Katalog

Dorota Matuszczak-Tomicka, 2015-09-04
Marcinkowice

Język angielski, Plany rozwoju zawodowego

Plan rozwoju zawodowego na nauczyciela dyplomowanego.

- n +

ROZWOJU ZAWODOWEGO

NAUCZYCIELA MIANOWANEGO
UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO


NAUCZYCIEL MINOWANY: mgr Dorota Matuszczak-Tomicka
nauczyciel j. angielskiego
w Szkole Podstawowej im. Kawalerów Orderu Uśmiechu
w Marcinkowicach


CZAS STAŻU: 01.09.2013 – 31.05.2016
CELE OGÓLNE:
1. Wzrost kompetencji i podniesienie efektywności działań dydaktycznych i wychowawczych w pracy nauczyciela języka angielskiego.
2. Podniesienie poziomu pracy szkoły poprzez realizację przedsięwzięć wykraczających poza wykonywane obowiązki.
3. Doskonalenie warsztatu i metod pracy w celu uzyskiwania przez uczniów dobrych wyników nauczania, zaspokajania ich potrzeb i zainteresowań.
4. Spełnienie wymagań kwalifikacyjnych, umożliwiających uzyskanie awansu na stopień nauczyciela dyplomowanego.

I. Czynności organizacyjne.
ZADANIA , FORMY REALIZACJI, TERMIN ORAZ SPOSÓB DOKUMENTOWANIA

1. Poznanie procedury awansu zawodowego.
• Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego nauczycieli:
- Ustawa z dn.26 I 1982r. Karta Nauczyciela (Dz.U. z 2006r. Nr 97, poz.674 z późn. zm.),
- Rozporządzenie MENiS z dn. 1 III 2013r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli ( Dz. U. z 2013r. Nr 0, poz.393);
- strony internetowe Kuratorium Oświaty i Wychowania oraz portale dla nauczycieli.
2. Poznanie zasad funkcjonowania i organizacji zadań szkoły. - zapoznanie z nowymi lub ujednoliconymi dokumentami szkoły: program wychowawczy szkoły, statut, WSO - plan rozwoju zawodowego zintegrowany z dokumentacją szkoły IX-X.2013
3. Złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu, wrzesień 2013

4. Opracowanie planu rozwoju zawodowego. Na podstawie Rozporządzenia MENiS z dn. 1 III 2013r . §8.1, z uwzględnieniem specyfiki Szkoły Podstawowej w Marcinkowicach wrzesień 2013.

5. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego. Gromadzenie materiałów i dokumentów potwierdzających realizację planu: zaświadczenia, scenariusze, sprawozdania itp.
Podsumowanie rocznej pracy z wnioskami i aktualizacją. - analiza przebiegu pracy, samoocena, autorefleksja - sprawozdanie VI 2014, 2015, 2016
6. Uzyskanie pozytywnej oceny dorobku zawodowego- cały okres stażu. Założenie teczki „Awans zawodowy” .

7. Przygotowanie sprawozdania rozwoju zawodowego. Analiza, opis realizacji planu rozwoju zawodowego- maj 2016. Przygotowanie sprawozdania.

8. Złożenie wniosku o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego na stopień nauczyciela dyplomowanego - maj/czerwiec 2016


II. Zadania wynikające z Rozporządzenia MENiS z dnia 1 marca 2013 roku

Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podnoszenie jakości pracy szkoły.
§ 8 ust. 2 pkt 1

ZADANIA , CEL, FORMY REALIZACJI, TERMIN ORAZ SPOSÓB DOKUMENTOWANIA, ZAMIERZONY EFEKT
1. Praca w zespole przedmiotowym, wykorzystanie zdobytej wiedzy i umiejętności w podnoszeniu jakości pracy szkoły.
CEL: doskonalenie własnej pracy dydaktycznej i wychowawczej
-planowanie i organizacja konkursów językowych.
-realizacja projektu międzyprzedmiotowego czytelniczego, którego celem jest wzbudzenie zainteresowania literaturą obcojęzyczną.
- praca w zespole wychowawców, protokołowanie spotkań zespołu.
Wnioski i sprawozdania z pracy zespołu, z przebiegu konkursów i realizacji projektu. W czasie stażu. Realizacja projektu miedzyprzedmiotowego – 2013/2014
Zamierzone efekty:
-aktywna współpraca wszystkich członków zespołu przedmiotowego, co przyczynia się do podniesienia jakości pracy szkoły i mojej.
-doskonalenie umiejętności interpersonalnych
-wymiana doświadczeń i wiedzy

