Katalog Ewa Czerwińska, 2015-09-04 Wodzisław Śląski Język angielski, Scenariusze Różnorodne strategie uczenia się gramatyki języka angielskiego.Lekcja przeznaczona jest dla uczniów klasy II i III gimnazjum. Obrazuje jedną ze strategii uczenia się gramatyki języka angielskiego, która może podnieść motywację uczniów i zachęcić do samodzielnej pracy w domu. Opracowanie: mgr Ewa Czerwińska, nauczyciel języka angielskiego w Gimnazjum im. prof. D. Lasoka w Turzy Śląskiej. Temat: You’re beautiful – powtórzenie czasów gramatycznych przy użyciu piosenki Cel główny lekcji: Powtórzenie czasu Present Simple, Past Simple, Past Continuous i Future Simple. Nowa podstawa programowa dla gimnazjum III.1, Treści nauczania: 1.1 – Uczeń posługuje się słownictwem z zakresu cech charakteru, uczuć, emocji, wyglądu człowieka, 2.1 – Uczeń reaguje na polecenia, rozumie ze słuchu, 2.3 – Uczeń określa główną myśl tekstu, 3.6 – Uczeń rozpoznaje związki między poszczególnymi częściami tekstu, 8.3 – Uczeń przetwarza tekst pisemnie, przekazując w języku obcym informacje sformułowane w języku polskim, 10 – Uczeń współdziała w grupie. Cele operacyjne: Uczeń wie: -jak wyszukuje się w tekście określone informacje, -jak aktywnie pracuje się w grupie, -jak korzysta się ze słowników, -jak za pomocą piosenki powtarzać czasy przeszłe i czas przyszły Uczeń utrwala: -czas Present Simple, Past Simple, Past Continuous, Future Simple – ich zastosowanie i budowę, -słownictwo z lekcji z zakresu wyglądu zewnętrznego, emocji, uczuć, -piosenkę “You’re beautiful” Uczeń potrafi: -budować zdania w wyżej wymienionych czasach gramatycznych, -tłumaczyć fragmenty zdań na język angielski, -czytać ze zrozumieniem i rozpoznawać związki między poszczególnymi częściami tekstu Metody i formy pracy: -brainstorming, -metoda zakotwiczania, -metoda gramatyczno – tłumaczeniowa, -praca w grupach Pomoce i materiały dydaktyczne: -karty pracy, -płyta CD i tekst piosenki, -arkusze szarego papieru, flamastry, -słowniki polsko – angielskie Tok lekcji 1.Wprowadzenie: •Sprawdzenie obecności. •Podział uczniów na 4 grupy, wyjaśnienie celu lekcji oraz zasad i form pracy. •Podanie tematu lekcji. 2.Rozwinięcie: •Nauczyciel zapisuje na tablicy słowo beautiful. Uczniowie, pracując z grupach, zapisują na arkuszach papieru synonimy słowa beautiful: pretty, nice, attractive, charming, good-looking, fine-looking, lovely, gorgeous, stunning, handsome, splendid, glorious, magnificent, superb, brilliant, awesome, good, enjoyable, worthy… Następnie je odczytują. Pre-listening: •Nauczyciel pyta uczniów czy wiedzą kto to jest James Blunt i czy znają jego piosenkę You’re beautiful. Zadaje im także pytanie jaki jest ich ulubiony rodzaj muzyki. •Uczniowie otrzymują karty pracy. While-listenieng: •Uczniowie słuchając piosenki uzupełniają brakujące słowa (w razie potrzeby słuchają tekstu piosenki 2x) Każda grupa otrzymuje inny fragment tekstu. Brakujące słowa są ściśle związane z czasami przeszłymi oraz czasem przyszłym. •Sprawdzenie poprawności wykonanego zadania. •Uczniowie, słuchając piosenki ponownie, układają ją w porządku chronologicznym i przyklejają na tablicy. Post-listening: •Uczniowie otrzymują cały tekst piosenki, ich zadanie polega na znalezieniu przykładów użycia czterech czasów gramatycznych i podania ich nazw. •Na kartach pracy i na tablicy grupują czasy gramatyczne, podając ich zastosowanie. •Zadanie egzaminacyjne – uczniowie tłumaczą na kartach pracy fragmenty zdań w oparciu o tekst piosenki (utrwalenie ww. czasów gramatycznych i słownictwa). •Nauczyciel zadaje uczniom pytania odnoszące się do tekstu piosenki, używając czasu Future Simple. Podsumowanie: 1. Nauczyciel prosi by uczniowie na małych kartkach papieru dokończyli następujące zdania: o Na dzisiejszej lekcji podobało mi się……………. o Na dzisiejszej lekcji nauczyłem się/powtórzyłem…………… o Uczenie się gramatyki poprzez słuchanie piosenek sprawia, że………………. Załączniki: 1. Tekst piosenki, 2. Karty pracy. Załącznik 1 Karta pracy grupy I You're beautiful. You're beautiful. You're beautiful, …......true. I ............your face in a crowded ………, And I don't ……….. what to do, 'Cause ….. never be with you. You're beautiful. You're beautiful. You're beautiful, …......true. I ............your face in a crowded ………, And I don't ……….. what to do, 'Cause ….. never be with you. Karta pracy grupy II My life …..brilliant. My ……… is pure. I …... an angel. Of that …… sure. She …...... at me on the subway. She ………… with another man. But I ….... lose and ………….. all night, 'Cause …... got a plan. Karta pracy grupy III You're ………………... You're beautiful. You're beautiful, …....... true. There …………… be an angel with a smile on her face, When she …......... up that I …………… be with you. But it's ………… to ….... the truth, I …... never be with you. Karta pracy grupy IV Yes, she …..... my eye, As we ………………… on by. She could …………. from my face that I was Flying high And I don't think that I'll ….. her again, But we ….......... a moment that …………. last till the end. Załącznik 2 Karta pracy: 1.Name and put the tenses from the song into a correct column. 2.Translate the parts of the sentences into English language: I saw (twoją twarz w zatłoczonym)…………………………………………… place. I will (nigdy nie będę z)………………………………………. you. But (nie poddam się)………………………………….and sleep all night. We shared (chwilę, która trwać będzie)…………………………………..the end. But it’s time to (spojrzeć prawdzie w oczy)…………………………………… (Ona mogła wyczytać)...................................... from my face that I was (latałem wysoko)........................ 'Cause I (nigdy nie będę z toba)............................................... 3. Answer the questions: -What will you do in his place? -Will he see her again? Why do you think so? Załącznik 3 My life is brilliant. My life is brilliant. My love is pure. I saw an angel. Of that I'm sure. She smiled at me on the subway. She was with another man. But I won't lose and sleep all night, 'Cause I've got a plan. You're beautiful. You're beautiful. You're beautiful, it's true. I saw your face in a crowded place, And I don't know what to do, 'Cause I'll never be with you. Yes, she caught my eye, As we walked on by. She could see from my face that I was Flying high And I don't think that I'll see her again, But we shared a moment that will last till the end. You're beautiful. You're beautiful. You're beautiful, it's true. I saw your face in a crowded place, And I don't know what to do, 'Cause I'll never be with you. You're beautiful. You're beautiful. You're beautiful, it's true. There must be an angel with a smile on her face, When she thought up that I should be with you. But it's time to face the truth, I will never be with you. Wyświetleń: 123
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |