Katalog MONIKA OLBERT, 2015-09-15 psarskie Język angielski, Scenariusze Scenariusz zajęć kółka języka angielskiego.SCENARIUSZ ZAJĘĆ KÓŁKA Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO Nauczyciel: OLBERT Monika Klasa: III Czas: 90 min. Temat: England - Anglia Cele lekcji: - rozwija umiejętność rozumienia ze słuchu - rozwija umiejętność mówienia - rozwija umiejętność czytania - rozwija umiejętność pisania - zna flagę i godło Anglii - zna nazwę stolicy oraz większych miast - wymienia znane osoby pochodzące z danego kraju oraz ich zawody - zna położenie geograficzne na mapie oraz używa kierunków północ/południe/wschód/zachód w odniesieniu do Anglii - potrafi wymienić sport charakteryzujący dany kraj i wie na czym on polega - zna potrawy narodowe wybranych krajów - potrafi wymienić ważne miejsca i zabytki danego kraju - zna fakty związane z obchodzonymi świętami Techniki pracy: - odpowiadanie na pytania nauczyciela - powtarzanie słów za wzorem - kolorowanie flagi państwa - łączenie zdjęć znanych osób z ich nazwiskami i wykonywanymi zawodami - podpisywanie znanych miejsc ich nazwami - opisywanie sportu narodowego - opisywanie tradycji świątecznych - opisywanie położenia geograficznego państwa - opisywanie potraw narodowych Metody pracy: - metoda audiolingwalna – powtarzanie słów za wzorem - projekt - metoda komunikacyjna Formy pracy: - praca z całą grupą - praca indywidualna - praca w grupach Pomoce dydaktyczne: - tablica interaktywna - zdjęcia ( flaga, godło, znane osoby, znane miejsca, mapa, tradycje świąteczne, sport, potrawy narodowe, największe miasta) - karteczki z nazwami WPROWADZENIE ; - Nauczyciel wyjaśnia temat zajęć, na tablicy zapisuje nazwę państwa oraz zagadnienia tematyczne, które będą brane pod uwagę podczas projektu, następnie dzieli uczniów na grupy i przygotowuje miejsce pracy dla każdej grupy ROZWINIĘCIE ; - Nauczyciel omawia z dziećmi poszczególne zagadnienia tematyczne, które dzieci miały podane wcześniej tak, aby w domu wykorzystać różne źródła informacji do ich odnalezienia. Każda grupa wykonuje plakat dotyczący państwa. 1. Flaga – Uczniowie opisują flagę, a następnie nauczyciel rozdaje każdej grupie flagę do pokolorowania. 2. Godło – Nauczyciel omawia wygląd godła państwa, następnie rozdaje każdej grupie zdjęcie z godłem. 3. Mapa – Nauczyciel pokazuje uczniom mapę kraju na tablicy interaktywnej, następnie każda grupa otrzymuje zdjęcie mapy, na której uczniowie zaznaczają największe miasta oraz stolicę. 4. Położenie geograficzne – Pod mapą kraju uczniowie przy pomocy nauczyciela opisują położenie geograficzne kraju. 5. Znane osoby – Uczniowie dzielą się informacjami o znanych osobach oraz ich zawodach, następnie nauczyciel rozdaje każdej grupie zdjęcia osób oraz osobno zapisane na karteczkach nazwiska i wykonywane zawody. 6. Sport – Uczniowie wymieniają sporty narodowe oraz wraz z nauczycielem opisują ich zasady, następnie nauczyciel rozdaje każdej grupie zdjęcie wraz z nazwą sportu, każda grupa krótko opisuje sport w języku angielskim. 7. Ciekawostki i ciekawe miejsca – Uczniowie dzielą się zgromadzonymi materiałami w celu porównania ich z materiałami innych osób, a następnie wybierają miejsca i ciekawostki, które umieszczą na plakacie i krótko opisują w języku angielskim. 8. Święta – Uczniowie wymieniają święta narodowe oraz związane z nimi tradycje, następnie krótko opisują je w języku angielskim, a nauczyciel rozdaje grupom zdjęcia. 9. Potrawy narodowe – uczniowie wymieniają potrawy oraz ich składniki w języku angielskim, następnie nauczyciel rozdaje zdjęcie potrawy, które dzieci podpisują. Kluczowe słownictwo w języku angielskim z każdego zagadnienia tematycznego jest na bieżąco powtarzane. Następnie do każdego zagadnienia wykonywany jest krótki opis w języku angielskim ZAKOŃCZENIE : Na zakończenie projektu uczniowie przyklejają wszystkie z omówionych zagadnień tematycznych na kartkę z brystolu tworząc w ten sposób plakat o kraju z najważniejszymi informacjami i ciekawostkami o nim. Następnie nauczyciel rozmawia z dziećmi o metodzie pracy podczas zajęć oraz o wrażeniach uczniów. Wyświetleń: 330
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |