Katalog Dorota Matuszczak-Tomicka, 2015-09-04 Marcinkowice Język angielski, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego na nauczyciela dyplomowanego.ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO NAUCZYCIEL MINOWANY: mgr Dorota Matuszczak-Tomicka nauczyciel j. angielskiego w Szkole Podstawowej im. Kawalerów Orderu Uśmiechu w Marcinkowicach CZAS STAŻU: 01.09.2013 – 31.05.2016 CELE OGÓLNE: 1. Wzrost kompetencji i podniesienie efektywności działań dydaktycznych i wychowawczych w pracy nauczyciela języka angielskiego. 2. Podniesienie poziomu pracy szkoły poprzez realizację przedsięwzięć wykraczających poza wykonywane obowiązki. 3. Doskonalenie warsztatu i metod pracy w celu uzyskiwania przez uczniów dobrych wyników nauczania, zaspokajania ich potrzeb i zainteresowań. 4. Spełnienie wymagań kwalifikacyjnych, umożliwiających uzyskanie awansu na stopień nauczyciela dyplomowanego. I. Czynności organizacyjne. ZADANIA , FORMY REALIZACJI, TERMIN ORAZ SPOSÓB DOKUMENTOWANIA 1. Poznanie procedury awansu zawodowego. • Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego nauczycieli: - Ustawa z dn.26 I 1982r. Karta Nauczyciela (Dz.U. z 2006r. Nr 97, poz.674 z późn. zm.), - Rozporządzenie MENiS z dn. 1 III 2013r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli ( Dz. U. z 2013r. Nr 0, poz.393); - strony internetowe Kuratorium Oświaty i Wychowania oraz portale dla nauczycieli. 2. Poznanie zasad funkcjonowania i organizacji zadań szkoły. - zapoznanie z nowymi lub ujednoliconymi dokumentami szkoły: program wychowawczy szkoły, statut, WSO - plan rozwoju zawodowego zintegrowany z dokumentacją szkoły IX-X.2013 3. Złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu, wrzesień 2013 4. Opracowanie planu rozwoju zawodowego. Na podstawie Rozporządzenia MENiS z dn. 1 III 2013r . §8.1, z uwzględnieniem specyfiki Szkoły Podstawowej w Marcinkowicach wrzesień 2013. 5. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego. Gromadzenie materiałów i dokumentów potwierdzających realizację planu: zaświadczenia, scenariusze, sprawozdania itp. Podsumowanie rocznej pracy z wnioskami i aktualizacją. - analiza przebiegu pracy, samoocena, autorefleksja - sprawozdanie VI 2014, 2015, 2016 6. Uzyskanie pozytywnej oceny dorobku zawodowego- cały okres stażu. Założenie teczki „Awans zawodowy” . 7. Przygotowanie sprawozdania rozwoju zawodowego. Analiza, opis realizacji planu rozwoju zawodowego- maj 2016. Przygotowanie sprawozdania. 8. Złożenie wniosku o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego na stopień nauczyciela dyplomowanego - maj/czerwiec 2016 II. Zadania wynikające z Rozporządzenia MENiS z dnia 1 marca 2013 roku Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podnoszenie jakości pracy szkoły. § 8 ust. 2 pkt 1 ZADANIA , CEL, FORMY REALIZACJI, TERMIN ORAZ SPOSÓB DOKUMENTOWANIA, ZAMIERZONY EFEKT 1. Praca w zespole przedmiotowym, wykorzystanie zdobytej wiedzy i umiejętności w podnoszeniu jakości pracy szkoły. CEL: doskonalenie własnej pracy dydaktycznej i wychowawczej -planowanie i organizacja konkursów językowych. -realizacja projektu międzyprzedmiotowego czytelniczego, którego celem jest wzbudzenie zainteresowania literaturą obcojęzyczną. - praca w zespole wychowawców, protokołowanie spotkań zespołu. Wnioski i sprawozdania z pracy zespołu, z przebiegu konkursów i realizacji projektu. W czasie stażu. Realizacja projektu miedzyprzedmiotowego – 2013/2014 Zamierzone efekty: -aktywna współpraca wszystkich członków zespołu przedmiotowego, co przyczynia się do podniesienia jakości pracy szkoły i mojej. -doskonalenie umiejętności interpersonalnych -wymiana doświadczeń i wiedzy 2. Poszerzenie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w wewnątrzszkolnym i zewnątrzszkolnym doskonaleniu zawodowym oraz wykorzystywanie jej w celu podnoszenia jakości pracy szkoły. CEL: doskonalenie swojej wiedzy i umiejętności przez uczestnictwo w formach doskonalenia. - udział w procesie wewnątrzszkolnego dokształcania nauczycieli - udział w kursach i szkoleniach organizowanych przez instytucje pozaszkolne. - współpraca z doradcami metodycznymi wydawnictw anglojęzycznych w zakresie wymagań egzaminacyjnych z j. angielskiego w kl. 6 Notatki z udziału w szkoleniach, zaświadczenia. W czasie stażu Zamierzony efekt: -zwiększenie własnych kompetencji zawodowych -podniesienie własnej samooceny 3. Badanie poziomu przyrostu wiedzy uczniów CEL: doskonalenie umiejętności diagnozowania uczniów - przeprowadzenie testów diagnostycznych i analiza wyników. -przeprowadzenie próbnego sprawdzianu z j. angielskiego dla klasy szóstej i przygotowanie sprawozdania. Analiza wyników, wnioski do pracy, podjęte działania. Rok szk. 2014/2015, 2015/2016. Zamierzony efekt: wzrost nabytych przez uczniów kompetencji językowych. 4. Praca z uczniem zdolnym - przygotowanie uczniów do konkursów szkolnych i międzyszkolnych w ramach prowadzonego koła dla klas 4 i 5. CEL: podniesienie jakości uczenia się i nauczania. -konkurs recytatorski, konkurs piosenki angielskiej, ogólnopolski konkurs wiedzy z j. angielskiego. Zaświadczenia, zdjęcia. W czasie stażu. Zamierzony efekt: wzrost nabytych przez uczniów kompetencji językowych, nabycie przez uczestników koła umiejętności posługiwania się w życiu codziennym językiem angielskim oraz wykorzystania go w praktyce umożliwienie uczniom powtórzenia wiedzy dotyczącej słownictwa i gramatyki języka angielskiego, podniesienie jakości uczenia się i nauczania, podwyższenie jakości pracy szkoły poprzez poszerzenie zakresu jej działań. 5. Zorganizowanie Gminnego Konkursu Wiedzy o Krajach Anglojęzycznych. CEL: współpraca ze szkołami podstawowymi w gminie Oława, popularyzacja j.angielskiego, rozwijanie i doskonalenie sprawności uczniów w zakresie języka angielskiego. Opracowanie i wdrożenie konkursu. Kserokopia zadań konkursowych i regulaminu, potwierdzenie dyrektora szkoły. Rok szk. 2014/2015, 2015/2016 Zamierzony efekt: rozwijanie zainteresowań z zakresu języka angielskiego, uczenie się języka angielskiego poprzez zabawę, promowanie własnych pomysłów i umiejętności, doskonalenie pracy własnej. 6. Doskonalenie warsztatu, wzbogacanie metod i form pracy dydaktycznej i wychowawczej o nowe metody aktywizujące w tym metodę projektu. CEL: podniesienie jakości nauczania poprzez wzbogacenie i doskonalenie warsztatu pracy. Systematyczne gromadzenie pomocy dydaktycznych (plakaty, ulotki anglojęzyczne, książki, kasety, płyty). Scenariusze zajęć, opis metod aktywizujących. W czasie stażu. Zamierzony efekt: uatrakcyjnienie zajęć dla uczniów, zwiększenie efektów nauczania. 7. Studiowanie literatury fachowej i czasopism dla nauczycieli, wyszukiwanie w Internecie informacji pomocnych w nauczaniu. CEL: doskonalenie swojej wiedzy i umiejętności. Recenzje wybranych pozycji. W czasie stażu. Efekt: zwiększenie własnych kompetencji zawodowych. Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. § 8 ust. 2 pkt 2 ZADANIA , CEL, FORMY REALIZACJI, TERMIN ORAZ SPOSÓB DOKUMENTOWANIA, ZAMIERZONY EFEKT 1. Wykorzystanie technologii komputerowej do dokumentowania awansu zawodowego. Opracowanie dokumentacji awansu zawodowego z wykorzystaniem technologii komputerowej. CEL: doskonalenie umiejętności wykorzystania technologii komputerowej w pracy. Dokumentacja. W czasie stażu Efekt: opracowana dokumentacja awansu zawodowego z wykorzystaniem technologii komputerowej. 2. Doskonalenie warsztatu pracy w zakresie posługiwania się technologią informacyjną i komunikacyjną. CEL: doskonalenie swojej wiedzy i umiejętności w zakresie posługiwania się technologią informacyjną i komunikacyjną. - Udział w szkoleniach służących efektywnemu wykorzystaniu technologii komputerowej w nauczaniu i nabywanie dodatkowych umiejętności w zakresie nowoczesnych technik komunikacyjnych. - Zapoznanie się z ustawami, rozporządzeniami i komunikatami ukazującymi się na stronach MENiS, Kuratorium oraz OKE i innych portali edukacyjnych. Zaświadczenia z odbytych form doskonalenia. W czasie stażu. Efekt: wzrost kompetencji nauczyciela w zakresie posługiwania się technologią informacyjną i komunikacyjną. 3. Wykorzystanie technologii komputerowej na lekcjach j. angielskiego. CEL: wzbogacenie warsztatu pracy o metody pracy z wykorzystaniem technologii komputerowej. - prowadzenie zajęć w pracowni komputerowej z wykorzystaniem programów multimedialnych, tablicy multimedialnej, zasobów Internetu - scenariusze lekcji. - prowadzenie dziennika elektronicznego i korzystanie z platformy edukacyjnej „Fronter”. W czasie stażu. Efekty: -uatrakcyjnienie formy prowadzenia zajęć -wykorzystanie czasu w efektywny sposób -wzbudzenie zainteresowania u uczniów 4. Wykorzystanie technologii komputerowej do wzbogacenia warsztatu pracy. CEL: Podniesienie jakości własnej pracy poprzez wzbogacenie warsztatu pracy. - opracowanie i udostępnianie pomocy dydaktycznych, prac klasowych, sprawdzianów, testów z wykorzystaniem technologii komputerowej - korzystanie z Internetu: poznanie nowinek dydaktycznych, korzystanie z witryn edukacyjnych, śledzenie zmian w prawie oświatowym, wymiana doświadczeń z innymi nauczycielami poprzez Internet np. przykładowe testy -prenumerata bezpłatnego e-lettera "Elektroniczny Serwis Nauczyciela" Wydruki, potwierdzenie prenumeraty, adresy stron. W czasie stażu. Efekty: - lepsza organizacja pracy nauczyciela -uatrakcyjnienie zajęć -podniesienie jakości pracy własnej i szkoły. 5.Opracowanie prezentacji komputerowych. Wykorzystanie samodzielnie przygotowanych prezentacji na lekcjach j. angielskiego, na godzinach z wychowawcą, w ramach pedagogizacji rodziców. CEL: podniesienie jakości pracy własnej i szkoły. Opracowane prezentacje multimedialne w programie Power Point. Zamieszczanie informacji na stronie internetowej szkoły. Potwierdzenie administratora strony. Cały okres stażu. Efekty: -uatrakcyjnienie zajęć -rozwijanie zainteresowań uczniów - uzyskanie lepszych efektów pracy Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym poprzez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia nauczycieli lub innych zajęć. § 8 ust. 2 pkt 3 ZADANIA , CEL, FORMY REALIZACJI, TERMIN ORAZ SPOSÓB DOKUMENTOWANIA, ZAMIERZONY EFEKT 1. Wymiana doświadczeń i aktywne uczestnictwo w: CEL: Wzbogacenie swojego warsztatu pracy o nową wiedzę i umiejętności w pracy dydaktyczno-wychowawczej. -pracach zespołu przedmiotowego - opracowanie i przeprowadzenie warsztatu na spotkaniu zespołów przedmiotowych klas 4-6 Poświadczenie nauczycieli współpracujących oraz potwierdzenie dyrektora. Rok szk.2013/2014 -pracach zespołu wychowawców, protokołowanie spotkań zespołu - pracach zespołu dydaktycznego IPET Wnioski i sprawozdania z pracy zespołu. W czasie stażu. Efekty: - wykorzystanie zdobytej wiedzy i umiejętności członków zespołu przedmiotowego co przyczynia się do podniesienia jakości pracy szkoły i mojej. -doskonalenie umiejętności interpersonalnych -wymiana doświadczeń i wiedzy 2. Prowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli języków obcych, a w szczególności dla nauczycieli stażystów, kontraktowych. CEL: Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem z nauczycielami. Scenariusze zajęć. W czasie stażu. Efekty: -wzbogacenie warsztatu pracy -doskonalenie umiejętności językowych uczniów poprzez zastosowanie efektywnych metod pracy -doskonalenie własnego warsztatu pracy 3. Pełnienie funkcji opiekuna stażu na nauczyciela mianowanego. CEL: Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem z nauczycielem stażystą -pomoc w przygotowaniu do lekcji, hospitowanie zajęć stażysty, omawianie przeprowadzonych lekcji. Dokumentacja opiekuna. Rok szk. 2013/2014, 2014/2015 Efekt: -wymiana doświadczeń, dzielenie się wiedzą nt form i metod pracy -doskonalenie własnego warsztatu pracy -realizowanie planu rozwoju zawodowego stażysty 4. Obserwowanie zajęć prowadzonych przez innych nauczycieli. CEL: Wzbogacenie warsztatu pracy o nową wiedzę i umiejętności. Notatki. W czasie stażu. Efekt: -wykorzystanie efektywnych metod pracy z uczniem na swoich lekcjach. 5. Wykorzystanie technologii komputerowej w celu dzielenia się zdobytą wiedzą i doświadczeniem. CEL: Upowszechnianie swojego dorobku. - opublikowanie w Internecie planu rozwoju zawodowego, - udostępnianie w Internecie testów, quizów i innych materiałów do pracy na lekcji, - rozmowy na forach. Publikacje, notatki, adresy stron internetowych. W czasie stażu. Efekty: wymiana doświadczeń z wykorzystaniem technologii komputerowej. Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich. § 8 ust. 2 pkt 4a ZADANIA , CEL, FORMY REALIZACJI, TERMIN ORAZ SPOSÓB DOKUMENTOWANIA, ZAMIERZONY EFEKT 1.Opracowanie i wdrożenie programu zajęć pozalekcyjnych. CEL: Poszerzenie działań edukacyjnych szkoły Przygotowanie programu pracy z uczniem zdolnym na zajęciach koła j.angielskiego. Program koła j.angielskiego. Rok szk. 2013/2014 Efekt: -rozwijanie zainteresowań uczniów - udział uczniów w konkursach językowych 2. Opracowanie i wdrożenie programu profilaktycznego nt szkodliwości hałasu. CEL: Nabycie przez uczniów wiedzy na temat szkodliwości hałasu oraz jego wpływu na ich życie. Obniżenie hałasu na przerwach międzylekcyjnych. Przygotowanie programu i jego realizacja. Program profilaktyczny. Rok szk. 2044/2015 Efekt: - Uczniowie znają źródła hałasu i potrafią je eliminować. -Uczniowie znają niekorzystny wpływ hałasu na jakość uczenia się oraz uzyskiwane oceny. § 8 UST. 2 PKT 4b Wykonywanie zadań doradcy metodycznego, egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej, eksperta komisji kwalifikacyjnej lub egzaminacyjnej dla nauczycieli ubiegających się o awans zawodowy, rzeczoznawcy do spraw programów nauczania, programów wychowania przedszkolnego, podręczników lub środków dydaktycznych. ZADANIA , CEL, FORMY REALIZACJI, TERMIN ORAZ SPOSÓB DOKUMENTOWANIA, ZAMIERZONY EFEKT 1.Uzyskanie kwalifikacji egzaminatora OKE. Ukończenie szkolenia na egzaminatorów OKE we Wrocławiu – zaświadczenie. CEL: podwyższenie kwalifikacji zawodowych Wykonywanie zadań egzaminatora - II/III rok stażu. Efekt: -pogłębienie mojej wiedzy na temat egzaminu gimnazjalnego z języka angielskiego, - ukierunkowanie edukacji uczniów, tak aby opanowywali wiadomości z zakresu języka angielskiego, co w przyszłości pomoże im dobrze napisać egzamin gimnazjalny z języka angielskiego. Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych §8 ust 2 pkt 4c ZADANIA , CEL, FORMY REALIZACJI, TERMIN ORAZ SPOSÓB DOKUMENTOWANIA, ZAMIERZONY EFEKT 1. Praca z uczniem zdolnym. CEL: Rozwijanie i doskonalenie sprawności językowych uczniów. - przygotowanie uczniów do udziału w konkursach szkolnych i międzyszkolnych, - przeprowadzenie szkolnego etapu Konkursu Wiedzy o Krajach Anglojęzycznych- dokumentacja szkolna, zaświadczenia, dyplomy. - prowadzenie zajęć z uczniem zdolnym. Rok szk. 2013/2014, 2014/2015, 2015/2016. Efekt: wzbogacenie oferty edukacyjnej dla uczniów. 2. Inicjatywy na rzecz edukacji kulturalnej podejmowane samodzielnie lub we współpracy z innymi nauczycielami. CEL: Upowszechnianie kultury. Organizowanie wycieczek dydaktyczno – krajoznawczych, organizowanie lekcji warsztatowych w Muzeum Narodowym i Muzeum Przyrodniczym - dokumentacja szkolna, teczka wychowawcy. W trakcie stażu Efekt: uatrakcyjnienie zajęć, wzbogacenie wiedzy uczniów. 3. Prowadzenie zajęć przygotowujących uczniów klas VI do egzaminu 6-klasisty w części języka obcego nowożytnego. Opracowanie programu zajęć dodatkowych z j. angielskiego. CEL: Podniesienie jakości uczenia się i nauczania. II, III rok stażu. Efekt: wzbogacenie oferty edukacyjnej dla uczniów, poszerzenie zakresu działań szkoły w zakresie dydaktyki. Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami § 8 ust.2 pkt 4 lit. e ZADANIA , CEL, FORMY REALIZACJI, TERMIN ORAZ SPOSÓB DOKUMENTOWANIA, ZAMIERZONY EFEKT 1.Współpraca z innymi nauczycielami przy tworzeniu dokumentów i projektów szkolnych. Zespołowe redagowanie projektów miedzyprzedmiotowych. Projekty, scenariusze. W czasie stażu. 2.Pełnienie funkcji opiekuna Szkolnego Wolontariatu. CEL: Poszerzenie zakresu działań szkoły poprzez działalność charytatywną organizacji szkolnej. -współpraca z Hospicjum we Wrocławiu, z Caritas w Oławie, Czerwony Krzyż. Sprawozdania, poświadczenia. W czasie stażu. - organizowanie akcji charytatywnych na terenie szkoły: pomoc rodzinom najuboższym. Sprawozdania, zaświadczenie Dyrektora Szkoły. W czasie stażu. Efekty: - wyrobienie u dzieci wrażliwości na ludzką krzywdę i chęci niesienia pomocy innym, pokrzywdzonym przez los. -tworzenie pozytywnego wizerunku szkoły -satysfakcja i radość z możliwości wspomagania innych. -kształtowanie umiejętności organizatorskich 3. Współpraca z innymi szkołami CEL: tworzenie pozytywnego wizerunku szkoły -uczestniczenie w międzyszkolnych konkursach z języka angielskiego, o których wspomniałam w § 8 ust. 2 pkt 1. -wymiana spostrzeżeń na temat pracy dydaktyczno-wychowawczej podczas spotkań z innymi nauczycielami języka angielskiego. Efekty: -integracja dzieci z różnych środowisk i szkół -współpraca i pomoc -podniesienie jakości pracy własnej i szkoły -promocja szkoły 4. Pogłębianie wiedzy na temat problemów uczniów, ich sytuacji rodzinnej i stosunków interpersonalnych. CEL: Podniesienie jakości ewaluacji własnej pracy oraz efektów pracy wychowawczej. Prowadzenie zebrań, spotkania indywidualne z rodzicami, pedagogizacja rodziców dot. Uzależnień młodzieży. Integracja zespołu klasowego: imprezy klasowe, wycieczki, pomoc koleżeńska. Diagnozowanie potrzeb uczniów. Rozpoznawanie i rozwiązywanie trudności wychowawczych. Plany zebrań. W czasie stażu. Efekt: uzyskanie lepszych efektów w pracy wychowawczej: mniej konfliktów klasowych, lepsze relacje między uczniami. 5. Praca w komisji podczas egzaminu 6-klasisty. Pełnienie funkcji członka zespołu egzaminacyjnego i udział w pracach komisji. Zaświadczenia. W czasie stażu. 6. Współpraca z pedagogiem i psychologiem szkolnym oraz Poradnią Pedagogiczno-Psychologiczną w Oławie. - praca z uczniem mającym opinię/orzeczenie Poradni Pedagogiczno-Psychologicznej. CEL: Doskonalenie własnej wiedzy na temat zagadnień pedagogicznych - kierowanie do poradni uczniów z zaburzeniami emocjonalnymi, trudnościami w nauce i podejrzeniem o dysleksję - wdrażanie zaleceń poradni w nauczaniu języka angielskiego - korzystanie z porad pracowników poradni w sprawach dotyczących uczniów - wymiana informacji nt. uczniów sprawiających trudności wychowawcze, rozwiązywanie problemów -wspólne ustalanie metod postępowania wobec uczniów sprawiających problemy wychowawcze - zapraszanie na zajęcia pedagoga i psychologa szkolnego - dokumentacja szkolna (dziennik lekcyjny, teczka wychowawcy), potwierdzenie pedagoga i psychologa szkolnego. W trakcie stażu. Efekty: -podniesienie jakości pracy mojej i szkoły -indywidualizacja pracy z uczniem - poprawne realizowanie zaleceń PPP 7. Współpraca z wydawnictwami, bibliotekami. Pozyskiwanie materiałów i pomocy dydaktycznych. Udział w spotkaniach. CEL: Aktualizowanie wiedzy z zakresu metodyki. Poświadczenia. W czasie stażu. Efekt: wzbogacenie warsztatu pracy o nowe pomoce dydaktyczne. Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w którym nauczyciel jest zatrudniony §8 ust 2 pkt 5 ZADANIA , CEL, FORMY REALIZACJI, TERMIN ORAZ SPOSÓB DOKUMENTOWANIA, ZAMIERZONY EFEKT 1.Opis i analiza dwóch przypadków rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych. Opis problemu ucznia zdolnego lub ucznia mającego trudności w opanowaniu materiału. CEL: doskonalenie umiejętności diagnozowania problemów edukacyjnych i wychowawczych. - diagnoza wybranych problemów edukacyjnych i wychowawczych - ustalenie i zastosowanie środków zaradczych. Opis przypadku. Cały okres stażu zgodnie z rzeczywistą sytuacją i potrzebami. Efekty: -Ustalenie metod pracy z dziećmi i oddziaływań wychowawczych. -Systematyczna praca nad rozwiązaniem problemu. Powyższy plan może ulec uzupełnieniu, w związku z nowymi zadaniami wynikającymi z planu pracy szkoły. Plan zatwierdzony do realizacji przez dyrektora szkoły Wyświetleń: 1001
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |