Katalog Beata Zaręba-Majewicz, 2015-06-23 Skalbmierz Język angielski, Konspekty Buying drinks and snacks – dialog.– KONSPEKT LEKCJI JĘZYKA ANGIELSKIEGO Temat zajęć:Buying drinks and snacks – dialog. Klasa: IT ,ZSZ w Skalbmierzu , n-l Beata Zaręba-Majewicz Cel ogólny lekcji: diagnoza umiejętności i wiadomości uczniów z zakresu bloku tematycznego Żywność. Cele operacyjne lekcji w oparciu o standardy wymagań egzaminacyjnych: uczeń zna podstawowe słownictwo dotyczące baru przekąskowego (żywność, napoje, typowe zwroty) i potrafi go wykorzystać w dialogu sterowanym uczeń rozumie większość informacji w tekście, zdaniach i dialogu uczeń potrafi prowadzić krótki dialog, odgrywając rolę klienta baru i wykorzystując prezentowany model uczeń potrafi sformułować wypowiedź typową dla wskazanej sytuacji komunikacyjnej – formułuje wypowiedź w formie dialogu w restauracji; uczeń potrafi wykonać prosty projekt zespołowy ( dialog) – umie pracować w grupie. Formy pracy: w grupach (interakcja uczeń – uczeń), cała klasa (interakcja nauczyciel – uczniowie). Stosowane metody: stawianie pytań, układanie odpowiedzi na pytania, przyporządkowanie zdań wskazanemu rozmówcy, formułowanie dialogów i prezentowanie ich w formie scenek. Pomoce dydaktyczne: podręcznik interaktymny Matura Prime Time- elementary , projektor , podręczniki i ćwiczeniówki Matura Prime Time- elementary Przebieg zajęć. Nauczyciel podaje temat lekcji i krótko omawia cele lekcji. Uczniowie zapisują temat w zeszytach. Nauczyciel sprawdza zadanie domowe. Cw. 5, str66( where do people in your city go shopping? Nauczyciel wyświetla słowniczek słówek, które będą potrzebne do lekcji – uczniowie powtarzają. ćw 1 -Nauczyciel zadaje pytania z ćw. 1 - wybiera z klasy jednego( lub więcej)ucznia i prosi go odpowiedzi na te pytania ć. 2 – Nauczyciel prosi o wysłuchanie wyrażeń i o ich powtórzenie ćw. 2b n-l prosi o przyporzadkowanie wyrażenia do kasjera albo klienta Odsłuchanie dialogu Nauczyciel dzieli klasę na grupy 2 osobowe . Każda grupa ma ułożyc dialog ( ćw. 5) –n-l wcześniej je omawia Każda para przygotowuje dialog w barzei w oparciu o wcześniej zaprezentowany dialog. Następnie każda z grup przedstawia scenkę na forum klasy. Zadanie domowe. –( przygotować dialog samodzielnie –nne produkty) Rekapitulacja: nauczyciel sprawdza czy i w jakim stopniu uczniowie osiągnęli zamierzone cele lekcji, sprawdza stopień poprawności wykonania zadań. Nauczyciel prosi o pzretłumaczenie wcześniej użytych zwrotów Wyświetleń: 216
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |