|
|
Katalog Magdalena Skrobisz, 2015-09-04 Nowa Sucha Język angielski, Konspekty Hands and feet!– lekcja utrwalająca poznane słownictwo o częściach ciała.Scenariusz zajęć z języka angielskiego Temat: Hands and feet!– lekcja utrwalająca poznane słownictwo o częściach ciała I. Charakterystyka grupy. 1. Poziom- początkujący 2. Liczba uczniów – 9 3. Wiek –7 lat 4. Ilość godzin języka angielskiego w tygodniu – 2 h 5. Organizacja klasy: Uczniowie siedzą parami. II. Środki dydaktyczne: podręcznik Magdalena Appel, Joanna Zarańska, „Hello 1 – podręcznik do języka angielskiego dla szkoły podstawowej oraz zeszyt ćwiczeń, karteczki ze słownictwem i napisy, karty obrazkowe, płyta CD „Hello 1”, magnetofon, magnesy; III. Treści programowe: • Kształcenie umiejętności porozumiewania się; • Kształcenie umiejętności rozumienia ze słuchu; • Kształcenie umiejętności poprawnej wymowy; • Kształcenie umiejętności pisania; • Kształcenie umiejętności czytania; IV. Zamierzone osiągnięcia: Po zakończonych zajęciach uczeń: - zna słowa: head, feet, fingers, eyes, nose, legs, octopus, monkey, spider, zebra, arms, face, teeth, hands, ears, hair, mouth; - rozumie zwroty turn round, touch your mouth, look, hands up. Wash your face, go to sleep;; - potrafi zaśpiewać piosenki: „A monster!Run!” and „Shake your head” „Snap and Tap” - potrafi zadać pytanie o ilość : How many legs can you see? - potrafi wyrecytować wierszyk „Wash your face”. - utrwalił liczebniki od jednego do dziesięciu; V. Formy pracy: praca indywidualna, w parach i zbiorowa; VI. Metody pracy: imitacja chóralna i indywidualna usłyszanych dźwięków, chóralnie i indywidualnie głośne śpiewanie rymowanki, głośne śpiewanie piosenki; Kolejne etapy: PRZEBIEG ZAJĘĆ 1. WPROWADZENIE. Nauczyciel wita się z uczniami po angielsku i sprawdza listę obecności. 2. ROZGRZEWKA. Wpólne śpiewanie i demonstrowanie czynności podczas piosenki „A monster!Run!” and „Shake your head”. 2.LEKCJA WŁAŚCIWA a. Uczniowie otwierają podręcznik na stronie 34 i wspólnie wykonują zadanie 1, dotyczące części ciała ( head, feet, fingers, eyes, nose, legs). Do tablicy przypięte są karty obrazkowe i różne podpisy. Uczniowie wspólnie wybierają odpowiedni podpis najpierw na tablicy a później samodzielnie wykonują to zadanie w podręcznikach. b. zadanie 2, w którym na podstawie nagrania numerują w odpowiedniej kolejności obrazki. Utrwalenie zwrotów: turn round, touch your mouth, look, hands up, wash your face, go to sleep; c. Zadanie numer 3. Uczniowie zgadują ukryte obrazki ze zwierzętami i chórem wymieniają zwierzątka przedstawione na rysunkach: octopus, monkey, spider, zebra. Następnie nauczyciel przypina do tablicy karty obrazkowe przedstawiające te zwierzęta. Uczniowie mają za zadanie odnaleźć podpisy, które są ukryte w obrazku węża i przepisać je poprawnie. Każde ze zwierząt zostaje opisane przez uczniów zgodnie z pytaniami nauczyciela: How many legs? How many arms? What colour is it? itp. d. Następnie uczniowie wstają z miejsc, i wspólnie śpiewamy piosenkę „Snap and Tap” oraz recytują wierszyk „Wash your face” z pomocą płyty CD. e. Następnie rozkładamy na dywanie wszystkie karty obrazkowe z poznanymi słowami i utrwalamy je grając w „ What’s missing?” Jeden uczeń zakrywa oczy na polecenie „close your eyes” a drugi uczeń zabiera jedną z leżących kart. Zadaniem pierwszego ucznia jest odgadnąć która karta zniknęła. Czynność tą powtarzamy dowolną ilość razy. 3. Podsumowanie: Wspólnie śpiewamy piosenkę „How many legs can you see?” 4.Praca domowa: Zadanie z zeszytu ćwiczeń strona 17. Podsumowanie pracy uczniów na zajęciach Opracowała i przeprowadziła Wyświetleń: 123
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |