Katalog

Adam Bednarczyk, 2015-06-25
stalowa wola

Wychowanie fizyczne, Plany pracy

Plan pracy.

- n +

Plan pracy dydaktyczno wychowawczej nauczyciela wychowania fizycznego
Gry i zabawy ruchowe – klasa IV
Lp. Mc Ilość godz. Sprawności Umiejętności Przekaz wiadomości Działania wychowawcze Ścieżki edukacyjne Uwagi o realizacji
1 Orientacja wzrokowo – słuchowa. Zabawa orientacyjno –porządkowa “ Labirynt “. Zachowanie bezpieczeństwa podczas zabaw. Bezpieczeństwo w czasie zabaw. EZ – Zabawy ruchowe sposobem spędzania wolnego czasu.
2 Siła, orientacja wzrokowo – słuchowa. Zabawy z czworakowaniem
“ Toczenie piłki głową “. Stosowanie się do poleceń prowadzącego. Doping drużyny. EM – Postawa ciała – przeżywanie emocji.
3 Szybkość, siła Gry i zabawy bieżne “ Rybacy na jeziorach “. Współdziałanie w grupie Współdziałanie w zespole dwójkowym. EM – Komunikacja
w zespole, drużynie.
4 Siła, koordynacja ruchowa. Zabawy rzutne “ Piłka
w szeregach “. Dobór przyborów do zabaw. Poszanowanie przyborów do zabaw. EZ – Motywowanie zespołu do działania.
5 Skoczność, zwinność. Zabawy skocznościowe
“ Koszenie trawy “. Pełnienie przez ucznia roli organizatora. Kształtowanie sprawności przez zabawę. EZ – Pozytywne emocje
w zabawie.
6 Koordynacja ruchowa, skoczność. Zabawy z mocowaniem
“ Kałuża “. Metody rozwijania siły. Nauka przez zabawę. EZ – Bezpieczeństwo
w czasie zabaw.
7 Wyczucie rytmu, estetyka ruchu. Zabawy ze śpiewem “ Budujemy mosty “. Znaczenie ćwiczeń oddechowych. Zachęcanie i motywowanie uczniów do ruchu. EZ – Znaczenie ćwiczeń oddechowych.
8 Szybkość reakcji. Zabawy ożywiające “ Ogonki “. Organizowanie placu do zabaw. Pełnienie przez uczniów roli organizatora zabaw. EZ – Pełnienie odpowiedzialnych ról
9 Siła, celność rzutu. Nauka zabawy “ Cztery ognie “. Przepis gry Egzekwowanie zasad współpracy w zespole. EZ – Przeżywanie sukcesów i porażek.
10 Siła, spostrzegawczość. Gra właściwa “ Cztery ognie “ Współpraca w drużynie. Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu. EZ – Rola zabawy
w rekreacji rodzinnej.
11 Zwinność, szybkość. Gry i zabawy na wesoło “.Mumia “. Radość w zabawie. Walory zabaw na świeżym powietrzu. ER – Rola zabawy we wzmacnianiu relacji dziecko – rodzice.
12 Równowaga, moc. Turniej gier i zabaw ruchowych Pomoc uczniów
w organizacji zabaw. Zasada fair - plai EZ – Zasady zdrowej rywalizacji.




Plan pracy dydaktyczno wychowawczej nauczyciela wychowania fizycznego
Gry i zabawy ruchowe – klasa V
Lp. Mc Ilość godz. Sprawności Umiejętności Przekaz wiadomości Działania wychowawcze Ścieżki edukacyjne Uwagi o realizacji
1 Orientacja przestrzenna Zabawy orientacyjno – porządkowe “ Zmiana miejsc szeregów “ Wdrażanie do dyscypliny
i porządku na lekcji. Wdrażanie do ładu
i porządku na lekcji. EZ – Higiena ciała.
2 Szybkość, zwinność. Zabawy ożywiające “ Berek
w parach” Organizacja czasu wolnego poprzez gry i zabawy. Współdziałanie w zespole. EZ – Higiena stroju
i obuwia.
3 Szybkość, zwinność. Zabawy bieżne “ Sztafeta gwiaździsta “ Wpływ ruchu na adaptację organizmu do wysiłku. Kształtowanie pozytywnych postaw. EZ Zachowania sprzyjające
i zagrażające zdrowiu.
4 Siła, celność. Zabawy rzutne – “ Rzuty przyborem do celu “ Sposoby wykorzystania warunków naturalnych środowiska Pomoc uczniom słabszym. EZ – Umiejętność ofiarowania swojej pomocy.
5 Siła Zabawy z czworakowaniem – “Czaty “ Przyczyny powstawania wad postawy. Wdrażanie do utrzymywania prawidłowej sylwetki. EZ – Prawidłowa postawa ciała.
6 Siła, moc. Zabawy z mocowaniem –
“ Walka kogutów “ Indywidualne metody korekcji wad postawy Autokorekcja w ławce szkolnej. EZ – Wpływ wad postawy na funkcjonowanie organizmu.
7 Moc. Refleks. Zabawy skocznościowe –
“ Szczur “ Wykorzystanie zabaw
w czasie wolnym. Rozwijanie śmiałości
i pewności siebie. EZ – Organizacja czasu wolnego.
8 Zwinność, szybkość. Zabawy rzutne – “ Piłka w tunelu “ Prawidłowe rozumienie cech motorycznych Dbanie o równomierny rozwój fizyczny. EZ - Tężyzna fizyczna oznaką zdrowia i dobrego samopoczucia.
9 Wytrzymałość. Zabawy wytrzymałościowe –
“ Sztafeta kopana “ Wykorzystanie warunków naturalnych do ćwiczeń. Zachęcanie kolegów do wspólnego spędzania czasu w terenie otwartym. ER – Walory rekreacyjne najbliższej okolicy.
10 Orientacja, szybkość. Zabawy bieżne – “ Znajdź swój kolor “ Znaczenie dokładności
i precyzji w wykonaniu zadań. Radość z wykonywanych zadań. EZ – Pozytywne emocje
w czasie zabawy ruchowej.
11 Siła, celność Gra drużynowa – “ Kwadrant “ Gry podwórkowe. Rola organizatora
i pomocnika. EO – Przyjmowanie na siebie odpowiedzialnych funkcji.
12 Siła, celność Turniej klasowy – “ Kwadrant “ Ustawienie drużyny podczas gry. Mój wkład w wynik zespołu. EO – Odpowiedzialność za swoje postępowanie.





Plan pracy dydaktyczno wychowawczej nauczyciela wychowania fizycznego
Gry i zabawy ruchowe – klasa VI
Lp. Mc Ilość godz. Sprawności Umiejętności Przekaz wiadomości Działania wychowawcze Ścieżki edukacyjne Uwagi o realizacji
1 Koncentracja uwagi. Zabawa orientacyjno-porządkowa; “Minutka”, “Sygnały”. Bhp podczas gier i zabaw ruchowych. Samokontrola przygotowania do lekcji; estetyka stroju. EZ – Bhp podczas zajęć ruchowych.
2 Siła, moc, celność. Zabawy z mocowaniem; “Nie przewrócić pionka”, “Przeciąganie w parach”. Wdrażanie do współzawodnictwa. Rozwijanie śmiałości
i pewności siebie. EZ – Organizacja czasu wolnego.
3 Szybkość, zwinność. Zabawy bieżna; “Wyścig z przeszkodami”, “Wyścig kwadryg”. Kształtowanie szybkości poprzez zabawę. Pomoc uczniów
w organizacji lekcji. EZ – Prawidłowa postawa ciała.
4 Siła, celność. Zabawa rzutna; “Piłka do kosza” Sposoby kształtowania celności. Umiejętność radzenia sobie
z porażką i sukcesem. EZ – Higiena miejsca pracy
i wypoczynku.
5 Moc, szybkość. Zabawa skoczna; “Bieg sztafetowy podskokami”. Eksponowanie pomysłowości uczniów. Umiejętność pokonywania własnych słabości. EZ – Pierwsza pomoc przy zwichnięciach i skręceniach.
6 Siła, koordynacja ruchowa. Gra drużynowa; “ Piłka graniczna”. Zasady kulturalnego dopingu. Rzetelność i uczciwość
w zabawach. EZ – Zachowania zagrażające i sprzyjające zdrowiu.
7 Siła, koordynacja ruchowa. Gra drużynowa; “ Piłka graniczna bramkowa”. Praca zespołowa czynnikiem sukcesu. Kultura zachowania podczas spotkań sportowych. EE – Wpływ zachowania na stan środowiska naturalnego
w miejscu zabaw.
8 Refleks, orientacja przestrzenna. Zabawa orientacyjno-porządkowa; “Dzień i noc”. Wpływ koncentracji na poprawność wykonywania zadań. Wzajemna pomoc podczas wykonywania ćwiczeń; pomoc słabszemu. ER – Najbliższe otoczenie szkoły.
9 Siła, moc. Zabawa z mocowaniem; “Wypchnij z koła”. Troska o bezpieczeństwo współćwiczącego. Bhp podczas wykonywania ćwiczeń. EZ – Umiejętność szukania pomocy.
10 Moc, szybkość, celność. Zabawa kopna; “Sztafeta ze strzałem”. Rodzaje uderzeń piłki stopą. Dokładność podczas wykonywania ćwiczeń. EZ – Rozpoznawanie swoich mocnych i słabych stron.
11 Moc, szybkość, celność. Gry drużynowe; “Palant”. Wpływ techniki na celność. Zasady współpracy
w drużynie. EZ – Wpływ ćwiczeń
w terenie naturalnym na hartowanie organizmu.
12 Moc, szybkość, celność. Turniej klasowy w palanta. Organizacja turniejów klasowych; autosędziowanie. Pomoc przy organizacji turnieju. EE – Stan środowiska naturalnego w miejscu zamieszkania.

Wyświetleń: 303


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.