![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
AWANS | INFORMACJE | Dla nauczyciela | Dla ucznia | LOGOWANIE |
![]() |
![]() |
Katalog Karolina Barnaś, 2015-06-23 Proszowice Lekcja wychowawcza, Konspekty Każdy z nas jest wartościowy - lekcja wychowawcza I kl gimn.Konspekt lekcji wychowawczej If, wych. Karolina Barnaś Temat: Każdy z nas jest wartościowy, czyli poznajemy nasze zalety. Cele: • Poznajemy lepiej samych siebie (swoje zalety) • Poznajemy lepiej swoich kolegów • Uświadamiamy sobie, że mamy wiele wspólnych cech (zalet) • Uświadamiamy sobie jakich zalet nam brakuje • Uczymy się stawiać sobie cel do realizacji (wybieramy zaletę do kształtowania) • Uczymy się wspólnej pracy nad zadanym problemem ("burza mózgów") Materiały: • kartki do narysowania sylwetki, • kartki z wypisanymi wybranymi zaletami (po 1 na kartce): ambitny, chętny do pomocy, przyjazny, prawdomówny, umiejący się dzielić, cierpliwy, uczciwy, skromny, obowiązkowy, kulturalny • chmurki wycięte z papieru, • pisaki, skrawki kolorowego papieru, klej Przebieg lekcji 1. Co to są zalety? a. wypowiedzi uczniów co rozumieją pod pojęciem "zaleta" b. wyjaśnienie słowa "zaleta" przy użyciu słownika języka polskiego ("zaleta - dodatnia cecha charakteru, umysłu") 2. Szukamy zalet: a. "burza mózgów" - dzieci wymieniają znane im zalety, wszystkie zapisujemy na tablicy, analizujemy zapisy na tablicy: jeśli któraś z wymienionych cech nie jest zaletą - wycieramy ją 3. Moje zalety a. Rozłożenie na stołach kartek z wypisanymi wybranymi zaletami (kartki rozłożone są na stolikach w różnych miejscach sali) b. Każde dziecko podchodzi do kartek i przy zaletach, które uważa, że ma dokleja kawałek kolorowego papieru (przy każdej kartce leży dużo małych, kolorowych kwadracików z papieru i klej) c. Kartki z wybranymi zaletami i przyklejonymi kawałkami kolorowego papieru wywieszamy na tablicy d. Podsumowujemy jak licznie w klasie reprezentowane są poszczególne zalety. Jak dużo jest kwadracików na każdej z kartek? Wszędzie bardzo dużo, czyli mamy wiele wspólnych zalet. Wszyscy jesteśmy wartościowi. Mamy wiele ze sobą wspólnego. 4. Moja główna zaleta a. Nauczyciel rozdaje uczniom kolorowe chmurki z papieru samoprzylepnego. Dzieci piszą na nich swoją główną zaletę i przyklejają chmurkę na ubraniu z przodu, by była dobrze widoczna (mile widziane jest włączenie się wychowawcy - on też powinien przykleić swoją chmurkę) b. Uczniowie przedstawiają innym swoją główną zaletę (napisaną na chmurce) 5. Chcę być lepszy a. Nauczyciel rozdaje uczniom kartki z sylwetkami dziewczynki lub chłopca (lub czyste kartki, na których dzieci same rysują takie sylwetki). b. Z lewej strony rysują słupek ze swoją zaletą i zaznaczają poziom jej występowania, z prawej rysują analogiczny słupek i również zaznaczają poziom zalety wymagającej pracy c. Uczniowie wpisują także pięć sposobów jak zamierzają pracować nad sobą. d. Dzieci chowają kartki z sylwetkami i wpisanymi na nich zadaniami. Termin sprawdzenia realizacji postanowień 14.05.2009. 6. Podsumowanie lekcji. Czynności pomagające w pracy nad zaletami: 1. Raz dziennie pomyślę sobie: „chcę być lepszy niż cegła, która jest częścią pałacu”. 2. Codziennie przy pakowaniu lekcji zajrzę do każdego zeszytu i przeczytam 3 ostatnie lekcje. 3. Wynoszenie śmieci to będzie mój obowiązek, o którym będę pamiętać. 4. Raz w tygodniu odkurzę i pościeram kurze w całym mieszkaniu. 5. Kiedy skłamię, chwycę się za nos (żeby sprawdzić czy nie rośnie). 6. Chętnie pożyczę do skopiowania zeszyt, koleżance lub koledze w razie choroby. 7. Będę układać jedno opakowanie puzzli przez 28 dni. 8. Kiedy zapragnę ściągać na klasówce, spojrzę w sufit (żeby sprawdzić jaka kara wisi nade mną). 9. Wypowiem „proszę”, „przepraszam” i „dziękuję” po 5 razy dziennie. 10. Za każdy wulgaryzm, który mi się „wyrwie” pociągnę się za ucho i pomyślę „osiołek”. 11. Raz dziennie otworzę jakikolwiek słownik i przeczytam jedno hasło. 12. Przechodząc koło śmietnika lub kosza pomyślę: „Każda praca jest ważna!” 13. Pięć razy dziennie powiem „dzień dobry” pięciu nieznajomym osobom. 14. Zrobię jedną pożyteczną rzecz dziennie i zapiszę ją na specjalnej kartce. 15. Kładąc się spać pomyślę co dobrego zrobiłem/-łam w ciągu dnia, czym mogę się pochwalić (choćby przed sobą). *** Przed snem popatrzę na moją „sylwetkę” i zaznaczę +/- przy zadaniu. Czynności pomagające w pracy nad zaletami: 1. Raz dziennie pomyślę sobie: „chcę być lepszy niż cegła, która jest częścią pałacu”. 2. Codziennie przy pakowaniu lekcji zajrzę do każdego zeszytu i przeczytam 3 ostatnie lekcje. 3. Wynoszenie śmieci to będzie mój obowiązek, o którym będę pamiętać. 4. Raz w tygodniu odkurzę i pościeram kurze w całym mieszkaniu. 5. Kiedy skłamię, chwycę się za nos (żeby sprawdzić czy nie rośnie). 6. Chętnie pożyczę do skopiowania zeszyt, koleżance lub koledze w razie choroby. 7. Będę układać jedno opakowanie puzzli przez 28 dni. 8. Kiedy zapragnę ściągać na klasówce, spojrzę w sufit (żeby sprawdzić jaka kara wisi nade mną). 9. Wypowiem „proszę”, „przepraszam” i „dziękuję” po 5 razy dziennie. 10. Za każdy wulgaryzm, który mi się „wyrwie” pociągnę się za ucho i pomyślę „osiołek”. 11. Raz dziennie otworzę jakikolwiek słownik i przeczytam jedno hasło. 12. Przechodząc koło śmietnika lub kosza pomyślę: „Każda praca jest ważna!” 13. Pięć razy dziennie powiem „dzień dobry” pięciu nieznajomym osobom. 14. Zrobię jedną pożyteczną rzecz dziennie i zapiszę ją na specjalnej kartce. 15. Kładąc się spać pomyślę co dobrego zrobiłem/-łam w ciągu dnia, czym mogę się pochwalić (choćby przed sobą). *** Przed snem popatrzę na moją „sylwetkę” i zaznaczę +/- przy zadaniu. Zgłoś błąd Wyświetleń: 171
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |