AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Iwona Opas, 2015-09-04
Racibórz

Sztuka, Konspekty

Scenariusz zajęć z rewalidacji przez sztukę w szkole przysposobiajcej do pracy.

- n +


SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Z REWALIDACJI PRZEZ SZTUKĘ

dla kl. II/III Pc


Temat: Kształtowanie wyobraźni i inwencji twórczej
– Podstawy tworzenia świec

Prowadząca: Iwona Opas

Data: 30.01.2015
Kl. I Pa
Czas trwania zajęć: 2x45 min


Cel główny: Rozwijanie wyobraźni i inwencji twórczej poprzez zastosowanie techniki tworzenia świec.

Cele szczegółowe:
Uczeń:
zna i stosuje zasady bezpiecznej pracy podczas tworzenia świeczek
zna podstawowe materiały i narzędzia niezbędne do produkcji świeczek
zna kolejne etapy tworzenia świeczek
odkrywa własne możliwości twórcze
potrafi roztopić i zabarwić parafinę
potrafi przymocować knot do formy
potrafi wykonać świeczkę

Metody pracy: pogadanka, pokaz, metoda praktycznego działania

Formy pracy: indywidualna

Środki dydaktyczne: grill elektryczny, blaszka, plastikowe pojemniki do topienia parafiny, formy plastikowe i sylikonowe, olej, pędzle, parafina, knoty, barwniki, wykałaczki, plastelina, gumki recepturki.

Przebieg zajęć:

1. Podanie i objaśnienie tematu oraz celu zajęć.
2. Przygotowanie miejsca pracy.
3. Omówienie zasad BHP.
4. Rozgrzanie grilla elektrycznego.
5. Przygotowanie pojemników z parafiną.
6. Topienie i barwienie parafiny na różne kolory (przypomnienie zasad łączenia kolorów podstawowych w celu uzyskania pochodnego).
7. Natłuszczenie olejem wybranych przez siebie form plastikowych np. walec, stożek, kwadrat, gwiazda.
8. Mocowanie knotów w wybranych formach plastikowych.
9. Odlewanie roztopionej parafiny kolorowymi warstwami zachowując zasadę stygnięcia.
10. Mocowanie knotów w wybranych foremkach sylikonowych np. anioł, szyszka, świerk, ptak, ślimak, misiu.
11. Odlewanie roztopionej parafiny (np. dwoma kolorami) zachowując przy tym krótką zasadę stygnięcia.
12. Wyciąganie z foremek wystudzonych świeczek
13. Wyrównanie nożykiem podstawy świeczek z pomocą nauczyciela.
14. Porządkowanie miejsca pracy.
15. Omówienie efektów pracy oraz zaangażowania uczniów w proces twórczy.


Iwona Opas
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 148


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.