Katalog

Marta Bukała, 2015-09-04
Sandomierz

Język angielski, Plany rozwoju zawodowego

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NA STOPIEŃ AWANSU NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO.

- n +

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NA STOPIEŃ AWANSU NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO




Informacje personalne
1. Imię i nazwisko nauczyciela: Marta Bukała
2. Nauczane przedmioty: język angielski
3. Czas stażu: 1 IX 2013 – 1 VI 2016




II. Czynności organizacyjne

L.P. ZADANIE/ DZIAŁANIE FORMY REALIZACJI ZADAŃ/DZIAŁAŃ INF. O REALIZACJI ZADAŃ
INF. O EFEKTACH PROWADZENIA ZAJĘĆ
(zaświadczenia i materiały)
TERMIN REALIZACJI
1 Poznanie procedury awansu zawodowego - analiza przepisów prawa oświatowego dotycząca awansu zawodowego
- udział w szkoleniach na temat awansu zawodowego
- analiza artykułów w czasopismach fachowych
- śledzenie stron internetowych MEN
- prawidłowo sformułowany wniosek o rozpoczęcie stażu
- notatka z udziału w szkoleniu IX-X.2013
2 Przypomnienie zasad funkcjonowania i organizacji zadań szkoły - zapoznanie z dokumentami szkoły: program wychowawczy szkoły, statut, WSO
- plan rozwoju zawodowego zintegrowany z dokumentacją szkoły IX-X.2013
3




4
Wstępna ocena własnych umiejętności




Uczestniczenie w pracach organów szkoły oraz zespołów zadaniowych związanych z realizacją podstawowych funkcji szkoły - podsumowanie własnej pracy, skompletowanie dokumentów ocenianych w pracy


- aktywny udział w pracach Rady Pedagogicznej
- analiza dokumentacji szkoły: statut, regulaminy, plan rozwoju szkoły, wewnątrzszkolnym system oceniania
- współpraca z rodzicami: spotkania indywidualne
- złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu



- potwierdzenie dyrektora szkoły
IX.2013




W czasie stażu
5 Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego - zbieranie informacji o realizacji zadań - gromadzenie dokumentów: świadectw, zaświadczeń, sprawozdań
W czasie stażu
6 Przygotowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju - analiza dokumentacji
- autorefleksja
- autoanaliza
- opracowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju
- sprawozdanie V.2016









III. Zadania wynikające z rozporządzenia

L.P. ZADANIE/ DZIAŁANIE FORMY REALIZACJI ZADAŃ/DZIAŁAŃ INF. O REALIZACJI ZADAŃ
INF. O EFEKTACH PROWADZENIA ZAJĘĆ
(zaświadczenia i materiały) TERMIN REALIZACJI

Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły
Rozp. §8 ust 2 pkt 1

1 Poszerzenie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w wewnątrzszkolnym i zewnątrzszkolnym doskonaleniu zawodowym - udział w procesie wewnątrzszkolnego dokształcania nauczycieli
- udział w kursach i szkoleniach organizowanych przez instytucje pozaszkolne
- zaświadczenia
- notatki z udziału w szkoleniu W czasie stażu
2 Badanie poziomu i przyrostu wiedzy uczniów - przeprowadzenie testu kompetencji i analiza wyników
- kopia testu, wyniki W czasie stażu
3 Modyfikacja i weryfikacja Przedmiotowego Systemu Oceniania z języka angielskiego
- zapoznanie uczniów i rodziców z kryteriami oceniania
- zapoznanie uczniów z wymaganiami edukacyjnymi
- notatka IX.2013/14/15


4 Doskonalenie metod i form pracy
- stosowanie w pracy metod aktywizujących np. praca w parach, burza mózgów
- studiowanie literatury fachowej i czasopism dla nauczycieli
- wymiana doświadczeń z koleżankami i poszukiwanie nowatorskich rozwiązań problemów - scenariusze, recenzje literatury


W czasie stażu
5


Sprawowanie opieki nad pomieszczeniem dydaktycznym

- organizowanie gazetek tematycznych
- gromadzenie materiałów i pomocy dydaktycznych do własnej biblioteczki
- zdjęcia i notatki
W czasie stażu


6 Przygotowywanie uczniów do konkursów - praca indywidualna z uczniem zdolnym
- prowadzenie zajęć pozalekcyjnych
- spotkania indywidualne w razie potrzeb
- udział uczniów w konkursach - zaświadczenia i notatki W czasie stażu
7 Prowadzenie pomiaru dydaktycznego - badanie wyników nauczania języka angielskiego - kserokopia testu pomiaru, zaświadczenia, analiza sprawozdań W czasie stażu
8 Ewaluacja form i metod pracy
- przeprowadzenie ankiet wśród uczniów uwzględniając ocenę zajęć z języka angielskiego. Dokonania procentowej analizy wyników ankiety.
- Ankiety, analiza pisemna ankiet W czasie stażu
9













Samodzielne studiowanie literatury.
- Zapoznanie się z publikacjami dotyczącymi zagadnień wychowawczych i dydaktycznych
- śledzenie aktualności na portalach internetowych,
- korzystanie z zasobów biblioteki, wyszukiwanie ciekawych nowości wydawniczych dotyczących między innymi aktywizujących metod pracy

- spis lektur
- recenzje




W czasie stażu

10

Poszerzenie bazy dydaktycznej szkoły o pomoce do nauki języka angielskiego - nawiązanie współpracy z przedstawicielami wydawnictw oraz pozyskanie darmowych materiałów, podręczników, pomocy dydaktycznych - wykaz materiałów W czasie stażu

Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej
Rozp. §8 ust 2 pkt. 2

1 Wykorzystanie technologii komputerowej i informacyjnej w pracy pedagogicznej - samodzielne opracowanie materiałów do awansu zawodowego
- korzystanie z komputerowych programów edukacyjnych
- korzystanie z Internetu,
przygotowywanie i opracowanie ankiet, testów, sprawdzianów, rozkładów materiału i konspektów techniką komputerową

- cała dokumentacja procedury awansu zawodowego

- adresy stron internetowych

- przykładowe testy, sprawdziany ,rozkłady materiału, konspekty, ankiety, wyniki i analiza ankiet W czasie stażu
2 Lekcje języka angielskiego w pracowni komputerowej - prowadzenie zajęć w pracowni komputerowej z wykorzystaniem programów komputerowych, Internetu
- propagowanie wśród uczniów portali poświęconych nauce języka angielskiego i zachęcanie ich do pogłębiania swojej wiedzy i powtarzania materiału przy użyciu internetu - scenariusze zajęć
- notatka z przebiegu zajęć
- adresy stron internetowych






W czasie stażu
3 Przeprowadzenie konkursów z wykorzystaniem techniki komputerowej i Internetu - samodzielna praca ucznia z wykorzystaniem Internetu
- korzystanie z internetu w celu przygotowania konkursów i dyplomów dla uczniów - materiały, dyplomy, zestawy pytań W czasie stażu
4 Doskonalenie warsztatu pracy
- wzbogacenie własnego warsztatu pracy o pomoce dydaktyczne, ćwiczenia przygotowane za pomocą komputera

- przykładowe ćwiczenia, W czasie stażu
5 Uczestnictwo w Europejskim Klubie Językowym „THE BIG CHALLENGE CLUB” - uczestnictwo uczniów w klubie językowym, prowadzenie przez uczniów korespondencji w języku angielskim przez internet z uczniami z innych szkół i krajów






- przykłady korespondencji, W czasie stażu





Umiejętność dzielenia się swoją wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć
Rozp. §8 ust 2 pkt. 3

1 Prowadzenie zajęć otwartych z języka angielskiego - przygotowanie lekcji otwartej i zaproszenie zainteresowanych osób - scenariusz zajęć W czasie stażu
2
Opieka nad studentami odbywającymi praktykę pedagogiczną - pomoc przy opracowywaniu scenariuszy zajęć, prowadzenie lekcji w obecności praktykantów oraz obserwacja i omawianie lekcji prowadzonych przez studentów - potwierdzenie odbytych praktyk
- konspekty
W razie potrzeby

3 Dzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniem zawodowym z innymi - aktywny udział w doskonaleniu wewnątrzszkolnym
- inicjowanie i koordynacja współpracy z nauczycielami języka angielskiego z innych szkół w ramach przygotowania i przeprowadzenia konkursu języka angielskiego
- przekazywanie materiałów dydaktycznych bibliotece szkolnej (książki, podręczniki, ćwiczenia, kasety, płyty, plakaty, dodatkowe materiały tematyczne itp.)
- wymiana doświadczeń z nauczycielami - potwierdzenie Dyrektora Szkoły
- potwierdzenie organizatora konkursu




- potwierdzenie bibliotekarza szkolnego




- potwierdzenie Rok szkolny 2010/11/12
4 Dzielenie się wiedzą z zakresu awansu zawodowego nauczycieli - Opublikowanie w internecie planu rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego i mianowanego oraz sprawozdanie z planu rozwoju


- publikacja w internecie
W czasie stażu

Realizacja zadań z §8 ust 2 pkt 4

1 Opracowanie i wdrożenie programu dotyczącego działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich
(§8 ust 2 pkt 4 a) - opracowanie “Program wdrażania języka angielskiego na kółku językowym”
- Opracowanie i wdrażanie „Program pracy indywidualnej o charakterze lingwistycznym dla uczniów ze specyficznymi trudnościami edukacyjnymi w zakresie dysleksji, dysgrafii, dysortografii i dyskalkulii” - opracowane programy W czasie stażu
2 Wykonywanie zadań doradcy metodycznego, egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej, eksperta komisji kwalifikacyjnej lub egzaminacyjnej dla nauczycieli ubiegających się o awans zawodowy, rzeczoznawcy do spraw programów nauczania, programów wychowania przedszkolnego, podręczników lub środków dydaktycznych, a w przypadku nauczycieli szkół artystycznych – także konsultanta współpracującego z Centrum Edukacji Artystycznej
(§8 ust 2 pkt 4 b) - Uzyskanie tytułu egzaminatora egzaminu maturalnego z języka angielskiego - dyplom ukończenia szkolenia egzaminatora egzaminu maturalnego
W czasie stażu
3 Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych
(§8 ust 2 pkt 4 c)
- organizacja rajdów, wycieczek i imprez klasowych i szkolnych
- organizacja konkursów
- praca z uczniem słabym - potwierdzenie dyrektora- W czasie stażu
4 Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawie nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami
(§8 ust 2 pkt 4 e)

- wspólna z uczniami pomoc na rzecz akcji charytatywnych
- przygotowanie uczniów do udziału w życiu kulturalnym i korzystaniu z dóbr kultury: organizacja wyjść do kina, teatru, muzeum, wycieczki
- integracja zespołu klasowego: imprezy klasowe, wycieczki, pomoc koleżeńska
- społeczne prowadzenie zajęć pozalekcyjnych
- współpraca z pedagogiem szkolnymi, nauczycielami (systematyczne spotkania, konsultacje, rozmowy) i poradnią PP (skierowanie na badania, opinie, konsultacje)
- współpraca z biblioteka szkolną (rozbudzanie potrzeb czytelniczych)
- podejmowanie działań z wydawnictwami w celu pozyskania podręczników dla uczniów z rodzin biednych
- udział w pracach różnorodnych komisji : nadzorującej, egzaminacyjnej, konkursów przedmiotowych itp.
- potwierdzenie dyrektora


- karty wyjazdów







- adnotacje w dzienniku

- potwierdzenie pedagoga, nauczycieli


- potwierdzenie o współpracy Poradni

- potwierdzenie bibliotekarza





- potwierdzenie dyrektora


W czasie stażu,
według potrzeb



Umiejętność rozpoznawania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych
z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w ktorej nauczyciel jest zatrudniony
Rozp. §8 ust 2 pkt 5

1 Rozpoznanie wybranych problemów edukacyjnych lub wychowawczych. Ustalenie i zastosowanie środków zaradczych - rozpoznawanie i zaspokajanie potrzeb edukacyjnych ucznia zdolnego
- opis i analiza przypadku uczniów z dysleksją
- opis i analiza działań


- opis przypadku W czasie stażu


Opracowała : Marta Bukała




Plan zatwierdzono Podpis

...................................... ......................................


Wyświetleń: 91


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.