Katalog

Małgorzata Pawłowska, 2015-06-23
Braniewo

Wychowanie fizyczne, Konspekty

Nauczanie pracy nóg w stylu grzbietowym.

- n +

Nauka pracy nóg w stylu grzbietowym


Temat lekcji: Nauka pracy nóg w stylu grzbietowym.


Cele główne:
1. umiejętności – doskonalenie poślizgów na plecach, dalsze oswajanie z wodą
2. wiadomości – z zakresu techniki pływania,
3. motoryczność - siła, moc, wytrzymałość,
4. akcenty wychowawcze – dokładność i systematyczność


Miejsce ćwiczeń: pływalnia kryta
Liczba ćwiczących: 14 (dziewczęta)
Czas trwania: 45 min
Sprzęt: 20 szt. desek, piłka, drążek


Lp. Tok lekcji
1 Zorganizowanie grupy i sprawdzenie gotowości zajęć.
1.Zbiórka w szeregu na terenie baseny przy ławkach- sprawdzenie gotowości do zajęć. 2 min
Uczniowie przebierają się w szatni i wchodzą na teren basenu pod okiem nauczyciela. Niećwiczący siadają na ławce.

2 Motywacja do uczestnictwa w lekcji
1.Uczymy się dzisiaj pracy NN do stylu grzbietowego.
2.Krótka dyskusja na temat pracy nóg w stylu grzbietowym 4 min
Demonstracja ruchu w stylu grzbietowym na lądzie i w wodzie (przez dobrego ucznia lub samego nauczyciela) – dokładny opis słowny, odwołanie się do plansz metodycznych znajdujących się na ścianie pływalni.

3 Rozgrzewka psychomotoryczna, profilaktyka Ćwiczenia na lądzie:4 min
1. Rozkrok – naprzemianstronne krążenie RR w przód i w tył.
2. Rozkrok – naprzemianstronne wymachy RR,
3. Postawa NN razem – ręce na kolanach krążenie w st. kolanowych na zewnątrz i do wewnątrz,
4. Opad T – skrętoskłony,
5. Postawa – przysiady stopy razem,
6. Krążenia tułowia
7. Luźne podskoki


Ćwiczenia w wodzie:
„Berek z piłka”- wyznaczony berek stara się trafić piłką ćwiczących, którzy broniąc się przed złapaniem chowają się pod wodą. Trafiony uczeń staje się automatycznie berkiem i pomaga pierwszemu berkowi. 3 min


4.Kształtowanie umiejętności, doskonalenie sprawności,
1. Uczniowie siadają na brzegu pływalni i wykonują naprzemienne ruchy nóg, – powoli i dokładnie
2. „Fontanna”- naprzemienne ruchy nóg w leżeniu na plecach, przy ścianie basenu.
3. W leżeniu na plecach przy brzegu, odepchnięcie od ściany luźny poślizg na grzbiecie
4.„Wystrzelenie torpedy”- jeden z ćwiczących kładzie się na plecach, drugi chwyta go za stopy i jak najmocniej wypycha w przód. Później zmiana.
5. Ze współćwiczącym – naprzemienne ruchy nóg do stylu grzbietowego:
a) w miejscu,
b) w ruchu
6. Dwie osoby kładą się na plecach i chwytają prostymi rękami żerdź trzymaną przez dwóch współćwiczących. Osoby leżące na plecach wykonują spokojną i rytmiczną prace nóg do stylu grzbietowego.
7. Z odbicia od ściany basenu poślizg na grzbiecie z deską na wysokości bioder, naprzemienna praca nóg.
8. Z odbicia od ściany basenu poślizg na grzbiecie deska daleko za głową, naprzemienna praca nóg.
9. „Wyścig ślizgaczy” – Uczniowie chwytają się za brzeg i opierają stopy o ścianę. Na sygnał odbijają się i w położeniu na grzbiecie wykonują naprzemienne ruchy nóg, płynąc na druga stronę basenu, – kto szybciej

Ogólny czas 28 min




5.Uspokojenie organizmu
1. Leżenie na grzbiecie – głębokie wdechy i wydechy.
2. 10 wydechów do wody 2 min Deska ułożona pod biodrami
Dowolny sposób wykonania
6 Część organizacyjno - porządkowa
1. Zbiórka w szeregu
2. Ocena całościowa grupy 2 min Na brzegu basenu
7 Nastawienie do samodzielnej pracy
1. Zachęcenie uczniów do korzystania z pływalni w czasie wolnym 1 min





Wyświetleń: 280


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.