Katalog Agnieszka Wójcik, 2015-09-04 Toruń Język angielski, WSO Przedmiotowy system oceniania z języka angielskiego.Przedmiotowy system oceniania z języka angielskiego w gimnazjum I. Kontrakt między nauczycielem i uczniem 1. Każdy uczeń jest oceniany zgodnie z zasadami sprawiedliwości. 2. Ocenianie osiągnięć ucznia i jego postępów w nauce jest dokonywane systematycznie w różnych formach. Stopnie są jawne dla ucznia i jego rodziców. Ocena może być uzasadniana na prośbę ucznia lub rodziców. 3. Prace klasowe, sprawdziany, kartkówki i odpowiedzi ustne są obowiązkowe. 4. Prace klasowe są zapowiadane, z co najmniej tygodniowym wyprzedzeniem i podany jest zakres sprawdzanych umiejętności i wiedzy. 5. Kartkówki nie muszą być zapowiadane. 6. Uczeń nieobecny na pracy klasowej lub sprawdzanie musi ją napisać w terminie uzgodnionym z nauczycielem, nie dłużej niż dwa tygodnie od powrotu do szkoły. 7. Uczeń ma prawo poprawić ocenę z prac klasowych najpóźniej po upływie dwóch tygodni od oddania pracy klasowej. Dla wszystkich chętnych ustala się jeden termin poprawy. 8. W przypadku usprawiedliwionej nieobecności uczeń może być zwolniony z kartkówki lub odpowiedzi, ale nie zwalnia go to z obowiązku uzupełnienia wiadomości, które nauczyciel ma prawo skontrolować na najbliższej jednostce lekcyjnej. 9. Uczeń ma prawo do dwóch w ciągu semestru zgłoszeń nieprzygotowania się do lekcji. Przez nieprzygotowanie się do lekcji rozumiemy: brak zeszytu, brak pracy domowej, niegotowość do odpowiedzi, brak pomocy potrzebnych do lekcji. 10. Jeżeli uczeń opuścił więcej niż 50% lekcji, może być niesklasyfikowany z języka angielskiego. 11. Aktywność na lekcji nagradzana jest „ plusami", które pod koniec semestru są zamieniane na oceny według poniższej tabelki. Przez aktywność na lekcji rozumiemy: częste zgłaszanie się na lekcji i udzielanie poprawnych odpowiedzi, rozwiązywanie zadań dodatkowych w czasie lekcji, aktywną pracę w grupach. Lp. Liczba plusów Ocena 1. 1 - 3 Dobry 2. 4 - 5 Dobry plus 3. 6 - 7 Bardzo dobry 4. 8 - 9 Bardzo dobry plus 5. 10 Celujący 12. Przy ocenianiu, nauczyciel uwzględnia możliwości intelektualne ucznia. II. Obszary wiedzy i umiejętności ucznia: • Gramatyka i słownictwo • Słuchanie • Mówienie • Wymowa • Czytanie • Pisanie • Prowadzenie zeszytu / zeszytu ćwiczeń • Praca domowa • Praca projektowa • Sprawdzian wiadomości / Test • Umiejętność pracy w grupie • Umiejętność samodzielnego uczenia się • Pilność / Zaangażowanie ucznia. III. Narzędzia, czas pomiaru i obserwacji osiągnięć uczniów. Pomiar osiągnięć uczniów odbywa się za pomocą następujących narzędzi: 1. prace klasowe - (przeprowadzane po zakończeniu każdego działu, zapowiadane tydzień wcześniej. Mogą zawierać dodatkowe pytania (zadania) na ocenę celującą. Trwa 1 godzinę lekcyjną. Uczniowie znają zakres materiału np. dział. 2. sprawdziany- (przeprowadzane z materiału bieżącego, czyli z kilku ostatnich lekcji, zapowiadane z jednodniowym wyprzedzeniem. Mogą zawierać dodatkowe pytania (zadania) na ocenę celującą. Trwa 25 minut. 3. kartkówki - mogą obejmować materiał z 1 ostatniej lekcji, bądź ostatniej pracy domowej lub też badać umiejętności zdobyte na danej lekcji, (może trwać do 10 minut, jest niezapowiedziana). 4. odpowiedzi ustne - ocenie podlega znajomość praw, twierdzeń i definicji, używanie języka matematycznego oraz umiejętność stosowania praw, twierdzeń i definicji w prostych przykładach, obowiązuje znajomość z jednej ostatniej lekcji, w przypadku lekcji powtórzeniowych z całego działu. 5. test – obejmuje materiał nauczania z jednego działu, semestru lub roku. 6. obserwacja ucznia: a) przygotowanie do lekcji b) aktywność na lekcji (uczeń otrzymuje ocenę bardzo dobrą za zgromadzone w czasie lekcji „plusy") c) praca w grupie 7. Skala oceniania • W ocenianiu bieżącym ustala się następującą skalę: 6, 5+, 5, 5-, 4+, 4, 4-, 3+, 3, 3-, 2+, 2, 2-, 1. IV. Ocenianiu dziecka ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się. Uczeń z opinią z poradni psychologiczno-pedagogicznej na temat specyficznych trudności w uczeniu się, pisze prace klasowe, kartkówki i prace domowe dostosowane do swoich potrzeb i możliwości. Uczeń z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim uczy się według odrębnego programu gimnazjum specjalnego. Oceniany jest zgodnie z wkładem pracy i wysiłkiem proporcjonalnym do swoich możliwości. Ocenę niedostateczną otrzymuje uczeń, który nie spełnia wymagań kryterialnych na ocenę dopuszczającą. V. Szczegółowe kryteria oceniania Gramatyka i słownictwo - osiągnięcia ucznia: Ocena celująca: • dobrze opanował i swobodnie stosuje w praktyce zagadnienia gramatyczne określone w rozkładzie materiału i niektóre wykraczające poza nakreślone ramy • potrafi budować złożone zdania, poprawne pod względem gramatycznym i logicznym • posiada bogaty zasób słownictwa, obejmujący tematykę określoną w rozkładzie materiału i wykraczający poza nią • zna i stosuje w praktyce wyrażenia potoczne przedstawione w podręczniku i wiele wyrażeń z innych źródeł, jak prasa, telewizja i Internet • zna i z powodzeniem stosuje różne techniki wyszukiwania znaczenia wyrazów • samodzielnie posługuje się różnego rodzaju słownikami Ocena bardzo dobra: • dobrze opanował i stosuje w praktyce zagadnienia gramatyczne określone w rozkładzie materiału • potrafi budować spójne zdania, poprawne pod względem gramatycznym i logicznym • posiada bogaty zasób słownictwa, obejmujący tematykę określoną w rozkładzie materiału • zna i stosuje w praktyce wyrażenia potoczne przedstawione w podręczniku • zna i stosuje różne techniki wyszukiwania znaczenia wyrazów • samodzielnie posługuje się różnego rodzaju słownikami Ocena dobra: • dość dobrze opanował i stosuje w praktyce zagadnienia gramatyczne określone w rozkładzie materiału • potrafi budować w większości przypadków spójne zdania, na ogół poprawne pod względem gramatycznym i logicznym • posiada szeroki zasób słownictwa, obejmujący tematykę określoną w rozkładzie materiału • zna i stosuje w praktyce większość wyrażeń potocznych przedstawionych w podręczniku • zna i stosuje różne techniki wyszukiwania znaczenia wyrazów • samodzielnie posługuje się słownikiem polsko-angielskim i angielsko-polskim Ocena dostateczna: • poprawnie opanował i stosuje w praktyce niektóre zagadnienia gramatyczne określone w rozkładzie materiału • nie zawsze potrafi budować spójne zdania – na ogół są one bardzo krótkie i proste – często popełnia błędy gramatyczne i logiczne • na ogół używa słownictwa odpowiedniego do zadania, choć w ograniczonym zakresie – zna niewiele słów o charakterze bardziej złożonym czy abstrakcyjnym • zna i stosuje w praktyce niektóre wyrażenia potoczne przedstawione w podręczniku • zna różne techniki wyszukiwania znaczenia wyrazów, ale ma problemy z wyborem wyrazu pasującego do kontekstu Ocena dopuszczająca: • opanował niewiele zagadnień gramatycznych określonych w rozkładzie materiału • potrafi budować zdania, ale przeważnie niespójne, z dużą ilością błędów gramatycznych i logicznych • dysponuje bardzo ograniczonym zakresem słownictwa odpowiedniego do zadania • zna i stosuje w praktyce bardzo niewiele wyrażeń potocznych i codziennego słownictwa, często popełnia błędy • ma duże problemy w korzystaniu ze słownika, wymaga pomocy ze strony nauczyciela przy wyszukiwaniu znaczenia wyrazów i wybieraniu wyrazu pasującego do kontekstu Ocena niedostateczna: • nie opanował zagadnień gramatycznych ani leksykalnych określonych w rozkładzie materiału • nie potrafi budować spójnych zdań, nawet z pomocą nauczyciela • nie potrafi skutecznie korzystać ze słownika Słuchanie- osiągnięcia ucznia: Ocena celująca: • potrafi zrozumieć ogólny sens różnorodnych tekstów i rozmów opartych na materiale kursowym i wykraczającym poza niego, np. rozumie dialogi z filmów i sens popularnych piosenek • potrafi zrozumieć kluczowe informacje w różnorodnych tekstach i rozmowach i wyłonić z nich błędy • potrafi wydobyć szczegółowe informacje i stosownie do nich zareagować, np.: zrobić na ich podstawie notatkę, uszeregować zdarzenia, czy wypełnić tabelkę • potrafi z łatwością rozpoznać uczucia i reakcje mówiącego • potrafi z łatwością rozróżniać dźwięki, głoski, akcent wyrazowy i zdaniowy • potrafi z łatwością zrozumieć polecenia nauczyciela Ocena bardzo dobra: • potrafi zrozumieć ogólny sens różnorodnych tekstów i rozmów opartych na materiale kursowym • potrafi zrozumieć kluczowe informacje w różnorodnych tekstach i rozmowach i wyłonić z nich błędy • potrafi wydobyć szczegółowe informacje i stosownie do nich zareagować, np.: zrobić na ich podstawie notatkę, uszeregować zdarzenia, czy wypełnić tabelkę • potrafi z łatwością rozpoznać uczucia i reakcje mówiącego • potrafi z łatwością rozróżniać dźwięki, głoski, akcent wyrazowy i zdaniowy • potrafi z łatwością zrozumieć polecenia nauczyciela Ocena dobra: • potrafi zazwyczaj zrozumieć ogólny sens różnorodnych tekstów i rozmów • potrafi zrozumieć większość kluczowych informacji w różnorodnych tekstach i rozmowach • potrafi wydobyć większość potrzebnych informacji i stosownie do nich zareagować, np.: zrobić na ich podstawie krótką notatkę, uszeregować zdarzenia, czy wypełnić tabelkę • potrafi rozpoznać uczucia i reakcje mówiącego • potrafi rozróżniać dźwięki, głoski i akcent w większości wyrazów i zdań • potrafi zrozumieć polecenia nauczyciela Ocena dostateczna: • potrafi czasami zrozumieć ogólny sens różnorodnych tekstów i rozmów • potrafi zrozumieć część kluczowych informacji w różnorodnych tekstach i rozmowach • potrafi wydobyć część potrzebnych informacji i stosownie do nich zareagować, np.: dopasować różne elementy, uszeregować zdarzenia, czy wypełnić tabelkę • potrafi zazwyczaj rozpoznać uczucia i reakcje mówiącego • potrafi rozróżniać większość dźwięków i głosek, ale ma problemy z rozpoznaniem akcentu wyrazowego i zdaniowego • potrafi zazwyczaj zrozumieć polecenia nauczyciela Ocena dopuszczająca: • rzadko potrafi zrozumieć ogólny sens różnorodnych tekstów i rozmów • potrafi zrozumieć kilka kluczowych informacji w różnorodnych tekstach i rozmowach • potrafi wydobyć niedużą część potrzebnych informacji, by stosownie do nich zareagować, np.: dopasować różne elementy, uszeregować zdarzenia czy wypełnić tabelkę • potrafi czasami rozpoznać uczucia i reakcje mówiącego • potrafi rozróżnić niektóre dźwięki i głoski, ale rzadko rozpoznaje akcent wyrazowy i zdaniowy • potrafi zrozumieć polecenia nauczyciela, ale z pomocą lub podpowiedziami Ocena niedostateczna: • najczęściej nie potrafi zrozumieć ogólnego sensu tekstów ani rozmów • nie potrafi zrozumieć prawie żadnych kluczowych informacji w tekstach ani rozmowach • nie potrafi wydobyć żadnych potrzebnych informacji, by stosownie do nich zareagować, np.: dopasować różne elementy, uszeregować zdarzenia czy wypełnić tabelkę • prawie nigdy nie rozpoznaje uczuć ani reakcji mówiącego • nie potrafi rozróżnić dźwięków ani głosek, nie rozpoznaje akcentu wyrazowego ani zdaniowego • nie potrafi zrozumieć poleceń nauczyciela, nawet z pomocą i podpowiedziami Mówienie- osiągnięcia ucznia: Ocena celująca: • potrafi płynnie wypowiadać się na dowolne tematy, zachowując przy tym dużą dokładność językową i bogactwo leksykalne znacznie wykraczające poza ramy nakreślone przez rozkład materiału • potrafi w naturalny i spontaniczny sposób zabierać głos w rozmowie • ma bardzo dobrą wymowę i intonację • można go z łatwością zrozumieć Ocena bardzo dobra: • potrafi z powodzeniem przekazać wiadomość przeprowadzić wywiad z inną osobą • potrafi mówić płynnie i bez zawahań na tematy określone w rozkładzie materiału, np.: podaje w rozbudowany sposób informacje o sobie i innych osobach, wypowiada się na temat filmów i programów telewizyjnych, różnych miejsc i obiektów w mieście, uroczystości, świąt i innych ważnych wydarzeń, zakazów, nakazów i obowiązków, zwyczajów w Polsce i krajach angielskiego obszaru językowego, planów na przyszłość • potrafi wyrazić swoje potrzeby, preferencje, stany, rady, sugestie, powinności, nakazy, zakazy, obowiązki i przypuszczenia • potrafi dokonać zakupów i zamówić posiłek w barze, kawiarni czy restauracji • posługuje się poprawnym językiem, popełniając niewiele błędów • dysponuje bogatym zakresem słownictwa dla wyrażenia myśli i idei • potrafi w naturalny sposób zabierać głos w rozmowie • można go z łatwością zrozumieć Ocena dobra: • przeważnie potrafi z powodzeniem przekazać wiadomość lub zadać pytania stosowane w wywiadach innym osobom • potrafi mówić spójnie, choć z lekkim wahaniem na tematy określone w rozkładzie materiału • na ogół potrafi wyrazić swoje potrzeby, preferencje, stany, rady, sugestie, powinności, nakazy, zakazy, obowiązki i przypuszczenia • potrafi dokonać prostych zakupów i zamówić posiłek w barze, restauracji czy kawiarni • potrafi na ogół w naturalny sposób zabierać głos w rozmowie • można go zazwyczaj zrozumieć bez trudności Ocena dostateczna: • czasami potrafi z powodzeniem przekazać wiadomość, zadać nieskomplikowane pytanie lub odpowiedzieć na pytania innych osób, choć popełnia przy tym błędy • potrafi mówić spójnie, ale z wyraźnym wahaniem na tematy określone w rozkładzie materiału • potrafi wyrazić swoje niektóre potrzeby, preferencje, stany, rady, sugestie, powinności, nakazy, zakazy, obowiązki i przypuszczenia • potrafi dokonać prostych zakupów i zamówić posiłek w barze, restauracji czy kawiarni, ale korzystając z pomocy nauczyciela lub innych osób • potrafi czasami w naturalny sposób zabierać głos w rozmowie, ale głównie wtedy, gdy temat go szczególnie interesuje lub dotyczy • można go zazwyczaj zrozumieć Ocena dopuszczająca: • czasami potrafi przekazać wiadomość, zadać nieskomplikowane pytanie lub odpowiedzieć na pytania innych osób, ale z trudnościami • potrafi czasem mówić spójnie, ale z częstym wahaniem na tematy określone w rozkładzie materiału • potrafi wyrazić swoje niektóre potrzeby, preferencje, stany, rady, sugestie, powinności, nakazy, zakazy, obowiązki i przypuszczenia, ale w bardzo ograniczonym zakresie i z poważnymi błędami • potrafi dokonać prostych zakupów i zamówić posiłek w barze, restauracji czy kawiarni, ale korzystając z pomocy nauczyciela lub innych osób, słownika lub innych pomocy i używając pojedynczych słów, czy bardzo prostych i nie zawsze poprawnych wyrażeń • rzadko próbuje zabierać głos w rozmowie • można go zazwyczaj zrozumieć, ale z pewna trudnością Ocena niedostateczna: • nie potrafi samodzielnie przekazać wiadomości, zadać sensownego pytania, ani odpowiedzieć na pytania innych osób • nie potrafi samodzielnie wypowiadać się na żadne tematy określone w rozkładzie materiału • nie potrafi wyrazić swoich potrzeb, preferencji, stanów, rad, sugestii, powinności, nakazów, zakazów, obowiązków ani przypuszczeń; braki w wiadomościach i umiejętnościach uniemożliwiają mu jakąkolwiek komunikację • prawie nigdy nie zabiera głosu w rozmowie • robi tak duże błędy w wymowie, że jego wypowiedzi nie można zrozumieć Czytanie- osiągnięcia ucznia: Ocena celująca: • potrafi czytać dla przyjemności i zrozumieć główne myśli w dłuższych autentycznych tekstach, takich jak lektury, artykuły w prasie czy teksty z Internetu • potrafi korzystać ze strategii stosowanych podczas czytania, np.: przewidywanie treści tekstu na podstawie tytułu, czytanie tekstu pod kątem pytań do tekstu, z którymi zapoznał się przed czytaniem, itp. • rozumie konstrukcję tekstu, potrafi uporządkować tekst poprzestawiany • bez trudu potrafi wybrać odpowiednie informacje z dłuższego tekstu • potrafi ocenić, czy podana informacja jest prawdziwa czy fałszywa i uzasadnić swoją decyzję Ocena bardzo dobra: • potrafi czytać dla przyjemności i zrozumieć główne myśli w uproszczonych lekturach i niezbyt trudnych tekstach autentycznych, takich jak artykuły w prasie, ogłoszenia, przewodniki i ulotki turystyczne, instrukcje, polecenia do gier komputerowych czy teksty z Internetu • potrafi korzystać ze strategii stosowanych podczas czytania, np.: przewidywanie treści tekstu na podstawie tytułu, czytanie tekstu pod kątem pytań do tekstu, z którymi zapoznał się przed czytaniem, itp. • rozumie konstrukcję tekstu, potrafi uporządkować tekst poprzestawiany • bez trudu potrafi wybrać odpowiednie informacje z dłuższego tekstu w podręczniku • potrafi ocenić, czy podana informacja jest prawdziwa czy fałszywa i uzasadnić swoja decyzję Ocena dobra: • rozumie sens ogólny tekstów zaprezentowanych w podręczniku i umie znaleźć w nich większość potrzebnych informacji • potrafi zrozumieć główne myśli w interesujących go, dość prostych i popartych ilustracjami tekstach autentycznych, takich jak artykuły w prasie, ogłoszenia, instrukcje, polecenia do gier komputerowych, czy teksty z Internetu • najczęściej potrafi korzystać ze strategii stosowanych podczas czytania, np.: przewidywanie treści tekstu na podstawie tytułu, czytanie tekstu pod kątem pytań do tekstu, z którymi zapoznał się przed czytaniem, itp. • na ogół rozumie konstrukcję tekstu, potrafi uporządkować tekst poprzestawiany • przeważnie potrafi ocenić, czy podana informacja jest prawdziwa czy fałszywa, ale miewa problemy z uzasadnieniem swojej decyzji Ocena dostateczna: • naprowadzony pytaniami pomocniczymi, z pomocą nauczyciela lub kolegów / koleżanek w klasie, rozumie sens ogólny tekstów zaprezentowanych w podręczniku, ale potrafi znaleźć tylko niektóre z potrzebnych informacji • czasami potrafi zrozumieć główne myśli w interesujących go, dość prostych i popartych ilustracjami tekstach, takich jak artykuły w prasie, ogłoszenia, instrukcje, polecenia do gier komputerowych, czy teksty z Internetu • czasami potrafi korzystać ze strategii stosowanych podczas czytania, np.: przewidywanie trzeci tekstu na podstawie tytułu, czytanie tekstu pod kątem pytań do tekstu, z którymi zapoznał się przed czytaniem, itp. • na ogół rozumie konstrukcję tekstu, ale ma kłopoty z poprawnym uporządkowaniem poprzestawianego tekstu • na ogół potrafi ocenić, czy podana informacja jest prawdziwa czy fałszywa, ale nie potrafi poprawnie uzasadnić swojej decyzji Ocena dopuszczająca: • z pomocą nauczyciela, bardzo ogólnie rozumie sens przeczytanego tekstu lub innej informacji w podręczniku, ale nie potrafi z nich wyodrębnić szczegółowych informacji • rzadko potrafi korzystać ze strategii stosowanych podczas czytania, np.: przewidywanie treści tekstu na podstawie tytułu, czytanie tekstu pod kątem pytań do tekstu, z którymi zapoznał się przed czytaniem, itp. • rozumie konstrukcje tylko bardzo prostych tekstów, ale nie potrafi samodzielnie uporządkować poprzestawianego tekstu • czasami trafnie odgaduje, czy dana informacja związana z tekstem jest prawdziwa czy fałszywa, ale nie potrafi uzasadnić swojej decyzji Ocena niedostateczna: • nawet z pomocą nauczyciela, nie rozumie sensu przeczytanego tekstu i nie potrafi z niego wyodrębnić żadnych informacji • nie potrafi korzystać ze strategii stosowanych podczas czytania Pisanie- osiągnięcia ucznia: Ocena celująca: • potrafi napisać wypowiedź pisemną zawierającą złożone struktury, słownictwo i własne przemyślenia na tematy różne, nawet wykraczające poza tematykę omawianą na zajęciach szkolnych • samodzielnie lub we współpracy z grupą sporządza pisemną pracę projektową, korzystając z różnych źródeł i materiałów • potrafi w spójny sposób zorganizować tekst • w zadaniu pisemnym zawiera wszystkie istotne punkty • pisze teksty o odpowiedniej długości • używa poprawnej pisowni i interpunkcji Ocena bardzo dobra: • potrafi napisać wypowiedź pisemną zawierającą złożone struktury i słownictwo na tematy wyszczególnione w rozkładzie materiału, np.: napisać list, pocztówkę, informacje o sobie i innych, sporządzić opis ludzi, zwierząt, rzeczy, miejsc i uroczystości, ulubionego programu telewizyjnego lub filmu, napisać dłuższą narrację w oparciu o podane wskazówki itp. • samodzielnie lub we współpracy z grupą sporządza pisemną pracę projektową, korzystając z różnych źródeł i materiałów • potrafi w spójny sposób zorganizować tekst • w zadaniu pisemnym zawiera wszystkie istotne punkty • pisze teksty o odpowiedniej długości • używa poprawnej pisowni i interpunkcji Ocena dobra: • próbuje pisać teksty użytkowe, takie jak list, pocztówka, krótka notatka czy opis, z użyciem złożonych struktur i słownictwa; • teksty przez niego pisane, obejmujące tematy wyszczególnione w rozkładzie materiału, są na ogół dobrze zorganizowane i spójne, zawierają wszystkie istotne punkty, choć niektóre z nich są potraktowane marginalnie • czasami stosuje szyk wyrazów podobny do polskiego • pisze teksty nieco krótsze lub dłuższe od wymaganej długości • współpracuje z grupą kolegów / koleżanek przy tworzeniu wspólnej pisemnej pracy projektowej, korzystając z różnych źródeł i materiałów • używa przeważnie poprawnej pisowni i interpunkcji Ocena dostateczna: • potrafi napisać zadanie zawierające proste struktury i słownictwo • współpracując z grupą kolegów / koleżanek tworzy wspólną pisemną pracę projektową, wykonując prace pomocnicze, typu: wyszukiwanie wiadomości, przepisywanie tekstu, rysunki, dbanie o stronę techniczno-artystyczna, itp. • pisze teksty na ogół zorganizowane, ale niezbyt spójne • w zadaniu pisemnym zawiera większość istotnych punktów • pisze teksty z elementami wyraźnie krótszymi lub dłuższymi od wymaganej długości • używa czasami niepoprawnej pisowni i interpunkcji Ocena dopuszczająca: • próbuje pisać zdania zawierające proste struktury i słownictwo • niechętnie współpracuje z grupą przy pracach projektowych, jest raczej biernym obserwatorem • przeważnie pisze teksty źle zorganizowane, chaotyczne • w zadaniu pisemnym zawiera bardzo niewiele istotnych punktów • pisze teksty na ogół wyraźnie krótsze od wymaganej długości • używa przeważnie niepoprawnej pisowni i interpunkcji Ocena niedostateczna: • nawet nie próbuje pisać zadań otwartych • odmawia współpracy z grupą przy pracach projektowych • we wszystkich zadaniach pisemnych, nawet w przepisywaniu z tablicy, używa niepoprawnej pisowni i interpunkcji • nie prowadzi zeszytu przedmiotowego lub robi to bardzo niechlujnie, przez co zeszyt jest nieprzydatny w procesie uczenia się VI. Sprawdziany / Testy Progi procentowe należy ustalić zgodnie z wytycznymi WSO - będą się one zatem różnić w zależności od szkoły. Poniższa tabela ilustruje przykładowy podział punktacji z testów / sprawdzianów, odpowiednio do oceny. 0-39%- niedostateczny 40-49%- dopuszczający 50-69%- dostateczny 70-84%- dobry 85-99%- bardzo dobry 100%- celujący Wyświetleń: 173
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |