Katalog

Kamila Warot, 2015-09-07
CZERNIKOWO

Język angielski, Konspekty

Konspekt lekcji.

- n +

KONSPEKT LEKCJI
Imię i nazwisko nauczyciela: Kamila Warot
Przedmiot: język angielski
Klasa: V B gr. II
Czas realizacji: 13:40 – 14:25
Data: 22.05.2015
Temat lekcji: „Countries and nationalities”- kraje i narodowości Europy.
CELE OGÓLNE
-Zdobycie umiejętności nazywania wybranych krajów Europy i ich narodowości.
-Rozwijanie sprawności mówienia, słuchania, czytania i pisania w języku angielskim.
CELE OPERACYJNE
Uczeń :
• potrafi dopasować podane nazwy krajów do odpowiednich miejsc na mapie Europy;
• powtarza nazwy krajów za wzorem i sprawdza poprawność wykonania zadania;
• potrafi na podstawie mapy odszukać państwa graniczące ze sobą;
• potrafi utworzyć nazwę narodowości od podanej nazwy kraju;
• zna odmianę czasownika ‘to be’ w czasie teraźniejszym;
• potrafi ułożyć z rozsypanki literowej nazwy krajów i narodowości.

PRZEBIEG LEKCJI
1) Sprawy organizacyjne.
-Powitanie.
-Sprawdzenie obecności.
2) Rozgrzewka językowa
Nauczyciel rozdaje uczniom
3) Dominanta
-Nauczyciel dzieli uczniów na 3 grupy i rozdaje im puzzle (mapa Europy). Na podstawie ułożonego obrazka uczniowie odgadują temat lekcji.
-Nauczyciel zapisuje temat na tablicy: Countries and nationalities in Europe.
-Nauczyciel przypomina wspólnie z uczniami odmianę czasownika ‘to be’.
-Nauczyciel prezentuje nazwy krajów na podstawie kart wyrazowych, a uczniowie powtarzają
je chórem.
-Nauczyciel prosi uczniów o otworzenie podręcznika na str.97 i wykonanie zad.1 (praca z mapką Europy). Uczniowie samodzielnie dopasowują nazwy państw do odpowiednich miejsc ponumerowanych na mapie. Następnie sprawdzają poprawność wykonania zadania na podstawie nagrania.
-Następnie nauczyciel wyjaśnia znaczenie słowa ‘border’ = „granica”. Uczniowie wykonują zad.2, w którym należy wpisać, na podstawie mapy, nazwę państwa graniczącego z podanym krajem Europy.
-Nauczyciel prezentuje tabelę z utworzonymi narodowościami oraz 4 wyjątki (Greek, French, Czech, Slovak). Uczniowie powtarzają nazwy za wzorem.
-Uczniowie wykonują zad.4, w którym na podstawie nagrania muszą wskazać na mapce państwo,
z którego pochodzą rozmówcy.
-Praca w parach- zad.5. Uczniowie na zmianę podają nazwę kraju, a druga osoba musi podać właściwą narodowość.
-Uczniowie otrzymują karty pracy, w których należy z podanych liter ułożyć nazwę kraju lub narodowości.
-Uczniowie otrzymują gotowe notatki do wklejenia do zeszytu (nazwy i narodowości).

4) Zakończenie lekcji
-Zadanie pracy domowej (zeszyt ćwiczeń str.78).
-Zadanie dodatkowe dla uczniów starających się o ocenę celującą na koniec roku szkolnego: utworzenie narodowości do 5 innych państw Europy, które nie były omówione podczas lekcji.
-Pożegnanie.

METODY NAUCZANIA:
-AKTYWIZUJĄCE typu: puzzle, praca z mapkami-wyszukiwanie informacji na podstawie mapy, powtarzanie, zabawa w parach utrwalające poznane na lekcji słownictwo, rozsypanki literowe.

FORMY PRACY:
-lock step (cała klasa);
-praca indywidualna;
-praca w grupach;
-praca w parach .

ŚRODKI DYDAKTYCZNE:
-podręcznik ‘Steps in English 2’;
-zeszyt ucznia;
-karty z nazwami państw;
-puzzle;
-odtwarzacz płyt CD;
-mapa Europy;
-tabela z narodowościami;
-zeszyt ćwiczeń;
-karty pracy.


Wyświetleń: 469


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.