AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Katarzyna Piontek, 2015-09-04
Wrocław

Różne, Konspekty

BĄDŹ PRZYJACIELEM I ŻYJ WŚRÓD PRZYJACIÓŁ - scenariusz zajęć świetlicowych.

- n +

Cele główny: Uświadomienie sobie przez dzieci znaczenia przyjaźni w życiu człowieka oraz cech dobrego przyjaciela.

Cele szczegółowe:
• Ułatwienie wychowankom wzajemnego poznania się
• Doskonalenie relacji między wychowankami oraz wychowankami
a wychowawcą
• Doskonalenie umiejętności wypowiadania się uczniów na dany temat
• Kształtowanie umiejętności pracy w grupie

Cele operacyjne:
Po przeprowadzonych zajęciach uczeń:
• Jest świadome, ile znacz w życiu człowieka przyjaźń
• Potrafi wymienić kilka przykładów cech dobrego przyjaciela
• Umie wypowiadać się na zadany temat
• Potrafi zgodnie współpracować w grupie

Metody i techniki zajęć:
 Ekspresja słowna
 Praca indywidualna i grupowa
 Zabawa ruchowa

Formy pracy:
• Zbiorowa
• Indywidualna

Pomoce: brystol z narysowaną postacią, 2 małe karteczki dla każdego uczestnika zajęć, taśma przezroczysta, chusta animacyjna,

Miejsce zajęć: Sala świetlicy szkolnej

Czas trwania zajęć: 40 minut


Przebieg zajęć:


1. Pogawędka na temat przyjaźni. Nauczyciel zadaje pytania „Kto to jest przyjaciel?”, „Czy warto mieć przyjaciół?”, „Jak znaleźć i utrzymać przyjaźń?”.
2. Prowadzący prosi, aby dzieci zamknęły na chwilę oczy i przypomniały sobie lub wyobraziły swojego najlepszego przyjaciela. Prosi, aby uczniowie skupili się na tych cechach i zachowaniach, które najbardziej lubią i cenią u swoich przyjaciół. Każdy uczeń dostaje 2 karteczki i wypisuje cechy/zachowania dobrego przyjaciela – a potem przykleja na brystol z wizerunkiem postaci.
3. Zabawa z chustą animacyjną: „Fala”.
Dzieci trzymają chustę i wspólnymi siłami próbują sturlać piłeczkę do otworu na środku.
4. Zabawa z chustą animacyjną: „Wiele nas łączy”.
Uczestnicy trzymają chustę za uchwyty; jednocześnie podnoszą i opuszczają chustę. Prowadzący wydaje polecenie: „Pod chustą przebiegają wszyscy, którzy mają siostrę”, „przebiegają osoby, które mają zielone koszulki” itp. Osoby, które identyfikują się z daną kategorią przebiegają, gdy chusta znajduje się w górze.
5. „Iskierka przyjaźni” - Prowadzący staje z dziećmi w kręgu. Wszyscy biorą się za ręce, prowadzący wyjaśnia zasadę zabawy i ściska lekko dłoń dziecka stojącego z prawej strony. „Iskierka” obiega cały krąg i wraca do nauczyciela.
6. Ewaluacja i zakończenie zajęć.
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 295


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.