Katalog Marta Bukała, 2015-09-04 Sandomierz Język angielski, Plany rozwoju zawodowego PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NA STOPIEŃ AWANSU NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO.PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NA STOPIEŃ AWANSU NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO Informacje personalne 1. Imię i nazwisko nauczyciela: Marta Bukała 2. Nauczane przedmioty: język angielski 3. Czas stażu: 1 IX 2013 – 1 VI 2016 II. Czynności organizacyjne L.P. ZADANIE/ DZIAŁANIE FORMY REALIZACJI ZADAŃ/DZIAŁAŃ INF. O REALIZACJI ZADAŃ INF. O EFEKTACH PROWADZENIA ZAJĘĆ (zaświadczenia i materiały) TERMIN REALIZACJI 1 Poznanie procedury awansu zawodowego - analiza przepisów prawa oświatowego dotycząca awansu zawodowego - udział w szkoleniach na temat awansu zawodowego - analiza artykułów w czasopismach fachowych - śledzenie stron internetowych MEN - prawidłowo sformułowany wniosek o rozpoczęcie stażu - notatka z udziału w szkoleniu IX-X.2013 2 Przypomnienie zasad funkcjonowania i organizacji zadań szkoły - zapoznanie z dokumentami szkoły: program wychowawczy szkoły, statut, WSO - plan rozwoju zawodowego zintegrowany z dokumentacją szkoły IX-X.2013 3 4 Wstępna ocena własnych umiejętności Uczestniczenie w pracach organów szkoły oraz zespołów zadaniowych związanych z realizacją podstawowych funkcji szkoły - podsumowanie własnej pracy, skompletowanie dokumentów ocenianych w pracy - aktywny udział w pracach Rady Pedagogicznej - analiza dokumentacji szkoły: statut, regulaminy, plan rozwoju szkoły, wewnątrzszkolnym system oceniania - współpraca z rodzicami: spotkania indywidualne - złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu - potwierdzenie dyrektora szkoły IX.2013 W czasie stażu 5 Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego - zbieranie informacji o realizacji zadań - gromadzenie dokumentów: świadectw, zaświadczeń, sprawozdań W czasie stażu 6 Przygotowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju - analiza dokumentacji - autorefleksja - autoanaliza - opracowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju - sprawozdanie V.2016 III. Zadania wynikające z rozporządzenia L.P. ZADANIE/ DZIAŁANIE FORMY REALIZACJI ZADAŃ/DZIAŁAŃ INF. O REALIZACJI ZADAŃ INF. O EFEKTACH PROWADZENIA ZAJĘĆ (zaświadczenia i materiały) TERMIN REALIZACJI Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły Rozp. §8 ust 2 pkt 1 1 Poszerzenie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w wewnątrzszkolnym i zewnątrzszkolnym doskonaleniu zawodowym - udział w procesie wewnątrzszkolnego dokształcania nauczycieli - udział w kursach i szkoleniach organizowanych przez instytucje pozaszkolne - zaświadczenia - notatki z udziału w szkoleniu W czasie stażu 2 Badanie poziomu i przyrostu wiedzy uczniów - przeprowadzenie testu kompetencji i analiza wyników - kopia testu, wyniki W czasie stażu 3 Modyfikacja i weryfikacja Przedmiotowego Systemu Oceniania z języka angielskiego - zapoznanie uczniów i rodziców z kryteriami oceniania - zapoznanie uczniów z wymaganiami edukacyjnymi - notatka IX.2013/14/15 4 Doskonalenie metod i form pracy - stosowanie w pracy metod aktywizujących np. praca w parach, burza mózgów - studiowanie literatury fachowej i czasopism dla nauczycieli - wymiana doświadczeń z koleżankami i poszukiwanie nowatorskich rozwiązań problemów - scenariusze, recenzje literatury W czasie stażu 5 Sprawowanie opieki nad pomieszczeniem dydaktycznym - organizowanie gazetek tematycznych - gromadzenie materiałów i pomocy dydaktycznych do własnej biblioteczki - zdjęcia i notatki W czasie stażu 6 Przygotowywanie uczniów do konkursów - praca indywidualna z uczniem zdolnym - prowadzenie zajęć pozalekcyjnych - spotkania indywidualne w razie potrzeb - udział uczniów w konkursach - zaświadczenia i notatki W czasie stażu 7 Prowadzenie pomiaru dydaktycznego - badanie wyników nauczania języka angielskiego - kserokopia testu pomiaru, zaświadczenia, analiza sprawozdań W czasie stażu 8 Ewaluacja form i metod pracy - przeprowadzenie ankiet wśród uczniów uwzględniając ocenę zajęć z języka angielskiego. Dokonania procentowej analizy wyników ankiety. - Ankiety, analiza pisemna ankiet W czasie stażu 9 Samodzielne studiowanie literatury. - Zapoznanie się z publikacjami dotyczącymi zagadnień wychowawczych i dydaktycznych - śledzenie aktualności na portalach internetowych, - korzystanie z zasobów biblioteki, wyszukiwanie ciekawych nowości wydawniczych dotyczących między innymi aktywizujących metod pracy - spis lektur - recenzje W czasie stażu 10 Poszerzenie bazy dydaktycznej szkoły o pomoce do nauki języka angielskiego - nawiązanie współpracy z przedstawicielami wydawnictw oraz pozyskanie darmowych materiałów, podręczników, pomocy dydaktycznych - wykaz materiałów W czasie stażu Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej Rozp. §8 ust 2 pkt. 2 1 Wykorzystanie technologii komputerowej i informacyjnej w pracy pedagogicznej - samodzielne opracowanie materiałów do awansu zawodowego - korzystanie z komputerowych programów edukacyjnych - korzystanie z Internetu, przygotowywanie i opracowanie ankiet, testów, sprawdzianów, rozkładów materiału i konspektów techniką komputerową - cała dokumentacja procedury awansu zawodowego - adresy stron internetowych - przykładowe testy, sprawdziany ,rozkłady materiału, konspekty, ankiety, wyniki i analiza ankiet W czasie stażu 2 Lekcje języka angielskiego w pracowni komputerowej - prowadzenie zajęć w pracowni komputerowej z wykorzystaniem programów komputerowych, Internetu - propagowanie wśród uczniów portali poświęconych nauce języka angielskiego i zachęcanie ich do pogłębiania swojej wiedzy i powtarzania materiału przy użyciu internetu - scenariusze zajęć - notatka z przebiegu zajęć - adresy stron internetowych W czasie stażu 3 Przeprowadzenie konkursów z wykorzystaniem techniki komputerowej i Internetu - samodzielna praca ucznia z wykorzystaniem Internetu - korzystanie z internetu w celu przygotowania konkursów i dyplomów dla uczniów - materiały, dyplomy, zestawy pytań W czasie stażu 4 Doskonalenie warsztatu pracy - wzbogacenie własnego warsztatu pracy o pomoce dydaktyczne, ćwiczenia przygotowane za pomocą komputera - przykładowe ćwiczenia, W czasie stażu 5 Uczestnictwo w Europejskim Klubie Językowym „THE BIG CHALLENGE CLUB” - uczestnictwo uczniów w klubie językowym, prowadzenie przez uczniów korespondencji w języku angielskim przez internet z uczniami z innych szkół i krajów - przykłady korespondencji, W czasie stażu Umiejętność dzielenia się swoją wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć Rozp. §8 ust 2 pkt. 3 1 Prowadzenie zajęć otwartych z języka angielskiego - przygotowanie lekcji otwartej i zaproszenie zainteresowanych osób - scenariusz zajęć W czasie stażu 2 Opieka nad studentami odbywającymi praktykę pedagogiczną - pomoc przy opracowywaniu scenariuszy zajęć, prowadzenie lekcji w obecności praktykantów oraz obserwacja i omawianie lekcji prowadzonych przez studentów - potwierdzenie odbytych praktyk - konspekty W razie potrzeby 3 Dzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniem zawodowym z innymi - aktywny udział w doskonaleniu wewnątrzszkolnym - inicjowanie i koordynacja współpracy z nauczycielami języka angielskiego z innych szkół w ramach przygotowania i przeprowadzenia konkursu języka angielskiego - przekazywanie materiałów dydaktycznych bibliotece szkolnej (książki, podręczniki, ćwiczenia, kasety, płyty, plakaty, dodatkowe materiały tematyczne itp.) - wymiana doświadczeń z nauczycielami - potwierdzenie Dyrektora Szkoły - potwierdzenie organizatora konkursu - potwierdzenie bibliotekarza szkolnego - potwierdzenie Rok szkolny 2010/11/12 4 Dzielenie się wiedzą z zakresu awansu zawodowego nauczycieli - Opublikowanie w internecie planu rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego i mianowanego oraz sprawozdanie z planu rozwoju - publikacja w internecie W czasie stażu Realizacja zadań z §8 ust 2 pkt 4 1 Opracowanie i wdrożenie programu dotyczącego działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich (§8 ust 2 pkt 4 a) - opracowanie “Program wdrażania języka angielskiego na kółku językowym” - Opracowanie i wdrażanie „Program pracy indywidualnej o charakterze lingwistycznym dla uczniów ze specyficznymi trudnościami edukacyjnymi w zakresie dysleksji, dysgrafii, dysortografii i dyskalkulii” - opracowane programy W czasie stażu 2 Wykonywanie zadań doradcy metodycznego, egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej, eksperta komisji kwalifikacyjnej lub egzaminacyjnej dla nauczycieli ubiegających się o awans zawodowy, rzeczoznawcy do spraw programów nauczania, programów wychowania przedszkolnego, podręczników lub środków dydaktycznych, a w przypadku nauczycieli szkół artystycznych – także konsultanta współpracującego z Centrum Edukacji Artystycznej (§8 ust 2 pkt 4 b) - Uzyskanie tytułu egzaminatora egzaminu maturalnego z języka angielskiego - dyplom ukończenia szkolenia egzaminatora egzaminu maturalnego W czasie stażu 3 Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych (§8 ust 2 pkt 4 c) - organizacja rajdów, wycieczek i imprez klasowych i szkolnych - organizacja konkursów - praca z uczniem słabym - potwierdzenie dyrektora- W czasie stażu 4 Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawie nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami (§8 ust 2 pkt 4 e) - wspólna z uczniami pomoc na rzecz akcji charytatywnych - przygotowanie uczniów do udziału w życiu kulturalnym i korzystaniu z dóbr kultury: organizacja wyjść do kina, teatru, muzeum, wycieczki - integracja zespołu klasowego: imprezy klasowe, wycieczki, pomoc koleżeńska - społeczne prowadzenie zajęć pozalekcyjnych - współpraca z pedagogiem szkolnymi, nauczycielami (systematyczne spotkania, konsultacje, rozmowy) i poradnią PP (skierowanie na badania, opinie, konsultacje) - współpraca z biblioteka szkolną (rozbudzanie potrzeb czytelniczych) - podejmowanie działań z wydawnictwami w celu pozyskania podręczników dla uczniów z rodzin biednych - udział w pracach różnorodnych komisji : nadzorującej, egzaminacyjnej, konkursów przedmiotowych itp. - potwierdzenie dyrektora - karty wyjazdów - adnotacje w dzienniku - potwierdzenie pedagoga, nauczycieli - potwierdzenie o współpracy Poradni - potwierdzenie bibliotekarza - potwierdzenie dyrektora W czasie stażu, według potrzeb Umiejętność rozpoznawania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w ktorej nauczyciel jest zatrudniony Rozp. §8 ust 2 pkt 5 1 Rozpoznanie wybranych problemów edukacyjnych lub wychowawczych. Ustalenie i zastosowanie środków zaradczych - rozpoznawanie i zaspokajanie potrzeb edukacyjnych ucznia zdolnego - opis i analiza przypadku uczniów z dysleksją - opis i analiza działań - opis przypadku W czasie stażu Opracowała : Marta Bukała Plan zatwierdzono Podpis ...................................... ...................................... Wyświetleń: 91
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |