![]() |
![]() |
Katalog Anna Świniarska, 2015-06-23 Wołomin Język angielski, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego.PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ AWANSU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO ZADANIA DO REALIZACJI W OKRESIE STAŻU §8 ust.1 pkt.1 Podejmowanie działań mających na celu doskonalenie warsztatu i metod pracy. 1. Poznawanie procedury awansu zawodowego • Analiza przepisów dotyczących awansu zawodowego. • Opracowanie wniosku o rozpoczęcie stażu. • Gromadzenie dokumentacji przebiegu stażu. • Opracowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego. • Uzyskanie oceny dorobku zawodowego. • Złożenie wniosku o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego i wymaganej dokumentacji. 2. Pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych • Udział w szkoleniach i konferencjach. • Korzystanie z publikacji pedagogicznych i literatury fachowej. • Bieżące śledzenie rynku wydawniczego. • Utrzymywanie kontaktu z wydawnictwami pedagogicznymi (Express Publishing, OUP, Pearson). §8 ust.2 pkt.1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenia pracy własnej i podniesienia jakości pracy szkoły. 1. Pełnienie funkcji przewodniczącej Klasowego Zespołu Nauczycieli • Przygotowywanie planów pracy i sprawozdań oraz koordynowanie pracy zespołu. 2. Pełnienie funkcji członka Zespołu Wychowawczego Gimnazjum • Współpraca w ramach działań podejmowanych przez zespół. 3. Pełnienie funkcji opiekuna Samorządu Uczniowskiego Gimnazjum • Przygotowywanie planów pracy i sprawozdań oraz koordynowanie pracy Samorządu 4. Pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych • Uczestnictwo w dostępnych formach WDN • Doskonalenie zewnętrzne • samokształcenie • 5. Rozwijanie i doskonalenie warsztatu i metod pracy • Przygotowywanie pomocy dydaktycznych • Utworzenie pracowni językowej; dbałość o sprzęt i wystrój sali oraz gromadzenie materiałów dydaktycznych i opieka nad nimi. 6. Opiekun projektów edukacyjnych realizowanych w drugich klasach gimnazjum • Sprawowanie opieki nad uczniami biorącymi udział w realizacji projektów edukacyjnych w klasie drugiej gimnazjum 7. Wykorzystanie znajomości języka włoskiego w pracy z uczniami • Rozwijanie w uczniach świadomości podobieństw i różnic między językami • Wymiana międzynarodowa • Webquest §8 ust.2 pkt.2 Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. 1. Wykorzystanie zasobów internetowych (słowniki encyklopedie, portale edukacyjne) służących podniesieniu jakości pracy • Wykorzystanie publikacji internetowych oraz portali edukacyjnych w celu pogłębiania wiedzy na tematy związane z oświatą, przepisami prawa; wyszukiwania informacji o krajach anglojęzycznych oraz poszukiwania nowych, ciekawych pomysłów do pracy. 2. Udział w formach doskonalenia związanych z podwyższeniem umiejętności wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej (szkolenia online) • Udział w szkoleniach online. 3. Wykorzystanie urządzeń multimedialnych w tym prowadzenie lekcji z wykorzystaniem tablic multimedialnych • Prowadzenie zajęć w sali multimedialnej, komputerowej i z wykorzystaniem tablicy multimedialnej (projekcje filmów anglojęzycznych, prezentacje multimedialne). 4. Wykorzystanie programów komputerowych w codziennej pracy • Wykorzystanie skrzynki e mail do kontaktów z rodzicami, innymi nauczycielami, wydawnictwami, organizatorami akcji i konkursów. • Przygotowywanie pomocy dydaktycznych, sprawdzianów, testów, zaproszeń, dyplomów z wykorzystaniem komputera. • Prowadzenie dokumentacji nauczyciela języka angielskiego oraz wychowawcy w formie elektronicznej. • Współpraca z nauczycielem informatyki w celu umieszczania materiałów na stronie internetowej szkoły. • §8 ust.2 pkt.3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć. 1. Pełnienie funkcji opiekuna stażu nauczyciela kontraktowego oraz pełnienie funkcji opiekuna praktyki nauczycielskiej odbywanej przez studentkę III roku filologii angielskiej • Pomoc w/w nauczycielom w efektywnym prowadzeniu zajęć lekcyjnych. • Pełnienie funkcji opiekuna stażu. 2. Przeprowadzenie zajęć otwartych dla innych nauczycieli • Prowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli stażystów, kontraktowych, mianowanych i dyplomowanych. • 3. Prowadzenie szkoleń dla nauczycieli w ramach WDN • Pomoc innym nauczycielom w doskonaleniu ich znajomości języka angielskiego. • 4. Publikacja w Internecie efektów prac • Publikacja swojego planu rozwoju zawodowego w Internecie. • Współpraca z innymi nauczycielami w tworzeniu scenariuszy, wspólnych projektów, imprez i konkursów. • 5. Pełnienie funkcji przewodniczącej szkolnych komisji egzaminacyjnych • Nadzorowanie przebiegu egzaminów 6. Dzielenie się spostrzeżeniami z przeprowadzanych analiz wyników testów kompetencji oraz egzaminów gimnazjalnych. • Dokonywanie analizy wyników próbnego i końcowego egzaminu gimnazjalnego. §8 ust.2 pkt.4 Realizacja co najmniej trzech z następujących zadań ( z sześciu proponowanych) : §8 ust.2 pkt.4a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich. 1. Opracowanie i wdrożenie programu edukacyjnego „Szekspir forever” • Opracowanie programu