AWANS INFORMACJE Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Monika Fronia, 2015-09-04
Łódź

Zajęcia przedszkolne, Plany pracy

Plan pracy na kwiecień dla 3,4 latków.

- n +

PLAN PRACY
WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ
W GRUPIE I

KWIECIEŃ 2015

Opracowała:
Monika Fronia

PODST.
PRO
GRAMOWA

CELE OGÓLNE

CELE OPERACYJNE

SYTUACJE EDUKACYJNE
MONITORING
REALIZACJI
3.1
3.3
9.1
9.2
 Poznawanie zwyczajów odnoszących się do tradycji Świąt Wielkanocnych.  Opowiada o Świętach Wielkanocnych oraz wskazuje na ilustracji i nazywa wybrane świąteczne zwyczaje.

 Wykonuje dekoracje świąteczne zgodnie z poleceniem nauczyciela.

 Wymienia i wybiera spośród przygotowanych obrazki z produktami, które są potrzebne do przygotowania święconki.

 Dzieli się wrażeniami ze Świąt Wielkanocnych spędzonych w swoim domu  Zabawa integracyjna. „Pasterz szuka baranka”
 Zapoznanie z wierszem „Wielkanocne zwyczaje” .
 Rozmowa na podstawie doświadczeń dzieci oraz ilustracji „Już niedługo święta” .
 Zabawy muzyczno-ruchowe „Kolorowe kurczątka”.
 Malowanie farbami plakatowymi „Pisanki”.
 Zabawa dydaktyczna. „Co zając Tup włożył do koszyczka?”
 Praca plastyczna „Koszyk wielkanocny” z wykorzystaniem gotowych elementów.
 Zabawa orientacyjno-porządkowa „Śmigus dyngus”.
4.2
13.1
13.3  Rozwijanie umiejętności przeliczania oraz porządkowania zbiorów .
 Przeliczanie elementów zbioru z wykorzystaniem liczebników głównych.
 Klasyfikowanie elementów pod względem wielkości i koloru.
 Porównuje liczebność zbiorów używając określeń: tyle samo, więcej, mniej.  Zabawa dydaktyczna z elementem liczenia – rozkładanie po tyle samo. „Jajka w gniazdach”
 Zabawa dydaktyczna „Na wiosennej łące”. Klasyfikowanie pod względem koloru i wielkości, przeliczanie zbiorów kwiatów.
 Zabawa ruchowa z elementem liczenia. „Kura znosi jajka”
1.1
1.2
5.3
5.4
6.5
 Kształtowanie prawidłowej postawy ciała i zwinności podczas różnorodnych ćwiczeń z woreczkiem.  Chodzi z woreczkiem na głowie.
 Chwyta woreczek stopami.
 Rzuca woreczkiem do celu.
 Przerzuca woreczek przed sobą z ręki do ręki zachowując prawidłową postawę ciała.
 Zestaw ćwiczeń porannych wg K.Wlaźnik
 Zestaw ćw. gimnastycznych wg.K.Wlaźnik
 Zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym i sali.
 Spacery po najbliższej okolicy.
3.3
3.4
8.1
9.1
10.1
10.2
 Propagowanie postawy proekologicznej – szacunku i ochrony przyrody.
 W oparciu o wiadomości zdobyte na zajęciach wypowiada się na temat znaczenia pracy pracownika służb komunalnych.
 W trakcie zabawy dydaktycznej dokonuje prawidłowej segregacji śmieci.
 Pod nadzorem nauczyciela wykonuje proste zabawki z nieużytków.
 Śpiewa wybrane piosenki o tematyce ekologicznej.  Słuchanie opowiadania czytanego przez N. pt. Śmieciarz; wyjaśnienie znaczenia pracy pracownika służb komunalnych dla środowiska społecznego i przyrodniczego.
 Zabawa ruchowa bieżna „Śmieciarki przy pracy”.
 Opowiadanie historyjki obrazkowej „Na śmieciarce”.
 Zabawa dydaktyczna „Segregujemy śmieci”.
 Udział w IV Wiosennym Tygodniu Promocji Zdrowia pod hasłem „Aby zdrowym być w czystym świecie trzeba żyć”
 Wykonanie zabawek „ekologicznych” z nieużytków . Wystawa prac w Bibliotece Rejonowej Nr 2
 Przegląd piosenek i wierszy o tematyce ekologicznej w Klubie Osiedlowym z udziałem zaproszonych gości.
 Spotkanie na terenie przedszkola z przedstawicielami oczyszczalni ścieków.
 Zorganizowanie III Międzyprzedszkolnej Olimpiady Wiedzy Ekologicznej.
 Spacer z rodzinami wychowanków w ekologicznych strojach promujących ekologiczny styl życia.
3.1
3.3
3.4
6.2
8.1

 Utrwalenie podstawowych zasad bezpiecznego przechodzenia przez jezdnię.  Wskazuje na ilustracji nazywa wybrane pojazdy oraz miejsca przeznaczone dla pieszych i rowerzystów.
 Wypowiada się na temat zasad bezpiecznego poruszania się
na ulicy pod opieką dorosłych i demonstruje je.
 Podczas zabawy ruchowej prawidłowo reaguje na hasło podane przez nauczyciela: „światło czerwone”, „światło zielone”.  Rozmowa przy ilustracji „Ulica”. Rozpoznawanie i nazywanie pojazdów na ulicy.
 Słuchanie bajki Urszuli Piotrowskiej Na ulicy.
 Nauka rymowanki „Czerwone – stój, zielone – idź”.
 Zabawa orientacyjno-porządkowa. „Pojazdy i przechodnie”
 Ćwiczenia ortofoniczne w oparciu
o wiersz Patrycji Siewiery-Kozłowskiej
Na ulicy.
 Wypowiedzi dzieci w oparciu o wysłuchany wiersz Iwony Salach Idę do przedszkola.
 Nauka piosenki „Przechodzenie przez ulicę”.

KONTAKTY ZE ŚRODOWISKIEM:
1. Rozmowy indywidualne z rodzicami w miarę potrzeb.
2. Wyjście do groty solnej.
3. Zabawy w sali zabaw HIPCIO.
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 214


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.