AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Karolina Barnaś, 2015-06-23
Proszowice

Lekcja wychowawcza, Konspekty

Każdy z nas jest wartościowy - lekcja wychowawcza I kl gimn.

- n +

Konspekt lekcji wychowawczej

If, wych. Karolina Barnaś
Temat: Każdy z nas jest wartościowy, czyli poznajemy nasze zalety.

Cele:
• Poznajemy lepiej samych siebie (swoje zalety)
• Poznajemy lepiej swoich kolegów
• Uświadamiamy sobie, że mamy wiele wspólnych cech (zalet)
• Uświadamiamy sobie jakich zalet nam brakuje
• Uczymy się stawiać sobie cel do realizacji (wybieramy zaletę do kształtowania)
• Uczymy się wspólnej pracy nad zadanym problemem ("burza mózgów")
Materiały:
• kartki do narysowania sylwetki,
• kartki z wypisanymi wybranymi zaletami (po 1 na kartce): ambitny, chętny do pomocy, przyjazny, prawdomówny, umiejący się dzielić, cierpliwy, uczciwy, skromny, obowiązkowy, kulturalny
• chmurki wycięte z papieru,
• pisaki, skrawki kolorowego papieru, klej

Przebieg lekcji
1. Co to są zalety?
a. wypowiedzi uczniów co rozumieją pod pojęciem "zaleta"
b. wyjaśnienie słowa "zaleta" przy użyciu słownika języka polskiego ("zaleta - dodatnia cecha charakteru, umysłu")
2. Szukamy zalet:
a. "burza mózgów" - dzieci wymieniają znane im zalety, wszystkie zapisujemy na tablicy, analizujemy zapisy na tablicy: jeśli któraś z wymienionych cech nie jest zaletą - wycieramy ją
3. Moje zalety
a. Rozłożenie na stołach kartek z wypisanymi wybranymi zaletami (kartki rozłożone są na stolikach w różnych miejscach sali)
b. Każde dziecko podchodzi do kartek i przy zaletach, które uważa, że ma dokleja kawałek kolorowego papieru (przy każdej kartce leży dużo małych, kolorowych kwadracików z papieru i klej)
c. Kartki z wybranymi zaletami i przyklejonymi kawałkami kolorowego papieru wywieszamy na tablicy
d. Podsumowujemy jak licznie w klasie reprezentowane są poszczególne zalety.
Jak dużo jest kwadracików na każdej z kartek? Wszędzie bardzo dużo, czyli mamy wiele wspólnych zalet. Wszyscy jesteśmy wartościowi. Mamy wiele ze sobą wspólnego.

4. Moja główna zaleta
a. Nauczyciel rozdaje uczniom kolorowe chmurki z papieru samoprzylepnego. Dzieci piszą na nich swoją główną zaletę i przyklejają chmurkę na ubraniu z przodu, by była dobrze widoczna (mile widziane jest włączenie się wychowawcy - on też powinien przykleić swoją chmurkę)
b. Uczniowie przedstawiają innym swoją główną zaletę (napisaną na chmurce)
5. Chcę być lepszy
a. Nauczyciel rozdaje uczniom kartki z sylwetkami dziewczynki lub chłopca (lub czyste kartki, na których dzieci same rysują takie sylwetki).
b. Z lewej strony rysują słupek ze swoją zaletą i zaznaczają poziom jej występowania, z prawej rysują analogiczny słupek i również zaznaczają poziom zalety wymagającej pracy
c. Uczniowie wpisują także pięć sposobów jak zamierzają pracować nad sobą.
d. Dzieci chowają kartki z sylwetkami i wpisanymi na nich zadaniami.
Termin sprawdzenia realizacji postanowień 14.05.2009.
6. Podsumowanie lekcji.


Czynności pomagające w pracy nad zaletami:

1. Raz dziennie pomyślę sobie: „chcę być lepszy niż cegła, która jest częścią pałacu”.
2. Codziennie przy pakowaniu lekcji zajrzę do każdego zeszytu i przeczytam 3 ostatnie lekcje.
3. Wynoszenie śmieci to będzie mój obowiązek, o którym będę pamiętać.
4. Raz w tygodniu odkurzę i pościeram kurze w całym mieszkaniu.
5. Kiedy skłamię, chwycę się za nos (żeby sprawdzić czy nie rośnie).
6. Chętnie pożyczę do skopiowania zeszyt, koleżance lub koledze w razie choroby.
7. Będę układać jedno opakowanie puzzli przez 28 dni.
8. Kiedy zapragnę ściągać na klasówce, spojrzę w sufit (żeby sprawdzić jaka kara wisi nade mną).
9. Wypowiem „proszę”, „przepraszam” i „dziękuję” po 5 razy dziennie.
10. Za każdy wulgaryzm, który mi się „wyrwie” pociągnę się za ucho i pomyślę „osiołek”.
11. Raz dziennie otworzę jakikolwiek słownik i przeczytam jedno hasło.
12. Przechodząc koło śmietnika lub kosza pomyślę: „Każda praca jest ważna!”
13. Pięć razy dziennie powiem „dzień dobry” pięciu nieznajomym osobom.
14. Zrobię jedną pożyteczną rzecz dziennie i zapiszę ją na specjalnej kartce.
15. Kładąc się spać pomyślę co dobrego zrobiłem/-łam w ciągu dnia, czym mogę się pochwalić (choćby przed sobą).

*** Przed snem popatrzę na moją „sylwetkę” i zaznaczę +/- przy zadaniu.


Czynności pomagające w pracy nad zaletami:

1. Raz dziennie pomyślę sobie: „chcę być lepszy niż cegła, która jest częścią pałacu”.
2. Codziennie przy pakowaniu lekcji zajrzę do każdego zeszytu i przeczytam 3 ostatnie lekcje.
3. Wynoszenie śmieci to będzie mój obowiązek, o którym będę pamiętać.
4. Raz w tygodniu odkurzę i pościeram kurze w całym mieszkaniu.
5. Kiedy skłamię, chwycę się za nos (żeby sprawdzić czy nie rośnie).
6. Chętnie pożyczę do skopiowania zeszyt, koleżance lub koledze w razie choroby.
7. Będę układać jedno opakowanie puzzli przez 28 dni.
8. Kiedy zapragnę ściągać na klasówce, spojrzę w sufit (żeby sprawdzić jaka kara wisi nade mną).
9. Wypowiem „proszę”, „przepraszam” i „dziękuję” po 5 razy dziennie.
10. Za każdy wulgaryzm, który mi się „wyrwie” pociągnę się za ucho i pomyślę „osiołek”.
11. Raz dziennie otworzę jakikolwiek słownik i przeczytam jedno hasło.
12. Przechodząc koło śmietnika lub kosza pomyślę: „Każda praca jest ważna!”
13. Pięć razy dziennie powiem „dzień dobry” pięciu nieznajomym osobom.
14. Zrobię jedną pożyteczną rzecz dziennie i zapiszę ją na specjalnej kartce.
15. Kładąc się spać pomyślę co dobrego zrobiłem/-łam w ciągu dnia, czym mogę się pochwalić (choćby przed sobą).

*** Przed snem popatrzę na moją „sylwetkę” i zaznaczę +/- przy zadaniu.
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 171


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.