Katalog Anna Worwa, 2015-06-23 Rdzawka Matematyka, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego na nauczyciela mianowanego.Plan rozwoju zawodowego na stopień nauczyciela mianowanego Imię i nazwisko nauczyciela kontraktowego:Anna Worwa Nauczany przedmiot: matematyka Nazwa szkoły: Zespół Szkół Okres stażu: 2 lata i 9 miesięcy Kierunki rozwoju: 1. Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu szkoły oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego (§ 7 ust. 1 pkt 1) Zadania (Termin realizacji; Sposób dokumentowania) Poznanie organizacji i zasad funkcjonowania szkoły: analiza dokumentacji wewnątrzszkolnej (Statutu Szkoły, Programu Wychowawczego Szkoły) (IX 2008; potwierdzenie opiekuna stażu) Udział w pracach Rady Pedagogicznej (w okresie stażu; potwierdzenie w protokołach z Posiedzenia Rady Pedagogicznej) Współpraca z gronem pedagogicznym i opiekunem stażu (w okresie stażu; potwierdzenie opiekuna stażu) 2. Pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego (§ 7 ust.1 pkt 2) Zadania (Termin realizacji; Sposób dokumentowania) Udział w różnych formach doskonalenia zawodowego: kursy, szkolenia (w okresie stażu; zaświadczenia, dyplomy) Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu (w okresie stażu; potwierdzenie opiekuna stażu) Prowadzenie lekcji obserwowanych przez opiekuna stażu lub dyrektora (w okresie stażu; potwierdzenie opiekuna stażu, arkusze hospitacyjne) Okresowe diagnozowanie osiągnięć edukacyjnych: nanoszenie korekt i uzupełnień do planów dydaktycznych (IX 2008,IX 2009,IX 2010; plany dydaktyczne) 3. Poznawanie przepisów dotyczących systemu oświaty, a w przypadku nauczycieli, o których mowa w art. 1 ust.1 pkt 2 i ust. 1a Karty Nauczyciela – przepisów dotyczących pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której odbywa staż (§ 7 ust. 1 pkt 3) Zadania (Termin realizacji; Sposób dokumentowania) Analiza przepisów prawa oświatowego: analiza ustaw i rozporządzeń ustawowych, przepisów dot. pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich (IX 2008; sporządzenie aneksu do planu rozwoju zawodowego) Analiza Karty Praw Dziecka i Praw Ucznia (IX 2008; sporządzenie aneksu do planu rozwoju zawodowego) 4. Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach; w przypadku nauczycieli, o których mowa w art.1 ust. 1a Karty Nauczyciela- umiejętność samodzielnego opracowania indywidualnych planów pracy z dzieckiem i prowadzenia karty pobytu dziecka oraz aktywnego działania w zespole do spraw okresowej oceny sytuacji wychowanków (§ 7 ust. 2 pkt 1) Zadania (Termin realizacji; Sposób dokumentowania) Opracowanie dokumentacji niezbędnej do rozpoczęcia stażu, złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu i planu rozwoju zawodowego (IX 2008; wniosek o rozpoczęcie stażu, plan rozwoju zawodowego) Współpraca z opiekunem stażu, zawarcie kontraktu (IX 2008; kontrakt) Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego: gromadzenie zaświadczeń, rozkładów materiału, konspektów lekcji (w okresie stażu; zaświadczenia, potwierdzenia, konspekty lekcji) Prowadzenie dokumentacji szkolnej (w okresie stażu; dzienniki lekcyjne) Podnoszenie jakości zajęć poprzez wprowadzanie stosownych pomocy naukowych (w okresie stażu; scenariusze lekcji) Analiza postępów w pracy, dokonywanie korekt w realizowanych planach i scenariuszach zajęć (w okresie stażu; własne notatki) Przygotowanie projektu sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego (V 2011; sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego) 5. Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych (§ 7 ust. 2 pkt 2) Zadania (Termin realizacji; Sposób dokumentowania) Prowadzenie zajęć pozalekcyjnych dla uczniów mających problemy ze zrozumieniem materiału (w okresie stażu; dziennik zajęć pozalekcyjnych) Nauczanie indywidualne (rok szkolny 2008/2009; dziennik) Przygotowanie uczniów do matury z matematyki (w okresie stażu; plan dydaktyczny, dzienniki lekcyjne) Poznanie sytuacji rodzinnej uczniów, zapoznanie się z problemami uczniów i pomoc w rozwiązaniu tych problemów (w okresie stażu; notatki własne) 6. Umiejętność wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej (§ 7 ust. 2 pkt 3) Zadania (Termin realizacji; Sposób dokumentowania) Opracowanie dokumentów związanych z rozwojem zawodowym, rozkładów materiału (IX 2008; teczka z wymienionymi dokumentami) Korzystanie z materiałów dydaktycznych zamieszczonych w Internecie (w okresie stażu; scenariusze zajęć) Prezentacja komputerowa wybranych zagadnień matematycznych (w okresie stażu; scenariusze zajęć, prezentacja) 7. Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań (§ 7 ust. 2 pkt 4) Zadania (Termin realizacji; Sposób dokumentowania) Rozmowy z rodzicami na temat postępów w nauce ich dzieci, na temat zachowania, problemów wychowawczych i problemów w nauce-podczas wywiadówek i spotkań indywidualnych (w okresie stażu; wpisy w dzienniku potwierdzone podpisem rodziców) Poznawanie sytuacji rodzinnej uczniów na podstawie rozmowy z uczniami, rodzicami i innymi wychowawcami (w okresie stażu; własne notatki, potwierdzenia) Współpraca z pedagogiem szkolnym (w okresie stażu; potwierdzenie pedagoga) Rozwiązywanie konfliktów w szkole, rozwiązywanie problemów wychowawczych, społecznych i opiekuńczych (w okresie stażu; notatki własne, wpisy w dzienniku) Poszerzenie wiedzy w zakresie pedagogiki, psychologii i dydaktyki poprzez odpowiednią literaturę (w okresie stażu; wykaz literatury) 8. Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż (§ 7 ust. 2 pkt 5) Zadania (Termin realizacji; Sposób dokumentowania) Opracowanie dokumentacji niezbędnej do rozpoczęcia stażu (IX 2008; wniosek o rozpoczęcie stażu plan rozwoju zawodowego) Udział w Radach Pedagogicznych i spotkaniach Zespołu Przedmiotów Ścisłych w okresie stażu zapisy w protokołach Udział w pracach Komisji Egzaminacyjnej (w okresie stażu; zaświadczenie) Udział w pracach Komisji Socjalnej (w okresie stażu; zapisy w protokołach) Wyświetleń: 249
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |