Katalog Maria Pudłowska, 2015-06-22 Jelenia Góra Uroczystości, Scenariusze Scenariusz imprezy "Halloween".SCENARIUSZ IMPREZY INTERNATOWEJ „HALLOWEEN” Cel główny: Kształtowanie umiejętności wspólnej zabawy. Cele szczegółowe: Wychowanek: • Rozwija wyobraźnię i aktywność twórczą • Potrafi realizować swoje pomysły • Jest kreatywny i wykazuje inicjatywę • Uczy się pracy w zespole • Umie wyrazić swoją ekspresję • Integruje się ze społecznością internatową • Utożsamia się z grupą • Przenosi się w świat fantazji Formy pracy: Grupowa, indywidualna, zespołowa, zbiorowa Metody pracy: Słowne, zadaniowe, praktyczne, aktywizujące, ekspresyjne, zabawowe Środki dydaktyczne: Czarny materiał, białe prześcieradło, bloki techniczne z białymi kartkami, mazaki, nożyczki, korektory, ziemniaki, farby, stroje- przebrania, koce, lampki, świeczki, sprzęt grający, pendrive z muzyką, nagrody, dyplomy Organizacja imprezy: Część przedwstępna 1. Wybranie dnia, godziny i czasu imprezy- wtorek, 29.10. godz.18.ok. 2 godzin. 2. Zaplanowanie konkursów i konkurencji. 3. Wykonanie i wywieszenie plakatu informacyjnego. 4. Przygotowanie dekoracji, nagród, dyplomów oraz materiałów papierniczych. 5. Wycięcie z ziemniaków pieczątek z symbolami halloween. 6. Realizacja zadań dla grup- pomysłowe przebrania, nietoperz. Przebieg imprezy: Część wstępna 1. Przygotowanie korytarza na II piętrze internatu- zawieszenie dekoracji, rozmieszczenie oświetlenia, rozłożenie koców, podłączenie sprzętu. 2. Rozstawienie stołu z pieczątkami i farbami przed wejściem na II piętro. 3. Przebranie się wychowanków w swoje stroje. 4. Udanie się na miejsce imprezy z wykonanymi przez grupy konkursowymi nietoperzami. Część właściwa Wprowadzenie 1. Wpuszczanie uczestników zabawy poprzez przybijanie kolorowych pieczątek z duszkiem lub nietoperzem- „bilet wstępu”. 2. Wskazanie miejsc dla poszczególnych grup- rozścielone koce. 3. Powitanie wszystkich i zaproszenie na halloween. 4. Krótkie wyjaśnienie historii i pochodzenia tej tradycji przez „ głos z zaświatów”- wychowanek znajdujący się za prześcieradłem, przy odpowiednim nastroju( zapalone świeczki i lampki) przeczyta tekst- zał.nr 1. Konkurencje 1.Wybranie najciekawszych i najbardziej pomysłowych przebrań- przez prowadzących i p. kierownik. 2.Prezentacja wykonanych przez grupy nietoperzy i nadanych im imion. 3.Konkurs na najbardziej przerażający okrzyk: - grupy mają 5 min. na naradę, ilość osób wydających krzyk jest dowolna: od 1 osoby do całej grupy, po tym czasie następuje prezentacja okrzyku. 4.Krótki wierszyk o duchach: - grupy mają 10 min. na ułożenie rymowanki, wybrany przedstawiciel czyta wierszyk. 5.Teatr Cieni- osoba wybrana przez grupę stara się pokazać cień wielkiego potwora. 6.Straszne filmy i horrory: - zadaniem każdej z grup jest wypisanie na kartce papieru jak najwięcej tytułów z tej kategorii kina i telewizji. 7.Historia mrożąca krew w żyłach: - grupy mają 10 min. na przygotowanie się i opowiedzenie swej przerażającej historii, wskazane jest, żeby jak najwięcej osób uczestniczyło w prezentacji, dozwolone są „efekty specjalne” 8. Najstraszniejsza twarz: - zadaniem grupy jest pomalowanie wyciętej z białego brystolu twarzy, rozdanych przez prowadzących, tak, żeby „straszyły”. 9.Taniec zombie: - osoba lub osoby wybrane przez grupę będą poruszać się w rytm przeboju „Thriller”. Uwagi • Wszystkie konkurencje( oprócz 1) oceniane będą przez prowadzących • Wychowawcy mogą pomagać swoim grupom • Podczas konkurencji wymagających narad, umilać czas będzie muzyka ze strasznych filmów • Nagrody w formie słodyczy wręczane będą po każdej konkurencji • Dyplomy w kategorii: Małych, Dużych, Wielkich, Mega i Super Potworów zostaną rozdane po przeprowadzeniu wszystkich konkurencji Część końcowa 1. Podsumowanie imprezy – rozdanie dyplomów. 2. Podziękowanie za aktywny udział. 3. Potańcówka przy ulubionych przez wychowanków hitach. 4. Rozejście się grup, porządkowanie miejsca imprezy. Wyświetleń: 163
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |