![]() |
![]() |
Katalog Mariola Kubiaczyk, 2015-08-03 Doruchów Lekcja wychowawcza, Scenariusze Jak przygotować się do egzaminu gimnazjalnego?Temat: Jak przygotować się do egzaminu gimnazjalnego? Założenia ogólne: Typ szkoły: gimnazjum Czas trwania lekcji: 45 min Cele lekcji: Uczeń: poznaje zasady stosowania mnemotechniki, wie jak wykonać podstawowe ćwiczenia z zakresu kinezjologii edukacyjnej, umie samodzielnie sporządzić notatkę w formie mapy mózgu wie jak sobie poradzić ze stresem Metody pracy: wykład, pogadanka, praca w grupach Przebieg lekcji: Opierając się na wiedzy o budowie mózgu nauczyciel przedstawia trzy metody ułatwiające przygotowanie się do egzaminu I. Mnemotechnika – metoda „ulepszająca” pamięć Uczniowie biorą udział w krótkim teście na trwałość pamięci, a następnie dzielą się swoimi spostrzeżeniami: ile słów zapamiętali z początku, końca i środka listy oraz jakie to były słowa (powtarzające się, wyraźnie nie pasujące do pozostałych) Mini – wykład nauczyciela - Co zrobić, aby zapamiętać nowe informacje w sposób trwały? zasada skojarzeń – nowe informacje muszą kojarzyć się z czymś, co dobrze jest nam znane inność – informacje, które wyróżniają się w jakiś sposób łatwo zapadają w pamięć wizualizacja – wyobrażenie sobie przedmiotu wraz z towarzyszącym mu dźwiękiem, zapachem, smakiem efekt początku i końca, podczas których pamięć działa bardzo efektywnie – organizowanie krótkich (45min) okresów uczenia się z wieloma przerwami rysunek i kolor – jako czynniki wspomagające pamięć II. Przeprowadzenie ćwiczeń kinezjologicznych akumulator – zalecany po wyczerpującym wysiłku i pracy przy komputerze; pogłębia oddychanie, zwiększa dostawę tlenu pozycja Cooka – zmniejsza produkcję adrenaliny, wycisza, uspokaja słoń – poprawia koncentrację, ułatwia formułowanie myśli, zapamiętywanie cyfr leniwe ósemki – obniżają poziom stresu, ułatwiają przypomnienie sobie wiadomości punkty na myślenie – pobudzają przypływ krwi przez tętnice szyjne, łagodzą objawy zmęczenia III. Sporządzenie notatki w postaci mapy mózgu. Zasady: główne zagadnienie umieszczone jest w środku i w jakiś sposób wyróżnione od centralnego tematu odchodzą główne słowa – klucze pisane dużymi literami na liniach każda linia jest połączona z następną niosącą znów jedno słowo – klucz elementy ułatwiające zapamiętanie które można dodać do map umysłowych to: kolor, strzałki, symbole, figury geometryczne, rysunki Praca w grupach: Uczniowie otrzymują charakterystyki trzech miejscowości. W oparciu o nie mają sporządzić notatkę. Wyświetleń: 469
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |