Katalog

Agnieszka Wójcik, 2015-09-04
Toruń

Język angielski, WSO

Przedmiotowy system oceniania z języka angielskiego.

- n +

Przedmiotowy system oceniania z języka angielskiego w gimnazjum
I. Kontrakt między nauczycielem i uczniem

1. Każdy uczeń jest oceniany zgodnie z zasadami sprawiedliwości.
2. Ocenianie osiągnięć ucznia i jego postępów w nauce jest dokonywane systematycznie w różnych formach. Stopnie są jawne dla ucznia i jego rodziców. Ocena może być uzasadniana na prośbę ucznia lub rodziców.
3. Prace klasowe, sprawdziany, kartkówki i odpowiedzi ustne są obowiązkowe.
4. Prace klasowe są zapowiadane, z co najmniej tygodniowym wyprzedzeniem i podany jest zakres sprawdzanych umiejętności i wiedzy.
5. Kartkówki nie muszą być zapowiadane.
6. Uczeń nieobecny na pracy klasowej lub sprawdzanie musi ją napisać w terminie uzgodnionym z nauczycielem, nie dłużej niż dwa tygodnie od powrotu do szkoły.
7. Uczeń ma prawo poprawić ocenę z prac klasowych najpóźniej po upływie dwóch tygodni od oddania pracy klasowej. Dla wszystkich chętnych ustala się jeden termin poprawy.
8. W przypadku usprawiedliwionej nieobecności uczeń może być zwolniony z kartkówki lub odpowiedzi, ale nie zwalnia go to z obowiązku uzupełnienia wiadomości, które nauczyciel ma prawo skontrolować na najbliższej jednostce lekcyjnej.
9. Uczeń ma prawo do dwóch w ciągu semestru zgłoszeń nieprzygotowania się do lekcji. Przez nieprzygotowanie się do lekcji rozumiemy: brak zeszytu, brak pracy domowej, niegotowość do odpowiedzi, brak pomocy potrzebnych do lekcji.
10. Jeżeli uczeń opuścił więcej niż 50% lekcji, może być niesklasyfikowany z języka angielskiego.
11. Aktywność na lekcji nagradzana jest „ plusami", które pod koniec semestru są zamieniane na oceny według poniższej tabelki. Przez aktywność na lekcji rozumiemy: częste zgłaszanie się na lekcji i udzielanie poprawnych odpowiedzi, rozwiązywanie zadań dodatkowych w czasie lekcji, aktywną pracę w grupach.

Lp. Liczba plusów Ocena
1. 1 - 3 Dobry
2. 4 - 5 Dobry plus
3. 6 - 7 Bardzo dobry
4. 8 - 9 Bardzo dobry plus
5. 10 Celujący
12. Przy ocenianiu, nauczyciel uwzględnia możliwości intelektualne ucznia.


II. Obszary wiedzy i umiejętności ucznia:

• Gramatyka i słownictwo
• Słuchanie
• Mówienie
• Wymowa
• Czytanie
• Pisanie
• Prowadzenie zeszytu / zeszytu ćwiczeń
• Praca domowa
• Praca projektowa
• Sprawdzian wiadomości / Test
• Umiejętność pracy w grupie
• Umiejętność samodzielnego uczenia się
• Pilność / Zaangażowanie ucznia.

III. Narzędzia, czas pomiaru i obserwacji osiągnięć uczniów.
Pomiar osiągnięć uczniów odbywa się za pomocą następujących narzędzi:
1. prace klasowe - (przeprowadzane po zakończeniu każdego działu, zapowiadane tydzień wcześniej. Mogą zawierać dodatkowe pytania (zadania) na ocenę celującą. Trwa 1 godzinę lekcyjną. Uczniowie znają zakres materiału np. dział.
2. sprawdziany- (przeprowadzane z materiału bieżącego, czyli z kilku ostatnich lekcji, zapowiadane z jednodniowym wyprzedzeniem. Mogą zawierać dodatkowe pytania (zadania) na ocenę celującą. Trwa 25 minut.
3. kartkówki - mogą obejmować materiał z 1 ostatniej lekcji, bądź ostatniej pracy domowej lub też badać umiejętności zdobyte na danej lekcji, (może trwać do 10 minut, jest niezapowiedziana).
4. odpowiedzi ustne - ocenie podlega znajomość praw, twierdzeń i definicji, używanie języka matematycznego oraz umiejętność stosowania praw, twierdzeń i definicji w prostych przykładach, obowiązuje znajomość z jednej ostatniej lekcji, w przypadku lekcji powtórzeniowych z całego działu.
5. test – obejmuje materiał nauczania z jednego działu, semestru lub roku.
6. obserwacja ucznia:
a) przygotowanie do lekcji
b) aktywność na lekcji (uczeń otrzymuje ocenę bardzo dobrą za zgromadzone w czasie lekcji „plusy")
c) praca w grupie

7. Skala oceniania
• W ocenianiu bieżącym ustala się następującą skalę: 6, 5+, 5, 5-, 4+, 4, 4-, 3+, 3, 3-, 2+, 2, 2-, 1.

IV. Ocenianiu dziecka ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się.

Uczeń z opinią z poradni psychologiczno-pedagogicznej na temat specyficznych trudności w uczeniu się, pisze prace klasowe, kartkówki i prace domowe dostosowane do swoich potrzeb i możliwości.
Uczeń z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim uczy się według odrębnego programu gimnazjum specjalnego. Oceniany jest zgodnie z wkładem pracy i wysiłkiem proporcjonalnym do swoich możliwości.
Ocenę niedostateczną otrzymuje uczeń, który nie spełnia wymagań kryterialnych na ocenę dopuszczającą.
V. Szczegółowe kryteria oceniania
Gramatyka i słownictwo - osiągnięcia ucznia:
Ocena celująca:
• dobrze opanował i swobodnie stosuje w praktyce zagadnienia gramatyczne określone w rozkładzie materiału i niektóre wykraczające poza nakreślone ramy
• potrafi budować złożone zdania, poprawne pod względem gramatycznym i logicznym
• posiada bogaty zasób słownictwa, obejmujący tematykę określoną w rozkładzie materiału i wykraczający poza nią
• zna i stosuje w praktyce wyrażenia potoczne przedstawione w podręczniku i wiele wyrażeń z innych źródeł, jak prasa, telewizja i Internet
• zna i z powodzeniem stosuje różne techniki wyszukiwania znaczenia wyrazów
• samodzielnie posługuje się różnego rodzaju słownikami
Ocena bardzo dobra:
• dobrze opanował i stosuje w praktyce zagadnienia gramatyczne określone w rozkładzie materiału
• potrafi budować spójne zdania, poprawne pod względem gramatycznym i logicznym
• posiada bogaty zasób słownictwa, obejmujący tematykę określoną w rozkładzie materiału
• zna i stosuje w praktyce wyrażenia potoczne przedstawione w podręczniku
• zna i stosuje różne techniki wyszukiwania znaczenia wyrazów
• samodzielnie posługuje się różnego rodzaju słownikami
Ocena dobra:
• dość dobrze opanował i stosuje w praktyce zagadnienia gramatyczne określone w rozkładzie materiału
• potrafi budować w większości przypadków spójne zdania, na ogół poprawne pod względem gramatycznym i logicznym
• posiada szeroki zasób słownictwa, obejmujący tematykę określoną w rozkładzie materiału
• zna i stosuje w praktyce większość wyrażeń potocznych przedstawionych w podręczniku
• zna i stosuje różne techniki wyszukiwania znaczenia wyrazów
• samodzielnie posługuje się słownikiem polsko-angielskim i angielsko-polskim
Ocena dostateczna:
• poprawnie opanował i stosuje w praktyce niektóre zagadnienia gramatyczne określone w rozkładzie materiału
• nie zawsze potrafi budować spójne zdania – na ogół są one bardzo krótkie i proste – często popełnia błędy gramatyczne i logiczne
• na ogół używa słownictwa odpowiedniego do zadania, choć w ograniczonym zakresie – zna niewiele słów o charakterze bardziej złożonym czy abstrakcyjnym
• zna i stosuje w praktyce niektóre wyrażenia potoczne przedstawione w podręczniku
• zna różne techniki wyszukiwania znaczenia wyrazów, ale ma problemy z wyborem wyrazu pasującego do kontekstu

Ocena dopuszczająca:
• opanował niewiele zagadnień gramatycznych określonych w rozkładzie materiału
• potrafi budować zdania, ale przeważnie niespójne, z dużą ilością błędów gramatycznych i logicznych
• dysponuje bardzo ograniczonym zakresem słownictwa odpowiedniego do zadania
• zna i stosuje w praktyce bardzo niewiele wyrażeń potocznych i codziennego słownictwa, często popełnia błędy
• ma duże problemy w korzystaniu ze słownika, wymaga pomocy ze strony nauczyciela przy wyszukiwaniu znaczenia wyrazów i wybieraniu wyrazu pasującego do kontekstu

Ocena niedostateczna:
• nie opanował zagadnień gramatycznych ani leksykalnych określonych w rozkładzie materiału
• nie potrafi budować spójnych zdań, nawet z pomocą nauczyciela
• nie potrafi skutecznie korzystać ze słownika
Słuchanie- osiągnięcia ucznia:
Ocena celująca:
• potrafi zrozumieć ogólny sens różnorodnych tekstów i rozmów opartych na materiale kursowym i wykraczającym poza niego, np. rozumie dialogi z filmów i sens popularnych piosenek
• potrafi zrozumieć kluczowe informacje w różnorodnych tekstach i rozmowach i wyłonić z nich błędy
• potrafi wydobyć szczegółowe informacje i stosownie do nich zareagować, np.: zrobić na ich podstawie notatkę, uszeregować zdarzenia, czy wypełnić tabelkę
• potrafi z łatwością rozpoznać uczucia i reakcje mówiącego
• potrafi z łatwością rozróżniać dźwięki, głoski, akcent wyrazowy i zdaniowy
• potrafi z łatwością zrozumieć polecenia nauczyciela
Ocena bardzo dobra:
• potrafi zrozumieć ogólny sens różnorodnych tekstów i rozmów opartych na materiale kursowym
• potrafi zrozumieć kluczowe informacje w różnorodnych tekstach i rozmowach i wyłonić z nich błędy
• potrafi wydobyć szczegółowe informacje i stosownie do nich zareagować, np.: zrobić na ich podstawie notatkę, uszeregować zdarzenia, czy wypełnić tabelkę
• potrafi z łatwością rozpoznać uczucia i reakcje mówiącego
• potrafi z łatwością rozróżniać dźwięki, głoski, akcent wyrazowy i zdaniowy
• potrafi z łatwością zrozumieć polecenia nauczyciela
Ocena dobra:
• potrafi zazwyczaj zrozumieć ogólny sens różnorodnych tekstów i rozmów
• potrafi zrozumieć większość kluczowych informacji w różnorodnych tekstach i rozmowach
• potrafi wydobyć większość potrzebnych informacji i stosownie do nich zareagować, np.: zrobić na ich podstawie krótką notatkę, uszeregować zdarzenia, czy wypełnić tabelkę
• potrafi rozpoznać uczucia i reakcje mówiącego
• potrafi rozróżniać dźwięki, głoski i akcent w większości wyrazów i zdań
• potrafi zrozumieć polecenia nauczyciela
Ocena dostateczna:
• potrafi czasami zrozumieć ogólny sens różnorodnych tekstów i rozmów
• potrafi zrozumieć część kluczowych informacji w różnorodnych tekstach i rozmowach
• potrafi wydobyć część potrzebnych informacji i stosownie do nich zareagować, np.: dopasować różne elementy, uszeregować zdarzenia, czy wypełnić tabelkę
• potrafi zazwyczaj rozpoznać uczucia i reakcje mówiącego
• potrafi rozróżniać większość dźwięków i głosek, ale ma problemy z rozpoznaniem akcentu wyrazowego i zdaniowego
• potrafi zazwyczaj zrozumieć polecenia nauczyciela
Ocena dopuszczająca:
• rzadko potrafi zrozumieć ogólny sens różnorodnych tekstów i rozmów
• potrafi zrozumieć kilka kluczowych informacji w różnorodnych tekstach i rozmowach
• potrafi wydobyć niedużą część potrzebnych informacji, by stosownie do nich zareagować, np.: dopasować różne elementy, uszeregować zdarzenia czy wypełnić tabelkę
• potrafi czasami rozpoznać uczucia i reakcje mówiącego
• potrafi rozróżnić niektóre dźwięki i głoski, ale rzadko rozpoznaje akcent wyrazowy i zdaniowy
• potrafi zrozumieć polecenia nauczyciela, ale z pomocą lub podpowiedziami

Ocena niedostateczna:
• najczęściej nie potrafi zrozumieć ogólnego sensu tekstów ani rozmów
• nie potrafi zrozumieć prawie żadnych kluczowych informacji w tekstach ani rozmowach
• nie potrafi wydobyć żadnych potrzebnych informacji, by stosownie do nich zareagować,
np.: dopasować różne elementy, uszeregować zdarzenia czy wypełnić tabelkę
• prawie nigdy nie rozpoznaje uczuć ani reakcji mówiącego
• nie potrafi rozróżnić dźwięków ani głosek, nie rozpoznaje akcentu wyrazowego ani zdaniowego
• nie potrafi zrozumieć poleceń nauczyciela, nawet z pomocą i podpowiedziami

Mówienie- osiągnięcia ucznia:
Ocena celująca:
• potrafi płynnie wypowiadać się na dowolne tematy, zachowując przy tym dużą dokładność językową i bogactwo leksykalne znacznie wykraczające poza ramy nakreślone przez rozkład materiału
• potrafi w naturalny i spontaniczny sposób zabierać głos w rozmowie
• ma bardzo dobrą wymowę i intonację
• można go z łatwością zrozumieć
Ocena bardzo dobra:
• potrafi z powodzeniem przekazać wiadomość przeprowadzić wywiad z inną osobą
• potrafi mówić płynnie i bez zawahań na tematy określone w rozkładzie materiału, np.: podaje w rozbudowany sposób informacje o sobie i innych osobach, wypowiada się na temat filmów i programów telewizyjnych, różnych miejsc i obiektów w mieście, uroczystości, świąt i innych ważnych wydarzeń, zakazów, nakazów i obowiązków, zwyczajów w Polsce i krajach angielskiego obszaru językowego, planów na przyszłość
• potrafi wyrazić swoje potrzeby, preferencje, stany, rady, sugestie, powinności, nakazy, zakazy, obowiązki i przypuszczenia
• potrafi dokonać zakupów i zamówić posiłek w barze, kawiarni czy restauracji
• posługuje się poprawnym językiem, popełniając niewiele błędów
• dysponuje bogatym zakresem słownictwa dla wyrażenia myśli i idei
• potrafi w naturalny sposób zabierać głos w rozmowie
• można go z łatwością zrozumieć
Ocena dobra:
• przeważnie potrafi z powodzeniem przekazać wiadomość lub zadać pytania stosowane w wywiadach innym osobom
• potrafi mówić spójnie, choć z lekkim wahaniem na tematy określone w rozkładzie materiału
• na ogół potrafi wyrazić swoje potrzeby, preferencje, stany, rady, sugestie, powinności, nakazy, zakazy, obowiązki i przypuszczenia
