Katalog

Barbara Zembol, 2015-06-23
Jordanów

Język niemiecki, Konspekty

Scenariusz lekcji języka niemieckiego - liczebniki.

- n +

Scenariusz lekcji j. niemieckiego

Temat: Liczebniki: eins, zwei, drei

Klasa: 1 gimnazjum
Wykorzystane materiały i urządzenia: e-podręcznik, tablica interaktywna, zdjęcia rodzin przyniesione przez uczniów, plakat z liczebnikami, prezentacja multimedialna, wierszyk na karteczkach

Cel lekcji: Uczniowie potrafią liczyć do 20

- powtarzają słownictwo z poprzedniej lekcji związane z członkami rodziny
- na podstawie tekstu słuchanego ćwiczą wymowę liczebników do 12
- potrafią podać swój numer telefonu i poprawnie zapisać numer kolegi
- poznają sposób tworzenia liczebników od 13 do 19
- poprawnie wykonują proste działania matematyczne do 20

Przebieg lekcji:
1. Sprawdzenie obecności, zapis tematu i daty, przedstawienie celu zajęć i kryteriów oceniania w sposób zrozumiały dla uczniów
5’

2. Uczniowie pracują w grupach. Na zadanie domowe mieli przynieść zdjęcia swojej rodziny. Każdy pokazuje zdjęcia i nazywa po niemiecku kto na nich jest: Das ist meine Mutter, das ist mein Opa…. Nauczyciel przysłuchuje się grupom, czy uczniowie poprawnie nazywają członków rodziny.
10’

3. Uczniowie słuchają tekst (4/26) i powtarzają wymowę liczebników do 12. Następnie uczniowie powtarzają liczebniki na głos całą klasą, a potem samodzielnie „na wyrywki”
5’

4. Nauczyciel zapisuje zdanie: Wie ist die Telefonnummer von Maciek? Uczniowie tłumaczą je i próbują udzielić odpowiedzi: Die Telefonnummer von Maciek ist……. Następnie każdy zapisuje swój numer telefonu. Wybrani uczniowie zadają przypadkowym osobom pytanie o ich numer telefonu i wszyscy muszą ten numer zapisać. Numery sprawdzamy na forum klasy.
10’

5. Uczniowie na podstawie plakatu nauczyciela zauważają jak tworzy się liczebniki od 13 do 19. Zwracają też uwagę na wyjątki. Po zapisaniu notatki w zeszycie uczniowie nazywają liczebniki, które pojawiają się w prezentacji multimedialnej.
5’

6. Uczniowie wykonują proste działania matematyczne w podręczniku (6a/26)- sprawdzenie
8’

7. Podsumowanie lekcji i rozdanie uczniom krótkiego wierszyka, który pomoże im łatwiej zapamiętać liczebniki do 10 – na zadanie domowe nauczą się go na pamięć.
2’
Wyświetleń: 310


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.