2. Poszerzenie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w wewnątrzszkolnym i zewnątrzszkolnym doskonaleniu zawodowym oraz wykorzystywanie jej w celu podnoszenia jakości pracy szkoły.
CEL: doskonalenie swojej wiedzy i umiejętności przez uczestnictwo w formach doskonalenia.
- udział w procesie wewnątrzszkolnego dokształcania nauczycieli
- udział w kursach i szkoleniach organizowanych przez instytucje pozaszkolne.
- współpraca z doradcami metodycznymi wydawnictw anglojęzycznych w zakresie wymagań egzaminacyjnych z j. angielskiego w kl. 6
Notatki z udziału w szkoleniach, zaświadczenia. W czasie stażu
Zamierzony efekt:
-zwiększenie własnych kompetencji zawodowych
-podniesienie własnej samooceny

3. Badanie poziomu przyrostu wiedzy uczniów
CEL: doskonalenie umiejętności diagnozowania uczniów
- przeprowadzenie testów diagnostycznych i analiza wyników.
-przeprowadzenie próbnego sprawdzianu z j. angielskiego dla klasy szóstej i przygotowanie sprawozdania.
Analiza wyników, wnioski do pracy, podjęte działania. Rok szk. 2014/2015, 2015/2016.
Zamierzony efekt: wzrost nabytych przez uczniów kompetencji językowych.
4. Praca z uczniem zdolnym - przygotowanie uczniów do konkursów szkolnych i międzyszkolnych w ramach prowadzonego koła dla klas 4 i 5.
CEL: podniesienie jakości uczenia się i nauczania.
-konkurs recytatorski, konkurs piosenki angielskiej, ogólnopolski konkurs wiedzy z j. angielskiego.
Zaświadczenia, zdjęcia. W czasie stażu.

Zamierzony efekt: wzrost nabytych przez uczniów kompetencji językowych, nabycie przez uczestników koła umiejętności posługiwania się w życiu codziennym językiem angielskim oraz wykorzystania go w praktyce umożliwienie uczniom powtórzenia wiedzy dotyczącej słownictwa i gramatyki języka angielskiego, podniesienie jakości uczenia się i nauczania, podwyższenie jakości pracy szkoły poprzez poszerzenie zakresu jej działań.
5. Zorganizowanie Gminnego Konkursu Wiedzy o Krajach Anglojęzycznych.
CEL: współpraca ze szkołami podstawowymi w gminie Oława, popularyzacja j.angielskiego, rozwijanie i doskonalenie sprawności uczniów w zakresie języka angielskiego.
Opracowanie i wdrożenie konkursu.
Kserokopia zadań konkursowych i regulaminu, potwierdzenie dyrektora szkoły. Rok szk. 2014/2015, 2015/2016
Zamierzony efekt: rozwijanie zainteresowań z zakresu języka angielskiego, uczenie się języka angielskiego poprzez zabawę, promowanie własnych pomysłów i umiejętności, doskonalenie pracy własnej.
6. Doskonalenie warsztatu, wzbogacanie metod i form pracy dydaktycznej i wychowawczej o nowe metody aktywizujące w tym metodę projektu.
CEL: podniesienie jakości nauczania poprzez wzbogacenie i doskonalenie warsztatu pracy.
Systematyczne gromadzenie pomocy dydaktycznych (plakaty, ulotki anglojęzyczne, książki, kasety, płyty).
Scenariusze zajęć, opis metod aktywizujących. W czasie stażu.
Zamierzony efekt: uatrakcyjnienie zajęć dla uczniów, zwiększenie efektów nauczania.
7. Studiowanie literatury fachowej i czasopism dla nauczycieli, wyszukiwanie w Internecie informacji pomocnych w nauczaniu.
CEL: doskonalenie swojej wiedzy i umiejętności.
Recenzje wybranych pozycji. W czasie stażu.
Efekt: zwiększenie własnych kompetencji zawodowych.

Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej.
§ 8 ust. 2 pkt 2
ZADANIA , CEL, FORMY REALIZACJI, TERMIN ORAZ SPOSÓB DOKUMENTOWANIA, ZAMIERZONY EFEKT
1. Wykorzystanie technologii komputerowej do dokumentowania awansu zawodowego.
Opracowanie dokumentacji awansu zawodowego z wykorzystaniem technologii komputerowej.
CEL: doskonalenie umiejętności wykorzystania technologii komputerowej w pracy.
Dokumentacja. W czasie stażu
Efekt: opracowana dokumentacja awansu zawodowego z wykorzystaniem technologii komputerowej.
2. Doskonalenie warsztatu pracy w zakresie posługiwania się technologią informacyjną i komunikacyjną.
CEL: doskonalenie swojej wiedzy i umiejętności w zakresie posługiwania się technologią informacyjną i komunikacyjną.
- Udział w szkoleniach służących efektywnemu wykorzystaniu technologii komputerowej w nauczaniu i nabywanie dodatkowych umiejętności w zakresie nowoczesnych technik komunikacyjnych.
- Zapoznanie się z ustawami, rozporządzeniami i komunikatami ukazującymi się na stronach MENiS, Kuratorium oraz OKE i innych portali edukacyjnych.
Zaświadczenia z odbytych form doskonalenia. W czasie stażu.
Efekt: wzrost kompetencji nauczyciela w zakresie posługiwania się technologią informacyjną i komunikacyjną.
3. Wykorzystanie technologii komputerowej na lekcjach j. angielskiego.
CEL: wzbogacenie warsztatu pracy o metody pracy z wykorzystaniem technologii komputerowej.
- prowadzenie zajęć w pracowni komputerowej z wykorzystaniem programów multimedialnych, tablicy multimedialnej, zasobów Internetu - scenariusze lekcji.
- prowadzenie dziennika elektronicznego i korzystanie z platformy edukacyjnej „Fronter”.
W czasie stażu.
Efekty:
-uatrakcyjnienie formy prowadzenia zajęć
-wykorzystanie czasu w efektywny sposób
-wzbudzenie zainteresowania u uczniów
4. Wykorzystanie technologii komputerowej do wzbogacenia warsztatu pracy.
CEL: Podniesienie jakości własnej pracy poprzez wzbogacenie warsztatu pracy.
- opracowanie i udostępnianie pomocy dydaktycznych, prac klasowych, sprawdzianów, testów z wykorzystaniem technologii komputerowej
- korzystanie z Internetu: poznanie nowinek dydaktycznych, korzystanie z witryn edukacyjnych, śledzenie zmian w prawie oświatowym, wymiana doświadczeń z innymi nauczycielami poprzez Internet np. przykładowe testy
-prenumerata bezpłatnego e-lettera "Elektroniczny Serwis Nauczyciela"
Wydruki, potwierdzenie prenumeraty, adresy stron. W czasie stażu.
Efekty:
- lepsza organizacja pracy nauczyciela
-uatrakcyjnienie zajęć
-podniesienie jakości pracy własnej i szkoły.
5.Opracowanie prezentacji komputerowych. Wykorzystanie samodzielnie przygotowanych prezentacji na lekcjach j. angielskiego, na godzinach z wychowawcą, w ramach pedagogizacji rodziców.
CEL: podniesienie jakości pracy własnej i szkoły.
Opracowane prezentacje multimedialne w programie Power Point.
Zamieszczanie informacji na stronie internetowej szkoły.
Potwierdzenie administratora strony. Cały okres stażu.
Efekty:
-uatrakcyjnienie zajęć
-rozwijanie zainteresowań uczniów
- uzyskanie lepszych efektów pracy

Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym poprzez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia nauczycieli lub innych zajęć.
§ 8 ust. 2 pkt 3
ZADANIA , CEL, FORMY REALIZACJI, TERMIN ORAZ SPOSÓB DOKUMENTOWANIA, ZAMIERZONY EFEKT
1. Wymiana doświadczeń i aktywne uczestnictwo w:
CEL: Wzbogacenie swojego warsztatu pracy o nową wiedzę i umiejętności w pracy dydaktyczno-wychowawczej.
-pracach zespołu przedmiotowego - opracowanie i przeprowadzenie warsztatu na spotkaniu zespołów przedmiotowych klas 4-6
Poświadczenie nauczycieli współpracujących oraz potwierdzenie dyrektora. Rok szk.2013/2014
-pracach zespołu wychowawców, protokołowanie spotkań zespołu
- pracach zespołu dydaktycznego IPET
Wnioski i sprawozdania z pracy zespołu. W czasie stażu.
Efekty:
- wykorzystanie zdobytej wiedzy i umiejętności członków zespołu przedmiotowego co przyczynia się do podniesienia jakości pracy szkoły i mojej.
-doskonalenie umiejętności interpersonalnych
-wymiana doświadczeń i wiedzy
2. Prowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli języków obcych, a w szczególności dla nauczycieli stażystów, kontraktowych.
CEL: Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem z nauczycielami.
Scenariusze zajęć. W czasie stażu.
Efekty:
-wzbogacenie warsztatu pracy
-doskonalenie umiejętności językowych uczniów poprzez zastosowanie efektywnych metod pracy
-doskonalenie własnego warsztatu pracy

3. Pełnienie funkcji opiekuna stażu na nauczyciela mianowanego.
CEL: Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem z nauczycielem stażystą
-pomoc w przygotowaniu do lekcji, hospitowanie zajęć stażysty, omawianie przeprowadzonych lekcji.
Dokumentacja opiekuna. Rok szk. 2013/2014, 2014/2015
Efekt:
-wymiana doświadczeń, dzielenie się wiedzą nt form i metod pracy
-doskonalenie własnego warsztatu pracy
-realizowanie planu rozwoju zawodowego stażysty

4. Obserwowanie zajęć prowadzonych przez innych nauczycieli.
CEL: Wzbogacenie warsztatu pracy o nową wiedzę i umiejętności.
Notatki. W czasie stażu.
Efekt:
-wykorzystanie efektywnych metod pracy z uczniem na swoich lekcjach.

5. Wykorzystanie technologii komputerowej w celu dzielenia się zdobytą wiedzą i doświadczeniem.
CEL: Upowszechnianie swojego dorobku.
- opublikowanie w Internecie planu rozwoju zawodowego,
- udostępnianie w Internecie testów, quizów i innych materiałów do pracy na lekcji,
- rozmowy na forach.
Publikacje, notatki, adresy stron internetowych. W czasie stażu.
Efekty: wymiana doświadczeń z wykorzystaniem technologii komputerowej.
Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich.
§ 8 ust. 2 pkt 4a
ZADANIA , CEL, FORMY REALIZACJI, TERMIN ORAZ SPOSÓB DOKUMENTOWANIA, ZAMIERZONY EFEKT
1.Opracowanie i wdrożenie programu zajęć pozalekcyjnych.
CEL: Poszerzenie działań edukacyjnych szkoły
Przygotowanie programu pracy z uczniem zdolnym na zajęciach koła j.angielskiego.
Program koła j.angielskiego. Rok szk. 2013/2014
Efekt:
-rozwijanie zainteresowań uczniów
- udział uczniów w konkursach językowych

2. Opracowanie i wdrożenie programu profilaktycznego nt szkodliwości hałasu.
CEL: Nabycie przez uczniów wiedzy na temat szkodliwości hałasu oraz jego wpływu na ich życie.
Obniżenie hałasu na przerwach międzylekcyjnych.

Przygotowanie programu i jego realizacja.
Program profilaktyczny. Rok szk. 2044/2015
Efekt:
- Uczniowie znają źródła hałasu i potrafią je eliminować.
-Uczniowie znają niekorzystny wpływ hałasu na jakość uczenia się oraz uzyskiwane oceny.

§ 8 UST. 2 PKT 4b
Wykonywanie zadań doradcy metodycznego, egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej, eksperta komisji kwalifikacyjnej lub egzaminacyjnej dla nauczycieli ubiegających się o awans zawodowy, rzeczoznawcy do spraw programów nauczania, programów wychowania przedszkolnego, podręczników lub środków dydaktycznych.

ZADANIA , CEL, FORMY REALIZACJI, TERMIN ORAZ SPOSÓB DOKUMENTOWANIA, ZAMIERZONY EFEKT
1.Uzyskanie kwalifikacji egzaminatora OKE. Ukończenie szkolenia na egzaminatorów OKE we Wrocławiu – zaświadczenie.
CEL: podwyższenie kwalifikacji zawodowych
Wykonywanie zadań egzaminatora - II/III rok stażu.

Efekt:
-pogłębienie mojej wiedzy na temat egzaminu gimnazjalnego z języka angielskiego,
- ukierunkowanie edukacji uczniów, tak aby opanowywali wiadomości z zakresu języka angielskiego, co w przyszłości pomoże im dobrze napisać egzamin gimnazjalny z języka angielskiego.
Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych
§8 ust 2 pkt 4c

ZADANIA , CEL, FORMY REALIZACJI, TERMIN ORAZ SPOSÓB DOKUMENTOWANIA, ZAMIERZONY EFEKT
1. Praca z uczniem zdolnym.
CEL: Rozwijanie i doskonalenie sprawności językowych uczniów.
- przygotowanie uczniów do udziału w konkursach szkolnych i międzyszkolnych,
- przeprowadzenie szkolnego etapu Konkursu Wiedzy o Krajach Anglojęzycznych- dokumentacja szkolna, zaświadczenia, dyplomy.
- prowadzenie zajęć z uczniem zdolnym.
Rok szk. 2013/2014, 2014/2015, 2015/2016.
Efekt: wzbogacenie oferty edukacyjnej dla uczniów.
2. Inicjatywy na rzecz edukacji kulturalnej podejmowane samodzielnie lub we współpracy z innymi nauczycielami.
CEL: Upowszechnianie kultury.
Organizowanie wycieczek dydaktyczno – krajoznawczych, organizowanie lekcji warsztatowych w Muzeum Narodowym i Muzeum Przyrodniczym - dokumentacja szkolna, teczka wychowawcy. W trakcie stażu
Efekt: uatrakcyjnienie zajęć, wzbogacenie wiedzy uczniów.
3. Prowadzenie zajęć przygotowujących uczniów klas VI do egzaminu 6-klasisty w części języka obcego nowożytnego. Opracowanie programu zajęć dodatkowych z j. angielskiego.
CEL: Podniesienie jakości uczenia się i nauczania.
II, III rok stażu.
Efekt: wzbogacenie oferty edukacyjnej dla uczniów, poszerzenie zakresu działań szkoły w zakresie dydaktyki.
Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami
§ 8 ust.2 pkt 4 lit. e
ZADANIA , CEL, FORMY REALIZACJI, TERMIN ORAZ SPOSÓB DOKUMENTOWANIA, ZAMIERZONY EFEKT
1.Współpraca z innymi nauczycielami przy tworzeniu dokumentów i projektów szkolnych. Zespołowe redagowanie projektów miedzyprzedmiotowych.
Projekty, scenariusze. W czasie stażu.
2.Pełnienie funkcji opiekuna Szkolnego Wolontariatu.
CEL: Poszerzenie zakresu działań szkoły poprzez działalność charytatywną organizacji szkolnej.
-współpraca z Hospicjum we Wrocławiu, z Caritas w Oławie, Czerwony Krzyż. Sprawozdania, poświadczenia. W czasie stażu.
- organizowanie akcji charytatywnych na terenie szkoły: pomoc rodzinom najuboższym. Sprawozdania, zaświadczenie Dyrektora Szkoły. W czasie stażu.
Efekty:
- wyrobienie u dzieci wrażliwości na ludzką krzywdę i chęci niesienia pomocy innym, pokrzywdzonym przez los.
-tworzenie pozytywnego wizerunku szkoły
-satysfakcja i radość z możliwości wspomagania innych.
-kształtowanie umiejętności organizatorskich
3. Współpraca z innymi szkołami
CEL: tworzenie pozytywnego wizerunku szkoły
-uczestniczenie w międzyszkolnych konkursach z języka angielskiego, o których wspomniałam w § 8 ust. 2 pkt 1.
-wymiana spostrzeżeń na temat pracy dydaktyczno-wychowawczej podczas spotkań z innymi nauczycielami języka angielskiego.
Efekty:
-integracja dzieci z różnych środowisk i szkół
-współpraca i pomoc
-podniesienie jakości pracy własnej i szkoły
-promocja szkoły
4. Pogłębianie wiedzy na temat problemów uczniów, ich sytuacji rodzinnej i stosunków interpersonalnych.
CEL: Podniesienie jakości ewaluacji własnej pracy oraz efektów pracy wychowawczej.
Prowadzenie zebrań, spotkania indywidualne z rodzicami, pedagogizacja rodziców dot. Uzależnień młodzieży.
Integracja zespołu klasowego: imprezy klasowe, wycieczki, pomoc koleżeńska. Diagnozowanie potrzeb uczniów.
Rozpoznawanie i rozwiązywanie trudności wychowawczych.
Plany zebrań. W czasie stażu.
Efekt: uzyskanie lepszych efektów w pracy wychowawczej: mniej konfliktów klasowych, lepsze relacje między uczniami.
5. Praca w komisji podczas egzaminu 6-klasisty. Pełnienie funkcji członka zespołu egzaminacyjnego i udział w pracach komisji.
Zaświadczenia. W czasie stażu.
6. Współpraca z pedagogiem i psychologiem szkolnym oraz Poradnią Pedagogiczno-Psychologiczną w Oławie. - praca z uczniem mającym opinię/orzeczenie Poradni Pedagogiczno-Psychologicznej.
CEL: Doskonalenie własnej wiedzy na temat zagadnień pedagogicznych

- kierowanie do poradni uczniów z zaburzeniami emocjonalnymi, trudnościami w nauce i podejrzeniem o dysleksję
- wdrażanie zaleceń poradni w nauczaniu języka angielskiego
- korzystanie z porad pracowników poradni w sprawach dotyczących uczniów
- wymiana informacji nt. uczniów sprawiających trudności wychowawcze, rozwiązywanie problemów
-wspólne ustalanie metod postępowania wobec uczniów sprawiających problemy wychowawcze
- zapraszanie na zajęcia pedagoga i psychologa szkolnego - dokumentacja szkolna (dziennik lekcyjny, teczka wychowawcy), potwierdzenie pedagoga i psychologa szkolnego. W trakcie stażu.
Efekty:
-podniesienie jakości pracy mojej i szkoły
-indywidualizacja pracy z uczniem
- poprawne realizowanie zaleceń PPP
7. Współpraca z wydawnictwami, bibliotekami. Pozyskiwanie materiałów i pomocy dydaktycznych. Udział w spotkaniach.
CEL: Aktualizowanie wiedzy z zakresu metodyki.
Poświadczenia. W czasie stażu.
Efekt: wzbogacenie warsztatu pracy o nowe pomoce dydaktyczne.
Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w którym nauczyciel jest zatrudniony
§8 ust 2 pkt 5
ZADANIA , CEL, FORMY REALIZACJI, TERMIN ORAZ SPOSÓB DOKUMENTOWANIA, ZAMIERZONY EFEKT
1.Opis i analiza dwóch przypadków rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych. Opis problemu ucznia zdolnego lub ucznia mającego trudności w opanowaniu materiału.
CEL: doskonalenie umiejętności diagnozowania problemów edukacyjnych i wychowawczych.
- diagnoza wybranych problemów edukacyjnych i wychowawczych
- ustalenie i zastosowanie środków zaradczych.
Opis przypadku. Cały okres stażu zgodnie z rzeczywistą sytuacją i potrzebami.
Efekty:
-Ustalenie metod pracy z dziećmi i oddziaływań wychowawczych.
-Systematyczna praca nad rozwiązaniem problemu.

Powyższy plan może ulec uzupełnieniu, w związku z nowymi zadaniami wynikającymi z planu pracy szkoły.



Plan zatwierdzony do realizacji przez dyrektora szkoły
Wyświetleń: 1001


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.