AWANS INFORMACJE Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Robert Piotr Juskowiak, 2015-06-23
Lubiń

Język polski, Artykuły

Czynniki zewnętrzne i wewnętrzne mające wpływ na osiągnięcia edukacyjne. Przemyślenia i wnioski z obserwacji.

- n +

1. Pozytywne:
A. Zewnątrzszkolne:
- rodzina - w większości model rodziny wielopokoleniowej, co stwarza możliwość stałej opieki nad uczniem ze strony członków rodziny
- zauważa się duże zainteresowanie rodziców postępami swoich
dzieci
- duża frekwencja na zebraniach informacyjnych
- indywidualne konsultacje z nauczycielami poszczególnych przedmiotów
- nawiązywanie współpracy rodziców z poradnią psychologiczno- pedagogiczną
- aspiracje uczniów
- wykorzystywanie przez uczniów technologii informatycznej

B. Wewnątrzszkolne:
- przyjęte programy zawierają cele, treści kształcenia i metody ich
realizacji, które sprzyjają wszechstronnemu rozwojowi uczniów
- wszyscy nauczyciele posiadają wyższe wykształcenie oraz
kwalifikacje do nauczania poszczególnych przedmiotów
- nauczyciele podwyższają swoje kwalifikacje
- rozkład zajęć jest dostosowany do potrzeb psychofizycznych
uczniów
- przeprowadzone przez dyrektora szkoły hospitacje wykazały, że
nauczyciele na lekcji stosują różne metody i formy nauczania oraz w zasadny sposób wykorzystują środki dydaktyczne
- życzliwy i serdeczny stosunek nauczycieli do uczniów
- w szkole funkcjonują kółka polonistyczne i matematyczne, informatyczne, zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze dla dzieci mających trudności w nauce
- wykorzystywanie księgozbioru podręcznego w bibliotece szkolnej i podczas lekcji

2. Negatywne:
A. Zewnątrzszkolne:
- środowisko wiejskie, w którym następuje stałe ubożenie społeczeństwa
- słabe wykształcenie rodziców
- niski poziom aspiracji rodziców i dzieci
- nasilające się bezrobocie wśród młodzieży kończącej naukę powoduje brak motywacji do dalszego kształcenia
- zbyt mało czasu uczniowie przeznaczają na naukę w domu i samokształcenie
- stosunkowo duża liczba uczniów z opiniami z poradni psychologiczno - pedagogicznej

B. Wewnątrzszkolne:
- ograniczone możliwości lokalowe i finansowe nie pozwalają na funkcjonowanie większej ilości kółek przedmiotowych, zainteresowań oraz zajęć dydaktyczno – wyrównawczych w większym zakresie godzin

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 100


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.