Katalog Ewelina Borowska, 2015-06-23 warszawa Zajęcia przedszkolne, Scenariusze Luty- scenariusz.TEMAT TYGODNIA: jesteśmy bezpieczni nie tylko latem. Temat dnia: Samochody osobowe, ciężarowe, ratownicze CEL: - Znajomość różnego typu samochodów, - Znajomość numerów alarmowych - Rozwijanie ekspresji twórczej i wyobraźni CELE SZCZEGÓŁOWE: - różnicuje samochody wg jednej cechy - Zna numery alarmowe, potrafi je różnicować, - chętnie wypowiada się na tematy związane z samochodami. - Słucha poleceń nauczyciela - wykonuje prace plastyczne- odczuwa zadowolenie i satysfakcje z dobrze wykonanego zadania, współdziała z kolegami. METODY: -słowna, -zabawowa, -zadań stawianych dzieciom, FORMY: -Z całą grupą - praca w grupach POMOCE DYDAKTYCZNE: rysunki samochodów, gwizdek, szary papier z narysowaną drogą, odpowiednie elementy potrzebne do pracy (samochody, przejście dla pieszych, sygnalizatory…………..) PRZEBIEG ZAJĘCIA: 1. Przywitanie się z dziećmi piosenka „Wszyscy są…” 2. Samochód- zabawa dydaktyczna. Oglądanie rysunków z samochodami, które zostały umieszczone na dywanie. Rozmowa na ich temat: co to za samochód, do czego jest nam potrzebny. 3. Co to za samochód- zabawa dydaktyczna. Zadaniem dzieci jest posegregowanie samochodów wg rodzaju : samochody osobowe, ciężarowe, ratownicze. 4. Samochody do garaży. Nauczycielka dzieli dzieci na 3 grupy, każda z grup jest innego rodzaju samochodami i w innym miejscu mają swoje garaże. Na gwizdek wymienione prze nauczycielkę samochody wracają do swojego garażu. 5. Jaki to numer?: rozmowa dydaktyczna. Zapoznanie dzieci z numerami alarmowymi, uświadomienie im kiedy i w jaki sposób należy z nich korzystać. Ćwiczenia w sprawnym posługiwaniu się nr alarmowymi. 6. Pomoc drogowa – zabawa ruchowo orientacyjna. Dzieci dobierają się parami, jedno dziecko z pary jest samochodem drugie jest jego pomocą drogową. Kiedy słychać z radia szmer ulicy samochody jeżdżą po Sali, na brak muzyki samochody dojeżdżają do swojej pomocy drogowej, Zadaniem dziecka które jest pomocą drogową ruchem wykonać przegląd samochodu. 7. Ulica: praca plastyczna podsumowująca temat tygodnia. Dzieci zostają podzielone na pięć grup, każda z nich otrzymuje szary papier z wymalowana ulicą, rysunki przejść dla pieszych, sygnalizatory, samochody. Zadaniem dzieci jest stworzyć plan ulicy z zastosowaniem się do bezpieczeństwa na drodze. Wyświetleń: 189
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |