![]() |
![]() |
Katalog Karolina Morawska, 2015-07-22 Radom Język angielski, Konspekty Słownictwo związane z opisem wyglądu. Konspekt lekcjiTyp szkoły: Szkoła Podstawowa Klasa: VI a Nauczyciel: Karolina Morawska Temat: Słownictwo związane z opisem wyglądu. Cel ogólny: zapoznanie uczniów ze słownictwem związanym z opisem wyglądu. Cele szczegółowe: -uczeń pamięta wszystkie słówka i wyrażenia związane z opisem wyglądu, -uczeń potrafi poprawnie powtórzyć oraz zapisać nowe wyrazy, -uczeń potrafi opisać osobę używając nowego słownictwa. Metody: burza mózgów, podająca, ćwiczenia językowe. Formy pracy: praca indywidualna, grupowa, w parach. Środki dydaktyczne: fotografie znanych osób- wycinki z gazet, tabelka przygotowana przez nauczyciela dla każdego ucznia. Przebieg zajęć: Faza wstępna 1. Przywitanie. 2. Sprawdzenie listy obecności. Faza realizacyjna 1.Uświadomienie uczniom celu lekcji. Nauczyciel pokazuje obrazki z twarzami znanych osób. Zadaniem uczniów jest zorientować się co będzie tematem lekcji. 2.Aktywizacja uczniów metodą burzy mózgów. Nauczyciel wypisuje słowo appearance na tablicy a następnie zapisuje kolejno pomysły uczniów na słowa związane z wyglądem. Powstaje lista wyrazów, które opisują wygląd. Nauczyciel uzupełnia listę. Zwraca uwagę uczniów na rzeczowniki i przymiotniki. N-el wyjaśnia znaczenie słów poprzez gesty. 3.Nauczyciel ćwiczy z uczniami wymowę wyrazów. Uczniowie głośno powtarzają słówka a następnie nauczyciel wyjaśnia ćwiczenie zwane human computer, które polega na tym, że uczniowie wybierają słowo, którego wymowa sprawia im trudność i chcą jeszcze raz je usłyszeć. Nauczyciel naśladując komputer powtarza słówko za uczniem tyle razy ile potrzebuje uczeń. 4.Uczniowie pracują w grupach, każdy z nich otrzymuje kartkę z tabelką z wyrazami: height, hair, eyes, build, complexion, face, special features, nose, age. Zadaniem uczniów jest wpisać wyrazy zapisane w zeszycie w odpowiednie miejsce w tabelce. Następnie poszczególne grupy podają odpowiedzi. 5.Uczniowie pracują w grupach, przygotowują opis wyglądu znanej osoby. Następnie czytają opis a pozostali zgadują kim jest ta osoba. Uczniowie z innych grup mogą zadawać dodatkowe pytania dotyczące wyglądu. Faza podsumowująca 1.Pytania nauczyciela dotyczące słówek. Uczniowie podają synonimy lub antonimy do słowa podanego przez nauczyciela. 2.Nauczyciel podaje pracę domową: uczniowie mają opisać w zeszycie wybranego członka rodziny. 3.Czynności porządkowe. Pożegnanie. Wyświetleń: 360
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |