![]() |
![]() |
Katalog Patrycja Koczorowska, 2015-09-02 Inowrocław Geografia, Plany rozwoju zawodowego Projekt planu rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o awans na stopień nauczyciela dyplomowanego.Projekt planu rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o awans na stopień nauczyciela dyplomowanego WYMAGANIA NIEZBĘDNE DO UZYSKANIA STOPNIA NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO § 8 ust. 2 pkt. 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły. Zadania rozwojowe: 1. Organizacja własnego doskonalenia zawodowego. Formy realizacji - Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego (ustawy, rozporządzenia); Zdefiniowanie potrzeb własnego rozwoju; Opracowanie Planu Rozwoju Zawodowego; Przeanalizowanie materiałów dotyczących awansu zawodowego nauczyciela publikowanych m. in. w Internecie; Opracowanie sprawozdania z realizacji Planu Rozwoju; Uzyskanie oceny dorobku zawodowego. Dowody realizacji - Poprawnie sformułowany wniosek o rozpoczęcie stażu; Rejestr przeanalizowanych przepisów; Zatwierdzony przez Dyrektora szkoły Plan Rozwoju Zawodowego; Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju; Ocena dorobku zawodowego 2. Popularyzacja wiedzy z zakresu nauczanego przedmiotu. Formy realizacji – Organizowanie konkursów szkolnych; Prowadzenie koła geograficznego; Przygotowywanie prezentacji multimedialnych o tematyce geograficznej; Opieka nad pracownią geograficzną, wzbogacanie wyposażenia; Urządzenie wystaw prac uczniów z geografii; Praca z uczniem zdolnym i słabym (przygotowywanie uczniów zdolnych do udziału w konkursach przedmiotowych z geografii, prowadzenie zajęć koła geograficznego, pomoc w nauce przedmiotu uczniom słabym podczas konsultacji, zajęcia przygotowujące do matury z geografii). Dowody realizacji - Potwierdzenie Dyrektora szkoły, zbiór fotografii; Plan pracy koła; Płyty CD z wybranymi prezentacjami; Zbiór fotografii; Zbiór fotografii; Potwierdzenie Dyrektora Szkoły, zbiór fotografii, zbiór materiałów z zajęć dodatkowych. 3. Uzyskanie dodatkowych kwalifikacji zawodowych umożliwiających poszerzenie działań edukacyjnych związanych z zadaniami szkoły Formy realizacji – Udział w różnych formach doskonalenia zawodowego adekwatnych do potrzeb własnych i szkoły; Zdobycie kwalifikacji egzaminatora. Dowody realizacji - Zaświadczenia uczestnictwa; Zaświadczenie ukończenia kursu. 4. Samodzielne pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych. Formy realizacji – Wzbogacanie metod i form pracy dydaktycznej i wychowawczej o nowe metody. Wykorzystanie metod aktywizujących w procesie edukacyjnym; Studiowanie czasopism i literatury z zakresu metodyki i psychologii. Wykorzystanie zdobytej wiedzy do przeprowadzania lekcji z geografii, oraz godzin wychowawczych; Studiowanie literatury fachowej, wykorzystanie publikacji z Internetu; Współpraca z wydawnictwami edukacyjnymi. Dowody realizacji - Zbiór scenariuszy zajęć; Wykaz pozycji bibliotecznych; Bibliografia; Zaświadczenia. § 8 ust. 2 pkt. 2 Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. Zadania rozwojowe: 1. Stosowanie techniki komputerowej w pracy pedagogicznej Formy realizacji – Gromadzenie materiałów, przechowywanie i przetwarzanie danych, wypełnianie i opracowywanie kart pracy, testów, sprawdzianów, ilustracji, gazetek szkolnych, materiałów na spotkania z rodzicami, itp. techniką komputerową; Przygotowywanie pomocy dydaktycznych do pracy z uczniami; Korzystanie z komputerowych programów edukacyjnych na lekcjach geografii i zajęciach koła geograficznego. Dowody realizacji - Zbiór opracowanych materiałów; Scenariusze zajęć; Scenariusze zajęć. 2. Wykorzystywanie Internetu Formy realizacji – Korzystanie z wiedzy i doświadczenia innych nauczycieli; Śledzenie zmian w przepisach prawa oświatowego; Korzystanie ze stron MEN; Opublikowanie w Internecie materiałów dotyczących awansu zawodowego. Dowody realizacji - Wydruki stron internetowych; Zaświadczenia. 3. Wykorzystanie technik komputerowych do opracowania dokumentacji związanej z awansem zawodowym Formy realizacji – Opracowanie wszystkich niezbędnych materiałów związanych z awansem zawodowym nauczyciela oraz pracą szkoły. Dowody realizacji - Teczka „Awans zawodowy” § 8 ust. 2 pkt. 