![]() |
![]() |
Katalog Monika Jańczuk, 2015-06-25 Warszawa Język angielski, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień rozwoju zawodowego nauczyciela dyplomowanego.Plan Rozwoju Zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego Imię i nazwisko nauczyciela : mgr Monika Jańczuk Miejsce pracy : Szkoła Podstawowa Nr 141 im. majora Henryka Sucharskiego Okres stażu 1.09.2014 r. - 31.05.2017 r. Cel ogólny : uzyskanie stopnia nauczyciela dyplomowanego. Cele szczegółowe: •Rozwijanie i doskonalenie sprawności uczniów w zakresie języka angielskiego; •Pogłębianie wiedzy, umiejętności i kompetencji poprzez różne formy wewnętrznego i zewnętrznego doskonalenia nauczycieli; •Doskonalenie warsztatu i metod pracy; •Kształtowanie wizerunku szkoły w środowisku lokalnym. Czynności organizacyjne : Organizacja własnego doskonalenia zawodowego Zadania i forma realizacji : -Poznanie procedury awansu zawodowego i przygotowanie planu rozwoju zawodowego • analiza przepisów prawa oświatowego ; • złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu; • opracowanie planu rozwoju zawodowego; • znajomość przepisów; • poprawnie sformułowany wniosek o rozpoczęcie stażu; • zatwierdzony przez Dyrektora szkoły Plan Rozwoju Zawodowego. Dowody realizacji: Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego; Gromadzenie dokumentacji; Uzyskanie oceny dorobku zawodowego; Świadectwa, dyplomy, zaświadczenia,scenariusze zajęć, plany, programy i inne dokumenty; Ocena dorobku dokonana przez Dyrektora szkoły; Opracowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego. § 8. ust. 2. pkt. 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły Zadania i forma realizacji: -Pogłębianie wiedzy,umiejętności oraz kompetencji zawodowych •Aktywny udział w formach doskonalenia zawodowego wynikającego z potrzeb własnych i szkoły, mający na celu uzyskanie pozytywnych efektów dydaktyczno-wychowawczych; •Systematyczne pogłębianie wiedzy z zakresu metodyki nauczania języków obcych poprzez studiowanie fachowej literatury oraz korzystanie z zasobów Internetu jako źródła informacji; •Udział w szkoleniowych radach pedagogicznych; •Opracowanie i stosowanie narzędzi ewaluacji pracy własnej badających jakość pracy nauczyciela przedmiotu oraz wychowawcy; Dowody realizacji: Spis bibliograficzny; Zaświadczenia lub potwierdzenie Dyrektora Szkoły; Ankiety przeprowadzone wśród uczniów oraz wnioski z ankiet; -Zaangażowanie w działania na rzecz szkoły •Organizacja i współorganizacja konkursów przedmiotowych w tym aktywny udział w pracach zespołów szkolnych; Dowody realizacji: Zaświadczenie lub dyplom; Informacja na stronie internetowej szkoły; Dokumentacja fotograficzna; Potwierdzenie Dyrektora szkoły; 8. ust. 2. pkt. 2 Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej Zadania i forma realizacji: -Zastosowanie technologii komputerowej i informacyjne w pracy zawodowej •Prowadzenie elektronicznego dziennika zajęć – Librus; •Wykorzystanie prezentacji multimedialnych oraz zasobów Internetu w procesie dydaktycznym; •Korzystanie z Internetu w celu wymiany doświadczeń z innymi nauczycielami; •Tworzenie materiałów dydaktycznych, planów pracy, sprawozdań itp. z wykorzystaniem komputera; •Bieżąca znajomość strony Internetowej szkoły oraz jej wzbogacanie własnymi materiałami; •Umieszczenie planu rozwoju zawodowego oraz samodzielnie opracowanych materiałów dydaktycznych w Internecie. Dowody realizacji: Wpisy w dzienniku; Prezentacje multimedialne; Wykaz stron internetowych; Dokumentacja własnej pracy w postaci: • testów, sprawdzianów, ćwiczeń • sprawozdań, protokołów, planów pracy • rozkładów nauczania • dyplomów • innych materiałów dydaktycznych; Zdjęcia z konkursów przedmiotowych, imprez szkolnych i klasowych oraz wycieczek; Materiały dydaktyczne; Adresy stron internetowych. § 8. ust. 2. pkt. 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć Zadania i forma realizacji : -Dzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniem; -Pełnienie funkcji opiekuna stażu; -Praca w zespole wychowawczym; •Prowadzenie zajęć otwartych dla zainteresowanych nauczycieli; •Prowadzenie zajęć w obecności nauczycieli odbywających staż; •Pomoc w przygotowaniu niezbędnej dokumentacji; •Stała współpraca poprzez wspólne opracowywanie materiałów dydaktycznych oraz organizowanie konkursów a także wspieranie podczas trwania stażu poprzez udzielanie rad i wskazówek; •Wspólne opracowanie programu wychowawczego i sprawozdania z pracy wychowawczej; Dowody realizacji: Potwierdzenie Dyrektora szkoły; Scenariusze zajęć; Dokumentacja ze stażu; Materiały dydaktyczne; Opracowana dokumentacja; § 8. ust. 2. pkt. 4 a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich Zadania i forma realizacji: -Nabywanie i kształtowanie umiejętności autorskiego projektowania własnych działań , wspomagających rozwój ucznia i szkoły. •Wybór programu nauczania, sporządzenie rozkładu nauczania języka angielskiego dla poszczególnych poziomów edukacyjnych; •Opracowanie programu wychowawczego klasy 5d wraz z tematyką godzin wychowawczych; •Opracowanie i wdrażanie programu koła języka angielskiego oraz programu zajęć wyrównawczych; Dowody realizacji: Rozkład materiału nauczania w klasach 4-6; Program wychowawczy wraz z tematyką godzin wychowawczych; Plany pracy kół; § 8. ust. 2. pkt. 4 c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności zadań dydaktycznych,wychowawczych lub opiekuńczych. Zadania i forma realizacji: -Wzbogacanie oferty działań dydaktyczno- wychowawczych szkoły Organizowanie i prowadzenie dodatkowych zajęć dla uczniów; Pełnienie funkcji opiekuna praktyk studenckich; Podejmowanie stosownych działań wychowawczych: •Zorganizowanie oraz przeprowadzenie międzyszkolnego multi-medialnego konkursu języka angielskiego; •Coroczne organizowanie, we współpracy z innymi nauczycielami języka angielskiego, Tygodnia Języków Obcych; •Prowadzenie zajęć koła języka angielskiego oraz zajęć wyrów-nawczych dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych; •Prowadzenie zajęć w obecności praktykantów; •Obserwacja zajęć prowadzonych przez studentów oraz udzielanie im porad oraz niezbędnych wskazówek metodycznych dotyczących procesu nauczania; •Prowadzenie stosownej dokumentacji związanej z praktykami studenckimi; •Organizowanie wycieczek i imprez klasowych; •Organizowanie i udział w spotkaniach mających na celu integrację rodziców i uczniów; Dowody realizacji: Regulamin konkursu; Sprawozdanie; Dokumentacja fotograficzna; Dyplomy; Dziennik zajęć kół; Potwierdzenie Dyrektora szkoły; Scenariusze zajęć własnych; Scenariusze zajęć studentów; Opinie opiekuna praktyk studenckich; Karty wycieczek; Dokumentacja fotograficzna § 8. ust. 2. pkt. 4 e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami. Zadania i forma realizacji -Współpraca z pedagogiem szkolnym i specjalistami Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej; -Współpraca z instytucjami, organizacjami i innymi podmiotami działającymi na rzecz oświaty; •Bieżące konsultacje z pedagogiem szkolnym oraz specjalistami PPP dotyczące uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych; •Współpraca z OPS poprzez włączenie się w akcje charytatywne ; •Kontakt z wydawnictwami oraz konsultantami metodycznymi w celu pozyskania pomocy dydaktycznych. Dowody realizacji: Potwierdzenie pedagoga i pracowników PPP; Stosowne poświadczenia. § 8. ust. 2. pkt. 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony Zadania i forma realizacji: - Opis i analiza dwóch przypadków: •Zdiagnozowanie i analiza dwóch przypadków wychowawczych; •Ustalenie metod pracy z dziećmi i oddziaływań wychowawczych; •Współpraca z psychologiem, pedagogiem szkolnym, drugim wychowawcą oraz rodzicami ucznia; Dowody realizacji: Opis przypadku; Tematyka godzin wychowawczych; Plan wychowawczy klasy; Potwierdzenie współpracy; Notatki. Plan ma charakter otwarty i może w trakcie realizacji podlegać modyfikacji . mgr Monika Jańczuk ................ .................... data złożenia data zatwierdzenia ....................... podpis Dyrektora szkoły Wyświetleń: 406
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |