Katalog Małgorzata Pawłowska, 2015-06-23 Braniewo Wychowanie fizyczne, Konspekty Nauczanie pracy nóg w stylu grzbietowym.Nauka pracy nóg w stylu grzbietowym Temat lekcji: Nauka pracy nóg w stylu grzbietowym. Cele główne: 1. umiejętności – doskonalenie poślizgów na plecach, dalsze oswajanie z wodą 2. wiadomości – z zakresu techniki pływania, 3. motoryczność - siła, moc, wytrzymałość, 4. akcenty wychowawcze – dokładność i systematyczność Miejsce ćwiczeń: pływalnia kryta Liczba ćwiczących: 14 (dziewczęta) Czas trwania: 45 min Sprzęt: 20 szt. desek, piłka, drążek Lp. Tok lekcji 1 Zorganizowanie grupy i sprawdzenie gotowości zajęć. 1.Zbiórka w szeregu na terenie baseny przy ławkach- sprawdzenie gotowości do zajęć. 2 min Uczniowie przebierają się w szatni i wchodzą na teren basenu pod okiem nauczyciela. Niećwiczący siadają na ławce. 2 Motywacja do uczestnictwa w lekcji 1.Uczymy się dzisiaj pracy NN do stylu grzbietowego. 2.Krótka dyskusja na temat pracy nóg w stylu grzbietowym 4 min Demonstracja ruchu w stylu grzbietowym na lądzie i w wodzie (przez dobrego ucznia lub samego nauczyciela) – dokładny opis słowny, odwołanie się do plansz metodycznych znajdujących się na ścianie pływalni. 3 Rozgrzewka psychomotoryczna, profilaktyka Ćwiczenia na lądzie:4 min 1. Rozkrok – naprzemianstronne krążenie RR w przód i w tył. 2. Rozkrok – naprzemianstronne wymachy RR, 3. Postawa NN razem – ręce na kolanach krążenie w st. kolanowych na zewnątrz i do wewnątrz, 4. Opad T – skrętoskłony, 5. Postawa – przysiady stopy razem, 6. Krążenia tułowia 7. Luźne podskoki Ćwiczenia w wodzie: „Berek z piłka”- wyznaczony berek stara się trafić piłką ćwiczących, którzy broniąc się przed złapaniem chowają się pod wodą. Trafiony uczeń staje się automatycznie berkiem i pomaga pierwszemu berkowi. 3 min 4.Kształtowanie umiejętności, doskonalenie sprawności, 1. Uczniowie siadają na brzegu pływalni i wykonują naprzemienne ruchy nóg, – powoli i dokładnie 2. „Fontanna”- naprzemienne ruchy nóg w leżeniu na plecach, przy ścianie basenu. 3. W leżeniu na plecach przy brzegu, odepchnięcie od ściany luźny poślizg na grzbiecie 4.„Wystrzelenie torpedy”- jeden z ćwiczących kładzie się na plecach, drugi chwyta go za stopy i jak najmocniej wypycha w przód. Później zmiana. 5. Ze współćwiczącym – naprzemienne ruchy nóg do stylu grzbietowego: a) w miejscu, b) w ruchu 6. Dwie osoby kładą się na plecach i chwytają prostymi rękami żerdź trzymaną przez dwóch współćwiczących. Osoby leżące na plecach wykonują spokojną i rytmiczną prace nóg do stylu grzbietowego. 7. Z odbicia od ściany basenu poślizg na grzbiecie z deską na wysokości bioder, naprzemienna praca nóg. 8. Z odbicia od ściany basenu poślizg na grzbiecie deska daleko za głową, naprzemienna praca nóg. 9. „Wyścig ślizgaczy” – Uczniowie chwytają się za brzeg i opierają stopy o ścianę. Na sygnał odbijają się i w położeniu na grzbiecie wykonują naprzemienne ruchy nóg, płynąc na druga stronę basenu, – kto szybciej Ogólny czas 28 min 5.Uspokojenie organizmu 1. Leżenie na grzbiecie – głębokie wdechy i wydechy. 2. 10 wydechów do wody 2 min Deska ułożona pod biodrami Dowolny sposób wykonania 6 Część organizacyjno - porządkowa 1. Zbiórka w szeregu 2. Ocena całościowa grupy 2 min Na brzegu basenu 7 Nastawienie do samodzielnej pracy 1. Zachęcenie uczniów do korzystania z pływalni w czasie wolnym 1 min Wyświetleń: 280
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |