Katalog Elżbieta Modrzejewska, 2015-07-27 Brzozów Język polski, Konspekty Konspekt lekcji języka polskiego dla klasy VI. Piszemy list otwarty - apel.Konspekt lekcji języka polskiego w klasie VI TEMAT LEKCJI: Piszemy list otwarty na temat „Szanujmy chleb” CELE OGÓLNE: 1.Usystematyzowanie wiadomości dotyczących różnych rodzajów listów. 2.Poznanie cech listu otwartego. 3.Zredagowanie przykładowego listu otwartego. 4.Zwrócenie uwagi na ugruntowaną w polskich tradycjach ludowych wartość chleba. CELE SZCZEGÓŁOWE/ OPERACYJNE: Uczeń: •Rozróżnia list prywatny, oficjalny i otwarty. •Zna cechy stylu oficjalnego. •Tworzy list otwarty na wskazany temat z dbałością o kompozycję, poprawność językową, ortograficzną i interpunkcyjną. •Zachowuje właściwy układ graficzny listu. •Stosuje i poprawnie zapisuje zwroty grzecznościowe. •Nadaje listowi formę wezwania do udziału w akcji „Szanujmy chleb”. •Dobiera argumenty popierające akcję. •Współpracuje w grupie. •Rozumie znaczenie wartości chleba w polskich tradycjach ludowych. METODY: pogadanka heurystyczna, instruktaż, zajęcia praktyczne (ćwiczenia redakcyjne, korzystanie z wzoru listu otwartego) FORMY: praca z całą klasą, praca w grupach ŚRODKI DYDAKTYCZNE: zeszyt, zeszyt ćwiczeń Między nami cz. 2 (GWO), schemat na tablicy, przykładowy wzór listu otwartego(ćw. 1, str 20), kserokopia z dodatkowymi ćwiczeniami PRZEBIEG LEKCJI: I CZĘŚĆ WSTĘPNA 1.Czynności organizacyjne. 2.Omówienie celów lekcji. 3. Zapisanie tematu. 4.Powtórzenie dotychczasowej wiedzy na temat listu prywatnego i oficjalnego (ćwiczenia) 5.Narysowanie na tablicy schematu przedstawiającego podział listów na tradycyjne oraz elektroniczne, nieoficjalne, oficjalne i otwarte. II CZĘŚĆ GŁÓWNA Wprowadzenie nowych wiadomości: 1.Przedstawienie przykładu listu otwartego (zeszyt ćwiczeń str 20). 2.Rozmowa na temat układu graficznego, treści i cech stylu tego listu. Zajęcia praktyczne: 3.Podanie tematu listu otwartego. 4.Praca w 4-5 osobowych grupach – zbieranie pomysłów na argumenty zachęcające adresata (mieszkańców naszej miejscowości) do włączenia się w akcję „Szanujmy chleb”. 5.Prezentacja pracy przez uczniów. Wybranie najlepszych pomysłów. Ustna ocena pracy uczniów w grupach. 6. Wspólne redagowanie listu otwartego – zapisanie na tablicy i w zeszytach. III CZĘŚĆ KOŃCOWA 1.Podsumowanie lekcji (utrwalenie nowych wiadomości i sprawdzenie czy uczniowie najsłabsi potrafią wskazać w zredagowanej pracy cechy listu otwartego). 2. Podanie pracy domowej: a) dla wszystkich - ćw. 2a,c; str 21 w zeszycie ćwiczeń b) dla chętnych - Obmyśl i zapisz na kartce 3-5 przykładów problemów, których mógłby dotyczyć list otwarty skierowany do uczniów naszej szkoły. Scenariusz opracowała: Elżbieta Modrzejewska Wyświetleń: 488
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |