogacanie słownictwa i poszerzanie wiedzy. • Pomaganie w rozumieniu relacji międzyludzkich , siebie i swojego • otoczenia. • Dostarczanie inspiracji, przykładów i pozytywnych wzorców do naśladowania. • Uczenie współpracy i współdziałania w grupie. • Kształtowanie samodzielności umysłowej, polegającej na podejmowaniu decyzji i rozwiązywaniu problemów w zabawie i w pracy. • Kształtowanie samodzielności społecznej, polegającej na umiejętności • porozumiewania się, współpracy i współdziałaniu. 5. KSZTAŁTOWANIE POCZUCIA TOŻSAMOŚCI NARODOWEJ I EUROPEJSKIEJ, PRZYGOTOWANIE DZIECI DO BYCIA ODPOWIEDZIALNYM OBYWATELAMI, ZNAJĄCYMI SWÓJ REGION, KRAJ ORAZ INNE NARODY EUROPEJSKIE. • Wzmacnianie więzi uczuciowej z rodziną, nabywanie poczucia przynależności do określonych grup społecznych. • Budzenie uczuć patriotycznych. • Poznanie najbliższej okolicy. • Uwrażliwianie na piękno przyrody ojczystej i kontynentu europejskiego. • Kształtowanie poczucia przynależności narodowej. • Zapoznanie z zarysem mapy Polski, regionami kraju, kulturą, legendami oraz największymi miastami. • Zapoznanie z zarysem kontynentu europejskiego, zaznaczenie na nim naszego państwa. • Wdrażanie do szacunku dla symboli narodowych. • Kształtowanie poczucia bycia Europejczykiem • Poznanie życia ludzi w wybranych krajach Europy: obyczajów, kuchni, tradycji, języka, literatury i muzyki. • Kształtowanie ekspresji twórczej dzieci na bazie poznanej literatury i sztuki. • Wykorzystywanie różnych okazji do rozróżniania i przeżywania wartości uniwersalnych, takich jak dobro, piękno i prawda. Wyświetleń: 153
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |