Katalog

Ela Pinkawa , 2015-07-22
Rybarzowice

Język angielski, Plany rozwoju zawodowego

Plan rozwoju zawodowego na nauczyciela dyplomowanego.

- n +

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO
realizowany od 01.09.2011. do 31.05.2014.

mgr Elżbieta Pinkawa
nauczyciel mianowany

ZESPÓŁ SZKOŁY PODSTAWOWEJ IM. BOLESŁAWA CHROBREGO
I GIMNAZJUM NR 3 w RYBARZOWICACH


I. ZADANIA ORGANIZACYJNE

L.P. ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN REALIZACJI UWAGI,
DOWODY REALIZACJI
1. Poznanie procedur awansu zawodowego ze szczególnym uwzględnieniem stopnia awansu zawodowego na nauczyciela dyplomowanego .
1. Analiza przepisów prawa oświatowego, dotyczących awansu zawodowego:
( korzystanie z czasopism, Internetu, publikacji)
- Ustawa Karta Nauczyciela z dnia 26 stycznia 1982 r.
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 3 sierpnia 2000 r.
w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli
( Dz. U. nr 70 poz. 825) - ze zmianami z 2002 r. ( Dz. U. nr 82 poz. 744 )
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dn.1 grudnia 2004r. ze zmianami z dn.14 listopada 2007r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli.
2. Sformułowanie wniosku o rozpoczęcie stażu.
3. Opracowanie i złożenie planu rozwoju zawodowego na stopień nauczyciela dyplomowanego.
4. Pogłębianie wiedzy na temat awansu zawodowego poprzez systematyczne zapoznawanie się z materiałami publikowanymi na stronach «Głosu Nauczycielskiego», MENiS, www.profesor.pl, oraz www.literka.pl .
Sierpień/wrzesień 2011
2. Poznanie zasad funkcjonowania i organizacji pracy szkoły.
Analiza dokumentacji szkolnej :

- Statut ZSPiG nr 3w Rybarzowicach
- Program Wychowawczy Szkoły
- Program Profilaktyczny Szkoły
- Wewnątrzszkolne Zasady Oceniania
- Plan Pracy Szkoły
- Harmonogram imprez i uroczystości szkolnych
Wrzesień 2011
3. Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją jej celów.
Aktywne uczestniczenie w pracach Rady Pedagogicznej, zespołów powołanych do realizacji zadań ogólnoszkolnych
Okres stażu


4. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego Gromadzenie dokumentów w formie:
 zaświadczeń
 świadectw
 planów pracy
 regulaminów
 scenariuszy
 konspektów
 programów
 zdjęć Okres stażu Zebrana dokumentacja
5. Przygotowanie projektu sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego. Analiza dokumentów.
Opis realizacji planu.
Czerwiec, 2014 Przygotowanie projektu sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego.
6. Złożenie wniosku o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego.  Uzyskanie oceny dorobku zawodowego.
 Złożenie wniosku i dokumentacji . Czerwiec, 2014 Poprawnie sformułowany wniosek o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego.


ZADANIA WYNIKAJĄCE Z ROZPORZĄDZENIA
§8 ust.2 pkt. 1
Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły.

L.P. ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN REALIZACJI UWAGI,
DOWODY REALIZACJI
1. Rozwijanie umiejętności językowych uczniów celem podwyższenia jakości pracy szkoły.  Zorganizowanie dodatkowych zajęć przygotowujących uczniów do egzaminu gimnazjalnego z języka angielskiego.
 Pomoc uczniom słabym-prowadzenie cotygodniowych konsultacji dla uczniów mających kłopoty w nauce języka angielskiego.
 Prowadzenie lekcji z wykorzystaniem metod aktywnych oraz wdrażanie uczniów do pracy metodą projektu.
Okres stażu
2. Uczestnictwo w realizacji ogólnoszkolnych zadań edukacyjnych nauczanie przedmiotu z utrzymaniem integralności wiedzy, umiejętności i wychowania.
 Realizacja programu nauczania z języka angielskiego
Okres stażu
3. Opieka nad pracownią językową  zagospodarowanie klasy
 systematyczny nadzór nad wystrojem klasy Okres stażu
4. Doskonalenie warsztatu i metod pracy pedagogicznej.  Aktywny udział we wszystkich formach doskonalenia mających na celu doskonalenie warsztatu i metod pracy.
 Uczestnictwo w :
warsztatach metodycznych, konferencjach
metodycznych , kursach specjalnych ,
szkoleniach Rady Pedagogicznej,
 Współpraca z doradcą metodycznym.
 Systematyczny udział w szkoleniach dotyczących pracy dydaktycznej i wychowawczej prowadzonych w ramach WDN i innych, adekwatnych do potrzeb nauczyciela i szkoły.
 Opieka nad klasopracownią języka angielskiego, przygotowywanie wraz z uczniami plakatów tematycznych, pozyskiwanie materiałów dydaktycznych i pomocy (słowników, gier)m.in. dzięki współpracy z wydawnictwem Oxford, Longman, Express Publishing
 poszerzenie wiedzy z zakresu pracy z uczniem o specyficznych problemach edukacyjno — wychowawczych
 Samodzielne studiowanie literatury fachowej, korzystanie z Internetu
 Stosowanie różnych metod i technik nauczania w tym metod aktywizujących w celu efektywniejszego wykorzystania czasu, osiągania celów oraz uatrakcyjnienia lekcji.
 Przygotowanie pomocy dydaktycznych dostosowanych do aktualnego programu nauczania.
Okres stażu

5. Analiza własnych działań edukacyjnych i wykorzystanie ich w dalszej pracy.  Ewaluacja postaw oraz doskonalenie cech
w zakresie odpowiedzialności i dyscypliny
pracy i jakości komunikacji interpersonalnej
(Przeprowadzenie badań ankietowych wśród
uczniów dotyczących oceny pracy
nauczyciela anglisty i wychowawcy.)
Okres stażu

6. Obserwacja i analiza pracy uczniów .  Opracowanie programu wychowawczego na dany rok szkolny.
 Gromadzenie informacji o uczniach i wychowankach, poznanie ich sytuacji rodzinnych.
 Analiza postępów w nauce uczniów i wychowanków.
 Analiza zachowania uczniów na terenie szkoły i poza nią.
Okres stażu

7. Dodatkowa praca dydaktyczne, wychowawcza lub opiekuńcza na rzecz szkoły  prowadzenie zajęć pozalekcyjnych;
 organizacja i udział w wyjazdach,
 organizacja uroczystości szkolnych Okres stażu

8. Pełnienie dodatkowych funkcji w szkole, podejmowanie dodatkowych zadań  Praca w zespołach nadzorujących przeprowadzenie sprawdzianu po szkole podstawowej i egzaminu gimnazjalnego
 Sprawdzenie prac uczniów po przeprowadzonych w szkole próbnych egzaminach z języka angielskiego
 Opracowanie i sprawdzanie testu poziomującego z języka angielskiego po klasie 6 SP Okres stażu
9. Bieżące ocenianie realizacji planu rozwoju zawodowego.  Samoocena.
 Formułowanie wniosków do dalszej pracy celem efektywnej realizacji wyznaczonych zadań i założonych celów
Okres stażu


§8 ust. 2 pkt 2
Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej
1. Analiza możliwości wykorzystania technologii informacyjnej i komunikacyjnej  Korzystanie z komputerowych baz danych oraz z zasobów Internetu, stworzenie wykazu stron szczególnie przydatnych dla uczących się i nauczycieli j. angielskiego oraz wychowawców.
 Poszerzanie wiedzy i umiejętności poprzez udział w dostępnych szkoleniach z zakresu stosowania technologii informacyjnej.(np. obsługa programu Excel, kursy e- learningowe)
 Zdobycie umiejętności tworzenia prezentacji multimedialnej, samodzielne przygotowanie prezentacji na wybrany temat, pomoc uczniom w przygotowaniu prezentacji (np. przy projektach edukacyjnych) Okres stażu
zaświadczenia z kursu, samodzielnie przygotowane materiały

2. Praktyczne zastosowanie technologii informacyjnej i komunikacyjnej w codziennej pracy nauczyciela  Przygotowywanie pomocy dydaktycznych, sprawdzianów, kart pracy, dyplomów, ankiet, zaproszeń, scenariuszy itd. z wykorzystaniem komputera.
 Prowadzenie dokumentacji nauczyciela-wychowawcy w formie elektronicznej, dokumentowanie realizacji planu
 Prowadzenie wybranych zajęć w pracowni komputerowej z wykorzystaniem komputerowych programów edukacyjnych słowników multimedialnych oraz projekcje filmów w oryginalnej wersji językowej.
 Wykorzystanie drukarki i skanera w codziennej pracy Okres stażu
prace uczniów, notatki
3. Wykorzystanie Internetu jako źródła informacji  Aktywny udział w życiu portali edukacyjnych i nauczycielskich, publikacja własnych materiałów.
 Wykorzystanie publikacji internetowych w celu pogłębiania wiedzy na tematy zw. z oświatą, przepisami prawa, wyszukiwania informacji o krajach anglojęzycznych oraz poszukiwania nowych, ciekawych pomysłów do pracy.
 Wykorzystanie skrzynki e-mail do kontaktów z rodzicami, innymi nauczycielami, wydawnictwami, organizatorami akcji i konkursów itd.
 Nawiązywanie za pośrednictwem Internetu kontaktu z innymi szkołami celem wymiany doświadczeń i podjęcia współpracy.
Okres stażu


§8 ust.2 pkt 3
Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć.
1. Współpraca w ramach Zespołu Nauczycieli Języków Obcych, Rady Pedagogicznej i Zespołu Wychowawczego.  Pełnienie funkcji członka zespołu, konsultacje z nauczycielami j. obcych.

 Prowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli języków obcych i innych zainteresowanych, w szczególności dla nauczycieli stażystów i kontraktowych.
 Obserwowanie zajęć prowadzonych przez innych nauczycieli i omawianie ich.
 Opracowanie i udostępnienie do wykorzystania w szkolnej bibliotece własnych materiałów scenariuszy zajęć, testów i ankiet.
 Regularny udział w spotkaniach Zespołu Nauczycieli Języków Obcych.
 Współpraca z innymi nauczycielami w tworzeniu scenariuszy, wspólnych projektów, organizacji konkursów itp.
Okres stażu

2. Udział w tworzeniu WSO.  Opracowanie przedmiotowego systemu oceniania z języka angielskiego po konsultacji z drugim nauczycielem języka angielskiego. Okres stażu
Szczegółowe kryteria oceniania z języka angielskiego
3. Upowszechnianie i promocja własnych doświadczeń, metod i form pracy.  Publikacja planu rozwoju zawodowego, scenariusza uroczystości szkolnej i własnych opracowań na portalu edukacyjnym. Okres stażu Zaświadczenie o publikacji
Wykaz stron www

REALIZACJA CO NAJMNIEJ TRZECH ZADAŃ WYSZCZEGÓLNIONYCH W §8 ust.2 pkt 4
§8 ust.2, pkt 4a
Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich
1. Opracowanie i wdrożenie planów pracy wychowawczej.  Opracowanie planów pracy wychowawczej zgodnych z hasłami przewodnimi zawartymi w programie wychowawczym szkoły. 2008/09
2009/10
2010/11 Plany pracy wychowawczej
2. opracowanie programu ‘Culture clip’ dla uczniów klas gimnazjalnych
 stworzenie programu zawierającego elementy kultury o krajach anglojęzzycznych
program i konspekty lekcji drugi rok stażu
3. Opracowanie i wdrożenie planu pracy z uczniem z porażeniem mózgowym.  Rozpoznanie specyfiki problemu i dostosowanie wymogów do potrzeb ucznia . Okres stażu Plan pracy
4. Dostosowywanie programu nauczania do indywidualnych możliwości uczniów i warunków nauczania.  Kontakt z pedagogiem szkolnym, wyłonienie uczniów posiadających orzeczenia PPP, dostosowanie wymagań. Okres stażu potwierdzenie


§8, ust. 2, pkt 4b
Wykonywanie zadań doradcy metodycznego, egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej, eksperta komisji kwalifikacyjnej lub egzaminacyjnej dla nauczycieli ubiegających się o awans zawodowy, rzeczoznawcy do spraw programów nauczania, programów wychowania przedszkolnego, podręczników lub środków dydaktycznych
1. Uzyskanie kwalifikacji egzaminatora OKE- egzamin gimnazjalny  Udział w kursie na egzaminatora, uzyskanie uprawnień.
 Wykorzystanie zdobytych kompetencji podczas pracy przy poprawie prac egzaminacyjnych oraz przy przygotowywaniu uczniów do egzaminu. Okres stażu Kopia dokumentu potwierdzającego kwalifikacje

§8 ust. 2 pkt 4c
Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych
1. Przeprowadzenie testu języka angielskiego badającego kompetencje językowe uczniów kończących kl. 6SP celem zdiagnozowania poziomu zaawansowania  Opracowanie testu i przeprowadzenie wśród chętnych uczniów.
 Analiza wyników i podział uczniów na grupy ze względu na stopień zaawansowania. Czerwiec 2012
Czerwiec 2013
Czerwiec 2014 Test, analiza i wnioski
2. opracowanie programu ‘Culture clip’ dla uczniów klas maturalnych
 stworzenie programu zawierającego elementy kultury o krajach anglojęzzycznych
program i konspekty lekcji pierwszy rok stażu
3. Opracowanie i wdrożenie planu pracy z uczniem z porażeniem mózgowym.  Rozpoznanie specyfiki problemu i dostosowanie wymogów do potrzeb ucznia . Okres stażu Plan pracy
4. Dostosowywanie programu nauczania do indywidualnych możliwości uczniów i warunków nauczania.  Kontakt z pedagogiem szkolnym, wyłonienie uczniów posiadających orzeczenia PPP, dostosowanie wymagań. Okres stażu potwierdzenie
5. organizowanie konkursów przedmiotowych
 podniesienie motywacji uczniów i zainteresowanie przedmiotem Okres stażu materiały konkursowe i wyniki konkursów
6. współorganizacja ‘Dnia Języków Obcych’ w szkole

 zapoznanie uczniów z kulturą innych krajów
Wrzesień 2011/2012/2013
plan przebiegu imprezy
7.
prowadzenie zajęć pozalekcyjnych dla uczniów klas gimnazjalnych ‘Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego’

 zapoznanie uczniów z procedurą egzaminacyjną i z technikami egzaminacyjnymi
Okres stażu
konspekty lekcji, dziennik stworzony na potrzebę zajęć
8. organizowanie pomocy dla uczniów potrzebujących
 zapewnianie potrzebującym uczniom dostępu do materiałów dydaktycznych

Okres stażu
pozyskane podręczniki
9. Aktywny udział w pracach organów szkoły związanych z realizacją jej podstawowych funkcji i wynikających z nich zadań opiekuńczo-wychowawczych.  Udział wraz z klasą w konkursie na Współgospodarza Szkoły, promowanie samorządności i osiągnięć wychowanków poprzez pomoc w organizacji uroczystości szkolnych i rywalizacji z innymi klasami w konkursie.
 Coroczny udział wraz z klasą w akcji świątecznej „Chodzenie po Tomie” – składanie życzeń bożonarodzeniowych mieszkańcom miejscowości.
Cały okres stażu


Grudzień 2011/2012/2013

§ 8 ust.2 pkt 4e
Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami
1. pełnienie roli opiekuna praktyk studenckich  pomoc merytoryczna i wymiana doświadczeń
zaświadczenia w trakcie trwania stażu
2.
współpraca z wydawnictwami Oxford i Longman  pozyskiwanie dodatkowych pomocy dydaktycznych, motywacja uczniów

w trakcie trwania stażu
materiały, książki
3. Współpraca z rodzicami  Poznanie sytuacji rodzinnej wychowanków.
 Utrzymywanie stałego kontaktu z rodzicami poprzez zebrania, konsultacje, wizyty domowe, rozmowy telefoniczne.
 Zachęcanie do pomocy w organizacji uroczystości klasowych i pomocy szkole.
 Pedagogizacja rodziców. Okres stażu Sprawozdanie

4. Współpraca z uczniami oraz pogłębianie wiedzy na temat ich sytuacji rodzinnej, ewentualnych problemów i stosunków interpersonalnych.  Opracowanie kontraktu z klasą.
 Bieżące rozwiązywanie problemów dydaktycznych i wychowawczych.
• Integracja zespołu klasowego poprzez organizowanie i pomoc w przeprowadzeniu wycieczek klasowych turystyczno- krajoznawczych
• rajdu pieszego
• dyskotek, imprez klasowych( Dzień Chłopaka, Andrzejki, Wigilia, Dzień Kobiet)
i ognisk
• wyjścia do kina, na spektakle teatralne, koncerty muzyczne Okres stażu
5. Współpraca z podmiotami środowiska lokalnego oraz strukturami samorządowymi  Uczestnictwo w konkursach, imprezach lokalnych i środowiskowych, wspierających pracę szkoły np. sprzątanie świata, udział
w powiatowych rajdach Okres stażu
6. Pozyskiwanie sponsorów.  Pozyskiwanie dofinansowania do wycieczek szkolnych, zakupu nagród. np. w konkursach
 Pozyskiwanie darmowych podręczników do nauki języka angielskiego dla najuboższych uczniów. Okres stażu

§8 ust. 2 pkt 5
Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły.
2. Poszerzenie wiedzy w zakresie diagnozowania trudności dziecka, kształtowanie umiejętności pracy z uczniem dyslektycznym i radzenia sobie z uczniem trudnym .  Udział w warsztatach związanych z tematem.
 Konsultacje z psychologiem i zgłębianie fachowej literatury. Okres stażu Zaświadczenie, notatki
2. Analiza i rozpoznanie dwóch przypadków uczniów z problemami edukacyjnymi lub wychowawczymi.  Identyfikacja problemu.
 Geneza i dynamika zjawiska.
 Znaczenie problemu.
 Prognoza.
 Propozycja rozwiązania problemu.
 Wdrożenie.
 Uzyskane efekty.
V 2010 Opis i analiza 2 przypadków
3. Zapobieganie patologiom i niewłaściwym zachowaniom uczniów  Uwzględnianie w tematyce lekcji wychowawczych problemów społecznych i cywilizacyjnych.
 Zaplanowanie cyklu spotkań z psychologiem szkolnym. Okres stażu Wykaz tematów
Wpis do dziennika lekcyjnego
4. Poszerzenie wiedzy w zakresie diagnozowania trudności dziecka, kształtowanie umiejętności pracy z uczniem dyslektycznym i radzenia sobie z uczniem trudnym .  Udział w warsztatach związanych z tematem.
 Konsultacje z psychologiem i zgłębianie fachowej literatury. Okres stażu Zaświadczenie, notatki
Plan ma charakter otwarty
Sporządziła:

Wyświetleń: 1309


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.