• potrafi dokonać prostych zakupów i zamówić posiłek w barze, restauracji czy kawiarni
• potrafi na ogół w naturalny sposób zabierać głos w rozmowie
• można go zazwyczaj zrozumieć bez trudności
Ocena dostateczna:
• czasami potrafi z powodzeniem przekazać wiadomość, zadać nieskomplikowane pytanie lub
odpowiedzieć na pytania innych osób, choć popełnia przy tym błędy
• potrafi mówić spójnie, ale z wyraźnym wahaniem na tematy określone w rozkładzie materiału
• potrafi wyrazić swoje niektóre potrzeby, preferencje, stany, rady, sugestie, powinności, nakazy, zakazy, obowiązki i przypuszczenia
• potrafi dokonać prostych zakupów i zamówić posiłek w barze, restauracji czy kawiarni, ale korzystając z pomocy nauczyciela lub innych osób
• potrafi czasami w naturalny sposób zabierać głos w rozmowie, ale głównie wtedy, gdy temat go szczególnie interesuje lub dotyczy
• można go zazwyczaj zrozumieć
Ocena dopuszczająca:
• czasami potrafi przekazać wiadomość, zadać nieskomplikowane pytanie lub odpowiedzieć na pytania innych osób, ale z trudnościami
• potrafi czasem mówić spójnie, ale z częstym wahaniem na tematy określone w rozkładzie materiału
• potrafi wyrazić swoje niektóre potrzeby, preferencje, stany, rady, sugestie, powinności, nakazy, zakazy, obowiązki i przypuszczenia, ale w bardzo ograniczonym zakresie i z poważnymi błędami
• potrafi dokonać prostych zakupów i zamówić posiłek w barze, restauracji czy kawiarni, ale korzystając z pomocy nauczyciela lub innych osób, słownika lub innych pomocy i używając pojedynczych słów, czy bardzo prostych i nie zawsze poprawnych wyrażeń
• rzadko próbuje zabierać głos w rozmowie
• można go zazwyczaj zrozumieć, ale z pewna trudnością
Ocena niedostateczna:
• nie potrafi samodzielnie przekazać wiadomości, zadać sensownego pytania, ani odpowiedzieć na pytania innych osób
• nie potrafi samodzielnie wypowiadać się na żadne tematy określone w rozkładzie materiału
• nie potrafi wyrazić swoich potrzeb, preferencji, stanów, rad, sugestii, powinności, nakazów, zakazów, obowiązków ani przypuszczeń; braki w wiadomościach i umiejętnościach uniemożliwiają mu jakąkolwiek komunikację
• prawie nigdy nie zabiera głosu w rozmowie
• robi tak duże błędy w wymowie, że jego wypowiedzi nie można zrozumieć

Czytanie- osiągnięcia ucznia:
Ocena celująca:
• potrafi czytać dla przyjemności i zrozumieć główne myśli w dłuższych autentycznych tekstach, takich jak lektury, artykuły w prasie czy teksty z Internetu
• potrafi korzystać ze strategii stosowanych podczas czytania, np.: przewidywanie treści tekstu na podstawie tytułu, czytanie tekstu pod kątem pytań do tekstu, z którymi zapoznał się przed czytaniem, itp.
• rozumie konstrukcję tekstu, potrafi uporządkować tekst poprzestawiany
• bez trudu potrafi wybrać odpowiednie informacje z dłuższego tekstu
• potrafi ocenić, czy podana informacja jest prawdziwa czy fałszywa i uzasadnić swoją decyzję
Ocena bardzo dobra:
• potrafi czytać dla przyjemności i zrozumieć główne myśli w uproszczonych lekturach i niezbyt trudnych tekstach autentycznych, takich jak artykuły w prasie, ogłoszenia, przewodniki i ulotki turystyczne, instrukcje, polecenia do gier komputerowych czy teksty z Internetu
• potrafi korzystać ze strategii stosowanych podczas czytania, np.: przewidywanie treści tekstu na podstawie tytułu, czytanie tekstu pod kątem pytań do tekstu, z którymi zapoznał się przed czytaniem, itp.
• rozumie konstrukcję tekstu, potrafi uporządkować tekst poprzestawiany
• bez trudu potrafi wybrać odpowiednie informacje z dłuższego tekstu w podręczniku
• potrafi ocenić, czy podana informacja jest prawdziwa czy fałszywa i uzasadnić swoja decyzję
Ocena dobra:
• rozumie sens ogólny tekstów zaprezentowanych w podręczniku i umie znaleźć w nich większość potrzebnych informacji
• potrafi zrozumieć główne myśli w interesujących go, dość prostych i popartych ilustracjami tekstach autentycznych, takich jak artykuły w prasie, ogłoszenia, instrukcje, polecenia do gier
komputerowych, czy teksty z Internetu
• najczęściej potrafi korzystać ze strategii stosowanych podczas czytania, np.: przewidywanie treści tekstu na podstawie tytułu, czytanie tekstu pod kątem pytań do tekstu, z którymi zapoznał się przed czytaniem, itp.
• na ogół rozumie konstrukcję tekstu, potrafi uporządkować tekst poprzestawiany
• przeważnie potrafi ocenić, czy podana informacja jest prawdziwa czy fałszywa, ale miewa problemy z uzasadnieniem swojej decyzji

Ocena dostateczna:
• naprowadzony pytaniami pomocniczymi, z pomocą nauczyciela lub kolegów / koleżanek w klasie, rozumie sens ogólny tekstów zaprezentowanych w podręczniku, ale potrafi znaleźć tylko niektóre z potrzebnych informacji
• czasami potrafi zrozumieć główne myśli w interesujących go, dość prostych i popartych ilustracjami tekstach, takich jak artykuły w prasie, ogłoszenia, instrukcje, polecenia do gier
komputerowych, czy teksty z Internetu
• czasami potrafi korzystać ze strategii stosowanych podczas czytania, np.: przewidywanie trzeci tekstu na podstawie tytułu, czytanie tekstu pod kątem pytań do tekstu, z którymi zapoznał się przed czytaniem, itp.
• na ogół rozumie konstrukcję tekstu, ale ma kłopoty z poprawnym uporządkowaniem poprzestawianego tekstu
• na ogół potrafi ocenić, czy podana informacja jest prawdziwa czy fałszywa, ale nie potrafi poprawnie uzasadnić swojej decyzji

Ocena dopuszczająca:
• z pomocą nauczyciela, bardzo ogólnie rozumie sens przeczytanego tekstu lub innej informacji w podręczniku, ale nie potrafi z nich wyodrębnić szczegółowych informacji
• rzadko potrafi korzystać ze strategii stosowanych podczas czytania, np.: przewidywanie treści tekstu na podstawie tytułu, czytanie tekstu pod kątem pytań do tekstu, z którymi zapoznał się przed czytaniem, itp.
• rozumie konstrukcje tylko bardzo prostych tekstów, ale nie potrafi samodzielnie uporządkować poprzestawianego tekstu
• czasami trafnie odgaduje, czy dana informacja związana z tekstem jest prawdziwa czy fałszywa, ale nie potrafi uzasadnić swojej decyzji

Ocena niedostateczna:
• nawet z pomocą nauczyciela, nie rozumie sensu przeczytanego tekstu i nie potrafi z niego wyodrębnić żadnych informacji
• nie potrafi korzystać ze strategii stosowanych podczas czytania

Pisanie- osiągnięcia ucznia:
Ocena celująca:
• potrafi napisać wypowiedź pisemną zawierającą złożone struktury, słownictwo i własne przemyślenia na tematy różne, nawet wykraczające poza tematykę omawianą na zajęciach szkolnych
• samodzielnie lub we współpracy z grupą sporządza pisemną pracę projektową, korzystając z różnych źródeł i materiałów
• potrafi w spójny sposób zorganizować tekst
• w zadaniu pisemnym zawiera wszystkie istotne punkty
• pisze teksty o odpowiedniej długości
• używa poprawnej pisowni i interpunkcji

Ocena bardzo dobra:
• potrafi napisać wypowiedź pisemną zawierającą złożone struktury i słownictwo na tematy wyszczególnione w rozkładzie materiału, np.: napisać list, pocztówkę, informacje o sobie i innych, sporządzić opis ludzi, zwierząt, rzeczy, miejsc i uroczystości, ulubionego programu telewizyjnego lub filmu, napisać dłuższą narrację w oparciu o podane wskazówki itp.
• samodzielnie lub we współpracy z grupą sporządza pisemną pracę projektową, korzystając z różnych źródeł i materiałów
• potrafi w spójny sposób zorganizować tekst
• w zadaniu pisemnym zawiera wszystkie istotne punkty
• pisze teksty o odpowiedniej długości
• używa poprawnej pisowni i interpunkcji
Ocena dobra:
• próbuje pisać teksty użytkowe, takie jak list, pocztówka, krótka notatka czy opis, z użyciem złożonych struktur i słownictwa;
• teksty przez niego pisane, obejmujące tematy wyszczególnione w rozkładzie materiału, są na ogół dobrze zorganizowane i spójne, zawierają wszystkie istotne punkty, choć niektóre z nich są potraktowane marginalnie
• czasami stosuje szyk wyrazów podobny do polskiego
• pisze teksty nieco krótsze lub dłuższe od wymaganej długości
• współpracuje z grupą kolegów / koleżanek przy tworzeniu wspólnej pisemnej pracy projektowej, korzystając z różnych źródeł i materiałów
• używa przeważnie poprawnej pisowni i interpunkcji

Ocena dostateczna:
• potrafi napisać zadanie zawierające proste struktury i słownictwo
• współpracując z grupą kolegów / koleżanek tworzy wspólną pisemną pracę projektową, wykonując prace pomocnicze, typu: wyszukiwanie wiadomości, przepisywanie tekstu, rysunki, dbanie o stronę techniczno-artystyczna, itp.
• pisze teksty na ogół zorganizowane, ale niezbyt spójne
• w zadaniu pisemnym zawiera większość istotnych punktów
• pisze teksty z elementami wyraźnie krótszymi lub dłuższymi od wymaganej długości
• używa czasami niepoprawnej pisowni i interpunkcji

Ocena dopuszczająca:
• próbuje pisać zdania zawierające proste struktury i słownictwo
• niechętnie współpracuje z grupą przy pracach projektowych, jest raczej biernym obserwatorem
• przeważnie pisze teksty źle zorganizowane, chaotyczne
• w zadaniu pisemnym zawiera bardzo niewiele istotnych punktów
• pisze teksty na ogół wyraźnie krótsze od wymaganej długości
• używa przeważnie niepoprawnej pisowni i interpunkcji

Ocena niedostateczna:
• nawet nie próbuje pisać zadań otwartych
• odmawia współpracy z grupą przy pracach projektowych
• we wszystkich zadaniach pisemnych, nawet w przepisywaniu z tablicy, używa niepoprawnej pisowni i interpunkcji
• nie prowadzi zeszytu przedmiotowego lub robi to bardzo niechlujnie, przez co zeszyt jest nieprzydatny w procesie uczenia się

VI. Sprawdziany / Testy
Progi procentowe należy ustalić zgodnie z wytycznymi WSO - będą się one zatem różnić w zależności od szkoły. Poniższa tabela ilustruje przykładowy podział punktacji z testów / sprawdzianów, odpowiednio do oceny.
0-39%- niedostateczny
40-49%- dopuszczający
50-69%- dostateczny
70-84%- dobry
85-99%- bardzo dobry
100%- celujący
Wyświetleń: 173


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.