Katalog

Anna Łukasik, 2015-06-23
Pabianice

Zajęcia przedszkolne, Scenariusze

Zajęcia otwarte "Tęczowe zabawy z mamą i tatą".

- n +

Scenariusz zajęć otwartych z udziałem rodziców prowadzonych
w Przedszkolu Miejskim Nr 11 z Oddziałami Integracyjnymi w Pabianicach

Temat tygodniowy: Mama i tata
Temat zajęć: Tęczowe zabawy z mamą i tatą
Termin: 26.05.2015r.
Grupa: III integracyjna (3-4 latki)
Miejsce: sala zabaw
Osoba prowadząca: Anna Łukasik-Frątczak

Cel ogólny:
Wzmacnianie więzi emocjonalnej między dzieckiem a rodzicem poprzez wspólną zabawę.

Przewidywane efekty:
Dziecko wspólnie z rodzicem:
- ilustruje ruchem treść piosenki;
- aktywnie uczestniczy w proponowanych zabawach;
- czerpie radość ze wspólnego wykonywania zadań;

Metody pracy: aktywizujące, słowne, czynne.

Formy: w parach, z całą grupą.

Obszary wskazane w podstawie programowej wychowania przedszkolnego:
1.2 przestrzega reguł obowiązujących w społeczności dziecięcej (stara się współdziałać w zabawach i sytuacjach zadaniowych) oraz w świecie dorosłych;
8.1 śpiewa piosenki z dziecięcego repertuaru oraz łatwe piosenki ludowe; chętnie uczestniczy w zbiorowym śpiewie, w tańcach i muzykowaniu.

Pomoce dydaktyczne: płyta CD, chusta animacyjna, piłka, kostka z kolorami, kropelki kolorowe, arkusze szarego papieru, mazaki, kredki,

Przewidywany przebieg zajęć:

1. Powitanie „Witam wszystkich, którzy …” (przyszli pieszo, lubią kolor zielony, lubią słodycze, lubią niespodzianki, chcą się dobrze bawić) – nauczycielka ustala, że machają ręką dzieci, rodzice, których dotyczy powitanie.

2. Zabawa „ Zuch”
Nauczycielka śpiewa i jednocześnie ilustruje ruchem treść piosenki– wszyscy powtarzają.

3. „Tęczowe zabawy z chustą animacyjną”:

„Myszko … do dziury”
Opowiadamy uczestnikom historię o myszce (piłka), która musi trafić do swojego domu (otwór w chuście). Uczestnicy tak wachlują chustą, aby piłka znalazła się w otworze chusty. Nie może upaść na ziemię.

„Kolorowy parasol”
Dzieci na znak podnoszą chustę wysoko do góry i ukrywają się pod nią.
„Pajączki”
Uczestnicy stoją wokół chusty. Dwie wybrane osoby dwukrotnie rzucają kostką z kolorami. Pierwszy rzut oznacza pole na którym osoba staje, drugi rzut – pole na którym kładzie ręce.

„Kolorowe kroki”
Uczestnicy ustawieni są w kole przy chuście. Prowadzący wybiera jedną osobę, która wykonuje kroki (3 – 4 kroki) po różnych kolorach chusty, a następnie wybiera osobę, która ma powtórzyć po nim kod kroków. Jeśli się pomyli obiega chustę i wybiera inną osobę.

„Czarodziej”
Uczestnicy siedzą dookoła chusty trzymając ją na wysokości brody. Pod nią znajduje się jedna osoba – „czarodziej”. Gdy wszyscy zamkną oczy, „czarodziej” dotyka kogoś, a ten znika pod chustą. Grupa otwiera oczy i zgaduje, kto zniknął. Kto zgadnie wchodzi w rolę „czarodzieja”.

„Tylko jeden”
Uczestnicy tańczą w rytm muzyki wokół chusty. Gdy muzyka milknie, stają przy kolorze podanym przez nauczycielkę.

„Kolorowy deszcz”
Nauczycielka układa na chuście według kolorów kropelki w tych samych kolorach. Uczestnicy trzymają napiętą chustę. Na hasło: Deszcz mocno potrząsają chustą. Zadaniem jest odnaleźć wszystkie kropelki i zaprowadzić je do swoich kolorów.

„Pomnik”
Troje dzieci wchodzi pod chustę i tworzy „pomnik”. W tym czasie pozostali odwracają się. Na znak prowadzącego rodzice badają pomnik dotykiem, a następnie starają się w trzyosobowej grupie odtworzyć go. Nauczycielka odsłania pomnik, wszyscy sprawdzają podobieństwo kopii do oryginału.

„Słońce”
Dzieci i rodzice unoszą naprężoną chustę imitującą słońce. Powoli przekazują sobie chustę w prawa stronę i w ten sposób przekazują sobie promienie słoneczne. Gdy grupa nabierze wprawy przekazywanie może odbywać się szybko. Po pewnym czasie następuje zmiana i chusta wędruje w lewą stronę.

„Stary niedźwiedź”
Dzieci i rodzice chwytają chustę, pod którą wchodzi wybrana osoba i udaje niedźwiedzia. Następnie wszyscy chodzą w koło śpiewając piosenkę Stary niedźwiedź. Przy słowach niedźwiedź łapie opuszczają chustę i uciekają.

„Balonik”
Dzieci i rodzice ustawiają się przy chuście i chwytają ją za brzegi. Na hasło Spuszczamy powietrze z balonika wszyscy zbliżają się do środka chusty i wydają dźwięk syczenia. Następnie wypowiadają słowa wierszyka i jednocześnie oddalają się od środka rozwijając chustę. Na słowa trach – dzieci i rodzice upadają na podłogę.

4. „Portret rodziny” - na arkuszach szarego papieru rodzice wykonują obraz swojej rodziny przez obrysowanie swojej lewej dłoni i lewej dłoni dziecka wewnątrz swojej, następnie podpisują i dowolnie ozdabiają swój portret.

5. Wiersz pt. „Serduszko”.

6. Piosenka „Pomogę mamusi” połączona z gestykulacją.
7. Wręczenie laurek.
8. Podziękowanie za udział w zajęciach i zaproszenie do picia niegazowanej wody mineralnej.





Wyświetleń: 107


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.