edukacyjnego „Szekspir forever” we współpracy z nauczycielem języka polskiego • gazetki • prezentacje multimedialne • konkursy • wycieczki • imprezy szkolne §8 ust.2 pkt. 4c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych. 1. Prowadzenie lingwistycznego koła zainteresowań • Prowadzenie lingwistycznego koła zainteresowań dla uczniów zdolnych, pragnących rozwijać swoje kompetencje językowe oraz przygotowywać się do udziału w konkursach • 2. Prowadzenie zajęć wyrównawczych • Prowadzenie zajęć wyrównawczych dla uczniów mających problemy w nauce 3. Zorganizowanie i przeprowadzenie konkursów szkolnych • Organizacja i prowadzenie szkolnych konkursów języka angielskiego • Nadzorowanie i prowadzenie szkolnego etapu Przedmiotowego Konkursu z Języka Angielskiego (jako przewodnicząca komisji). 4. Zorganizowanie i przeprowadzenie konkursów międzyszkolnych • Organizacja i prowadzenie międzyszkolnych konkursów języka angielskiego. 5. Wykorzystywanie form pozalekcyjnych w procesie dydaktycznym i wyrównawczym • Organizacja wycieczek szkolnych krajowych i zagranicznych • Organizacja imprez klasowych • Przygotowanie programów artystycznych na uroczystości szkolne • Uczestnictwo wraz z uczniami w uroczystościach patriotycznych na terenie miasta • Wykorzystanie technik multimedialnych w pracy z uczniami • Przygotowanie projektów edukacyjnych • Organizacja pikników 6. Psychoedukacja rodziców • Prowadzenie psychoedukacji rodziców w czasie zebrań z rodzicami §8 ust.2 pkt. 4e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowaniach w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami. 1. Współpraca z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną • Praca z uczniem mającym opinię/orzeczenie poradni. • Opinie, orzeczenia poradni • IPET Cały okres stażu 2. Współpraca z Komendą Policji • Pogadanki przeprowadzone w ramach zajęć z wychowawcą, udział z młodzieżą w spotkaniach profilaktycznych na temat uzależnień oraz odpowiedzialności karnej nieletnich. 3. Współpraca z ZHP • Przygotowanie imprezy integracyjnej dla węgierskich uczniów i nauczycieli 4. Współpraca z towarzystwem Nasz Dom • Koordynacja akcji Góra grosza 5. Współpraca z Polskim Stowarzyszeniem Zarządzania Kadrami • Zaproszenie na zajęcia z wychowawcą przedstawicieli technikum 6. Współpraca z Urzędem Miasta i Gminy Wołomin • Realizacja projektu wymiany międzynarodowej z Węgrami • 7. Współpraca z Młodzieżową Radą Miasta • Koordynacja zgłaszania przez uczniów szkoły wniosków dotyczących propozycji zmian w mieście • 8. Współpraca z sądem rodzinnym i nieletnich • Przygotowanie opinii dotyczących uczniów • 9. Współpraca z PCPR • Przygotowanie opinii dotyczących uczniów 10. Współpraca z Caritas • Zbiórka słodyczy na świąteczną paczkę dla podopiecznego Caritas • 11. Współpraca z rodzinnymi domami dziecka • Przygotowanie opinii na prośbę prawnych opiekunów 12. Współpraca z Hospicjum Opatrzności Bożej • Zorganizowanie zbiórki słodyczy na bożonarodzeniowe paczki 13. Współpraca z marką Winiary • Koordynacja programu „Żyj smacznie i zdrowo” § 8 ust. 2 pkt. 4 lit.f Uzyskanie innych znaczących osiągnięć w pracy zawodowej. 1. Nagrody • Uzyskanie nagród i wyróżnień • Nagrody i wyróżnienia 2. Pełnienie funkcji koordynatora akcji prowadzonych na terenie szkoły • Koordynator wymiany międzynarodowej • Koordynator programu „Żyj smacznie i zdrowo” • Potwierdzenia Cały okres stażu 3. Sukcesy i osiągnięcia uczniów • Zdobycie przez drużynę reprezentującą Gimnazjum nr 2 pierwszego miejsca w gminnym konkursie języka angielskiego „Szekspir Forever” w roku szkolnym 2013/2014. • Zdobycie przez moje dwie uczennice wyróżnień w powiatowym konkursie piosenki angielskiej „Let’s sing up a storm”. • Uzyskiwanie przez moich uczniów wysokich wyników z egzaminu gimnazjalnego z języka angielskiego (7 stanin) oraz wyników 100% z poszczególnych części egzaminu przez niektórych uczniów. • Nagrody i wyróżnienia § 8 ust. 2 pkt. 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnianiem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony. 1. Opis i analiza dwóch przypadków rozwiązywania problemów wychowawczych i edukacyjnych. • Prowadzenie obserwacji dzieci, zdiagnozowanie przypadków; • Zidentyfikowanie problemu; • Zebranie informacji o uczniu od rodziców i pedagoga i nauczycieli; • Określenie genezy zjawiska i znaczenia problemu; • Prognoza pozytywna i negatywna; • Ustalenie propozycji rozwiązania problemu; • Wdrożenie oddziaływań; • Obserwacja efektów oddziaływań; • Podsumowanie i wnioski. W czasie trwania stażu będę starała się sprostać wymaganiom jakie stawia przede mną wprowadzona reforma edukacji. Dołożę wszelkich starań, aby zrealizować zadania założone w Planie Rozwoju Zawodowego, co pozwoli mi wzbogacić swoją wiedzę i doskonalić umiejętności pedagogiczne oraz efektywnie przyczyni się do podniesienia jakości pracy szkoły. Ponad to wykonywane zadania staną się dla mnie inspiracją dla nowych pomysłów, które zamierzam realizować w dalszej pracy pedagogicznej. .................................................. (podpis nauczyciela) (podpis Dyrektora) Wyświetleń: 114
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |