AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Jolanta Czyż, 2015-06-22
Mirów

Pedagogika, Scenariusze

Jesteś potrzebny. Pomaganie jest trendy!

- n +

Jolanta Czyż

Tytuł zajęć: Jesteś potrzebny. Pomaganie jest trendy!
Czas realizacji :
Zajęcia są realizowane w ramach jednego ośrodka dziennego- tj. 3 godzin zajęć lekcyjnych.
Uczestnicy – wiek i liczba osób:
Uczniowie kl.3
Cele – zoperacjonalizowane (zgodne z zapisami w podstawie programowej)
Cele ogólne:
• rozwijanie wrażliwości na potrzeby innych ludzi
• zachęcanie uczniów do niesienia pomocy innym

Cele szczegółowe:
Uczeń:
• docenia znaczenie wzajemnej pomocy
• rozumie potrzebę niesienia pomocy innym

Planowane efekty, w tym wykaz nabywanych umiejętności
Uczeń:
• Wypowiada się wielozdaniowo
• Poszerza zasób słownika biernego i czynnego / poznaje znaczenie słów: empatia, wolontariat, wolontariusz, trendy/,
• Samodzielnie redaguje i zapisuje kilkuzdaniowa wypowiedź
• Aktywnie słucha muzyki
• Prowadzi własną działalność twórczą, stosując różnorodne środki wyrazu
• Słucha muzyki, określa jej cechy
• Umie wyrazić środkami pozamuzycznymi charakter emocjonalny muzyki,
• Potrafi nieść pomoc potrzebującym
• Umiejętnie posługuje się komputerem, korzysta z Internetu.
Treści kształcenia:
1/Edukacja polonistyczna:
• Tworzy kilkuzdaniowe wypowiedzi w formie ustnej i pisemnej;
Uczestniczy w rozmowach: zadaje pytania , udziela odpowiedzi i prezentuje własne zdanie;
Poszerza zakres słownictwa;
2/ Edukacja społeczna:
• Stara się pomagać potrzebującym
3/ Edukacja muzyczna:
• Aktywnie słucha muzyki, rozróżnia podstawowe elementy muzyki/melodia, rytm, tempo/;
• Rozpoznaje utwory wykonane zespołowo
• Wyraża środkami pozamuzycznymi charakter emocjonalny muzyki
• Tworzy tekst do ilustracji dźwiękowej.
4/ Edukacja plastyczna:
• Podejmuje działalność twórczą, posługując się środkami wyrazu plastycznego;
5/ Zajęcia komputerowe:
• Wyszukuje informacje, korzysta z zasobów Internetu.
Sposoby realizacji działań
1.Powitanie w kręgu
Uczniowie stoją w kręgu, podają rękę koledze lub koleżance stojącej obok i
przedstawiają się wypowiadając swoje imię oraz jedno słowo jakim określają
własną osobowość np. Jestem Kasia wesoła. Jestem Mateusz pomysłowy.
2.Pogadanka na temat niesienia pomocy innym:
- Jaki dobry uczynek zrobiły dla drugiej osoby?;
-Kiedy ktoś im pomógł? Kto to był ?Dlaczego potrzebowałaś pomocy?.
3.„Pomocna dłoń”- zapisywanie wyrazów, które kojarzą się z pomaganiem - burza mózgów/ Zał. nr 1/.Uczniowie zapisują wyrazy na szablonie dużej dłoni wyciętej z białego bristolu.
4.„Na pomoc!”-wielozdaniowe wypowiedzi na temat treści ilustracji przedstawiających sytuacje, których inne osoby oczekują od nas pomocy/. Zał. nr2/.
5.Obejrzenie teledysku piosenki „Pomaganie jest trendy”- analiza tekstu, wyjaśnienie niezrozumiałych słów, fraz /Zał. nr 3/.
6.Praca z wykorzystaniem zasobów Internetu- wyszukanie i zapisanie znaczenia słów: empatia, wolontariat, wolontariusz / karta pracy - Zał. nr4- karta pracy/
7.Odgrywanie scenek dramowych przedstawiających sytuacje udzielania pomocy innym.
8.„Kto potrzebuje naszej pomocy?” – uzupełnianie kart pracy , praca w parach
/ Zał. nr5 – karta pracy/.
9.„Co czujemy pomagając innym?”- indywidualne uzupełnianie karty pracy, a następnie analiza i wspólne zapisanie określeń na plakacie znajdującym się na tablicy/ Zał. nr6 – karta pracy/.
10. „Niebo dobrych uczynków”- nasze postanowienia na przyszłość / uczniowie zapisują w chmurkach / Zał. nr 7- karta pracy/ jakie są ich postanowienia na przyszłość, komu będą pomagać.
11.Podział uczniów na grupy według uzdolnień i praca w grupach.
Uczniowie uzdolnieni lingwistycznie
/ Uczniowie układają i zapisują kilkuzdaniową wypowiedź w formie apelu do rówieśników, którym zachęcają do niesienia pomocy potrzebującym/.
Uczniowie uzdolnieni plastycznie wykonują plakat na temat potrzeby pomagania innym osobom.
Uczniowie uzdolnieni muzycznie układają słowa piosenki na temat pomocy drugiemu człowiekowi /do melodii „Panie Janie”/ Zał. nr8/.
12.Prezentacja wyników prac grupowych w formie: wypowiedzi pisemnej, plakatu, piosenki.
13.Podziękowanie za udział w zajęciach. Pożegnanie w kręgu - „Iskierka”



Zgłoś błąd    Wyświetleń: 336


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.