![]() |
![]() |
Katalog Katarzyna Szatko, 2015-06-25 Wrocław Historia, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego.KATARZYNA SZATKO NAUCZYCIEL HISTORII I WOS ZESPÓŁ SZKÓŁ GASTRONOMICZNYCH WROCŁAW PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA MIANOWANEGO OKRES STAŻU: 2 LATA I 9 MIESIĘCY Podstawa prawna: Ustawa z dnia 26.01.1982 r. - Karta Nauczyciela ( Dz. U. Z 2003 r. nr 118, poz. 1112 z późniejszymi zmianami, rozdział 3a, Awans Zawodowy Nauczycieli). Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 01.12.2004r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli. (Dz. U. Nr 260, poz. 2593) ze zmianami: Rozporządzenie MENiS z dnia 14.11.2007r. (Dz. U. Nr 214, poz. 1580), Rozporządzenie MENiS z dnia 24.11.2010r. (Dz. U. Nr 235, poz. 1543). I. Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu szkoły oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego (§ 7 ust.1 pkt.1) ZADANIA FORMY REALIZACJI DOWODY REALIZACJI TERMIN Uczestnictwo w pracach organów szkoły Udział w pracach Rady Pedagogicznej, współpraca z gronem pedagogicznym. Uczestnictwo i współpraca w szkolnej komisji przedmiotów humanistyczno-przyrodniczych. Współpraca z gronem pedagogicznym dotycząca współorganizowania konkursów, imprez, wycieczek. Współpraca z biblioteką szkolną, korzystanie z księgozbioru na użytek własny oraz pracy dydaktyczno-wychowawczej. - Współpraca z pedagogiem i psychologiem szkolnym Potwierdzenie obecności na szkoleniach Rady Sprawozdania z prac komisji Potwierdzenia Zgodnie z harmonogramem posiedzeń Rady Pedagogicznej Cały okres stażu Cały okres stażu Według potrzeb II. Pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego (§ 7 ust.1 pkt.2) ZADANIA FORMY REALIZACJI DOWODY REALIZACJI TERMIN Doskonalenie zawodowe, podejmowanie różnych instytucjonalnych form doskonalenia zawodowego. Udział w przedmiotowych konferencjach metodycznych, warsztatach samokształceniowych. Lektura czasopism, książek z dziedziny metodyki nauczania historii, pedagogiki i psychologii. Budowanie bazy materiałów dydaktycznych, testów, czasopism, itp. Zapoznawanie się na bieżąco z ofertami wydawniczymi, katalogami, stronami internetowymi, itp. Zaświadczenia Spis zebranych pozycji, testy, czasopisma Cały okres stażu III. Poznawanie przepisów dotyczących systemu oświaty (§ 7 ust.1 pkt.3) ZADANIA FORMY REALIZACJI DOWODY REALIZACJI TERMIN Analiza przepisów dotyczących systemu oświaty, pomocy społecznej i postępowania w sprawach nieletnich w zakresie funkcjonowania szkoły. 1. Analiza dokumentacji: - Karta Nauczyciela - Rozporządzenie MEN z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli z późniejszymi zmianami - Rozporządzenie MEN z 7 września 2004 r. w sprawie zasad oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania egzaminów i sprawdzianów w szkołach publicznych - Ustawa o systemie oświaty - Zapoznanie się z publikacjami interpretującymi zasady ubiegania się o stopnie awansu zawodowego (materiały, publikacje w prasie oświatowej, Internet). 2. Aktualizacja wiedzy na temat obowiązującego prawa oświatowego. Potwierdzenia, notatki Cały okres stażu IV. Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach (§7 ust.2 pkt.1) ZADANIA FORMY REALIZACJI DOWODY REALIZACJI TERMIN 1. Zapoznanie się z procedurą awansu zawodowego. Analiza przepisów prawa oświatowego regulujących system awansu zawodowego, ze szczególnym uwzględnieniem awansu na nauczyciela mianowanego. Złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu, sporządzenie planu rozwoju zawodowego. Wrzesień 2011 2. Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu - Przeprowadzenie rozmowy z opiekunem stażu na temat współpracy, - Zawarcie kontraktu określającego zasady współpracy podczas stażu, - Opracowanie planu rozwoju zawodowego, - Systematyczna współpraca z opiekunem stażu. - Hospitacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu. - Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu-konsultacja, opracowanie konspektów, analiza. Kontrakt Plan rozwoju zawodowego Konspekty Wrzesień 2011, na bieżąco Cały okres stażu 3. Prowadzenie dokumentacji realizacji planu rozwoju zawodowego. Gromadzenie zaświadczeń, scenariuszy zajęć. Scenariusze, konspekty W okresie trwania stażu 4. Doskonalenie warsztatu i metod pracy pedagogicznej oraz dokumentowanie własnych działań. - Analiza i wybór programów nauczania w oparciu o merytoryczne jego wartości - Opracowanie zmian w przedmiotowym systemie oceniania z historii i WOS-u - Stosowanie aktywnych metod nauczania - Opracowanie pomocy dydaktycznych – gazetki, testy - Dobieranie różnorodnych metod i narzędzi w procesie sprawdzania i oceniania - Prowadzenie dokumentacji szkolnej zgodnie z obowiązkami nauczyciela przedmiotu - Przeprowadzanie diagnoz - Ewaluacja własnej pracy Potwierdzenie Ankiety Cały okres stażu 5. Uczestniczenie w wewnątrzszkolnym i zewnętrznym doskonaleniu nauczycieli. - Udział w procesie wewnątrzszkolnego doskonalenia nauczycieli w ramach Zespołu Przedmiotowego, - Udział w konferencjach szkoleniowych Rady Pedagogicznej, - Udział w przedmiotowych konferencjach metodycznych, warsztatach samokształceniowych. - Udział w zajęciach otwartych, koleżeńskich. Notatki Zaświadczenia, certyfikaty Cały okres stażu V. Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych (§ 7 ust.2 pkt.2) ZADANIA FORMY REALIZACJI DOWODY REALIZACJI TERMIN 1. Rozpoznawanie potrzeb rozwojowych i sytuacji rodzinnej uczniów - Zapoznanie z orzeczeniami i opiniami Poradni Pedagogiczno-Psychologicznej - Kontakty z rodzicami (konsultacje, zebrania) - Konsultacje z innymi nauczycielami - Obserwacja uczniów - Indywidualne rozmowy z uczniami Cały okres stażu 2. Poszerzenie oferty szkoły w zakresie zajęć pozalekcyjnych z uwzględnieniem potrzeby uczniów - Przygotowywanie uczniów do konkursów szkolnych i pozaszkolnych - Praca z uczniem zdolnym - Organizowanie dla uczniów słabszych zajęć wyrównawczych z historii i WOS-u - Organizowanie konkursów historycznych i z Wiedzy o Społeczeństwie - Organizowanie fakultetów przygotowujących uczniów do matury Dziennik zajęć pozalekcyjnych, Sprawozdania Cały okres stażu 3. Uwzględnienie w swojej pracy współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych Realizowanie zadań wychowawczych w pracy z uczniami zgodnie z programem wychowawczo – profilaktycznym. Wykaz realizowanej tematyki Cały okres stażu VI. Umiejętność uwzględniania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej (§ 7 ust.2 pkt.3) ZADANIA FORMY REALIZACJI DOWODY REALIZACJI TERMIN 1. Wykorzystanie technologii komputerowej i informacyjnej w pracy pedagogicznej - Przygotowywanie materiałów, sprawdzianów dla ucznia na komputerze - Przeprowadzanie lekcji historii i WOS-u w pracowni komputerowej - Korzystanie z komputerowych programów edukacyjnych, internetu, encyklopedii multimedialnych Sprawdziany Kart pracy Scenariusze lekcji Cały okres stażu 2. Publikacje swoich materiałów w internecie Opublikowanie planu rozwoju zawodowego w internecie Potwierdzenie Wrzesień 2011 3. Doskonalenie umiejętności obsługi komputera - Zapoznawanie się z publikacjami dotyczącymi nowości w dziedzinie teleinformacyjnej - Udział w szkoleniach i kursach dotyczących obsługi komputera, poszerzających zakres posiadanej wiedzy i umiejętności - Prowadzenie dziennika elektronicznego. Wykaz publikacji Zaświadczenie Potwierdzenie Cały okres stażu VII. Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień w zakresie oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań (§ 7 ust.2 pkt.4 ) ZADANIA FORMY REALIZACJI DOWODY REALIZACJI TERMIN 1. Poszerzanie wiedzy z zakresu pedagogiki, psychologii i dydaktyki z zakresu pracy z uczniem - Samodzielne studiowanie literatury pedagogicznej - Udział w kursach, warsztatach, szkoleniach - Współpraca z pedagogiem i psychologiem szkolnym - Aktywna praca nad samokształceniem, współpraca z innymi nauczycielami Notatki Zaświadczenia Cały okres stażu 2. Umiejętne stosowanie wiedzy do rozwiązywania bieżących problemów. - Rozwiązywanie konfliktów, integrowanie grupy, zapobieganie agresji poprzez wprowadzanie metod aktywizujących w pracy dydaktycznej - Rozmowy i konsultacje z dyrektorem, opiekunem stażu, innymi nauczycielami. Notatki Wpisy w dzienniku Cały okres stażu 3. Aktywna realizacja zadań opiekuńczo – wychowawczych - Obserwacja uczniów - Rozwiązywanie problemów wychowawczych - Sprawowanie opieki nad uczniami podczas wycieczek, wyjść, imprez szkolnych - Współpraca z rodzicami. Dokumentacja szkolna Cały okres stażu VIII. Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż (§ 7 ust.2 pkt.5) ZADANIA FORMY REALIZACJI DOWODY REALIZACJI TERMIN 1. Analiza aktów prawnych dotyczących systemu oświaty i działania szkoły - Udział w szkoleniach - Analiza Karty Nauczyciela, Ustawy o Systemie Oświaty, Rozporządzenia MENiS, Statutu Szkoły, WSO i obowiązujących regulaminów - Opracowanie dokumentacji niezbędnej do przeprowadzenia stażu. Zaświadczenia Teczka z dokumentami Cały okres stażu 2. Współtworzenie prawa wewnątrzszkolnego i posługiwanie się przepisami systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich w pracy nauczyciela - Uczestnictwo w spotkaniach Rady Pedagogicznej i zespołów przedmiotowych - Praca w komisjach powoływanych w szkole - Konstruowanie planów wynikowych, przedmiotowych systemów nauczania i innych dokumentów nauczania. Listy obecności Notatki Cały okres stażu Opracowała: Zatwierdzam do realizacji: ......................................................... ......................................................... data i podpis nauczyciela data i podpis dyrektora szkoły Wyświetleń: 328
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |