Katalog

Magdalena Skrobisz, 2015-09-04
Nowa Sucha

Język angielski, Konspekty

Hands and feet!– lekcja utrwalająca poznane słownictwo o częściach ciała.

- n +

Scenariusz zajęć z języka angielskiego


Temat: Hands and feet!– lekcja utrwalająca poznane słownictwo o częściach ciała


I. Charakterystyka grupy.
1. Poziom- początkujący
2. Liczba uczniów – 9
3. Wiek –7 lat
4. Ilość godzin języka angielskiego w tygodniu – 2 h
5. Organizacja klasy: Uczniowie siedzą parami.

II. Środki dydaktyczne: podręcznik Magdalena Appel, Joanna Zarańska, „Hello 1 – podręcznik do języka angielskiego dla szkoły podstawowej oraz zeszyt ćwiczeń, karteczki ze słownictwem i napisy, karty obrazkowe, płyta CD „Hello 1”, magnetofon, magnesy;

III. Treści programowe:
• Kształcenie umiejętności porozumiewania się;
• Kształcenie umiejętności rozumienia ze słuchu;
• Kształcenie umiejętności poprawnej wymowy;
• Kształcenie umiejętności pisania;
• Kształcenie umiejętności czytania;

IV. Zamierzone osiągnięcia:
Po zakończonych zajęciach uczeń:

- zna słowa: head, feet, fingers, eyes, nose, legs, octopus, monkey, spider, zebra, arms, face, teeth, hands, ears, hair, mouth;
- rozumie zwroty turn round, touch your mouth, look, hands up. Wash your face, go to sleep;;
- potrafi zaśpiewać piosenki: „A monster!Run!” and „Shake your head” „Snap and Tap”
- potrafi zadać pytanie o ilość : How many legs can you see?
- potrafi wyrecytować wierszyk „Wash your face”.
- utrwalił liczebniki od jednego do dziesięciu;


V. Formy pracy: praca indywidualna, w parach i zbiorowa;

VI. Metody pracy: imitacja chóralna i indywidualna usłyszanych dźwięków, chóralnie i indywidualnie głośne śpiewanie rymowanki, głośne śpiewanie piosenki;


Kolejne etapy:

PRZEBIEG ZAJĘĆ


1. WPROWADZENIE. Nauczyciel wita się z uczniami po angielsku i sprawdza listę obecności.
2. ROZGRZEWKA.
Wpólne śpiewanie i demonstrowanie czynności podczas piosenki „A monster!Run!” and „Shake your head”.

2.LEKCJA WŁAŚCIWA

a. Uczniowie otwierają podręcznik na stronie 34 i wspólnie wykonują zadanie 1, dotyczące części ciała ( head, feet, fingers, eyes, nose, legs). Do tablicy przypięte są karty obrazkowe i różne podpisy. Uczniowie wspólnie wybierają odpowiedni podpis najpierw na tablicy a później samodzielnie wykonują to zadanie w podręcznikach.
b. zadanie 2, w którym na podstawie nagrania numerują w odpowiedniej kolejności obrazki. Utrwalenie zwrotów: turn round, touch your mouth, look, hands up, wash your face, go to sleep;
c. Zadanie numer 3. Uczniowie zgadują ukryte obrazki ze zwierzętami i chórem wymieniają zwierzątka przedstawione na rysunkach: octopus, monkey, spider, zebra. Następnie nauczyciel przypina do tablicy karty obrazkowe przedstawiające te zwierzęta. Uczniowie mają za zadanie odnaleźć podpisy, które są ukryte w obrazku węża i przepisać je poprawnie. Każde ze zwierząt zostaje opisane przez uczniów zgodnie z pytaniami nauczyciela: How many legs? How many arms? What colour is it? itp.
d. Następnie uczniowie wstają z miejsc, i wspólnie śpiewamy piosenkę „Snap and Tap” oraz recytują wierszyk „Wash your face” z pomocą płyty CD.
e. Następnie rozkładamy na dywanie wszystkie karty obrazkowe z poznanymi słowami i utrwalamy je grając w „ What’s missing?” Jeden uczeń zakrywa oczy na polecenie „close your eyes” a drugi uczeń zabiera jedną z leżących kart. Zadaniem pierwszego ucznia jest odgadnąć która karta zniknęła. Czynność tą powtarzamy dowolną ilość razy.

3. Podsumowanie:
Wspólnie śpiewamy piosenkę „How many legs can you see?”

4.Praca domowa: Zadanie z zeszytu ćwiczeń strona 17.
Podsumowanie pracy uczniów na zajęciach


Opracowała i przeprowadziła



Wyświetleń: 123


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.