Katalog Ewelina Borowska, 2015-06-12 warszawa Zajęcia przedszkolne, Scenariusze Domowy zwierzyniec- scenariusz, marzec.TEMAT TYGODNIA: Domowy zwierzyniec CEL: - Znajomość zwierząt domowych - umiejętność klasyfikowania, przeliczania, porównywania, tworzenia rytmów CELE SZCZEGÓŁOWE: - potrafi klasyfikować zwierzęta domowe -potrafi przeliczać zbiory -potrafi powiedzieć gdzie jest więcej gdzie mniej. - zauważa i układa rytmy METODY: -słowna, -zabawowa, -zadań stawianych dzieciom, FORMY: -Z całą grupą POMOCE DYDAKTYCZNE: emblematy zwierząt, szarfy, magnetofon, płyta CD. PRZEBIEG ZAJĘCIA: 1. Przywitanie piosenką „ Wszyscy są…” 2. „Zwierzątko”- rozpoznawanie emblematów jakie przyniosła nauczycielka 3. „Zwierzęca muzyka”- zabawa ruchowa. Każde dziecko otrzymuje emblemat zwierzątka. Nauczycielka przy piosence „Pan Weterynarz” wywołuje kolejne grupy zwierząt do tańca. 4. „Domek dla mojego zwierzątka”- dzieci kolejno segregują emblematy zwierzątek do poszczególnych domków (szarf rozłożonych na podłodze). 5. „Ile zwierząt tu mieszka”- zabawa matematyczna Nauczycielka prosi o przeliczenie ile zwierząt jest w poszczególnych domkach 6. „Gdzie więcej nas mieszka?”- zabawa matematyczna. Nauczycielka prosi wybrane dzieci o porównanie gdzie jest więcej np.: kotów czy psów, chomików czy rybek, papug czy psów, itd… 7. „Które to zwierzątko…”- zabawa orientacyjno-porządkowa. każde dziecko ponownie otrzymuje emblemat zwierzątka. Nauczycielka zaprasza do siebie jedną rybkę, chomika, psa, kota, papugę. Ustawia dzieci kolejno i prosi o dokończenie ustawiania zwierząt. 8. Mój emblemat- na zakończenie zajęcia dziec Wyświetleń: 317
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |