Katalog Joanna Rosicka, 2015-06-23 Biaystok Różne, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela stażysty-wychowawcy świetlicy ubiegającego się o stopień nauczyciela kontraktowego.PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA STAŻYSTY- WYCHOWAWCY ŚWIETLICY ubiegającego się o stopień nauczyciela kontraktowego Opracowany na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 01 marca 2013r. w sprawie uzyskania stopnia awansu zawodowego przez nauczycieli. Imię i nazwisko nauczyciela odbywającego staż: mgr Joanna Rosicka Nazwa i adres szkoły: Szkoła Podstawowa nr 44 im. Stanisława Moniuszki w Białymstoku ul. Rumiankowa 13 Dyrektor: mgr Ewa B. Zaniewska Stanowisko: nauczyciel- wychowawca świetlicy Opiekun stażu: mgr Anna Kuptel Data rozpoczęcia stażu: 01. 09. 2014 r. Czas trwania stażu: 9 miesięcy Kwalifikacje: • Ukończone studia licencjackie w Wyższej Szkole Finansów i zarządzania na kierunku filologia angielska, specjalizacja nauczycielska • Ukończone studia magisterskie w Wyższej Szkole Finansów i Zarządzania na kierunku filologia angielska, specjalizacja nauczycielska Cel główny: 1. Uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego. Cele szczegółowe: 1. Poznanie organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły i świetlicy 2. Poznanie dokumentacji obowiązującej w szkole i przepisów związanych z jej funkcjonowaniem. 3. Poznanie przepisów dotyczących zapewnienia podopiecznym bezpiecznych i higienicznych warunków nauki i wypoczynku. 4. Nabycie umiejętności prowadzenia dokumentacji obowiązującej w świetlicy szkolnej oraz szkole. 5. Doskonalenie warsztatu pracy poprzez obserwację zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu lub innych nauczycieli i omawianie tych zajęć z prowadzącym. 6. Podniesienie kwalifikacji i zdobywanie nowych umiejętności przydatnych w pracy zawodowej poprzez udział w formach doskonalenia zawodowego: wewnątrzszkolnych, pozaszkolnych i samokształcenia. 7. Przeprowadzanie i planowanie zajęć z uczniami, tak aby przyczynić się do realizacji celów rozwojowych szkoły. 8. Poprawne planowanie czynności opiekuńczo-wychowawczych. 9. Właściwe opracowanie konspektów zajęć i scenariuszy imprez pozalekcyjnych. 10. Nawiązywanie i pogłębianie kontaktów z rodzicami uczniów i wychowawcami klas. 1. Znajomość organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły oraz dokumentacji funkcjonującej w szkole i świetlicy (§6 ust. 1 pkt. 1, §6 ust. 2 pkt. 1*) ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN SPOSÓB DOKUMENTOWANIA 1. Zapoznanie z procedurą osiągania awansu zawodowego. • Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego: Rozporządzenie MEN z 1.03.2013 r. • Tworzenie planu rozwoju zawodowego 09. 2014 • Poprawnie sporządzony plan rozwoju zawodowego. • Rozpoczęcie postępowania kwalifikacyjnego w sprawie awansu zawodowego. 2. Zapoznanie się z oświatowymi aktami prawnymi. • Analiza dokumentacji: a) Ustawa o systemie oświaty, b) Karta Nauczyciela, c) Rozporządzenia MEN. 09/10. 2014 • Notatki własne. • Wykaz obowiązujących aktów prawnych 3. Zapoznanie się z tygodniowym rozkładem zajęć w świetlicy, dyżurami, zasadami współpracy Dyrektora z pracownikami. • Obserwacja. • Udział w spotkaniach Zespołu Nauczycieli Wychowawców Świetlicy i Rady Pedagogicznej. 09. 2014 • Prawidłowa organizacja zajęć własnych. • Potwierdzenie lidera. • Lista obecności. 4. Poznanie zasad prowadzenia dokumentacji. • Zapoznanie się z rodzajem oraz sposobem prowadzenia dokumentacji świetlicy (dziennik zajęć), plany pracy. 09. 2014 oraz na bieżąco w trakcie trwania stażu • Prawidłowo prowadzona dokumentacja świetlicy. 5. Poznanie dokumentacji obowiązującej w szkole. • Analiza dokumentacji: a) Statut szkoły, b) Szkolny Program Wychowawczy, c) Przedmiotowy System Oceniania. d) Regulaminy 09. 2014 • Notatki własne z analizy dokumentacji. 6. Poznanie zasad funkcjonowania i organizacji szkoły. • Udział w Radach Pedagogicznych i zespołach przedmiotowych. 09. 2014 oraz na bieżąco w trakcie trwania stażu • Lista obecności na zebraniach Rady Pedagogicznej i zespołach przedmiotowych. 7. Zapoznanie się z podstawowymi zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy w szkole oraz przepisami przeciwpożarowy-mi. • Udział w szkoleniu BHP. 09. 2014 • Zaświadczenie o ukończeniu szkolenia. 8. Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu. • Zawarcie kontraktu pomiędzy stażystą a opiekunem stażu, który określa zakres obowiązków stażysty, jak i opiekuna stażu. 09. 2014 • Kontrakt . • Omówienie zasad współpracy. 9.Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego nauczyciela stażysty. • Gromadzenie i opis dokumentów, działań, programów, scenariuszy. • Analiza własnych działań i ocena skuteczności. Cały okres trwania stażu • Wspomniane dokumenty umieszczone w teczce stażysty. 10. Złożenie wniosku o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego na stopień nauczyciela kontraktowego wraz z dokumentacją. • Złożenie wniosku oraz przygotowanie dokumentacji. 31.05.2014 • Wniosek. • Dokumentacja z realizacji planu rozwoju zawodowego. 11. Sporządzenie sprawozdania z przebiegu stażu i przedłożenie go Dyrektorowi szkoły. • Przygotowanie sprawozdania opisującego przebieg oraz stopień realizacji przyjętego planu rozwoju, uwzględnienie zmian i modyfikacji planu rozwoju. 06. 2015 • Sprawozdanie z realizacji stażu. 2.Umiejętność prowadzenia zajęć w sposób zapewniający właściwą realizację statutowych zadań szkoły: (§6 ust. 1 pkt. 3, §6 ust. 2 pkt. 4*) ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN SPOSÓB DOKUMENTOWANIA 1. Dokonanie wstępnej oceny własnych umiejętności • Autorefleksja, analiza możliwości rozwoju 09. 2014 • Powstanie planu rozwoju zawodowego 2. Opracowanie i wdrożenie planu pracy świetlicy szkolnej. • Prowadzenie działalności zgodnie z opracowanym planem. 09. 2014 oraz na bieżąco w trakcie trwania stażu • Plan pracy świetlicy szkolnej na rok 2014/2015 3. Dokumentacja własnych działań pedagogicznych. • Dobór odpowiednich metod i form pracy oraz środków dydaktycznych, dostosowanych do potrzeb i możliwości uczniów. • Gromadzenie dokumentacji. Cały okres trwania stażu • Konspekty z zajęć. • Testy i karty pracy uczniów. • Notatki własne. • Pomoce dydaktyczne. 4. Pomoc w nauce i wyrównaniu braków szkolnych. • Pomoc dzieciom w odrabianiu zadań domowych • Praca z dziećmi słabszymi w nauce. • Współorganizowanie kiermaszy charytatywnych, konkursów, gier i zabaw edukacyjnych Cały okres trwania stażu • Potwierdzenie opiekuna stażu 5. Poszerzenie zainteresowań i rozwijanie umiejętności uczniów ( język angielski i zajęcia redakcyjne). • Prowadzenie zajęć z cyklu „zabawy z angielskim” • Redagowanie gazetki „Świetliczak” Wg. Planu pracy • Scenariusze • Zapis w dokumentacji 6. Wykorzystanie w pracy technologii komputerowej • Korzystanie ze stron internetowych poświęconych edukacji • Komputerowe opracowanie pomocy dydaktycznych • Tworzenie dokumentacji Cały okres trwania stażu • Spis wykorzystanych stron • Pomoce • Dokumentacja 7.Uczestnictwo w doskonaleniu zawodowym wewnątrzszkolnym i samokształceniu. • Udział w szkoleniowych radach pedagogicznych. • Uczestnictwo w różnych formach doskonalenia nauczycieli : warsztaty, kursy doskonalące oraz kwalifikacyjne, Cały okres trwania stażu • Zaświadczenia potwierdzające uczestnictwo w różnych formach doskonalenia. • Potwierdzenie udziału w szkoleniowych radach pedagogicznych przez opiekuna stażu. 8.Opieka nad salą zajęć świetlicowych • Zaprojektowanie wystroju sali świetlicowej. • Wykonywanie gazetek ściennych Cały okres trwania stażu • Potwierdzenie opiekuna stażu. • Zdjęcia potwierdzające wystrój sali świetlicowej oraz gazetek ściennych. 10. Doskonalenie warsztatu pracy • Wzbogacanie warsztatu pracy w różne pomoce dydaktyczne. • Studiowanie literatury pedagogicznej i psychologicznej. Cały okres trwania stażu • Pomoce dydaktyczne. • Notatki własne. • Prezentacja przeczytanych książek oraz omówienie tematyki wybranych numerów czasopism . 11. Ocena własnych umiejętności, analiza mocnych i słabych stron własnej działalności. • Dokumentowanie efektów własnej pracy z uwzględnieniem opracowanych narzędzi, analiz, ewaluacji oraz stosowanych metod aktywizujących. 09. 2014 oraz na bieżąco w trakcie trwania stażu • Dokumenty pohospitacyjne. • Arkusze obserwacji zajęć. • Notatki własne, wnioski i refleksje. 3. Znajomość środowiska uczniów, ich problemów oraz umiejętność współpracy ze środowiskiem uczniów: (§6 ust. 2 pkt. 3*) ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN SPOSÓB DOKUMENTOWANIA 1. Nawiązanie współpracy z wychowawcami, nauczycielami i pedagogiem szkolnym. • Rozmowy z wychowawcami i nauczycielami. • Udział w godzinach wychowawczych. Cały okres trwania stażu • Stosowne wpisy w dzienniku. • Konspekty zajęć. • Arkusze obserwacji. 2. Rozwijanie umiejętności interpersonalnych. • Współpraca z nauczycielami i pedagogami. • Dzielenie się doświadczeniami, analiza i samoocena. Cały okres trwania stażu • Kontakty interpersonalne, m.in. z uczniami, rodzicami, nauczycielami i pedagogami z innych placówek. 3. Realizowanie zadań wychowawczych w pracy z uczniami zgodnie ze Szkolnym Programem Wychowawczym • Kontakty z pedagogiem szkolnym. • Zapoznanie się z opiniami Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej • Realizacja zadań Programu Wychowawczego. • Współpraca z nauczycielami będącymi wychowawcami. • Realizacja zagadnień z zakresu profilaktyki. 09. 2014 oraz cały okres trwania stażu • Potwierdzenie nauczycieli i pedagoga szkolnego. • konspekty 4.Integrowanie się ze środowiskiem szkolnym • Pomoc w organizowaniu uroczystości i imprez na terenie szkoły. 09. 2014 oraz cały okres trwania stażu • Notatki własne. • Świadectwa udziału. 4. Umiejętność omawiania prowadzonych i obserwowanych zajęć: (§6 ust.2 pkt.4*) ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN SPOSÓB DOKUMENTOWANIA 1. Ustalenie z opiekunem terminów i tematyki zajęć na okres stażu z uwzględnieniem zajęć prowadzonych i obserwowanych. • Stworzenie harmonogramu z terminami zajęć. 09. 2014 oraz cały okres trwania stażu • Scenariusze, konspekty zajęć. • Potwierdzenie opiekuna stażu. 2. Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu lub innego nauczyciela. • Obserwacja według wcześniej opracowanych narzędzi (arkusze obserwacji lekcji), omówienie i zapisanie jej wyników. Cały okres trwania stażu, według wcześniej ustalonych terminów • Arkusze obserwacji lekcji. 3. Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu. • Opracowanie scenariusza zajęć (konspekt). • Konsultacje, analiza. Cały okres trwania stażu, według wcześniej ustalonych terminów • Konspekty z zajęć. • Wnioski i uwagi do realizacji na przyszłość. 4. Prowadzenie zajęć w obecności Dyrekcji. • Opracowanie scenariusza zajęć (konspekt). • Konsultacja, analiza. Cały okres trwania stażu, według wcześniej ustalonych terminów • Arkusze obserwacji lekcji. • Własne wnioski i refleksje. • Opinia osoby hospitującej. 5. Doskonalenie multimedialnych technik pracy. • Przygotowanie dokumentacji stażu w formie elektronicznej. • Wykorzystanie technologii komputerowej podczas przygotowania zajęć oraz pomocy dydaktycznych dla uczniów. Cały okres trwania stażu • Teczka stażysty. • Płyta z zapisem elektronicznym. • Scenariusze zajęć. 6. Analiza i samoocena swoich działań. • Analiza własnych zajęć, notatek i rozmów pohospitacyjnych. Cały okres trwania stażu • Wprowadzenie udoskonaleń w prowadzeniu zajęć. 7. Określenie dalszej drogi rozwoju zawodowego. • Samoocena. • Ewaluacja zajęć. 06. 2014 • Teczka stażysty. • Sprawozdanie z okresu stażu. 8. Dzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniem • Opublikowanie planu rozwoju w portalu edukacyjnym. • Opublikowanie scenariuszy w Internecie. • Udostępnienie własnych konspektów Cały okres stażu. • Adres strony internetowej *Podstawa prawna: 1. Ustawa Karta Nauczyciela z dnia 26 stycznia 1982 r. (tekst jednolity Dz. U. z 2014 r. poz.191, Rozdział 3a Awans zawodowy nauczycieli). 2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 2013 r. poz.393). Opracowała Joanna Rosicka Wyświetleń: 866
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |