Katalog Bogumiła Mongard, 2015-06-22 Jarosław Informatyka, Konspekty Komputery wokół nas.KOMPUTERY WOKÓŁ NAS I. Klasa V. II. Temat: Komputery wokół nas. III. Cel ogólny: Zapoznanie uczniów z podstawowymi obszarami zastosowań komputerów oraz programami komputerowymi stworzonymi, by wspomagać pracę użytkowników komputerów. Cele szczegółowe: Uczeń: - wymieni podstawowe obszary zastosowań komputerów, - wyliczy poznane dziedziny zastosowania komputerów w najbliższym otoczeniu i wskazać na korzyści z tego wynikające, - uzasadni, że do wykonania określonych czynności na komputerze potrzebne są programy komputerowe, - nazwie i scharakteryzuje programy komputerowe stworzone, by wspomagać pracę użytkowników komputerów, - korzysta z programów multimedialnych i Internetu (w tym encyklopedii internetowych) do poszukiwania odpowiedzi na zadane pytania. Cele wychowawcze Uczeń: - dba o sprzęt komputerowy i prawidłowo z niego korzysta, - zwraca uwagę na zachowanie prawidłowej pozycji ciała przy pracy z komputerem, - pomaga innym w razie trudności wynikających z obsługi komputera, - dba o utrzymanie porządku na dysku komputera, - stara się obiektywnie ocenić swoje umiejętności, - rozwija ciekawość poznawczą, indywidualne zdolności twórcze i wrażliwość estetyczną, - dba o kulturę języka, poprawność językową, ortograficzną i interpunkcyjną, - systematycznie wykonuje zadania i ćwiczenia z poszanowaniem dla pracy innych, - jest dokładny i staranny w pracy, - słucha poleceń nauczyciela, - szanuje pracę innych i własną, - potrafi wykazać się dokładnością i starannością podczas wykonywanej pracy, - jest odpowiedzialny za powierzone zadania. IV. Metody wykorzystywane na lekcji: pogadanka, dyskusja, praca w grupach – mapa mentalna, praca z komputerem. V. Formy pracy: praca indywidualna, praca w grupach czteroosobowych. VI. Środki dydaktyczne: • Stanowiska komputerowe do pracy indywidualnej. • Schemat mapy mentalnej. • Podręcznik, zeszyt. VII. Przebieg lekcji 1. Czynności organizacyjne: • sprawdzenie listy obecności; • sprawdzenie pracy domowej. 2. Podanie tematu lekcji: Komputery wokół nas. 3. Wprowadzenie w temat. Wyjaśnienie tematu lekcji, podanie jej celu. Na dzisiejszej lekcji zastanowimy się w jakich sferach życia znalazły zastosowanie komputery. 4. Uczniowie korzystając z komputera poszukują odpowiedzi na pytanie „Co to są programy użytkowe?”, „Dla kogo są przeznaczone poszczególne programy i jakiej dziedziny wiedzy dotyczą?” – dyskusja pomiędzy uczniami siedzącymi przy dwóch sąsiednich stanowiskach komputerowych oraz sporządzenie notatki do zeszytu. 5. Uczniowie zostają podzieleni na 4 osobowe grupy. Każda z grup ma za zadanie przygotować plakat – mapę mentalną, przedstawiającą miejsca, w których są stosowane komputery wraz z zapisem do czego one, w tym miejscu, służą. 6. Prezentacja plakatów na forum klasy – ocena prac uczniów. 7. Podsumowanie lekcji Chętni uczniowie odpowiadają na pytania: 1. Czego się dziś nauczyłam/em? 2. Co było dla mnie łatwe? 3. Co było dla mnie trudne? 4. Czego bym się chciał/a jeszcze dowiedzieć? VIII. Materiały dla uczestników Schemat mapy mentalnej IX. Praca domowa Odpowiedz na pytania: 1. W jaki sposób filmowcy wykorzystują komputer? 2. Jak komputer pomaga w pracy pisarzowi? 3. Do czego wykorzystuje komputer lekarz w przychodni lub w szpitalu? Dla chętnych - Wymień co najmniej 5 urządzeń opartych na technologii komputerowej. Wyświetleń: 246
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |