Katalog

Agnieszka mikolajczuk, 2015-09-07
Drelów

Język angielski, Plany rozwoju zawodowego

Plan rozwoju zawodowego na nauczyciela mianowanego.

- n +





PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO
UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO



Imię i nazwisko nauczyciela: mgr Agnieszka Mikołajczuk
Data rozpoczęcia stażu: 1 września 2014
Planowany termin zakończenia stażu: 31 maja 2017
Opiekun stażu: mgr Marcin Karcz



§ 7 ust.1 pkt.1 uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu szkoły oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego
1. Udział w pracach Rady Pedagogicznej, współpraca z gronem pedagogicznym.
2. Wdrażanie wewnątrzszkolnego systemu oceniania.
3. Sprawowanie opieki nad uczniami podczas wycieczek, imprez , wyjść
4. Udział w pracach Zespołu Przedmiotowego nauczycieli języków obcych (realizacja
przydzielonych obowiązków)
5. Współorganizowanie wyjść klasowych.
6. Wspołpraca z SU
7. Organizowanie i współorganizowanie uroczystosci Zgodnie z harmonogramem posiedzeń Rady Pedagogicznej


W okresie trwania stażu. Potwierdzenie obecności na szkoleniach Rady

Potwierdzenia

Ewentualne osiągnięcia klasy

§ 7 ust.1 pkt.2 pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego.

1. Poszerzenie wiedzy i umiejętności poprzez aktywny udział w wewnątrzszkolnych formach doskonalenia zawodowego. (to są np. rady szkoleniowe)
2. Udział w różnych formach doskonalenia zawodowego: konferencje szkoleniowe, warsztaty metodyczne z nauczania języków obcych w szkole, szkolenia on- line
3. Aktywny udział w pracy zespołu przedmiotowego – języków obcych.
4. Uczestniczenie w radach szkoleniowych
5. Aktywna praca nad samokształceniem.
6. Poszerzanie wiedzy z wybranych zagadnień psychologii, pedagogiki, dydaktyki oraz
ogólnych problemów oświatowych z uwzględnieniem specyfiki zadań realizowanych
przez szkołę; śledzenie nowości wydawniczych




§ 7 ust.1 pkt.3 poznawanie przepisów dotyczących systemu oświaty, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której odbywa staż.

1. Analiza przepisów prawa oświatowego
• Rozporządzenie MEN z marca 2013 r. w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli.
• Karta Nauczyciela.
• Rozporządzenie MEN w sprawie zasad oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania egzaminów i sprawdzianów w szkołach publicznych.
• Ustawa o systemie oświaty.
• Zapoznanie się z publikacjami interpretującymi zasady ubiegania się o stopnie awansu zawodowego (materiały CODN, publikacje w prasie oświatowej, Internet).
2. Aktualizacja wiedzy na temat obowiązującego prawa oświatowego.



§ 7 ust.2 pkt.1
Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach.


1. Złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu zawodowego
2. Współpraca z opiekunem stażu.
• Zawarcie kontraktu i omówienie zasad współpracy.
• Przygotowanie planu rozwoju zawodowego.
• Ustalenie terminów spotkań z opiekunem.
• Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu i innych nauczycieli – wnioski
• Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu - konsultacja, konspekty , analiza.
• Określenie mocnych i słabych stron własnej działalności.
3. Dobieranie różnorodnych metod i narzędzi w procesie sprawdzania i oceniania. jak np. testy diagnostyczne
4. Doskonalenie warsztatu i metod pracy pedagogicznej
• Analiza i wybór programów nauczania w oparciu o jego merytoryczne wartości.
• Opracowanie przedmiotowego systemu oceniania z j. angielskiego
• Stosowanie aktywnych metod nauczania.
• Opracowanie pomocy dydaktycznych – karty pracy, sprawdziany, testy diagnozujące i kompetencji.
• Dobieranie różnorodnych metod i narzędzi w procesie sprawdzania i oceniania.
• zielenie się swoją wiedzą i doświadczeniami z innymi, publikowanie własnych prac:
5. Prowadzenie dokumentacji szkolnej, dziennik elektroniczny, dziennik zajęć pozalekcyjnych.


§ 7 ust.2 pkt.2 umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych.

1. Rozwijanie zainteresowań uczniów poprzez koła językowe i dodatkowe zajęcia
• przygotowania do egzaminu szóstoklasisty
• praca z uczniem zdolnym / słabym
2. Dzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniami z innymi, publikowanie własnych prac:
3. Organizacja konkursów szkolnych
4. Organizowanie spotkań z rodzicami uczniów mających kłopoty w nauce/zachowaniu
5. Kontakty z Pedagogiem Szkolnym.
6. Rozmowy z rodzicami – w ramach „dni otwartych szkoły”.
7. Podejmowanie działań naprawczych i korygujących.
8. Przygotowanie bądź współpraca przy przygotowaniu uroczystości szkolnych

§ 7 ust.2 pkt.3 umiejętność uwzględniania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej.

1. Wykorzystanie technologii informatycznej: przesyłanie prac i dokumentów drogą internetową, udział w życiu portali edukacyjnych, szkolenia on-line
2. Wykorzystywanie w ramach lekcji prezentacji multimedialnych
3. Publikacja planu rozwoju zawodowego na edukacyjnej stronie WWW
4. Opracowanie przy użyciu technik komputerowych różnych narzędzi pomiaru dydaktycznego testów, sprawdzianów, materiałów, kart pracy ucznia, dokumentacji szkolnej, dyplomów.
5. Przygotowanie scenariuszy lekcji, konspektów przy użyciu komputera i Internetu.
6. Przygotowanie dokumentacji załączonej do wniosku i innych.

§ 7 ust.2 pkt.4
umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień w zakresie oświaty realizowanych zadań przez nauczyciela.
1. Aktualizowanie wiedzy z zakresu pedagogiki, psychologii i dydaktyki.
2. Korzystanie ze zbiorów biblioteki szkolnej i pedagogicznej -nowości książkowe, czasopisma
3. Znajomość aktualnego rozwoju uczniów z uwzględnieniem właściwości okresu rozwojowego.
4. Współpraca z rodzicami.
5. Opieka nad uczniami uzdolnionymi (koło j. angielskiego, indywidualna pomoc w przygotowani do konkursów)
6. Organizowanie pomocy uczniom mającym trudności w nauce.

§ 7 ust.2 pkt.5 umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż.
1. Analiza przepisów prawa oświatowego.
2. Konstruowanie planów wynikowych, przedmiotowych systemów nauczania i innych dokumentów .
3. Udział w pracach różnorodnych komisji – egzaminacyjnej, konkursów przedmiotowych, itp.
4. Udział w tworzeniu i modyfikowaniu podstawowych dokumentów szkolnych
5. Zapoznanie uczniów z WSO i PSO, przypominanie zasad oceniania

Plan może ulec modyfikacji i uaktualnieniom adekwatnie do potrzeb szkoły i nauczyciela.


Wyświetleń: 838


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.