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć. Zadania rozwojowe: 1. Wymiana doświadczeń i doskonalenie się w ramach zespołów nauczycielskich Formy realizacji – Aktywne uczestnictwo w pracach zespołu przyrodniczego (praca przewodniczącego zespołu, prowadzenie spotkań nauczycieli zespołu, przygotowanie planu pracy na poszczególne lata, wykonywanie zadań założonych w planie pracy); Znalezienie portalu internetowego i opublikowanie w nim „Planu Rozwoju Zawodowego”; Współpraca i konsultacje z innymi nauczycielami (opinie, wymiana doświadczeń, poszukiwanie rozwiązań) Dowody realizacji - Sprawozdania i opracowane materiały; Zaświadczenia. § 8 ust. 2 pkt. 4a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich. Zadania rozwojowe: 1. Kształcenie umiejętności opracowywania i wdrażania programów działań edukacyjnych. Formy realizacji – Poszukiwanie publikacji dotyczących kształcenia umiejętności opracowywania i wdrażania programów edukacyjnych. Analiza literatury naukowej. Dowody realizacji - Zestawienie bibliografii, notatki, adresy stron www. 2. Opracowanie i wdrożenie programu działalności koła geograficznego i jego ewaluacja. Formy realizacji – Wytyczenie zajęć do realizacji na zajęciach koła geograficznego w wymiarze jednej godziny lekcyjnej tygodniowo i realizowanie wytyczonych zadań na zajęciach. Dowody realizacji - Plan pracy koła. 3. Opracowanie i wdrożenie planu pracy wychowawczej dla klasy I – IV zgodnego z Programem Wychowawczym Szkoły. Formy realizacji – Uwzględnienie treści zawartych w planie pracy szkoły oraz indywidualnych potrzeb wychowanków. Dowody realizacji - Plan pracy wychowawczej. 4. Wspomaganie rozwoju ucznia. Wspomaganie rozwoju ucznia. Formy realizacji – Praca z uczniem posiadającym zalecenia z poradni Psychologiczno – Pedagogicznej; Praca z uczniem zdolnym lub szczególnie zainteresowanym geografią (zajęcia koła geograficznego, konkursy przedmiotowe z geografii, zajęcia przygotowujące do matury). Dowody realizacji - Notatki. 5. Opracowanie procedury zbierania informacji o swoich wychowankach Formy realizacji – Opracowanie ankiety zawierającej podstawowe informacje o uczniu/wychowanku i jego rodzinie; Przeprowadzanie wywiadów środowiskowych, ankiet; Ogólne i indywidualne spotkania z rodzicami; Rozpoznawanie i rozwiązywanie problemów wychowawczych. Dowody realizacji – Notatki, Ankieta oraz jej analiza; Zapisy w dziennikach lekcyjnych. 6. Poznanie potrzeb wycho¬wawczych uczniów Formy realizacji – Opracowanie i przeprowadzenie ankiety na temat oczekiwań wychowawczych uczniów; Uwzględnienie wniosków w progra¬mie wychowawczym klasy. Dowody realizacji - Ankieta oraz jej analiza; Program wychowawczy klasy § 8 ust. 2 pkt. 4c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych. Zadania rozwojowe: 1. Rozwijanie zainteresowań młodzieży. Formy realizacji – Organizowanie wyjść do kina; Organizowanie wycieczek turystyczno – krajoznawczych mających na celu zapoznanie z dziedzictwem kulturowym regionu i kraju. Dowody realizacji - Potwierdzenia Dyrektora Szkoły; Karty wycieczek. 2. Organizowanie, przeprowadzanie i przygotowanie konkursów szkolnych. Formy realizacji – Opracowanie scenariuszy, regulaminów konkursów, quizów z geografii; Powołanie komisji konkursowej; Czuwanie nad prawidłowym przebiegiem konkursów; Zachęcanie uczniów do udziału w konkursach. Dowody realizacji - Scenariusze i regulaminy konkursów, zdjęcia. 3. Diagnozowanie potrzeb uczniów Formy realizacji – Ankietowanie; Rozmowy z rodzicami. Dowody realizacji - Raporty z ankiet; Notatki. 4. Kształcenie postawy zdrowego stylu życia. Formy realizacji – Projekcja filmów edukacyjnych na godzinach wychowawczych; Profilaktyka chorób cywilizacyjnych i społecznych. Dowody realizacji - Zapisy w dziennikach lekcyjnych. 5. Organizowanie klasowych uroczystości. Formy realizacji – Zachęcanie uczniów do zaangażowania się w organizację imprez klasowych (Wigilia klasowa, Dzień Chłopaka, Dzień Kobiet itp.) Dowody realizacji - Wpisy w dzienniku. § 8 ust. 2 pkt. 4e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami. Zadania rozwojowe: 1. Pogłębianie wiedzy na temat problemów uczniów, ich sytuacji rodzinnej i stosunków interpersonalnych. Formy realizacji – Prowadzenie zebrań, spotkania indywidualne z rodzicami, pedagogizacja rodziców w ramach potrzeb klasy; Integracja zespołu klasowego: imprezy klasowe, wycieczki, pomoc koleżeńska. Dowody realizacji - Zapisy w dzienniku 2. Współpraca z Radą Rodziców i Samorządem Uczniowskim. Formy realizacji – Udział w imprezach organizowanych przez Samorząd Uczniowski; Kontakty z przedstawicielami Rady Rodziców w sprawach wychowawczych i organizacyjnych. Dowody realizacji - Potwierdzenia. 3. Podejmowanie działań na rzecz tworzenia tradycji szkolnej. Formy realizacji – Pomoc w organizowaniu uroczystości szkolnych, akademii. Dowody realizacji - Potwierdzenia. § 8 ust. 2 pkt. 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki, typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony. Zadania rozwojowe: 1. Opisanie i analiza dwóch przypadków wychowawczych, edukacyjnych lub innych Formy realizacji – Zdiagnozowanie dwóch wybranych przypadków wychowawczych; Ustalenie metod pracy i oddziaływań wychowawczych; Systematyczna praca nad rozwiązaniem problemu; Podsumowanie i wnioski. Dowody realizacji - Opis i analiza przypadku. Plan ma charakter otwarty i może w trakcie realizacji podlegać modyfikacji. Wyświetleń: 785
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |