AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Anna Jelenkowska, 2015-09-15
Brzeg

Ekologia, Projekty edukacyjne

Doświadczę i zrozumiem.

- n +

Źródłem wiedzy są:
• Badania świadomości ekologicznej wśród uczniów oparte na ankietach, rozmowach z uczniami, rodzicami,
• Ankiety dotyczące form spędzania czasu wolnego, zainteresowań
Cel główny:
Wzrost jakości i atrakcyjności oferty edukacyjnej w kształceniu kompetencji kluczowych w zakresie, nauki przyrody.
Wzmocnienie lokalnej tożsamości, poprzez poznanie walorów środowiska lokalnego. Wzbudzanie postawy proekologicznej u uczniów poprzez uświadamianie im zagrożeń cywilizacyjnych dla środowiska oraz promowanie ekologicznego stylu życia.
Wzbogacenie oferty edukacyjnej i spędzania wolnego czasu dla dzieci na terenie wsi, poprawa w zakresie obserwowanych w szkole i środowisku problemów, podniesienie motywacji uczniów do nauki podniesienie samooceny i aspiracji zawodowych i życiowych.
Cele szczegółowe:
• podniesienie świadomości ekologicznej
• wzbogacenie oferty edukacyjnej spędzania czasu wolnego dla dzieci na terenie wsi,
• znajomość praw przyrody na przykładzie walorów przyrodniczych środowiska lokalnego
• umiejętność praktycznego wykorzystania wiedzy przyrodniczej
• umiejętność pracy metodą projektu
• ukazanie w jaki sposób komputer i Internet mogą być przydatne w procesie nauki
• wyposażenie uczniów w wiedzę i umiejętności niezbędne do podejmowania wyborów dla poprawy własnego zdrowia,
• kształtowanie prawidłowych nawyków zdrowotnych,
• stwarzanie warunków do harmonijnego rozwoju, rozwój zainteresowań przez doskonalenie umiejętności poszukiwania wiedzy, rozwoju kreatywności,
• wykorzystanie nabytej wiedzy w sytuacjach życiowych,
• promocja w środowisku lokalnym
• współpraca ze środowiskiem lokalnym
• współpraca w grupie

Efekty :
• Wzrost świadomości ekologicznej i zdrowotnej uczniów przyczyniający się do poprawy w tym zakresie w całej społeczności lokalnej, również w wymiarze długoterminowym,
• wzbudzenie u uczniów postawy zrozumienia i poszanowania dla różnych aspektów otaczającego ich środowiska przyrodniczego, świadomości zamieszkiwania w miejscu szczególnym ze względu na jego walory przyrodnicze i krajobrazowe i dążenia do ich zachowania , wzrost poziomu wiedzy,
• aktywne formy spędzania czasu,
• kształcenie właściwych nawyków,.
• aktywne uczestnictwo dzieci w działaniach,
• osiąganie zamierzonych celów i płynąca z tego satysfakcja,
• poprawa bazy, estetyki i wyposażenia szkoły,
• poszerzenie możliwości zajęć pozalekcyjnych,
• diagnoza potrzeb uczniów i całej społeczności szkolnej,
• uzyskanie środków na nagrody za udział w konkursach,
Działania

1.Zdrowo i wesoło:
• Racjonalne odżywianie ( obliczanie wartości kalorycznych produktów, układnie zdrowych jadłospisów i diet, hodowla ziół)
• Niemarnowanie żywności
• Transport ekologiczny (ścieżka zdrowia, wycieczka rowerowa,
2. Z przyrodą w zgodzie.
• wzbudzanie postawy proekologicznej u uczniów poprzez uświadamianie im zagrożeń cywilizacyjnych dla środowiska
• promowanie ekologicznego stylu życia.
• , planowanie i realizacja akcji edukacyjne i promujące ekologię na terenie wsi
• Badanie wody i gleby
3.Wokół nas – zajęcia w najbliższym terenie (zajęcia w terenie park, lasek, pole, rzeka)
• zapoznanie dzieci z bogactwem przyrodniczym regionu
• poznanie i zrozumieniu podstawowych zjawisk i praw przyrody, które dzieci mogą zaobserwować w swoim otoczeniu
• wycieczki piesze i rowerowe po okolicy ,
• prowadzenie prostych obserwacji przyrodniczych i doświadczeń przybliżających prawa działające w przyrodzie,
• dokumentowanie pracy ( wykonywanie zielników, plakatów i tablic dydaktycznych, przygotowanie albumu fotograficznego prezentującego walory przyrodnicze najbliższych okolic.)
4.Bliżej nauki
• interpretacja danych
• ćwiczenia laboratoryjne.
• zajęcia w pracowni komputerowej
• Gromadzenie informacji
• Przygotowywanie projektów, prezentacja
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 191


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.