Katalog Kamila Warot, 2015-09-07 CZERNIKOWO Język angielski, Konspekty Konspekt lekcji.KONSPEKT LEKCJI Imię i nazwisko nauczyciela: Kamila Warot Przedmiot: język angielski Klasa: V B gr. II Czas realizacji: 13:40 – 14:25 Data: 22.05.2015 Temat lekcji: „Countries and nationalities”- kraje i narodowości Europy. CELE OGÓLNE -Zdobycie umiejętności nazywania wybranych krajów Europy i ich narodowości. -Rozwijanie sprawności mówienia, słuchania, czytania i pisania w języku angielskim. CELE OPERACYJNE Uczeń : • potrafi dopasować podane nazwy krajów do odpowiednich miejsc na mapie Europy; • powtarza nazwy krajów za wzorem i sprawdza poprawność wykonania zadania; • potrafi na podstawie mapy odszukać państwa graniczące ze sobą; • potrafi utworzyć nazwę narodowości od podanej nazwy kraju; • zna odmianę czasownika ‘to be’ w czasie teraźniejszym; • potrafi ułożyć z rozsypanki literowej nazwy krajów i narodowości. PRZEBIEG LEKCJI 1) Sprawy organizacyjne. -Powitanie. -Sprawdzenie obecności. 2) Rozgrzewka językowa Nauczyciel rozdaje uczniom 3) Dominanta -Nauczyciel dzieli uczniów na 3 grupy i rozdaje im puzzle (mapa Europy). Na podstawie ułożonego obrazka uczniowie odgadują temat lekcji. -Nauczyciel zapisuje temat na tablicy: Countries and nationalities in Europe. -Nauczyciel przypomina wspólnie z uczniami odmianę czasownika ‘to be’. -Nauczyciel prezentuje nazwy krajów na podstawie kart wyrazowych, a uczniowie powtarzają je chórem. -Nauczyciel prosi uczniów o otworzenie podręcznika na str.97 i wykonanie zad.1 (praca z mapką Europy). Uczniowie samodzielnie dopasowują nazwy państw do odpowiednich miejsc ponumerowanych na mapie. Następnie sprawdzają poprawność wykonania zadania na podstawie nagrania. -Następnie nauczyciel wyjaśnia znaczenie słowa ‘border’ = „granica”. Uczniowie wykonują zad.2, w którym należy wpisać, na podstawie mapy, nazwę państwa graniczącego z podanym krajem Europy. -Nauczyciel prezentuje tabelę z utworzonymi narodowościami oraz 4 wyjątki (Greek, French, Czech, Slovak). Uczniowie powtarzają nazwy za wzorem. -Uczniowie wykonują zad.4, w którym na podstawie nagrania muszą wskazać na mapce państwo, z którego pochodzą rozmówcy. -Praca w parach- zad.5. Uczniowie na zmianę podają nazwę kraju, a druga osoba musi podać właściwą narodowość. -Uczniowie otrzymują karty pracy, w których należy z podanych liter ułożyć nazwę kraju lub narodowości. -Uczniowie otrzymują gotowe notatki do wklejenia do zeszytu (nazwy i narodowości). 4) Zakończenie lekcji -Zadanie pracy domowej (zeszyt ćwiczeń str.78). -Zadanie dodatkowe dla uczniów starających się o ocenę celującą na koniec roku szkolnego: utworzenie narodowości do 5 innych państw Europy, które nie były omówione podczas lekcji. -Pożegnanie. METODY NAUCZANIA: -AKTYWIZUJĄCE typu: puzzle, praca z mapkami-wyszukiwanie informacji na podstawie mapy, powtarzanie, zabawa w parach utrwalające poznane na lekcji słownictwo, rozsypanki literowe. FORMY PRACY: -lock step (cała klasa); -praca indywidualna; -praca w grupach; -praca w parach . ŚRODKI DYDAKTYCZNE: -podręcznik ‘Steps in English 2’; -zeszyt ucznia; -karty z nazwami państw; -puzzle; -odtwarzacz płyt CD; -mapa Europy; -tabela z narodowościami; -zeszyt ćwiczeń; -karty pracy. Wyświetleń: 469
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |