![]() |
![]() |
Katalog Monika Łukaszuk, 2015-06-23 Lublin Język rosyjski, Scenariusze Powtórzenie i utrwalenie wiadomości z działu ZAKUPY.KONSPEKT LEKCJI OTWARTEJ Z JĘZYKA ROSYJSKIEGO Przeprowadzonej w dniu 26 listopada 2014 roku w klasie II W a i II B. Prowadząca: Monika Łukaszuk Czas trwania lekcji: 45 min. Podręcznik: «Vot i my 2». Temat: Повторяем, закрепляем и не забываем. Powtarzamy, utrwalamy i nie zapominamy. Cele lekcji: Cele językowo-komunikacyjne: utrwalenie i wzbogacenie leksyki oraz konstrukcji gramatycznych związanych z zakupami w sklepie spożywczym i centrum handlowym; powtórzenie słówek związanych z ubiorem i modą; kształtowanie umiejętności opisu fotografii i konstruowania dialogów; Cele wychowawcze: • Uczeń wie, jak należy zwracać się do sprzedawcy; • Uczeń rozwija sprawność pracy w parach; • Uczeń zachowuje właściwą postawę wobec nauczyciela i klasy; Metoda pracy: komunikacyjna, burza mózgów. Formy pracy: indywidualna, praca w parach, cała klasa pod kierunkiem nauczyciela. Pomoce dydaktyczne: tablica i kolorowa kreda, projektor do wyświetlenia prezentacji, kostka z nazwami działów, kartki ze zdaniami do losowania, które należy przetłumaczyć, zdjęcia z czasopisma o modzie. Scenariusz zajęć: 1) W ramach krótkiej rozgrzewki językowej cała klasa odmienia czasownik «покупать» kupować i «одеваться» ubierać się. 2) Każdy uczeń podaje słowo związane z wyrazem sklep. Dla utrudnienia zadania nie mogą to być nazwy działów i towarów. Ta leksyka zostanie powtórzona w innym typie zadania. Skojarzenia zostają zapisane na tablicy w formie mapy mentalnej. 3) Na tablicy wyświetlane są zdjęcia. Wylosowany uczeń nazywa po rosyjsku to, co znajduje się na fotografii. 4) Uczniowie rzucają kostką z nazwami działów. Zadaniem ucznia jest wymienić przynajmniej 3 artykuły, które możemy tam kupić . 5) Każdy z uczniów losuje zdanie, które należy przetłumaczyć na język rosyjski. Uczniowie mogą korzystać z dostępnych materiałów (podręcznik, zeszyt przedmiotowy, konsultacja z kolegą z ławki) 6) Kolejne zadanie polega na opisaniu w parach stroju modela / modelki ze zdjęcia. 7) Powtórzenie tworzenia form trybu rozkazującego. Zadanie interaktywne. Praca z całą klasą. 8) Słuchanie ze zrozumieniem. 9) Praca domowa 10) Rezerwa: wykreślanka z leksyką z działu Zakupy; zadanie Странная история. Zadanie polega na przekształceniu zdań, tak, by były logicznie poprawne; Powtórzenie lekcji przypomina popularny teleturniej 1 z 10 (Один из десяти). Wyświetleń: 215
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |