Katalog Szymon Tomczak, 2015-06-23 Grodzisk Język angielski, WSO PSO język angielski.PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA (PSO) Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO KLASY I-III: 1. Ocenianie: Nauczyciel ocenia uczniów na podstawie obserwacji osiągnięć oraz na podstawie testów (ok. 8 testów w ciągu roku, uczniowie otrzymują karteczki z terminem i zagadnieniami). Uczniowie otrzymują oceny punktowe (testy, prace domowe, prace podczas lekcji, prace grupowe) oraz plusy (aktywność, praca na lekcji) i minusy (nieprzygotowanie, praca na lekcji). Ocena na koniec semestru oraz roku szkolnego ma charakter opisowy (np.: Wymagane słownictwo i sprawności językowe opanował/-a w stopniu doskonałym). Skala ocen punktowych: 1 punkt (niewystarczająco/niedostatecznie = 0-25%) 2 pkt (słabo/dopuszczająco = 26-49%) 3 pkt (średnio/dostatecznie = 50-73%) 4 pkt (dobrze = 74-88%) 5 pkt (bardzo dobrze = 89-98%) 6 pkt (doskonale/celująco = 99-100%) 2. Źródła ocen: testy rozdziałowe praca samodzielna na lekcji oraz praca w grupie praca domowe oraz przygotowanie do zajęć zeszyt przedmiotowy 3. Umiejętności do opanowania do końca klasy pierwszej: rozumienie prostych poleceń i właściwe reagowanie na nie rozumienie wymaganego materiału leksykalnego (zgodnie z podstawą programową) rozumienie sensu historyjek, wierszyków, piosenek wspieranych obrazkami, gestami i przedmiotami nazywanie obiektów w najbliższym otoczeniu posługiwanie się wymaganym materiałem leksykalnym (zgodnie z podstawą programową) czytanie krótkich wyrazów ze zrozumieniem pisanie krótkich wyrazów po śladzie oraz samodzielnie (opcjonalnie – gdy dzieci będą gotowe) 4. Umiejętności do opanowania do końca klasy trzeciej: rozumienie krótkich poleceń i właściwe reagowanie na nie rozumienie wymaganego materiału leksykalnego (zgodnie z podstawą programową) rozumienie sensu historyjek, wierszyków, piosenek wspieranych obrazkami, gestami i przedmiotami rozumienie ogólnego sensu krótkich wypowiedzi i dialogów ze słuchu znajdowanie prostych informacji w nagraniach ze słuchu nazywanie obiektów w najbliższym otoczeniu i krótkie opisywanie tych obiektów posługiwanie się wymaganym materiałem leksykalnym (zgodnie z podstawą programową) tworzenie krótkich wypowiedzi ustnych w oparciu o wzór zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi stosując podane formy określonych zwrotów czytanie ze zrozumieniem wyrazów i prostych zdań znajdowanie prostych informacji w tekstach pisanych przepisywanie wyrazów i zdań według wzoru samodzielne pisanie wyrazów i krótkich zdań pisanie krótkich tekstów w oparciu o wzór współpracowanie z innymi uczniami w trakcie nauki KLASY IV-VI: 1. Ocenianie: Nauczyciel ocenia uczniów na podstawie obserwacji oraz na podstawie ocen zdobywanych w ciągu semestru. Uczniowie dostają oceny cyfrowe (testy, kartkówki, odpowiedzi ustne, zeszyt przedmiotowy, prace domowe, prace podczas lekcji, prace grupowe) oraz plusy (aktywność – 5 plusów to ,,bardzo dobry”) i minusy (nieprzygotowanie do zajęć – 5 minusów to ,,niedostateczny”). Skala ocen (testy, kartkówki): niedostateczny (0-29%) dopuszczający (30-49%) dostateczny (50-74%) dobry (75-89%) bardzo dobry (90-99%) celujący (100%) 2. Źródła ocen: testy – obejmują zagadnienia z pięciu ostatnich rozdziałów, zapowiadane z tygodniowym wyprzedzeniem, poprzedzane zajęciami powtórzeniowymi kartkówki – obejmują zagadnienia z trzech ostatnich lekcji, mogą być niezapowiedziane odpowiedź ustna – obejmuje zagadnienia z trzech ostatnich lekcji lub z zadania domowego zeszyt przedmiotowy – ocenie podlega systematyczność notatek i staranność praca samodzielna podczas lekcji - aktywność, zadania na ocenę praca grupowa – plakaty, zadania na ocenę zadanie domowe oraz nieprzygotowanie do zajęć – niektóre zadania domowe wykonywane są na oceny; nieprzygotowanie do lekcji oznacza minus 3. Poprawianie zdobytych ocen niedostatecznych: Oceny niedostateczne z testów muszą być poprawiane – nauczyciel wyznacza termin. Oceny niedostateczne z kartkówek i odpowiedzi ustnych nie są poprawiane. Uczeń ma możliwość poprawy oceny niedostatecznej za zeszyt oraz za zadania domowe – nauczyciel określa sposób i termin. 4. Oceniane obszary językowe: a. słownictwo: radzenie sobie w różnych sytuacjach, właściwy dobór i zakres słownictwa b. gramatyka: poprawność gramatyczna, podstawowe struktury, wymagane formy pytające i przeczące, wymagane czasy, poprawny szyk wyrazów w zdaniu c. rozumienie ze słuchu: rozumienie nauczyciela oraz kolegów i nagranych materiałów, znajdywanie informacji w nagraniach, rozpoznawanie kontekstu d. mówienie: współpraca i wymiana informacji, opisywanie siebie oraz innych ludzi i rzeczy, poprawność (wymowa, gramatyka) i płynność (zasób słów) e. czytanie: rozumienie znaczenia tekstu czytanego, odnajdywanie informacji w tekstach czytanych, rozpoznawanie kontekstu f. pisanie: przekazywanie informacji, opisywanie siebie oraz innych ludzi, opisywanie różnych miejsc i zdarzeń, poprawność gramatyczna i właściwy zasób słów Wyświetleń: 164
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |