![]() |
![]() |
Katalog Urszula Brzeźnicka, 2015-06-24 ostrowiec Język angielski, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego.PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO Mgr ................. NAUCZYCIEL MIANOWANY I. Podstawowe dane personalne: Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2012 Cały okres stażu: 2 lata i 9 miesięcy Data zakończenia stażu: 31.05.2015 Zajmowane stanowisko: nauczyciel Nauczany przedmiot: język angielski Miejsce odbywania stażu: ................. CZYNNOŚCI ORGANIZACYJNE ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN SPOSÓB DOKUMENTOWANIA 1. Poznanie procedury awansu zawodowego - analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego - śledzenia zmian w prawie oświatowym wrzesień 2012 na bieżąco wniosek o rozpoczęcie stażu 3. Sporządzenie planu rozwoju zawodowego - przedstawienie planu rozwoju zawodowego do zatwierdzenia przez dyrektora szkoły wrzesień 2012 zatwierdzony plan rozwoju zawodowego 4. Dokumentowanie realizacji zadań wynikających z planu rozwoju zawodowego - systematyczne gromadzenie dokumentacji potwierdzającej realizację przyjętych zadań okres stażu zgromadzona dokumentacja 5. Przygotowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego - uzyskanie oceny dorobku zawodowego - opracowanie sprawozdania z realizacji zatwierdzonego planu rozwoju czerwiec 2015 czerwiec 2015 ocena dorobku zawodowego przez dyrektora szkoły sprawozdanie z realizacji planu rozwoju WYMAGANIA § 8 ust.2 pkt 1 „Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły” ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN SPOSÓB DOKUMENTOWANIA 1. Doskonalenie własnego warsztatu pracy - powiększanie zaplecza samodzielnie przygotowanych trwałych środków dydaktycznych - gromadzenie i aktualizowanie własnej biblioteczki przedmiotu: słowniki, literatura, itp. na bieżąco przykładowe materiały, testy wykaz literatury i innych pomocy 2. Udział w wewnątrzszkolnym doskonaleniu nauczycieli - uczestniczenie w szkoleniowych radach pedagogicznych okres stażu potwierdzenie dyrektora, materiały, notatki ze szkoleń 3. Uczestnictwo w pozaszkolnych formach doskonalenia zawodowego adekwatnych do potrzeb nauczyciela i szkoły udział w kursach doskonalących, konferencjach, warsztatach, szkoleniach, organizowanych przez WOM, SOD, wydawnictwa językowe okres stażu zaświadczenia o udziale w różnych formach doskonalenia 4. Samodzielne pogłębianie wiedzy i umiejętności w zakresie metodyki nauczania języka angielskiego - studiowanie literatury i czasopism metodycznych (Języki Obce w Szkole, The Teacher) okres stażu wykaz literatury 5. Rozwijanie zainteresowań i motywowanie młodzieży do nauki języka obcego - przygotowanie uczniów do udziału w szkolnych oraz pozaszkolnych konkursach języka angielskiego - organizowanie i przeprowadzanie szkolnych konkursów języka angielskiego, konkursów kultury krajów anglojęzycznych - uzyskanie nagród od wydawnictwa okres stażu zaświadczenia, dyplomy, zdjęcia potwierdzenia dyrektora, scenariusze konkursów, testy, sprawozdania 6. Stosowanie metod aktywizujących w pracy pedagogicznej - praca podczas zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych Wdrożenie metody projektu dotyczącego wiedzy o krajach anglojęzycznych Okres stażu Materiały dydaktyczne 7.Indywidualizacja nauczania -praca z uczniem zdolnym w ramach przygotowania do konkursów - praca z uczniem mającym problemy edukacyjne w ramach zajęć wyrównawczych Okres stażu Dzienniki zajęć dodatkowych 8. Pomoc w opieka nad pracownią języka angielskiego i gablotą dotyczącą języka angielskiego - przygotowywanie i uaktualnianie gazetek o tematyce dotyczącej języka angielskiego: ogłoszeń, artykułów, zdjęć, prac uczniów - okres stażu - gazetki szkolne § 8 ust.2 pkt 2 „Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej” ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN SPOSÓB DOKUMENTOWANIA 1. Doskonalenie warsztatu pracy - wykorzystanie technologii komputerowej i informacyjnej w pracy pedagogicznej systematyczne korzystanie z zasobów Internetu oraz komputerowych programów edukacyjnych - wzbogacanie własnego warsztatu pracy o pomoce przygotowane za pomocą komputera - opracowywanie testów, ćwiczeń i wyników pracy - stosowanie Internetu w pracy zawodowej poprzez elektroniczny kontakt z nauczycielami, konsultantami wydawnictw, rodzicami i uczniami. okres stażu materiały przygotowywane na zajęcia - wpisy w dzienniku lekcyjnym i pozalekcyjnym 2.Wdrażanie uczniów do wykorzystania technologii komputerowej i Internetu - wykorzystywanie technologii komputerowej i zasobów Internetu w przygotowaniu prezentacji językowych i innych prac okres stażu prace uczniów 3. Współpraca z administratorem szkolnej strony internetowej. - opracowywanie materiałów informacyjnych i przekazywanie ich administratorowi strony do umieszczenia na stronie szkoły Okres stażu poświadczenie administratora strony § 8 ust.2 pkt 3 „Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć” ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN SPOSÓB DOKUMENTOWANIA 1. Udział w pracy zespołu przedmiotowego nauczycieli języków obcych - opracowywanie planów pracy, sporządzanie sprawozdań - wzajemna wymiana doświadczeń okres stażu potwierdzenie dyrektora, plany pracy, sprawozdania 2. Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem zawodowym z innymi nauczycielami - prowadzenie lekcji koleżeńskich dla pozostałych nauczycieli języków obcych - udostępnianie własnych materiałów i pomocy dydaktycznych oraz materiałów ze szkoleń innym nauczycielom okres stażu potwierdzenia, listy obecności, konspekty opracowane materiały dydaktyczne 3. Publikowanie własnych materiałów dydaktycznych - udostępnianie swoich materiałów dydaktycznych w pedagogicznych, edukacyjnych portalach internetowych okres stażu zaświadczenia o publikacjach, wybrana publikacja § 8 ust.2 pkt 4a „Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich” ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN SPOSÓB DOKUMENTOWANIA Nabywanie umiejętności autorskiego projektowania własnych działań -opracowanie programu zajęć pracy językowej z uczniem słabym -przygotowanie do udziału w konkursach języka angielskiego Okres stażu program zajęć, opis realizacji, ewaluacja § 8 ust. 2 pkt. 4 c. Poszerzanie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych,wychowawczych lub opiekuńczych. ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN SPOSÓB DOKUMENTOWANIA 1 Promowanie szkoły w środowisku. Opracowanie programu „Dni Kultury Brytyjskiej” zakończonej konkursem dla gimnazjalistów z Lipska i okolic. 2013/2014 potwierdzenie dyrektora, program, scenariusz finału „Dni Kultury Brytyjskiej” 2. Uzyskiwanie dodatkowych kwalifikacji zawodowych Udział w warsztatach, szkoleniach, kursach Okres stażu Świadectwa Zaświadczenia 3. Badanie wyników nauczania z zakresu języka angielskiego - przeprowadzanie w klasach pierwszych gimnazjum diagnozy wstępnej z języka angielskiego mającej na celu podział uczniów na grupy o odpowiednim poziomie zaawansowania - okres stażu - początek roku szkolnego - testy - wyniki oraz ich ewaluacja § 8 ust. 2 pkt. 4 e. Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami. ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN SPOSÓB DOKUMENTOWANIA 1. Współpraca ze specjalistami pedagogiki i psychologii. - obserwacja uczniów . Zapoznanie z opiniami z ppp, wdrażanie wniosków do pracy. Przekazywanie spostrzeżeń pedagoga. Wykorzystanie doświadczeń do pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych. wg potrzeb efektywna współpraca, pomoc w rozwoju młodzieży Okres stażu zaświadczenie Świadectwa Zaświadczenia Wyświetleń: 273
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |