Katalog

Aleksandra Jachna, 2015-07-22
Gdynia

Matematyka, Scenariusze

Scenariusz lekcji matematyki w klasie 6.

- n +


SCENARIUSZ LEKCJI MATEMATYKI W KLASIE VI C
Temat: Diagramy procentowe Data: 04.05.2011
Nauczyciel prowadzący: Aleksandra Jachna
Poziomy wymagań:
Na ocenę dopuszczającą Na ocenę dostateczną Na ocenę dobrą Na ocenę bardzo dobrą Na ocenę celującą
Uczeń:
- zna pojęcie diagramu
- zna znaczenie podstawowych symboli występujących w opisach diagramów
- umie odczytywać dane z diagramu Uczeń:
- zna potrzebę stosowania różnych diagramów
- umie odpowiadać na pytania związane z danymi na wykresach
Uczeń:
- umie przedstawiać dane w postaci diagramu słupkowego Uczeń:
- umie przedstawiać dane w postaci diagramu kołowego Uczeń:
- umie odpowiadać na trudne pytania związane z danymi na wykresach
- potrafi wykonać diagram procentowy w arkuszu kalkulacyjnym

Metody:
praktyczne:
- pokaz krótkiej prezentacji multimedialnej
- ćwiczenia przy tablicy interaktywnej
- praca w zeszytach ćwiczeń

Formy pracy :
- praca indywidualna,
- praca z całą klasą.

Środki dydaktyczne:
- prezentacja multimedialna
- zadanie z lukami wykonane w programie Hot Potatoes
- aplikacje: Pie Chart, Percentages i Bar Chart, Excel

Tok lekcji:
1. Podanie tematu lekcji, powtórzenie informacji z poprzedniej lekcji
2. Krótka prezentacja multimedialna o sposobach przedstawiania danych procentowych.
3. Zad.1 str 219 z podręcznika - wykonane w programie Hot Potatoes. Chętni uczniowie podchodzą do tablicy interaktywnej i uzupełniają luki w zdaniach.
4. Praca z zeszytami ćwiczeń przy jednoczesnym użyciu aplikacji Pie Chart http://nlvm.usu.edu/en/nav/frames_asid_183_g_2_t_1.html?open=activities&from=category_g_2_t_1.html , Percentages http://nlvm.usu.edu/en/nav/frames_asid_160_g_2_t_1.html?open=activities&from=category_g_2_t_1.html oraz Bar Chart http://nlvm.usu.edu/en/nav/frames_asid_323_g_2_t_1.html?from=category_g_2_t_1.html
5. Wykonanie w zeszycie diagramu słupkowego pt. „Czytelnictwo w klasach IV-VI w I półroczu 2010/2011 roku”, na podstawie danych zebranych z biblioteki szkolnej. Jednocześnie praca przy tablicy interaktywnej z użyciem programu Excel.
6. Zadanie pracy domowej



Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych odpowiadają przy tablicy rozwiązując łatwiejsze przykłady lub w razie potrzeby, korzystają z podpowiedzi nauczyciela.
Przy trudniejszych zadaniach nauczyciel wspierający konstruuje pytania tak, aby uczeń kształcił umiejętność odczytywania informacji z diagramów procentowych np. Gdzie zamierza spędzić wakacje największa ilość pytanych? Ile procent? O ile więcej osób planuje spędzić wakacje gdzieś w Polsce niż gdzieś w Europie? itp. W razie potrzeby uczniowie wykonują obliczenia pisemnie w zeszycie.


Opracowała: Aleksandra Jachna

Wyświetleń: 349


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.