Katalog Anna Łukasik, 2015-06-23 Pabianice Zajęcia przedszkolne, Scenariusze Zajęcia otwarte "Tęczowe zabawy z mamą i tatą".Scenariusz zajęć otwartych z udziałem rodziców prowadzonych w Przedszkolu Miejskim Nr 11 z Oddziałami Integracyjnymi w Pabianicach Temat tygodniowy: Mama i tata Temat zajęć: Tęczowe zabawy z mamą i tatą Termin: 26.05.2015r. Grupa: III integracyjna (3-4 latki) Miejsce: sala zabaw Osoba prowadząca: Anna Łukasik-Frątczak Cel ogólny: Wzmacnianie więzi emocjonalnej między dzieckiem a rodzicem poprzez wspólną zabawę. Przewidywane efekty: Dziecko wspólnie z rodzicem: - ilustruje ruchem treść piosenki; - aktywnie uczestniczy w proponowanych zabawach; - czerpie radość ze wspólnego wykonywania zadań; Metody pracy: aktywizujące, słowne, czynne. Formy: w parach, z całą grupą. Obszary wskazane w podstawie programowej wychowania przedszkolnego: 1.2 przestrzega reguł obowiązujących w społeczności dziecięcej (stara się współdziałać w zabawach i sytuacjach zadaniowych) oraz w świecie dorosłych; 8.1 śpiewa piosenki z dziecięcego repertuaru oraz łatwe piosenki ludowe; chętnie uczestniczy w zbiorowym śpiewie, w tańcach i muzykowaniu. Pomoce dydaktyczne: płyta CD, chusta animacyjna, piłka, kostka z kolorami, kropelki kolorowe, arkusze szarego papieru, mazaki, kredki, Przewidywany przebieg zajęć: 1. Powitanie „Witam wszystkich, którzy …” (przyszli pieszo, lubią kolor zielony, lubią słodycze, lubią niespodzianki, chcą się dobrze bawić) – nauczycielka ustala, że machają ręką dzieci, rodzice, których dotyczy powitanie. 2. Zabawa „ Zuch” Nauczycielka śpiewa i jednocześnie ilustruje ruchem treść piosenki– wszyscy powtarzają. 3. „Tęczowe zabawy z chustą animacyjną”: „Myszko … do dziury” Opowiadamy uczestnikom historię o myszce (piłka), która musi trafić do swojego domu (otwór w chuście). Uczestnicy tak wachlują chustą, aby piłka znalazła się w otworze chusty. Nie może upaść na ziemię. „Kolorowy parasol” Dzieci na znak podnoszą chustę wysoko do góry i ukrywają się pod nią. „Pajączki” Uczestnicy stoją wokół chusty. Dwie wybrane osoby dwukrotnie rzucają kostką z kolorami. Pierwszy rzut oznacza pole na którym osoba staje, drugi rzut – pole na którym kładzie ręce. „Kolorowe kroki” Uczestnicy ustawieni są w kole przy chuście. Prowadzący wybiera jedną osobę, która wykonuje kroki (3 – 4 kroki) po różnych kolorach chusty, a następnie wybiera osobę, która ma powtórzyć po nim kod kroków. Jeśli się pomyli obiega chustę i wybiera inną osobę. „Czarodziej” Uczestnicy siedzą dookoła chusty trzymając ją na wysokości brody. Pod nią znajduje się jedna osoba – „czarodziej”. Gdy wszyscy zamkną oczy, „czarodziej” dotyka kogoś, a ten znika pod chustą. Grupa otwiera oczy i zgaduje, kto zniknął. Kto zgadnie wchodzi w rolę „czarodzieja”. „Tylko jeden” Uczestnicy tańczą w rytm muzyki wokół chusty. Gdy muzyka milknie, stają przy kolorze podanym przez nauczycielkę. „Kolorowy deszcz” Nauczycielka układa na chuście według kolorów kropelki w tych samych kolorach. Uczestnicy trzymają napiętą chustę. Na hasło: Deszcz mocno potrząsają chustą. Zadaniem jest odnaleźć wszystkie kropelki i zaprowadzić je do swoich kolorów. „Pomnik” Troje dzieci wchodzi pod chustę i tworzy „pomnik”. W tym czasie pozostali odwracają się. Na znak prowadzącego rodzice badają pomnik dotykiem, a następnie starają się w trzyosobowej grupie odtworzyć go. Nauczycielka odsłania pomnik, wszyscy sprawdzają podobieństwo kopii do oryginału. „Słońce” Dzieci i rodzice unoszą naprężoną chustę imitującą słońce. Powoli przekazują sobie chustę w prawa stronę i w ten sposób przekazują sobie promienie słoneczne. Gdy grupa nabierze wprawy przekazywanie może odbywać się szybko. Po pewnym czasie następuje zmiana i chusta wędruje w lewą stronę. „Stary niedźwiedź” Dzieci i rodzice chwytają chustę, pod którą wchodzi wybrana osoba i udaje niedźwiedzia. Następnie wszyscy chodzą w koło śpiewając piosenkę Stary niedźwiedź. Przy słowach niedźwiedź łapie opuszczają chustę i uciekają. „Balonik” Dzieci i rodzice ustawiają się przy chuście i chwytają ją za brzegi. Na hasło Spuszczamy powietrze z balonika wszyscy zbliżają się do środka chusty i wydają dźwięk syczenia. Następnie wypowiadają słowa wierszyka i jednocześnie oddalają się od środka rozwijając chustę. Na słowa trach – dzieci i rodzice upadają na podłogę. 4. „Portret rodziny” - na arkuszach szarego papieru rodzice wykonują obraz swojej rodziny przez obrysowanie swojej lewej dłoni i lewej dłoni dziecka wewnątrz swojej, następnie podpisują i dowolnie ozdabiają swój portret. 5. Wiersz pt. „Serduszko”. 6. Piosenka „Pomogę mamusi” połączona z gestykulacją. 7. Wręczenie laurek. 8. Podziękowanie za udział w zajęciach i zaproszenie do picia niegazowanej wody mineralnej. Wyświetleń: 107
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |